Skocz do zawartości

Skoda lepsza od Subaru


bardzozlymisio

Rekomendowane odpowiedzi

 

To czekamy na Priusa 4x4 
 

 

co prawda nie Prius ale tez hybryda tyle, ze 4x4

 

Mitsubishi Outlander PHEV   - całkiem fajne rozwiązanie choć drogie i może być zbyt kosztowne w trakcie paroletniego użytkowania, czas pokaże

 

 

 

Jeździłem Outlanderem przy okazji imprezy Auto Świat 4x4 po torze offroadowym - zdecydowanie był to w moim odczuciu najgorzej prowadzący i zachowujący się samochód z całej gamy Mitsubishi jakie były dostępne (jeździłem wszystkimi: ASX, Pajero i L200). Wielka, tłusta krowa :) Obok był też Outlander PHEV, ale tym nie można było wjechać na tor, tylko asfalt/szuter :/ Odniosłem negatywne wrażenie, że bali się, że albo to auto się rozpadnie, albo nie lubi wody (do pokonania był ~20-30 cm bród) albo się przewróci. W porównaniu do zwykłego Outlandera, mój Forek prowadzi się jak gokart :) Najlepiej jeździło mi się L200, a do Pajero (jakkolwiek śmiesznie by to nie brzmiało) się nie mieściłem - mam 191 cm wzrostu, a w Pajero był szyberdach i obniżona podsufitka - niemożliwym było prawidłowe wyregulowanie fotela w moim przypadku :/

 

Koniec offtopu. Mitsubishi nie jest lepsze od Subaru :P

Edytowane przez marhof
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Idealny napęd moim zdaniem to cztery osobne silniki - każdy sterujący swoim kołem. Wyzwaniem jest jednak oprogramowanie tego i doposażenie auta w czujniki by całość sprawnie działała w każdych warunkach.

 

 

Mitsubishi Lancer Evolution MIEV - osobny silnik w każdym z 4 kół

mitsubishi_lancer_evolution_miev_5.jpg

 

 

podobne rozwiązanie w aucie cywilnym Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi-Outlander-PHEV-Schematic.jpg

w większości jest to napęd 4x4 elektryczny z osobnymi silnikami dla osi przedniej i tylnej

Jak ja bym chcial zeby takie cudo bylo w BRZcie na przedniej osi. Mitsu szykuje nam jakas fajna niespodzianke ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak ja bym chcial zeby takie cudo bylo w BRZcie na przedniej osi.
 

 

+ 500 kg baterii  ;)

 

BRZ to zgrabne auto takie jakim jest 

 

miałem okazje jeździć tym Mitsu Outlander PHEV, fajna technologia elektryczna ale zero tam miejsca na 100% decyzje kierowcy 

biorąc pod uwagę cenę zakupu oraz niewiadomy czas życia baterii jak tez ich przyszły koszt 

lepiej kupić sobie "starsze" STI Czy EVO i cieszyć się jazdą (ja niestety kupiłem XV SBD  ;) )

 

natomiast jeśli z czasem taka technologia się sprawdzi to jest to bardzo ciekawe rozwiązanie pomimo faktu, że jazda dość nudna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej mysle o wspomaganiu przez tego typu naped napedu glownego np. podczas ruszania, przy trudnych warunksch drogowych. Dlatego ilosc i tym samym ciezar baterii mozna byloby zmniejszyc. Ale to na marginesie tej jakze fascynujacej dyskusji na temat Haldex v reszta swiata ;D

 

Jaca68 napisał: "Torsen (...) ale nie w Subaru." Czuję się urażony: w BRZecie jest Torsen :yahoo:

nie tylko w STI także ;)

Taaaak, nie wiedzialem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przejechałem ponad 500 km superbem 4x4 dsg. Powiem, że jestem zaskoczony. Moje zdanie rozmija się z wieloma opiniami forum. Ksenony nie są lepsze niż dobrze ustawione w FXT. Drogowe wydają się mocniejsze. Elektryczna regulacja podparcia lędźwi w dwóch kierunkach jest gorsza niż jej brak w foresterze. Szumy wiatru mniejsze, ale koła szumia bardziej. 170 koni to nie 240. Dsg koszmarnie męczy silnik niskimi obrotami. Ale są też plusy. Układ kierowniczy znacznie bardziej bezpośredni i precyzyjny. A haldex działa idealnie - 80 km było serpentynami pokrytymi śniegiem. Nie jechałem sportowo, bo nie umiem, ale czułem się pewnie. O wnętrzu nie powiem - ciemno było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ kierowniczy bardziej bezposredni? Kurczaki to majac Superba prawie 3 lata mialem wrażenie, ze ten uklad zatopiono w maśle...taki bezposredni ;)

 

W forku mam sporo lepsze odczucia, niemniej to nadal nie BMW 3.

 

Drogowe musza byc lepsze bo to ksenon.

 

Jak regulacja lędźwiowa moze byc gorsza od jej braku? ;)

Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też czytam i nie wiem co odpowiedzieć ;) Układ kierowniczy był jednym z głównych elementów, dla jakich nie myślałem o następnym. A tu czytam, że jest super. Światła - IMO znacznie lepsze niż w Forku, tu Subaru ma co nadrabiać, choć jestem bardzo pozytywnie zaskoczony światłami w OBK (jak na xenon a nie bixenon) Z resztą części wypowiedzi mogę się zgodzić. W przelocie 500 km nieznanym sobie samochodem nie sposób wiele więcej wyłapać :)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie daje poczucia pełnej kontroli nad autem

 

zresztą z jakiegoś powodu w STI jest układ elektro-hydrauliczny

 

z drugiej strony wspomagania elektryczne to już codzienność i trzeba się do nich przyzwyczaić 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podparcie lędźwi w skodzie generuje wyraźny wałek, a nie łagodne wybrzuszenie. Zresztą na amerykańskim forum Subaru jest sporu wątek z narzekaniem na podparcie w forku i ludzie chcą wymieniać fotele na z tańszej wersji bez tego :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podparcie lędźwi w skodzie generuje wyraźny wałek, a nie łagodne wybrzuszenie. Zresztą na amerykańskim forum Subaru jest sporu wątek z narzekaniem na podparcie w forku i ludzie chcą wymieniać fotele na z tańszej wersji bez tego :).

Wszystko kwestia budowy plecow. Ten wałek w skodzie mozesz regulowac, jego wysokosc i stopien wypuklenia - mi sie z latwoscia udalo dobrac optymalne położenie i wielkość walka :D pod tym wzgledem brak uwag do foteli Skody Superb. Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podparcie lędźwi w skodzie generuje wyraźny wałek, a nie łagodne wybrzuszenie. Zresztą na amerykańskim forum Subaru jest sporu wątek z narzekaniem na podparcie w forku i ludzie chcą wymieniać fotele na z tańszej wersji bez tego :).

Ach, gdyby tylko na forum był Stach  :evil2:  :P  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A to nie wiedziałem. Muszę jazdę próbną zaliczyć, bo autko zacnie się prezentuje, chociaż to Toyota ;)

Większość tego auta zrobiło Subaru, produkuje też tylko FHI.

 

 

No wlasnie, juz mialem sie oburzyc! Toyota zrobila tylko design i dostarcza wtrysk bezposredni.

 

 

robi się gumowato i nie do końca czuć co się dzieje pod kołami.

 

przy elektrycznym? To sie musisz przejechac BRZ*    ;)

 

 

 

 

*wpierw napisalem BRZ/STI, ale potem sie zorientowalem, ze tylko BRZ i WRX maja elektryczne

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A to nie wiedziałem. Muszę jazdę próbną zaliczyć, bo autko zacnie się prezentuje, chociaż to Toyota ;)

Większość tego auta zrobiło Subaru, produkuje też tylko FHI.

 

 

No wlasnie, juz mialem sie oburzyc! Toyota zrobila tylko design i dostarcza wtrysk bezposredni.

 

I ponoć skrzynię w wersjach AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

A to nie wiedziałem. Muszę jazdę próbną zaliczyć, bo autko zacnie się prezentuje, chociaż to Toyota ;)

Większość tego auta zrobiło Subaru, produkuje też tylko FHI.

 

 

No wlasnie, juz mialem sie oburzyc! Toyota zrobila tylko design i dostarcza wtrysk bezposredni.

 

I ponoć skrzynię w wersjach AT

 

 

Nie do konca. Co prawda jest to zmodyfikowana skrzynia z Lexusa IS, ale dostawca jest firma Aisin (http://en.wikipedia.org/wiki/Aisin_Seiki_Co. ). Wiec ciezko mowic, ze Toyota dostarcza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...