Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Rok z Bagien napisał(a):

Osobiście to ja nawet drżę przed wycofaniem się EF ze Rzgowa, już 2/3 salonu zajmuje tam Nissan. 

Ten stan rzeczy jest już od dłuższego czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2024 o 18:36, GREGG napisał(a):

Są już oficjalne specyfikacje i ceny Crosstreka

 

https://subaru.pl/crosstrek_overview.html 

A czym się różni „S” od „ L” ?  bo nie ogarnąłem .

 

co do ocięźalosci e-XV się nie wypowiem , bo nie znam innych XV. Chętnie bym się spotkał z wersjami nie e-. Start rozwiązuje x-mode 1, a od 40 km/h tryb „S”, opalam RON 100 ;)
Co do „konewki” na paliwo - rotopax 2 galony podnosi poziom komfortu psychicznego. BTW Ostatnio przyglądałem się plastykowej kuwecie w bagażniku i styropianowym wypełnieniom, chyba można je pożegnać bez żalu , miejsce wypełniając czymś godnym i przydatnym ( np wspomniany rotpx) .
Dokładając sobie metalowe osłony pod silnik i dyfer dodałem do Platinum parę kg, ale idąc za ciosem , wymieniłem : szosowe  18 cali , na 17 cali z AT oraz podkładki pod tablice z „ If in doubt, flat out” na „ mud, sand, rock’n’roll” ;)

podsumowując idealne auto (IMO): 

Sprytny jak XV, silnik i zbiornik z OBK , wyższy, , na AT , z chlodnicą CVT , bez elektryki w fotelach, bez szybra , bez e- , z łopatkami 

 Czyli crostrek wilderness ;D , trzeba znaleść kanał przerzutowy i już 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, czekker napisał(a):

Dzięki.

Opisy sugerują, że L to taki trend, bo nawet zdjęcia te same ( bez skóry) tylko mniej , ale w cenniku i specyfikacji jest tylko „S” , albo ja nie umiem znaleść . Wybiorę się do salonu, obadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.02.2024 o 20:05, Rok z Bagien napisał(a):

 

Czego? 

Cmon...... gwarancja jest 3 letnia, reszta to obłożona szeregiem warunków umowa.  Z jakąś tam firmą, mnie osobiście nie znaną. Z taką ofertą na Polskę (Europę) rodzi się pytanie, czy SIP będzie w stanie płacić składki i czy w ogóle będzie SIP.

 

Moje doświadczenie z rozszerzonymi gwarancjami jest pozytywne. W Infiniti miałem wykupione rozszerzenie gwarancji do 5 lat. Po 4,5 roku i przebiegu 50 kkm "poszedł" tylny most. Faktura za naprawę wyniosła 47 tys. zł brutto. Nie było żadnych problemów - nie zapłaciłem ani złotówki. :)

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, PRIMAR napisał(a):

Moje doświadczenie z rozszerzonymi gwarancjami jest pozytywne. W Infiniti miałem wykupione rozszerzenie gwarancji do 5 lat. Po 4,5 roku i przebiegu 50 kkm "poszedł" tylny most. Faktura za naprawę wyniosła 47 tys. zł brutto. Nie było żadnych problemów - nie zapłaciłem ani złotówki. :)

 

I w sumie tak należy traktować tą umowę gwarancyjną. Jak coś spektakularnego klęknie to jest szansa, że gwarancja zadziała. 

 

PS. Ale w tej Twojej wypowiedzi jest też coś przewrotnego. Gdyby taka gwarancja teraz jeszcze w Infinity obowiązywała, to gdzie byś zgłosił usterkę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pożegnałem moje "stare" XV I gen.2.0i manual - został mi XV e-boxer  2.0 z 2023. Przez około 1.5 miesiąca miałem oba modele  i   muszę powiedzieć , każdy z nich ma tak odmienną charakterystykę - sposób prowadzenia , komfort   jazdy-  że są nieporównywalne :)Oczywiście nie znaczy to ,że coś co było dobre 10 lat  temu -teraz jest złe . To są zupełnie dwa inne światy. Mam nadzieję że kolejny użytkownik mojego starego XV (też miłośnik Subaru)będzie równie zadowolony jak ja, przez te ponad 10 lat  użytkowania . A ja dopiero zaczynam poznawać mojego e-boxera i jestem bardzo zadowolony z dokonanego wyboru . Ciekawe jak bardzo wchodzący na rynek Crosstrek będzie się różnił od schodzącego modelu XV II, jeżeli będzie szansa to chętnie porównam wrażenia z jazdy . Wizualnie bardzo mi się podoba . 

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2024 o 08:19, Rok z Bagien napisał(a):

PS. Ale w tej Twojej wypowiedzi jest też coś przewrotnego. Gdyby taka gwarancja teraz jeszcze w Infinity obowiązywała, to gdzie byś zgłosił usterkę? 

W Polsce jest pięć ASO Infiniti (z czego jedno w Krakowie), domyślam się, że ciągle realizują ewentualne roszczenia gwarancyjne.

11 godzin temu, meci napisał(a):

Ciekawe jak bardzo wchodzący na rynek Crosstrek będzie się różnił od schodzącego modelu XV II, jeżeli będzie szansa to chętnie porównam wrażenia z jazdy . Wizualnie bardzo mi się podoba . 

Jest ciszej - to jego największa zaleta, ma też lepsze przednie fotele (ja miałem do testów oba elektryczne). W naszej specyfikacji brakuje manetek do redukcji (hamowania silnikiem), nie jest też tak „bogato” wykończony jak druga generacja (widać oszczędności głównie na boczkach drzwi). Niższa moc silnika raczej tylko na papierze, nie odczułem braków. Jeżeli ktoś nie płacze za manetkami, to sumarycznie zmiany w dobrą stronę - oczywiście porównując do XV II e-Boxer. Bo XV II 2,0i ze swoim zbiornikiem 63l oraz bagażnikiem 385l... Komu to przeszkadzało?

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, aflinta napisał(a):

W Polsce jest pięć ASO Infiniti (z czego jedno w Krakowie), domyślam się, że ciągle realizują ewentualne roszczenia gwarancyjne.

 

Nie wiem jak w było w Infiniti, ale jeżeli gwarancję dodatkową daje firma ubezpieczeniowa, jak jest w Subaru, wyjście importera z Polski nie ma w sumie znaczenia - roszczenia masz wobec ubezpieczyciela, ASO tylko realizuje      

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 15.02.2024 o 14:00, GREGG napisał(a):

 

Nie wiem jak w było w Infiniti, ale jeżeli gwarancję dodatkową daje firma ubezpieczeniowa, jak jest w Subaru, wyjście importera z Polski nie ma w sumie znaczenia - roszczenia masz wobec ubezpieczyciela, ASO tylko realizuje      

Gwarancję Infiniti i serwis przejął Nissan z Powstańców Śląskich. Wszystko działa bez zacięć. Sprawy rozliczeń z gwarantem wziął na siebie w 100% Nissan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

By być w temacie.

Wczoraj znowu odbyłem jazdę testową Outbackiem. Dla mnie genialny analogowy samochód, jeden z ostatnich (w swojej klasie ostatni) dostępnych u nas do kupienia jako nowy. 

 

Kilkadziesiąt km  i można się w niego wjeździć. Zwłaszcza kiedy ma się już doświadczenie z subaru CVT/boxer/wolnnyssak. 

 

Poprawione wybieranie głosowe (chociaż trzeba mieć nienaganną dykcję :faja:), wyciągnięte na wierzch tabletu ikonki SS i AH, apple car play już na całości ekranu i wyciągana pod uda część fotela kierowcy. Tu widać, że Subaru wsłuchuje się w głos klientów. Przydałaby się wentylacja skór.

 

Wycieczka po lesie, mimo większych gabarytów od XV nie czułem obaw, genialne wybieranie dziur, stabilność, asystent zjazdu...mniam...mniam. 

 

Na trasie przydaje się przycisk S na kierownicy, poprawia start, który w trybie I jest gumowaty (jest na to rada: trzeba nieco wyżej kręcić niż moje 1.6 i jest ok). Silnik - co wszyscy wiedzą - mocarzem nie jest, ale jak on się genialnie wkręca na obroty. Chcesz coś wyprzedzić na trasie? Najpierw zobacz jak w najdynamiczniejszym trybie robi to aktywny tempomat, a potem sam powtórz. Obroty na 4,5 i ciągniemy.

 

Poprawione utrzymywanie w pasie ruchu jest IMHO idealne, prowadzi zdecydowanie lepiej niż nie mający obeznania z rozmiarami samochodu kierowca (czytaj: ja). 

Fajne kamerki z dobrym obrazem. Bagażnik otwierany automatycznie wystarczy chwilę potrzymać łokieć/rękę przy znaczku i voila. 

 

Podobała mi się pozycja za kierownicą, dla mnie praktycznie idealna. Podłokietnik nie przeszkadza w codziennej jeździe, ale w trasie spokojnie można na nim położyć rękę i naprzód. Widzialność bardzo dobra, padał deszcz, wycieraczka tak jak w XV daleko sięga do słupka A kierowcy. 

 

Szyberdach, deszcz i wiatr powodują, że od 120 km/h robi się głośno (i tak duuuużo ciszej niż w XV). W ogóle wydaje mi się, że szyberdach pogarsza akustykę. I do tego chyba zimówki i duża rezonująca buda, bo nawet przy niższych prędkościach słychać było otoczenie i hałasy toczenia po nawierzchni. 

 

Prawie 38 km, spalanie 8,3l, start z zimnego silnika, jazda po dziurach, po lesie, kawałek dwupasmówki, kawałek S i spokojny powrót na bazę. 

 

Wniosek: powtórzę genialny samochód dla rodziny, dla osób dojeżdżających lub jeżdżących w trudne miejsca, lubiących delektowanie się jazdą, przyjazny, bezpieczny.

 

Natomiast IMHO pojazd w samym mieście będzie siebie i właściciela męczył. Albo startujesz na S, albo kręcisz w okolice min. 2,5 tys obrotów by jako tako ruszyć spod świateł. Jedno i drugie spowoduje wzrost zużycia paliwa. Do tego gabaryty, to naprawdę duży samochód. 

 

PS. Stał nowy Crosstrek, obejrzałem przez szybkę i nawet nie przejawiłem chęci jazdy nim. Środek wygląda lepiej niż XV i tyle.  

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Rok z Bagien napisał(a):

PS. Stał nowy Crosstrek, obejrzałem przez szybkę i nawet nie przejawiłem chęci jazdy nim. Środek wygląda lepiej niż XV i tyle. 

Warto było spróbować, też byłem sceptycznie nastawiony, pod względem jazdy nie rozczarował a pod względem wyciszenia mile zaskoczył. Ale rozumiem niechęć do e-Boxera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, aflinta napisał(a):

a pod względem wyciszenia mile zaskoczył

 

Pertyn narzekał, że wciąż głośny - akurat w tej kwestii mu wierzę. Poprzedni nawet po solidnym wyciszeniu jest piekielnie głośny, lepiej nie mogli zrobić w fabryce przy Crosstreku, to jest po prostu, razem z Sandero Stepway, najgłośniejsze auto jakie da się obecnie kupić nowe z salonu :wacko:

 

Zdaję sobie sprawę, że uwielbiasz zaklinać rzeczywistość, ale w tej sprawie rację przyznali mi po jakimś czasie nawet najbardziej zatwardziali fani XV :D

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak na serio, co jest teraz alternatywą dla XV? Nie jest nią na pewno outback tak samo jak nie jest 911. Chodzi o crossovera (czyli mniej więcej kompakta), nadającego się zarówno do miasta jak i czasem na autostradę lub polną drogę. Napęd - ech, najlepiej na 4 koła...

Edytowane przez Knurek1111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Knurek1111 napisał(a):

A tak na serio, co jest teraz alternatywą dla XV?

To bardzo dobre pytanie. ;) Obawiam się jednak, że takiej alternatywy po prostu nie ma. Co z pewnością nie oznacza, że nie można przesiąść się z XV do innego samochodu i być zadowolonym. Po prostu każde auto jest inne. Nawet nowsza wersja XV jest inna od starszej wersji, może poza gabarytami.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często utyskujemy na ofertę Subaru. Tak sobie piszemy i piszemy i piszemy. Ale w pewnym momencie, kiedy przychodzi do konkretów, to mamy wielu ex właścicieli subaraka. Bo za tym pisaniem idą też czyny vel pieniądze. 

 

Kupiłbym: Crosstreka z 2.5 l, Forestera z 1.8 DiT lub 2.5. Cała masa osób pewnie by kupiła WRX lub Sti, że o Outbacku nie wspomnę. Sam mając większą rodzinę (młodszą a nie dorosłą córkę) i jeżdżąc więcej w trasy kupiłbym europejskiego Outbacka bo to doskonały samochód (było o tym wyżej).

 

Gdyby była taka oferta, byłaby sprzedaż, byłaby pewność, że firma nie zniknie z Europy, 8 lat quasi gwarancji. To byłoby TO !!!!

 

Niestety tego wszystkiego brak. 

 

Zamówiłem BMW X3.

 

pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rok z Bagien napisał(a):

Zamówiłem BMW X3.

 

No i git, dla każdego coś dobrego ;) Niemniej cenowo to chyba inna półka niż Subaru, jak już cokolwiek porównywać? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14,4% do produkcji. 

 

Nie brałem świecidełek pt. pakiet M, ale wszystkie praktycznie topowe systemy bezpieczeństwa i użytkowe (adaptacyjne ledy, system bez-kluczykowy, kamery 360, pakiet naprawczym do 4 lat itp).

 

Cena po rabacie = Outback Platinum

I to przy 2 litrowy dieslu. Przy 2 litrowej benzynie (184 Km) byłoby taniej aniżeli przy Outbacku. 

 

  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...