Izotom Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 @@Izotom, w sumie dotyczy to nawet nas BRZ-owcow - a to dopiero bedzie budzilo zdziwienie: "Jak to, masz AWD??" Mowisz? Ale to chyba na forum BMW ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Nie ma się co śmiać z Haldexu. Gdyby byl zły, zawodny, nieskuteczny - tyle marek nie korzystaloby z tych rozwiązań. Jak jeździłem Octavią 3 1.8 TSI 4X4 - na mokrym nie bylo szans na piśnięcie czy buksowanie kołem w ruchu miejskim, takze swoje zadanie dobrze spełniło. Edytowane 20 Stycznia 2015 przez Nowicjusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Nie ma się co śmiać z Haldexu. Gdyby byl zły, zawodny, nieskuteczny - tyle marek nie korzystaloby z tych rozwiązań. W tym aspekcie,to raczej decydują koszty.Haldex jest najtańszym i najmniej skomplikowanym rozwiązaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Tak jest i zapewniam ze 95% zwykłych Kowalski nie poczuje różnicy miedzy haldexem a AWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Nie ma się co śmiać z Haldexu. Gdyby byl zły, zawodny, nieskuteczny - tyle marek nie korzystaloby z tych rozwiązań.W tym aspekcie,to raczej decydują koszty.Haldex jest najtańszym i najmniej skomplikowanym rozwiązaniem. I tak i nie. Co stosuje marka premium - Volvo? Wlasnie haldex...w autach sporo drozszych niz FXT. Takze dla Kowalskiego lepszy sprawny Haldex niz FWD. Tyle w temacie. Z ciekawostek - na forum Superba ktos odkopal broszury Haldexow - IV generacja miala aplikacje rowniez w ciezarowkach, V juz nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) ani nie jest najtańszy ani nie jest najmniej skomplikowanym jest działającym, praktycznym rozwiązaniem Lambo i Bugatti też sie Haldexem wspomagaja ale z drugiej strony to VAG Edytowane 20 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 jest działającym, praktycznym rozwiązaniem Z tym nie ma co dyskutować,bo nowsze generacje spełniają swoją rolę. ani nie jest najtańszy ani nie jest najmniej skomplikowanym A tu już jest duże pole do dyskusji. Bo argument,że Haldex jest stosowany w markach premium i to robi z niego kosztowne czy skomplikowane rozwiązanie,jest mało trafiony. Chyba nie chcesz powiedzieć,że Torsen czy rozwiązania z trzema mechanizmami różnicowymi z jakąś szperą,blokadą,są mniej skomplikowane technicznie i tańsze w produkcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 A kto napisał, że stosowanie przez marki premium robi z Haldexa skomplikowane rozwiązanie??? Czytacie Panocku co chcecie, a nie co zostało napisane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Co stosuje marka premium - Volvo? Wlasnie haldex...w autach sporo drozszych niz FXT. ani nie jest najtańszy ani nie jest najmniej skomplikowanym Lambo i Bugatti też sie Haldexem wspomagaja Pospołu to napisaliście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Nieeee, znow nie czytasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 (edytowane) Nie ma się co śmiać z Haldexu. Gdyby byl zły, zawodny, nieskuteczny - tyle marek nie korzystaloby z tych rozwiązań. Jak jeździłem Octavią 3 1.8 TSI 4X4 - na mokrym nie bylo szans na piśnięcie czy buksowanie kołem w ruchu miejskim, takze swoje zadanie dobrze spełniło. A ja lubie popiskac se kolkami: I to czterema kolkami. Edytowane 20 Stycznia 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Nie ma się co śmiać z Haldexu. Gdyby byl zły, zawodny, nieskuteczny - tyle marek nie korzystaloby z tych rozwiązań. W tym aspekcie,to raczej decydują koszty.Haldex jest najtańszym i najmniej skomplikowanym rozwiązaniem. Taki torsen nie wydaje sie jakos skomplikowany, pare osiek + kolka zebate, jak dla mnie haldex (sprzegla, pompy, sterownik, elektryka) wydaja sie bardziej skomplikowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Trochę Wam zazdroszczę znajomości tego języka, bo jest bardzo dużo ciekawych filmików na Youtube: Torsen wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Czysta mechanika, zero opóźnienia i "stały" napęd na obie strony. Z tego co wiem stosowany w Audi, ale nie w Subaru. Nie wiem czy Skoda lepsza od Subaru, za to Audi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 nie każde Audi ma Torsen-a między osiami, niektóre mniejsze modle używają Haldexa silnik umieszczony wzdłużnie - Torsen, poprzecznie - Haldex Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Zaraz okaże się, że Skoda z Haldexem jest nie tylko lepsza od Subaru z S-AWD, ale też od Audi z Torsenem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Torsen wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Masz rację... ...wydaje się Żaden z obecnych napędów nie będzie idealny na każde warunki, inne wymogi są do jazdy w terenie a inne do szybkiego pokonania zakrętu i pewnie jeszcze inne będą jak jedziemy przez kałużę. Zrobić rozwiązanie czysto mechaniczne tak by nie wymagało ingerencji kierowcy (zazwyczaj nie mającego o napędzie pojęcia) może okazać się bardzo trudne. Idealny napęd moim zdaniem to cztery osobne silniki - każdy sterujący swoim kołem. Wyzwaniem jest jednak oprogramowanie tego i doposażenie auta w czujniki by całość sprawnie działała w każdych warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) gwoli wyjaśnienia Moja krytyka marketingu VW odnosiła się do stosowania takiej samej ( praktycznie ) nazwy dla zupelnie różnych systemów ( co nota bene od dawna ma miejsce choćby w odniesieniu do nazwy " 4 Motion"). Subaru twierdzi, że S-AWD to symetryczny ukłąd napędu wszystkich kół ( w opisie jest jednoznacznie zanaczone, że chodzi o symetrię osiową układu ). Czyli pisze prawdę. trudno się nie zgodzić, jednocześnie dla wielu klientów (także potencjalnych) S-AWD to synonim rozwiązania napędu na 4 koła w wykonaniu Subaru i o technicznych niuansach różnic w ich budowie nie maja zielonego pojęcia pod tym względem sytuacja wygląda bardzo podobnie jak nazwa Quattro stosowania przez Audi Zaraz okaże się, że Skoda z Haldexem jest nie tylko lepsza od Subaru z S-AWD, ale też od Audi z Torsenem... jak w tym wątku tłumaczyła Dyrekcja S-AWD to nie technicznie rodzaj napędu tylko oznaczenie faktu, ze każdy napęd 4x4 Subaru jest symetryczny Skoda z Haldexem to ine rozwiązanie techniczne jak Audi z Torsenem ale za to Subaru z S-AWD może być technicznie rzec biorąc rozwiązaniami znacząco odmiennymi Edytowane 21 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ten_Typ_tak_ma Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 jak w tym wątku tłumaczyła Dyrekcja S-AWD to nie technicznie rodzaj napędu tylko oznaczenie faktu, ze każdy napęd 4x4 Subaru jest symetryczny Tak? Nie wiedziałem Skoda z Haldexem to ine rozwiązanie techniczne jak Audi z Torsenem Tak? Nie wiedziałem ale za to Subaru z S-AWD może być technicznie rzec biorąc rozwiązaniami znacząco odmiennymi Tak? Nie wiedziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Idealny napęd moim zdaniem to cztery osobne silniki - każdy sterujący swoim kołem. Wyzwaniem jest jednak oprogramowanie tego i doposażenie auta w czujniki by całość sprawnie działała w każdych warunkach. Mitsubishi Lancer Evolution MIEV - osobny silnik w każdym z 4 kół podobne rozwiązanie w aucie cywilnym Mitsubishi Outlander PHEV w większości jest to napęd 4x4 elektryczny z osobnymi silnikami dla osi przedniej i tylnej Edytowane 21 Stycznia 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Torsen wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Masz rację... ...wydaje się Żaden z obecnych napędów nie będzie idealny na każde warunki, inne wymogi są do jazdy w terenie a inne do szybkiego pokonania zakrętu i pewnie jeszcze inne będą jak jedziemy przez kałużę. Zrobić rozwiązanie czysto mechaniczne tak by nie wymagało ingerencji kierowcy (zazwyczaj nie mającego o napędzie pojęcia) może okazać się bardzo trudne. Idealny napęd moim zdaniem to cztery osobne silniki - każdy sterujący swoim kołem. Wyzwaniem jest jednak oprogramowanie tego i doposażenie auta w czujniki by całość sprawnie działała w każdych warunkach. Taak. Wsadźmy jeszcze kilka komputerów do auta, potem poczekajmy aż się któryś zawiesi albo czujnik padnie. W międzyczasie możemy bić pianę na forum licytując się czy Haldex spina tył na 5% a Subaru na 40%, czy dowrotnie. Torsen mechanicznie rozdziela napęd - piękne eleganckie rozwiązanie i działa także jak czujnik padnie. Jeśli chodzi o wymogi do jazdy w terenie - nie wiem, nie jeżdżę, nie mam auta w teren (Forester jak każde Subaru nie jest autem terenowym). Idealny napęd moim zdaniem to cztery osobne silniki - każdy sterujący swoim kołem. To czekamy na Priusa 4x4 Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Jaca68 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 To czekamy na Priusa 4x4 co prawda nie Prius ale tez hybryda tyle, ze 4x4 Mitsubishi Outlander PHEV - całkiem fajne rozwiązanie choć drogie i może być zbyt kosztowne w trakcie paroletniego użytkowania, czas pokaże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 (edytowane) Jaca68 napisał: "Torsen (...) ale nie w Subaru." Czuję się urażony: w BRZecie jest Torsen Edytowane 21 Stycznia 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nerd Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Taki torsen nie wydaje sie jakos skomplikowany, pare osiek + kolka zebate, jak dla mnie haldex (sprzegla, pompy, sterownik, elektryka) wydaja sie bardziej skomplikowane. Torsen mechanicznie rozdziela napęd - piękne eleganckie rozwiązanie i działa także jak czujnik padnie. Tyle, że idealne rozwiązanie póki co nie istnieje. Torsen nie jest ani prosty, ani pozbawiony wad. Przekładnia Torsena w najprostszej wersji składa się z ponad 20-tu elementów, których ułożenie przypomina skomplikowane puzzle, a zasada działania jest całkiem niebanalna. http://www.zhome.com/ZCMnL/tech/Torsen/Torsen.htm Podstawowa wada tego rozwiązania to fakt, że moment obrotowy pomiędzy kołami jest mnożony, tzn. wielokrotność momentu z koła o słabszej przyczepności jest przekazywana na drugie koło. W przypadku gdy koło wisi w powietrzu (moment bliski zeru) na drugie koło przekazywana jest wielokrotność zera. Oczywiście z tym można sobie jakoś poradzić i takie Audi na ten przykład stosuje na osiach EDL, aby ograniczyć wystąpienie zerowego momentu na centralnym dyfrze. Niestety nie jest to już rozwiązanie "czysto mechaniczne" ani imho specjalnie "piękne". http://www.awdwiki.com/en/quattro+evolutions/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Torsen wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Masz rację... ...wydaje się Żaden z obecnych napędów nie będzie idealny na każde warunki, inne wymogi są do jazdy w terenie a inne do szybkiego pokonania zakrętu i pewnie jeszcze inne będą jak jedziemy przez kałużę. Zrobić rozwiązanie czysto mechaniczne tak by nie wymagało ingerencji kierowcy (zazwyczaj nie mającego o napędzie pojęcia) może okazać się bardzo trudne. Idealny napęd moim zdaniem to cztery osobne silniki - każdy sterujący swoim kołem. Wyzwaniem jest jednak oprogramowanie tego i doposażenie auta w czujniki by całość sprawnie działała w każdych warunkach. Przy 4 silnikach daje pozostaje problem napedu na kazde warunki (terenowa jazda - spiecie na sztywno, itp), mozna to sterownikami zalatwic, ale tez mozna odpowiednia iloscia sprzegiel - na wzor haldexa, wiec krytyka dalej zostanie, bo haldex jest be Podstawowa wada tego rozwiązania to fakt, że moment obrotowy pomiędzy kołami jest mnożony, tzn. wielokrotność momentu z koła o słabszej przyczepności jest przekazywana na drugie koło. W przypadku gdy koło wisi w powietrzu (moment bliski zeru) na drugie koło przekazywana jest wielokrotność zera. Oczywiście z tym można sobie jakoś poradzić i takie Audi na ten przykład stosuje na osiach EDL, aby ograniczyć wystąpienie zerowego momentu na centralnym dyfrze. Niestety nie jest to już rozwiązanie "czysto mechaniczne" ani imho specjalnie "piękne". http://www.awdwiki.com/en/quattro+evolutions/ Zawsze mozna samemu nacisnac hamulec, zaciagnac reczny. Kazdy naped, poza zblokowanymi (ktory tez ma swoje wady) w specyficznych warunkach pokaze swoja slabosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2015 Mitsubishi Lancer Evolution MIEV - osobny silnik w każdym z 4 kół O nim myślałem to pisząc Taak. Wsadźmy jeszcze kilka komputerów do auta, potem poczekajmy aż się któryś zawiesi albo czujnik padnie. Czujnikom trafiają się awarie - można zdublować by auto dotrwało do serwisu... ale ile razy zawiesił Ci się komputer sterujący silnikiem czy innymi krytycznymi elementami? Przy 4 silnikach daje pozostaje problem napedu na kazde warunki (terenowa jazda - spiecie na sztywno, itp), mozna to sterownikami zalatwic, ale tez mozna odpowiednia iloscia sprzegiel - na wzor haldexa, wiec krytyka dalej zostanie, bo haldex jest be No i właśnie wydaje mi się, że prościej będzie sterować czterema silnikami niż pięcioma sprzęgłami No i odpada problem z ukręcaniem półosi... teraz to tylko ukręcamy wahacz, tniemy śruby koła albo silnik w pył idzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się