Skocz do zawartości

Jaki hak do Subaru Forester SJ5


awolak

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda lepiej niż ok, chyba nawet mniej wystaje i jest mniej widoczne niż w Westfali..:o
Ciekawe jak tu jest z odpornością na korozję..? 

Z tego co słyszałem od mechanika to w razie "W" dostęp do zapasowych elementów w Seinhof-ie jest pełen a do Westfali już ciężko..:mellow:

Edytowane przez Cougar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Ty decydujesz jaka chcesz wiązkę. Możesz zmontować dowolną, pytanie o przeznaczenie. Osobiście preferowanym 13PIN. Ja mam dedykowana Erich Jaeger 13PIN z wiązkami uzupełniającymi ( stały '+' oraz '+' po zapłonie) z myślą o przyczepie kempingowej ale.... Jeszcze nie miałem okazji jej ciągnąć

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Zgodnie z przepisami bagażnik musi być wyposażony w światło przeciwmgłowe i cofania. 7PIN nie obsłuży, pozostaje 13PIN. Zawsze możesz sobie potem dokupić przejściówkę z 13 na 7 w razie potrzeby podpięcia małej przyczepki (te wciąż mają 7PIN by default). W drugą stronę, przejściówki z 7 na 13 też są, ale wymaganych prawem świateł i tak nie obsłużą. Rożnica w cenie wiązek 7 a 13 PIN jest naprawdę niewielka, a sam montaż nie jest bardziej skomplikowany.

Ale... rób jak uważasz, ja od razu zamontowałem 13PIN i jestem zadowolony.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

To docinanie zderzaka to dla mnie dewastacja auta, zepsuty efekt wizualny, a przy powierzeniu wymiany warsztatowi również utrata fabrycznego pasa zderzaka.

Od jakiegoś czasu sam się zastanawiam nad hakiem i wpadł mi model bezinwazyjny. Niestety taką wersję robi firma "Bizon" z Rosji i z oczywistych względów jest teraz nie do zdobycia. Może jakaś inna firma robi taką wersję?

daf63b6c09fc4ba40f55f23f27952004.thumb.jpg.cc19338ace4b28e7a155d1b000b473df.jpg

d784341777be0fb72a1d9c1515299800.jpg

c0832398d687fcd0c133a70e360efb0f.jpg

c32cfc3b5b7a7cdf419207b68bb5b2bb.jpg

ad09a3ed94e95adfd2c2190b72970f95.jpg

215c723ec57cdfeb37c04ed0b921dbf4.jpg

e5db3037f8b3d796276a881c8be2ebba.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wygląda jak amerykański hak. Ciekawe jak z.homologacja na rynek europejski. Osobiście uważam, że taki jak ten wygląda słabo. Wolę europejskie z delikatnym podcięciem zderzaka mimo wszystko. Ale to wszystko kwesta gustu. Haki "stałe" (czyli na śruby) z tego co się orientuję nie wymagają podcinania zderzaka. Tylko wpinane.

Wysłane z mojego MI 8 przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patent typowo amerykański. Mnie się nawet estetycznie podoba, w końcu amerykańska motoryzacja ma swoje plusy, ale jak to się ma do naszych przepisów... nie mam pojęcia. Na ulicy się takie haki widuje, co oczywiście nie oznacza, że na pewno są legalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 hours ago, sartek said:

nie oznacza, że na pewno są legalne

Ja bym się raczej przejmował legalnością i własnym bezpieczeństwem wyrzucenia na złom fabrycznego zderzaka i zastąpieniem go zespawanymi dwoma kątownikami bez stref zgniotu, które są przykręcane w innym miejscu niż fabryczny zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, arturcom napisał(a):

Ja bym się raczej przejmował legalnością i własnym bezpieczeństwem wyrzucenia na złom fabrycznego zderzaka i zastąpieniem go zespawanymi dwoma kątownikami bez stref zgniotu, które są przykręcane w innym miejscu niż fabryczny zderzak.

Nie bardzo rozumiem sens Twojej wypowiedzi. To nie jest przytyk, poważnie chętnie się dowiem, co miałeś na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, arturcom napisał(a):

To mam na myśli.

image.thumb.png.860563cd02f2b2171e0089906c021fcb.png

No dobra, ale z czego ten screen? Moja Westfalia też jest zamontowana na tej zasadzie? Pytam, bom ciekaw. Hak jest dla mnie optymalnym narzędziem przewozu rowerów i nie mówię, że bym z niego zrezygnował, ale faktem, jest, że nie wiedziałem, że z samochodu są demontowane elementy konstrukcyjne. Sądziłem, że są jedynie montowane dodatkowe elementy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minutes ago, sartek said:

ale z czego ten screen?

Screen z instrukcji montażu haka Westfalia. Naprawdę nie wiedziałeś, że w warsztacie wymontowali ci oryginalne wzmocnienie zderzaka tylnego i jeździsz bez niego? Taki element na złomie kosztuje 500zł. W ASO pewnie ze 2 tys.

image.thumb.png.29c9af56fd893596b53edadb7d53c460.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 23.04.2023 o 15:37, arturcom napisał(a):

Screen z instrukcji montażu haka Westfalia. Naprawdę nie wiedziałeś, że w warsztacie wymontowali ci oryginalne wzmocnienie zderzaka tylnego i jeździsz bez niego? Taki element na złomie kosztuje 500zł. W ASO pewnie ze 2 tys

to "wzmocnienie" to pas tylni , który ma zamortyzować uderzenie jak ktoś Ci wjedzie w dupkę. Jakikolwiek hak jaki montujesz zastępuje to wzmocnienie i napisze że jest dużo lepiej wykonany i z lepszych materiałów ( grubych stalowych profili zamkniętych a nie kawałka blaszki na dwóch profilach w dodatku rdzewiejących ) Byłem przy montażu haka do XV , pas tylni otrzymałem po montażu. Napisze inaczej hak montuje się w miejsce pasa tylnego.

P.S

Osobiście uważam za sku*******swo jeżeli montażysta pasa tylnie go Ci nie odda bo jest to zwyczajna kradzież. 

Bałbym się montażu haka bez demontażu pasa tylnego. Dlaczego?  Bo coś musi zamortyzować uderzenie w tył a co ma to zrobić jeżeli wzmocnisz hakiem pas tylni ? ( jak w tych zdjęciach które wkleiłeś z hakami z USA)konsekwencje mogą być mega poważne  dla twojego kręgosłupa ( chyba całkiem trafne będzie porównanie do upadku z dużej wysokości na beton ( wzmocnienie pasa tylnego ) zamiast na  powiedzmy blaszany dach ( pas tylni bez haka lub hak zamiast pasa tylnego ) 

żeby było jasne jak wygląda auto z zamontowanym hakiem bez zderzaka ( zdjęcie wygrzebałem z czeluści telefonu)

i jak wygląda auto z fabrycznym pasem tylnim bez zderzaka

 

hak.JPG

hak2.JPG

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Karas napisał(a):

to "wzmocnienie" to pas tylni , który ma zamortyzować uderzenie jak ktoś Ci wjedzie w dupkę. Jakikolwiek hak jaki montujesz zastępuje to wzmocnienie i napisze że jest dużo lepiej wykonany i z lepszych materiałów ( grubych stalowych profili zamkniętych a nie kawałka blaszki na dwóch profilach w dodatku rdzewiejących ) Byłem przy montażu haka do XV , pas tylni otrzymałem po montażu. Napisze inaczej hak montuje się w miejsce pasa tylnego.

P.S

Osobiście uważam za sku*******swo jeżeli montażysta pasa tylnie go Ci nie odda bo jest to zwyczajna kradzież. 

Bałbym się montażu haka bez demontażu pasa tylnego. Dlaczego?  Bo coś musi zamortyzować uderzenie w tył a co ma to zrobić jeżeli wzmocnisz hakiem pas tylni ? ( jak w tych zdjęciach które wkleiłeś z hakami z USA)konsekwencje mogą być mega poważne  dla twojego kręgosłupa ( chyba całkiem trafne będzie porównanie do upadku z dużej wysokości na beton ( wzmocnienie pasa tylnego ) zamiast na  powiedzmy blaszany dach ( pas tylni bez haka lub hak zamiast pasa tylnego ) 

żeby było jasne jak wygląda auto z zamontowanym hakiem bez zderzaka ( zdjęcie wygrzebałem z czeluści telefonu)

i jak wygląda auto z fabrycznym pasem tylnim bez zderzaka

 

hak.JPG

hak2.JPG

 

Subaru z hakiem łamie się na wysokości rygla tylnych drzwi. Po prostu całe nadwozie, podłużnice poddają. Po uderzeniu na zderzaku zostanie tylko rysa, a drzwi z tyłu nie da się zamknąć. 
W sumie dotyczy to każdego samochodu. A to czy będzie fabryczny pas, czy nie, nie ma to znaczenia. Wzmocnienie podłogi bagażnika stelażem haka powoduje obciążenie elementów pod tylną kanapą w razie kolizji. 
Jedyna opcja żeby uchronić samochód przez katastrofalnymi skutkami uderzenia w tył samochodu, to nie montować haka. 

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panie i Panowie,

 

Czy ktoś wymieniał wiązkę haka Westfalia z 7 pinów na wiązkę 13 pinów?

Czy jest potrzebny do tego jakiś moduł, czy tylko uniwersalna wiązka? Czy lepiej zdemontować obecną wiązkę i zamówić dedykowaną do SJ?

 

Hak Westfalii zakładany w 2015 roku w ASO.

Zakładam, że ASO nie zakładało na dedykowanej wiązce do Forestera, po rozebraniu styropianów w bagażniku wyglądało to bardziej na wiązkę uniwersalną.

 

Chciałbym dostosować gniazdo do obecnych wymogów dla platform na rowery, żeby mieć spokój psychiczny ;-) 

 

Z góry dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przecież możesz użyć przejściówki. Jeśli wiazke masz uniwersalną to może warto pokusić się o wymianę samego gniazda. Jeśli masz zamiar wozić tylko platformę to w zasadzie stały plus i po zapłonie to Ci nie potrzebny. Nstomiast dedykowana wiązka 13pin może np jak u mnie w Volvo "mówić" samochodowi że jest przyczepa i np nie włączać PM tylnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...