Skocz do zawartości

Subaru Outback [BT] (MY20/MY21=>)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Przymierzam się powoli do OBK 2.4 i pierwsze co zrobię to go obniżę na sprezynach z Legacy i wstawię Bilsteina z Legacy GT, bo potrzebuje nastepcy dla LGT kombi, ktory będzie zapylał jak zły po mazursko - gorskich asfaltach, a nie auta w teren.
LGT jest w tej roli najlepszym autem na swiecie, ale ma już 13 lat i powoli czas na emeryture, a Subaru niestety zrezygnowało z LGT kombi.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej.
Nie każdy potrzebuje auta na szczudłach, a 15cm prześwitu ktore ma moje LGT kombi jest idealne. Uwielbiam ten samochód, bo ma najlepsze na rynku zawieszenie na drogi w PL.
Bardzo chętnie kupilbym nowe Legacy 2.4 kombi, problem w tym że od 10 lat nie ma już Legacy kombi. Nie pozostaje więc nic innego tylko obniżyć OBK. Pozbylbym się też tych 100kg zbędnego czarnego plastiku, ale to może być trudniejsze.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Bosman napisał(a):

Jak najbardziej.
Nie każdy potrzebuje auta na szczudłach, a 15cm prześwitu ktore ma moje LGT kombi jest idealne. Uwielbiam ten samochód, bo ma najlepsze na rynku zawieszenie na drogi w PL.
Bardzo chętnie kupilbym nowe Legacy 2.4 kombi, problem w tym że od 10 lat nie ma już Legacy kombi. Nie pozostaje więc nic innego tylko obniżyć OBK. Pozbylbym się też tych 100kg zbędnego czarnego plastiku, ale to może być trudniejsze.

 

Chyba wiem o czym mówisz. 

Moim drugim autem w tej chwili jest Volvo V90 CC i mogę je opisać jako mocne, komfortowe, super wyciszone, pojemne i praktyczne kombi z porządnym prześwitem, które również dobrze się prowadzi, ale gdy tylko przesiadam się do mojego XV, to czuję sporą różnicę jak Subaru znakomicie wybiera miejskie dziury i nierówności. :ok:

 

Wracając do obniżenia OBK (jeśli komuś nie zależy na prześwicie),  czy  po tym zawieszenie nie straci swoich właściwości ? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę to trochę żartuje, nie wiem czy będzie mi się chciało bawić w taką rzeźbę.
Trzeba zbadać temat i ustalic co trzeba zrobić/zmienić żeby uzyskać geometrię i charakterystykę zawieszenia taką jak w Legacy, w sensie które elementy się różnią.
Pewnie same sprężyny/amory to nie wszystko, zwlaszcza że OBK jest cięższy od Legaca. Tam chyba są jeszcze jakieś dodatkowe elementy podnoszące OBK.
Kiedyś coś czytalem na amerykanskich forach, ale jeszcze niezbyt wnikliwie.

Co do amorow, to rozmawiałem kiedyś z Zerkopolem, ktory mi regenerowal Bilsteina w LGT i oni nie widzą problemu by za relatywnie dobre pieniadze włożyć wklad B6 w seryjny amortyzator Legacy i zestroić go na wzór LGT. Każdy kto wsiądzie w LGT i ma pojęcie o pracy zawieszenia, nie może wyjść z podziwu jak dobrze to wszystko działa, mimo że to przecież "zwykle" stare B6, a nie żadne cudo techniki.

Dodatkowe pytanie jednak brzmi czy obniżenie nie wplynie jakoś np. na działanie eyesight.

Wysłane z mojego SM-S901B przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2023 o 22:24, dirkdiggler napisał(a):

To kto pierwszy obniży obka?

FB_IMG_1675886042696.jpg

Pięknie by to auto wyglądało jako Legacy kombi. Bez duzych relingów, niski profil opony, nisko zawieszony, do tego H6 i byłby prawdziwy wakacyjny pożeracz autostrad

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 7.03.2022 o 07:50, Lukosek napisał(a):

Tak przeglądam ten temat i nie mogę w to uwierzyć. Tez mam XT’ka i wynik na poziomie 6l/100 jest nieosiągalny. Jeżdżę przepisowo ale nie zamulam na drodze i spala 9-11l . 271F235A-C02F-4FC1-85EE-9B02B7E45404.thumb.jpeg.e7b9f4ce055d4e204a767362df69fd81.jpeg

 

Wracając do tematu spalania w OBK XT: w australijskim teście otrzymano dość zasakujące wyniki przy porównaniu turbo do wolnossaka...

 

 

  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.03.2023 o 14:34, eddie_gt4 napisał(a):

 

Wracając do tematu spalania w OBK XT: w australijskim teście otrzymano dość zasakujące wyniki przy porównaniu turbo do wolnossaka...

 

 

 

Mnie zaciekawił wynik 0-100 australijskiej wersji NA. 

Czy to kwestia oprogramowania silnika bo różnica w porównaniu do naszych jest spora?

 

EU spec podają 10,5s i faktycznie weryfikowałem wielokrotnie Dragy i wynik nigdy nie zszedł poniżej 10s.

 

 

 

SmartSelect_20230401_091832_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dirkdiggler napisał(a):

Czy to kwestia oprogramowania silnika bo różnica w porównaniu do naszych jest spora?

Silniki na EU są inaczej oprogramowane, bo normy... Tamten ma bodajże 182KM.

Edytowane przez sartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bvb napisał(a):

 

A i owszem, 185KM swoje robi (za to kilka niutków mniej) 

 

2 godziny temu, sartek napisał(a):

Silniki na EU są inaczej oprogramowane, bo normy... Tamten ma bodajże 182KM.

 

To trzeba rozpracować czy to kwestia samego softu czy softu + gpf itd.

Będę w Poznaniu to pomęczę naczelnego programistę:)

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dirkdiggler napisał(a):

 

 

To trzeba rozpracować czy to kwestia samego softu czy softu + gpf itd.

Będę w Poznaniu to pomęczę naczelnego programistę:)

 

Chyba nawet w tym wątku było, że w wersji EU zastosowano pewne modyfikacje softu i jest spora "przestrzeń". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, pulkownik napisał(a):

Cześć,

Przymierzam się do kupna nowego outbacka mam zaplanowaną jazdę testową, ale pomyślałem, że zapytam też tutaj. Czy ktoś może orientował się czy mając dwa foteliki na isofixie z tyłu jest możliwość aby 5 osoba siedziała po środku? Czy za mało miejsca?

Zależy jakie foteliki i jaka osoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, pulkownik napisał(a):

Foteliki maxi cosi two way pearl drugi to Cybex Solution S-Fix, osobe określiłbym jako chudą.

Rodifix Airprotect + Axiss albo 2 x Rodifix Airprotect i moja żona się mieści zarówno w Outbacku jak i XV :) Jest szczupła.

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jeśli mogę jeszcze zapytać duże jest opóźnienie jeśli chodzi o aktualizacje software touchsrceena? Widzę po filmikach na YT, że w USA/Canada był software update który dodał kilka fajnych usprawnień. Jak to wygląda w Europie? Np. patrząc na poprzedni update to android auto mape pokazuje na całym ekranie a nie tylko na połowie jak to wygląda w EU/PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
2 godziny temu, Czarownik napisał(a):

Ja mam hiszpańskiego Aragona, pionowo wypinamy. Pod koniec zeszłego roku zakładany w serwisie w Radomiu. Całkowity koszt z montażem i badaniem technicznym 3520zł.

Do haka nie mam żadnych zastrzeżeń.

A coś zderzak trzeba podcinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zderzak tył na dole podwija się mocno pod auto. Trzeba było wyciąć otwór w juz poziomej części.

Jest to absolutnie niewidoczne, gdy hak jest zdemontowany. Akurat jestem w szpitalu i nie dam rady zrobić zdjęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...