Skocz do zawartości

Jaki hak do Subaru Forester SJ5


awolak

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki, w takim razie muszę przemyśleć.

Przejściówkę na 13 pin mam w bagażniku tylko zastanawia mnie np światło cofania, którego nie ma w 7pinówce :)

 

To mój pierwszy dłuższy kontakt z hakiem i platformą, dlatego pytam.

 

 

W Skodzie miałem fajny oryginalny uchwyt na 2 rowery do środka i nie było problemów :D

image.png.d31cbaead302b6bea5b81528c43af852.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2023 o 15:41, konrads napisał(a):

Dzięki, w takim razie muszę przemyśleć.

Przejściówkę na 13 pin mam w bagażniku tylko zastanawia mnie np światło cofania, którego nie ma w 7pinówce :)

 

To mój pierwszy dłuższy kontakt z hakiem i platformą, dlatego pytam.

 

 

W Skodzie miałem fajny oryginalny uchwyt na 2 rowery do środka i nie było problemów :D

image.png.d31cbaead302b6bea5b81528c43af852.png

Echh ta Skoda... no ale do rzeczy, jesli chodzi o wiązkę to u siebie mam także 7 pinową wiązkę którą w 2016 roku zamontowałem w ASO, nie miałem pojęcia, że w tym samym roku wchodził przepis - ma być widoczne swiatło cofania i przeciwmgielne, jeśli nie to platforma/przyczepka musi być w nie wyposażona a to wymusza wiązkę 13 pin). A więc do rzeczy, od 7 lat jeżdżę rok w rok latem po całej Polsce w te i wefte z platformą rowerową (wcześniej miałem taką bez wstecznego i przeciwmgielnego, jakiś czas temu kupiłem nową platformę - ze względów w ogóle zupełnie innych niż nowe przepisy i teraz mam już taką co obsługuje nową wiązkę 13pin, ale stosuję przejściówkę na 7 - no bo inaczej bym nowej platformy nie podłączył do zainstalowanej wiązki w swoim aucie), nie wiem, może kombinuję za bardzo...w przepisach jest że musi być widoczne światło stopu i cofania...- są widoczne, więc olałem wymianę wiązki na 13pin. Od 7 lat nikt mnie nie zatrzymał a jak zatrzyma i się wczuje w kontrolę a moje tłumaczenie nie przemówi mu do rozsądku, wspólczucia i czegotamjeszcze to będę miał mandat 500zyla. Tak więc można jeździć z przejściówką, mając starą wiązkę i nowego typu platformę ale na własną odpowiedzialność. Czy robisz wtedy coś bardzo złego, moim zdaniem nie, nie bardziej niż jazda 55km/h na ograniczeniu do 50, ale jak spędza Ci to sen z powiek to wymień wiązkę na 13pin, ja tylko dodam, że sypiam z tego powodu tak samo dobrze(lub źle) jak zanim w ogóle kupiłem Subaru:mrgreen:

P.S. wkurzony tylko byłem, gdy kupiłem nową platformę rowerową (na marginesie jest duuużo lepsza od starej, nasze wielkie kobyły mtb wreszcie bez problemu się w nią mieszczą) to musiałem poszukać sobie na aledrogo tej nieszczęsnej przejścówki z 7 na 13.

Edytowane przez adamW202
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.08.2023 o 15:22, konrads napisał(a):

Panie i Panowie,

 

Czy ktoś wymieniał wiązkę haka Westfalia z 7 pinów na wiązkę 13 pinów?

Czy jest potrzebny do tego jakiś moduł, czy tylko uniwersalna wiązka? Czy lepiej zdemontować obecną wiązkę i zamówić dedykowaną do SJ?

 

Hak Westfalii zakładany w 2015 roku w ASO.

Zakładam, że ASO nie zakładało na dedykowanej wiązce do Forestera, po rozebraniu styropianów w bagażniku wyglądało to bardziej na wiązkę uniwersalną.

 

Chciałbym dostosować gniazdo do obecnych wymogów dla platform na rowery, żeby mieć spokój psychiczny ;-) 

 

Z góry dzięki!


Możesz kupić wiązkę dedykowaną. Montaż jest łatwy, w samochodzie masz po lewej stronie pod plastikiem w bagażniku oryginalną kostkę do podłączenia wiązki haka.
https://www.ehaki.pl/dedykowana-wiazka-13-pin-subaru-forester-sj,sp,38,1837/breadcrumbs/
Z tego co pamiętam, będziesz musiał tylko przeciąć kabel od przeciwmgłowego i wlutować wiązkę haka. W gnieździe haka jest stycznik, który odcina światło przeciwmgłowe w samochodzie po podłączeniu przyczepy/platformy. 
W dedykowanych wiązkach Westfalii jest moduł, do którego ciągniesz kabek z akumulatora. Różnica jest taka, że nie ma stycznika w gnieździe haka, tylko jest moduł który tym steruje. Lepiej kupić wiązkę bez modułu, mniej roboty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dla potomnych jakby ktoś planował:

 

Przerobiłem 7pin.

Ogólnie 2h, koszt poniżej 200zł i wszystko swieci, "gra i buczy". Panowie podjęli rękawice i wygrali pojedynek bez wymian wiązek po kilkaset-półtora tysiaca zlotych jak w innych punktach.

 

Teraz bagażnik rowerowy świeci zgodnie z wymogami i gniazdo ma 13 pinow.

 

Polecam Auto Mont, Kraków ul. Pasieczna https://maps.app.goo.gl/QKpuPSPJvqMPzCRu9

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, konrads napisał(a):

Dla potomnych jakby ktoś planował:

 

Przerobiłem 7pin.

Ogólnie 2h, koszt poniżej 200zł i wszystko swieci, "gra i buczy". Panowie podjęli rękawice i wygrali pojedynek bez wymian wiązek po kilkaset-półtora tysiaca zlotych jak w innych punktach.

 

Teraz bagażnik rowerowy świeci zgodnie z wymogami i gniazdo ma 13 pinow.

 

Polecam Auto Mont, Kraków ul. Pasieczna https://maps.app.goo.gl/QKpuPSPJvqMPzCRu9

 

Ja zgłębiałem ten sam temat dwa lata temu w OBK, to pod Poznaniem usługa miała kosztować ok. 150 zł, także definitywnie się da.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...