tswiatlo Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2023 Hej. Ja mam steinhoffa. Patrząc na zdjęcia Westfalii to wycięcie jest podobne. Wszystko zależy od zdolności montażysty. Podrzucam foto podcięcia w moim aucie.Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Fajny selfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cougar Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2023 (edytowane) Wygląda lepiej niż ok, chyba nawet mniej wystaje i jest mniej widoczne niż w Westfali.. Ciekawe jak tu jest z odpornością na korozję..? Z tego co słyszałem od mechanika to w razie "W" dostęp do zapasowych elementów w Seinhof-ie jest pełen a do Westfali już ciężko.. Edytowane 9 Kwietnia 2023 przez Cougar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Wiązka w forku SJ XT MY 18 jest 7 czy 13 pinowa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2023 Ja mam 13-pin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tswiatlo Opublikowano 10 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2023 To Ty decydujesz jaka chcesz wiązkę. Możesz zmontować dowolną, pytanie o przeznaczenie. Osobiście preferowanym 13PIN. Ja mam dedykowana Erich Jaeger 13PIN z wiązkami uzupełniającymi ( stały '+' oraz '+' po zapłonie) z myślą o przyczepie kempingowej ale.... Jeszcze nie miałem okazji jej ciągnąć Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 W moim przypadku to raczej bagażnik na rowery niż przyczepa, więc będzie prawdopodobnie tylko 7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Żeby było na legalu, to bagażnik rowerowy powinien mieć także światło przeciwmgłowe i cofania. Tego nie ogarniesz instalacją 7 pinową. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tswiatlo Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Dokładnie. Zgodnie z przepisami bagażnik musi być wyposażony w światło przeciwmgłowe i cofania. 7PIN nie obsłuży, pozostaje 13PIN. Zawsze możesz sobie potem dokupić przejściówkę z 13 na 7 w razie potrzeby podpięcia małej przyczepki (te wciąż mają 7PIN by default). W drugą stronę, przejściówki z 7 na 13 też są, ale wymaganych prawem świateł i tak nie obsłużą. Rożnica w cenie wiązek 7 a 13 PIN jest naprawdę niewielka, a sam montaż nie jest bardziej skomplikowany. Ale... rób jak uważasz, ja od razu zamontowałem 13PIN i jestem zadowolony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2023 Jak napisali koledzy powyżej: pod bagażnik rowerowy 13-pin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturcom Opublikowano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2023 To docinanie zderzaka to dla mnie dewastacja auta, zepsuty efekt wizualny, a przy powierzeniu wymiany warsztatowi również utrata fabrycznego pasa zderzaka. Od jakiegoś czasu sam się zastanawiam nad hakiem i wpadł mi model bezinwazyjny. Niestety taką wersję robi firma "Bizon" z Rosji i z oczywistych względów jest teraz nie do zdobycia. Może jakaś inna firma robi taką wersję? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tswiatlo Opublikowano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2023 To wygląda jak amerykański hak. Ciekawe jak z.homologacja na rynek europejski. Osobiście uważam, że taki jak ten wygląda słabo. Wolę europejskie z delikatnym podcięciem zderzaka mimo wszystko. Ale to wszystko kwesta gustu. Haki "stałe" (czyli na śruby) z tego co się orientuję nie wymagają podcinania zderzaka. Tylko wpinane.Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 21 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2023 Patent typowo amerykański. Mnie się nawet estetycznie podoba, w końcu amerykańska motoryzacja ma swoje plusy, ale jak to się ma do naszych przepisów... nie mam pojęcia. Na ulicy się takie haki widuje, co oczywiście nie oznacza, że na pewno są legalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturcom Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2023 21 hours ago, sartek said: nie oznacza, że na pewno są legalne Ja bym się raczej przejmował legalnością i własnym bezpieczeństwem wyrzucenia na złom fabrycznego zderzaka i zastąpieniem go zespawanymi dwoma kątownikami bez stref zgniotu, które są przykręcane w innym miejscu niż fabryczny zderzak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 22 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2023 2 godziny temu, arturcom napisał(a): Ja bym się raczej przejmował legalnością i własnym bezpieczeństwem wyrzucenia na złom fabrycznego zderzaka i zastąpieniem go zespawanymi dwoma kątownikami bez stref zgniotu, które są przykręcane w innym miejscu niż fabryczny zderzak. Nie bardzo rozumiem sens Twojej wypowiedzi. To nie jest przytyk, poważnie chętnie się dowiem, co miałeś na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturcom Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 To mam na myśli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 4 godziny temu, arturcom napisał(a): To mam na myśli. No dobra, ale z czego ten screen? Moja Westfalia też jest zamontowana na tej zasadzie? Pytam, bom ciekaw. Hak jest dla mnie optymalnym narzędziem przewozu rowerów i nie mówię, że bym z niego zrezygnował, ale faktem, jest, że nie wiedziałem, że z samochodu są demontowane elementy konstrukcyjne. Sądziłem, że są jedynie montowane dodatkowe elementy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arturcom Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 36 minutes ago, sartek said: ale z czego ten screen? Screen z instrukcji montażu haka Westfalia. Naprawdę nie wiedziałeś, że w warsztacie wymontowali ci oryginalne wzmocnienie zderzaka tylnego i jeździsz bez niego? Taki element na złomie kosztuje 500zł. W ASO pewnie ze 2 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 23 Kwietnia 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2023 47 minut temu, arturcom napisał(a): Naprawdę nie wiedziałeś, że w warsztacie wymontowali ci oryginalne wzmocnienie zderzaka tylnego i jeździsz bez niego? Właśnie się dowiedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 2 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 Efekt końcowy po montażu wypinanego Brinka 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 2 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2023 2 godziny temu, Subary napisał(a): po montażu wypinanego Brinka Profeska tapatalked Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2023 (edytowane) W dniu 23.04.2023 o 15:37, arturcom napisał(a): Screen z instrukcji montażu haka Westfalia. Naprawdę nie wiedziałeś, że w warsztacie wymontowali ci oryginalne wzmocnienie zderzaka tylnego i jeździsz bez niego? Taki element na złomie kosztuje 500zł. W ASO pewnie ze 2 tys to "wzmocnienie" to pas tylni , który ma zamortyzować uderzenie jak ktoś Ci wjedzie w dupkę. Jakikolwiek hak jaki montujesz zastępuje to wzmocnienie i napisze że jest dużo lepiej wykonany i z lepszych materiałów ( grubych stalowych profili zamkniętych a nie kawałka blaszki na dwóch profilach w dodatku rdzewiejących ) Byłem przy montażu haka do XV , pas tylni otrzymałem po montażu. Napisze inaczej hak montuje się w miejsce pasa tylnego. P.S Osobiście uważam za sku*******swo jeżeli montażysta pasa tylnie go Ci nie odda bo jest to zwyczajna kradzież. Bałbym się montażu haka bez demontażu pasa tylnego. Dlaczego? Bo coś musi zamortyzować uderzenie w tył a co ma to zrobić jeżeli wzmocnisz hakiem pas tylni ? ( jak w tych zdjęciach które wkleiłeś z hakami z USA)konsekwencje mogą być mega poważne dla twojego kręgosłupa ( chyba całkiem trafne będzie porównanie do upadku z dużej wysokości na beton ( wzmocnienie pasa tylnego ) zamiast na powiedzmy blaszany dach ( pas tylni bez haka lub hak zamiast pasa tylnego ) żeby było jasne jak wygląda auto z zamontowanym hakiem bez zderzaka ( zdjęcie wygrzebałem z czeluści telefonu) i jak wygląda auto z fabrycznym pasem tylnim bez zderzaka Edytowane 4 Lipca 2023 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ir3n3usz Opublikowano 4 Lipca 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2023 (edytowane) 23 godziny temu, Karas napisał(a): to "wzmocnienie" to pas tylni , który ma zamortyzować uderzenie jak ktoś Ci wjedzie w dupkę. Jakikolwiek hak jaki montujesz zastępuje to wzmocnienie i napisze że jest dużo lepiej wykonany i z lepszych materiałów ( grubych stalowych profili zamkniętych a nie kawałka blaszki na dwóch profilach w dodatku rdzewiejących ) Byłem przy montażu haka do XV , pas tylni otrzymałem po montażu. Napisze inaczej hak montuje się w miejsce pasa tylnego. P.S Osobiście uważam za sku*******swo jeżeli montażysta pasa tylnie go Ci nie odda bo jest to zwyczajna kradzież. Bałbym się montażu haka bez demontażu pasa tylnego. Dlaczego? Bo coś musi zamortyzować uderzenie w tył a co ma to zrobić jeżeli wzmocnisz hakiem pas tylni ? ( jak w tych zdjęciach które wkleiłeś z hakami z USA)konsekwencje mogą być mega poważne dla twojego kręgosłupa ( chyba całkiem trafne będzie porównanie do upadku z dużej wysokości na beton ( wzmocnienie pasa tylnego ) zamiast na powiedzmy blaszany dach ( pas tylni bez haka lub hak zamiast pasa tylnego ) żeby było jasne jak wygląda auto z zamontowanym hakiem bez zderzaka ( zdjęcie wygrzebałem z czeluści telefonu) i jak wygląda auto z fabrycznym pasem tylnim bez zderzaka Subaru z hakiem łamie się na wysokości rygla tylnych drzwi. Po prostu całe nadwozie, podłużnice poddają. Po uderzeniu na zderzaku zostanie tylko rysa, a drzwi z tyłu nie da się zamknąć. W sumie dotyczy to każdego samochodu. A to czy będzie fabryczny pas, czy nie, nie ma to znaczenia. Wzmocnienie podłogi bagażnika stelażem haka powoduje obciążenie elementów pod tylną kanapą w razie kolizji. Jedyna opcja żeby uchronić samochód przez katastrofalnymi skutkami uderzenia w tył samochodu, to nie montować haka. Edytowane 4 Lipca 2023 przez ir3n3usz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrads Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Panie i Panowie, Czy ktoś wymieniał wiązkę haka Westfalia z 7 pinów na wiązkę 13 pinów? Czy jest potrzebny do tego jakiś moduł, czy tylko uniwersalna wiązka? Czy lepiej zdemontować obecną wiązkę i zamówić dedykowaną do SJ? Hak Westfalii zakładany w 2015 roku w ASO. Zakładam, że ASO nie zakładało na dedykowanej wiązce do Forestera, po rozebraniu styropianów w bagażniku wyglądało to bardziej na wiązkę uniwersalną. Chciałbym dostosować gniazdo do obecnych wymogów dla platform na rowery, żeby mieć spokój psychiczny ;-) Z góry dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2023 Zawsze przecież możesz użyć przejściówki. Jeśli wiazke masz uniwersalną to może warto pokusić się o wymianę samego gniazda. Jeśli masz zamiar wozić tylko platformę to w zasadzie stały plus i po zapłonie to Ci nie potrzebny. Nstomiast dedykowana wiązka 13pin może np jak u mnie w Volvo "mówić" samochodowi że jest przyczepa i np nie włączać PM tylnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się