Skocz do zawartości

Co zamiast XV???


PRIMAR

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, ovi napisał(a):

Chyba, że na rynku nastąpi jakieś tąpnięcie cenowe i ta bańka pęknie

 

Na moje ulubione powiedzenie „Taniej to już było”, mój kolega z pracy zawsze odpowiada „był czas przywyknąć” … 

 

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Szczepan napisał(a):

Hej ktoś mi ba szybko odpowie jaki dokładnie mam silnik 2.0 benzyna? Dekodery pokazują głupoty w stylu impreza 2.5. VIN JF1GP7KA3EG146707.  Szukam bo mam problem z dopasowaniem górnych poduszek amortyzatorów. Z góry dziękuję 

Problem się rozwiązał, sprzedawca właśnie przysłał mi taką wiadomość.
 

 

 

Witam, zweryfikowaliśmy produkt z producentem, niestety cała partia jest błędnie wyprodukowana. Przepraszamy za zaistniałą sytuacje, proszę dokonać zwrotu towaru, przyjmiemy go, pomimo upłynięcia terminu obowiązującego na allegro. pozdrawiamy firma Xxxxxxxx


MAKABRA. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znów miałem parę dni temu okazję zrobić tym razem ok. 300 kilometrów Toyotą RAV Hybrid (roczna) po autostradzie. Przy zmiennym, silnym wietrze miota się toto od lewa do prawa i z powrotem. XV jedzie w podobnych warunkach jak po sznurku (no, prawie). Bez porównania. Latem, przy bezwietrznej pogodzie, bez deszczu, mogę jeździć czymś innym. W innych warunkach wolę swoje Subaru.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dziś w sąsiednim serwisie i widziałem na żywo chińskie MG :) Ma coś z Mazdy i nawet nie jest brzydkie ;p W środku też jakoś wygląda. Ten duży w wersji lux to koszt ~120tys. Salon oficjalnie działa od wczoraj, mówię że przydała by się jakaś reklama że są takie samochody, w odpowiedzi usłyszałem że niby tak, ale nawet bez tego telefon dzwoni cały czas.

ps. napędu x4 brak :(

20240202_155533.jpg

20240202_155540.jpg

20240202_155602.jpg

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aflinta napisał(a):

 8 lat gwarancji. 

 

Czego? 

Cmon...... gwarancja jest 3 letnia, reszta to obłożona szeregiem warunków umowa.  Z jakąś tam firmą, mnie osobiście nie znaną. Z taką ofertą na Polskę (Europę) rodzi się pytanie, czy SIP będzie w stanie płacić składki i czy w ogóle będzie SIP.

 

Crosstrek nie jest źle wyceniony. Brakuje mu - co oczywiste - silnika i kamery (czujników chociażby) z przodu. Dla mnie, osoby, która korzysta z kamery każdego dnia kilka razy - must have. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Snuff napisał(a):

170 tys. za full wersję emoji51.png

 

Tak, ale wersje są tak skonfigurowane, że w zasadzie druga z kolei spokojnie wystarcza. W najwyższej są rzeczy dla mnie całkowicie zbędne (nawigacja) czy wręcz takie, których nie chciałbym mieć (okienko w dachu i pseudo-skóra). W drugiej od dołu jest wszystko inne poza grzaną kierą (kolejny zbędny gadżet). I wreszcie jest elektryka foteli w wersji materiałowej. Więc 3k euro można zostawić w kieszeni i mieć nadal bardzo dobrze wyposażone auto ;) Dla mnie taka konfiguracja jest lepsza niż w XV, gdzie musiałem kupić wersję z navi i czymś tam jeszcze, żeby mieć komplet systemów bezpieczeństwa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Rok z Bagien napisał(a):

Cmon...... gwarancja jest 3 letnia, reszta to obłożona szeregiem warunków umowa. 

 

No ale lepiej mieć niż nie mieć tych dodatkowych 5 lat, skoro dostajesz to już w cenie

 

46 minut temu, Rok z Bagien napisał(a):

Crosstrek nie jest źle wyceniony. Brakuje mu - co oczywiste - silnika i kamery (czujników chociażby) z przodu. Dla mnie, osoby, która korzysta z kamery każdego dnia kilka razy - must have. 

 

Z tym usunięciem przedniej kamery to dziwaczna oszczędność, może po lifcie wróci  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, GREGG napisał(a):

 

No ale lepiej mieć niż nie mieć tych dodatkowych 5 lat, skoro dostajesz to już w cenie

 

Wiesz, jak ja słyszę, że coś mam gratis albo w cenie to zaraz mi się pojawiają pytania o np. ceny przeglądów w tym okresie + 5 lat (np. względem tego co jest teraz).

Jedno na pewno Crosstrek ma w gratisie: praktycznie taką samą masę własną (różnice są małe i zależne od wyposażenia) co Outback.  Outback z silnikiem 2.5 l i budą dużo, dużo, dużo większą.....;)

 

Do tego 315 l. bagażnika i konewka na paliwo zamiast zbiornika.....

 

PS. A propos kamerki. W głównym wątku zacne persony jeździły Crosstrekiem w terenie i jakoś nikomu kamery nie brakowało. Zaraz usłyszę, że to zbyteczne w terenie, bla bla, że prawdziwi mężczyźni nie używają kamery. Ale......prawda jest zupełnie inna. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Rok z Bagien napisał(a):

 

Wiesz, jak ja słyszę, że coś mam gratis albo w cenie to zaraz mi się pojawiają pytania o np. ceny przeglądów w tym okresie + 5 lat (np. względem tego co jest teraz).

Jedno na pewno Crosstrek ma w gratisie: praktycznie taką samą masę własną (różnice są małe i zależne od wyposażenia) co Outback.  Outback z silnikiem 2.5 l i budą dużo, dużo, dużo większą.....;)

 

Do tego 315 l. bagażnika i konewka na paliwo zamiast zbiornika.....

 

PS. A propos kamerki. W głównym wątku zacne persony jeździły Crosstrekiem w terenie i jakoś nikomu kamery nie brakowało. Zaraz usłyszę, że to zbyteczne w terenie, bla bla, że prawdziwi mężczyźni nie używają kamery. Ale......prawda jest zupełnie inna. 

 

Ja po gwarancji i tak jeżdżę na przeglądy do ASO, więc dla mnie koszt żaden a jakiś bonus jest. Ale oczywiście dla Ciebie może to wyglądać inaczej, zgadzam się

 

Co do silnika też oczywiście chciałoby się lepiej, ale co zrobić. Jeżeli będzie porównywalnie do XV dwulitrowego, dla mnie OK

 

A zacne persony pieją z zachwytu, a wad nie widzą, bo muszą sprzedawać albo dostawać do testów ;) Takie życie  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, FanSub napisał(a):

Przy obecnym kursie Euro to żadna oszczędność. 

 

To przelej mi to proszę na konto :P

Owszem kwota niewielka, bo i różnica w dodatkach niewielka. Mi akurat taka konfiguracja pasuje, z powodów jakie opisałem wcześniej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Snuff napisał(a):

170 tys. za full wersję emoji51.png

 

image.png.ab8749ce5122fba9d70bc9a715f75a3e.png

 

Jak już wcześniej pisałem, tanio już było. A obecne ceny to jakiś kosmos. Żadne 8 lat gwarancji tego nie rekompensuje, chyba że wszystkie przeglądy i części eksploatacyjne w cenie, plus pełny bak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, GREGG napisał(a):

 

Ja po gwarancji i tak jeżdżę na przeglądy do ASO, więc dla mnie koszt żaden a jakiś bonus jest. Ale oczywiście dla Ciebie może to wyglądać inaczej, zgadzam się  

 

Ja mam jeszcze gwarancję, ale oczywiście też pojadę do ASO na 3 przegląd. Jeśli pozostanę z XV to pewnie tak, jak Ty, będę nadal tam serwisował. Mam dobre doświadczenia względem Emil Freya w Rzgowie w tym zakresie. 

Natomiast z wrodzonej podejrzliwości z pewnym dystansem podchodzę do czegoś w cenie, czy w gratisie. Oby koszty tych przeglądów nie wzrosły właśnie o te składki na ubezpieczenie. :unsure:

 

10 godzin temu, GREGG napisał(a):

Co do silnika też oczywiście chciałoby się lepiej, ale co zrobić. Jeżeli będzie porównywalnie do XV dwulitrowego, dla mnie OK

 

Jeździłeś XV e-boxer? Ciekaw jestem Twoich uwag. Mnie się udało swego czasu przejechać XV 2.0i (bez "e"), potem Foresterem e-boxer i na kolejnej jeździe XV e-boxer. Rzecz jasna Crosstrekiem e-boxer nie jeździłem. Ale moje wrażenia są takie, że tam gdzie się pojawia elektryk, tam gaśnie:

  • spontaniczność jazdy (nawet nie chodzi o sam sprint do 100),
  • responsywność,  
  • lekkość,
  • stabilność w zakrętach,
  • niewrażliwość na szybkie zmiany kierunku jazdy, 
  • niewyczuwalna "zmiana" biegów skrzyni CVT. 

Na szczęście pozostał jeszcze Outback z normalnym wolnossącym silnikiem.  MY 2024 zdrożał co prawda o kolejne 1500 Jurków, ale przy obecnym kursie (na 09.02.24 r. - 4,33 w zakupie w kantorze internetowym) i z jakąś małą stolicą Maroka, można wyjść na podobną cenę co MY 2023.  

 

U mnie Outback zdecydowanie wychodzi na prowadzenie w temacie wątku. Tylko jest skurczybyk krzynę za duży.....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):

U mnie Outback zdecydowanie wychodzi na prowadzenie w temacie wątku. Tylko jest skurczybyk krzynę za duży.....

 

Gdyby nie gabaryty, w ogóle nie rozważałbym kolejnego XV, tylko OBK stałby w garażu - mimo obecnych paskudnych relingów ;)

 

Ale przez 99% czasu woziłbym w nim powietrze, a auta długie na prawie 5 metrów są niestety mocno upierdliwe w manewrowaniu po mieście i parkowaniu, o czym przekonałem się mając wcześniej OBK. Także wolę mieć nadal coś kompaktowego, a XV / Crosstrek pasuje tu idealnie ze względu na kompaktowe rozmiary zewnętrzne i relatywnie duże wnętrze     

  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ wszelakimi XV trochę jeździłem, również Crosstrekiem to się wypowiem :)

Godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):
  • spontaniczność jazdy (nawet nie chodzi o sam sprint do 100),
  • responsywność,  

Raczej kwestia pracy w trybie [i], przełączenie na [s] rozwiązuje problem. Ale fakt, że w porównaniu do 2,0i brakuje czegoś między [S] a [I] - czyli rusza bez zastanowienia jak na [i] a jednocześnie nie trzyma wyższych obrotów jak na [s].

Godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):
  • lekkość,
  • stabilność w zakrętach,

Może to kwestia przyzwyczajenia, nie zauważam różnicy bym miał o to drzeć szaty.

Godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):
  • niewrażliwość na szybkie zmiany kierunku jazdy, 
  • niewyczuwalna "zmiana" biegów skrzyni CVT. 

Nie rozumiem powyższego. Skręca równie ochoczo, zachowuje się bardzo stabilnie, złego słowa powiedzieć nie mogę. Skrzynia również działa bardzo dobrze, zależnie od siły nacisku na pedał gazu może przyspieszać niezbyt dynamicznie ale sprawnie i trzymać obroty na niskich prędkościach. Przy mocniejszym wciśnięciu kręci wyżej i symuluje normalną zmianę biegów, a przy wciśnięciu do podłogi idzie pod czerwone pole i wyje :) W przypadku Crosstreka brakuje mi łopatek do redukcji i hamowania silnikiem.

 

Odnośnie jazdy w terenie to faktycznie przednia kamera by się czasem przydała, ale w sumie sam jej nie mam i jakoś jeżdżę :)

Jeszcze mały tip od @ex-Dyrekcja, przyjeździe e-Boxerem poza asfaltem lepiej mieć auto w trybie [S] - utrzymuje wtedy naładowany akumulator trakcyjny, więc ma nieco więcej wigoru podczas podjazdów czy pokonywania błota - sprawdzone na kleistych lessach w okolicy Kazimierza Dolnego :)

  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, aflinta napisał(a):

Nie rozumiem powyższego. Skręca równie ochoczo, zachowuje się bardzo stabilnie, złego słowa powiedzieć nie mogę. Skrzynia również działa bardzo dobrze, zależnie od siły nacisku na pedał gazu może przyspieszać niezbyt dynamicznie ale sprawnie i trzymać obroty na niskich prędkościach. Przy mocniejszym wciśnięciu kręci wyżej i symuluje normalną zmianę biegów, a przy wciśnięciu do podłogi idzie pod czerwone pole i wyje :) W przypadku Crosstreka brakuje mi łopatek do redukcji i hamowania silnikiem.

 

To z kolei ja nie rozumiem co z czym porównujesz.  Każdy e-boxer jakim jechałem jest bardziej ociężały niż mój 1.6 (podobne odczucia miałem z 2.0i, ale jechałem nim raz i to ładnych parę lat temu - więc mogą mi się te wrażenia zacierać) i wyczuwalnie bardzie szarpie przy "zmianie" biegu. Tego ostatniego jestem w 100% pewny, bo kiedy na co dzień tego nie mam (a jeżdżę od 2.5 roku) to dało się to od razu wyczuć. I to się mocno rzuca "w oczy".....

 

Crosstrekiem nie jechałem. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównuję XV II 2,0i (jaki posiadam), XV II e-Boxer i Crosstrek. Może to właśnie kwestia tego, że jeździsz 1,6i który ma zbyt niski moment obrotowy by „szarpnąć” przy symulowanej zmianie biegu jak robią to silniki 2,0 i całość gdzieś tam połyka sprzęgło hydrokinetyczne. Może kwestia też konfiguracji skrzyni. Kilka lat temu też takim zrobiłem kilkaset kilometrów i na forum zamieściłem wrażenia.

Co do lekkości, nie zauważyłem różnicy między 1,6i a 2,0i, to raczej 2,0i wydawał się zwinniejszy. Między 2,0i a e-Boxerem też specjalnie nie odczuwam tych dodatkowych 110kg. Tak jak wcześniej pisałem, może Twoje odczucie ciężkości to bardziej ustawienia trybu pracy silnika - jeden klik na kierownicy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, aflinta napisał(a):

Może to właśnie kwestia tego, że jeździsz 1,6i który ma zbyt niski moment obrotowy by „szarpnąć” przy symulowanej zmianie biegu jak robią to silniki 2,0 i całość gdzieś tam połyka sprzęgło hydrokinetyczne. Może kwestia też konfiguracji skrzyni.

 

Bardzo możliwe, że tak jest. Nie pamiętam dokładnie jak to było w Outbacku :huh: z tymi "zmianami". 

 

13 minut temu, aflinta napisał(a):

Co do lekkości, nie zauważyłem różnicy między 1,6i a 2,0i, to raczej 2,0i wydawał się zwinniejszy. 

 

Na pewno 2.0i jest szybszy i bardziej responsywny na linii kierownik-pedał gazu. W sumie może to dawać odczucie zwinniejszego pojazdu. Tu, nie kryję, jeździłem raz i to zaraz jak się pokazał...w 2018r? Nie pamiętam, a szukać na TF mi się nie chce. 

 

19 minut temu, aflinta napisał(a):

Między 2,0i a e-Boxerem też specjalnie nie odczuwam tych dodatkowych 110kg. 

 

Tego będę bronił jak niepodległości. Między 1.6 a 2.0 e-boxerem jest już - z tego co pamiętam - około 150 kg różnicy na starcie. I tą ociężałość w zakrętach, teście łosia, przechyłach karoserii - czuć. Mimo większej mocy. 

Kompletnie nie leży mi charakterystyka e-boxera i nie kupię samochodu z tym silnikiem. Tego jestem pewien. Albo zostanę z 1.6, albo Outback albo coś zupełnie innego.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):

Między 1.6 a 2.0 e-boxerem jest już - z tego co pamiętam - około 150 kg różnicy na starcie.

To zależy jakie wyposażenie porównamy. XV II 1,6i Trend może i wyżył 1408 kg... ale tam nawet relingów na dachu nie było. Normalnie wyposażony XV II 1,6i Comfort/Exclusive to już poziom 1449 kg, a dalej na lżejszych kołach 17", bez okna dachowego i fotel kierowcy bez elektryki. Najcięższy XV II e-Boxer, to 1576 kg z oknem dachowym. Różnica to 127 kg. Mój dla porównania waży 1462 kg (ma okno dachowe i koła 18" itp.). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Crosstrek od 1591 do 1630 kg.  

 

No cóż. pozostańmy przy swoim.  Waga (i jej skutki) i działanie silnika e-boxer dyskredytują w moich oczach Forestera (a najbardziej by mi pasował rozmiarem) i dyskredytowały XV. Jako, że następcą XV nie jechałem, to z tak kategoryczną oceną się wstrzymam. Pewnie przy okazji poproszę o umożliwienie jazdy testowej.  Jeśli będzie tak jak było, to auto nie dla mnie. A jak zniknie z oferty Outback z napędem "bez e-boxera" to może być słabo z ofertą europejską Subaru = ofertą u nas. Nie wiem, czy wówczas owa 8 letnia quasi gwarancja cokolwiek będzie znaczyła. 

 

Osobiście to ja nawet drżę przed wycofaniem się EF ze Rzgowa, już 2/3 salonu zajmuje tam Nissan. 

  • Zdrówko! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):

Osobiście to ja nawet drżę przed wycofaniem się EF ze Rzgowa, już 2/3 salonu zajmuje tam Nissan.

Emil Frey to nie tylko Subaru :)

1 godzinę temu, Rok z Bagien napisał(a):

. A jak zniknie z oferty Outback z napędem "bez e-boxera" to może być słabo z ofertą europejską Subaru = ofertą u nas.

Sam jestem ciekaw jak się ta oferta będzie zmieniała. Niedługo Subaru zamierzało wprowadzić kolejną generację hybrydy, jakieś elektryki też mają być. Czy ostanie się czysto spalinowy model? Nie mam pojęcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...