radekk Opublikowano 11 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 a 100-200 km/h? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 11 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2023 58 minut temu, radekk napisał(a): a 100-200 km/h? 200km/h w Volvo? Niemożliwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 10 godzin temu, Blixten napisał(a): do setki w mniej niż 4 sek ? A do tego: w drzwiach jedynie klamki, listwy ze zmielonych śmieci, brak wyświetlacza przed kierowcą No ale w sumie może być ciekawym mieszczuchem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blixten Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 3 godziny temu, Zyzol napisał(a): No ale w sumie może być ciekawym mieszczuchem. Przyspieszeniem poniżej 4s nie pogardziłbym w mieście, a limit 180 km/h nie powinien przeszkadzać Niestety na razie nie mam możliwości montażu wall-boxa w hali garażowej, więc odkładam między ciekawostki… Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 9 godzin temu, Zyzol napisał(a): No ale w sumie może być ciekawym mieszczuchem. tak z ciekawości, mieszczuchem z racji wielkości, kształtu czy prędkości ładowania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adi Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 24 minuty temu, ketivv napisał(a): tak z ciekawości, mieszczuchem z racji wielkości, kształtu czy prędkości ładowania ? Oczywiście z racji 4 sekund do setki Dla mnie to wystarczy . a tak poważniej, to parametr, który najbardziej odróżnia (na korzyść) elektryki od spaliniaków. Coś co było zarezerwowane dla Super i Hyper carów, można mieć w miejskiej Kii. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 (edytowane) 39 minut temu, ketivv napisał(a): tak z ciekawości, mieszczuchem z racji wielkości, kształtu czy prędkości ładowania ? Z racji wielkości auta i pojemności baterii w tanim wariancie. Tanim oczywiście należałoby wziąć w cudzysłów Edytowane 12 Czerwca 2023 przez Zyzol Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2023 5 godzin temu, Zyzol napisał(a): Z racji wielkości auta wielkość auta z zewnątrz przypomina Golfa VII - rodziny potrafią śmigać tym na wakacje - pewnie z racji tego że Volvo EX30 jest od podstaw zaprojektowane jako BEV może się okazać, że miejsca w środku jest więcej i/lub "ustawniej" 5 godzin temu, Zyzol napisał(a): Tanim oczywiście należałoby wziąć w cudzysłów z ciekawości sprawdziłem cenę Gllfa VII 2.0TSI DSG 7 napęd jedna oś wersja wyposażenia średnia bez dodatków 150 690 zł powoli w elektrykach pojawia się coś o nazwie "price parity" czyli parytet cen, to już nie są auta droższe o krotności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 9 godzin temu, ketivv napisał(a): rodziny potrafią śmigać tym na wakacje - Rodziny potrafią śmigać na wakacje w Tico, więc to dla mnie nie jest wyznacznikiem. Co do miejsca w środku - szału nie ma. Jeżeli komuś wystarcza, może to traktować jako wakacjowóz. Ja jednak rozważałbym to jako mieszczucha, czyli najsensowniejszą opcję elektryczną na dzień dzisiejszy. 9 godzin temu, ketivv napisał(a): powoli w elektrykach pojawia się coś o nazwie "price parity" czyli parytet cen, to już nie są auta droższe o krotności Nie są droższe o krotności, jednak widzę, że kosztem ograniczania ergonomii, kastrowania funkcji, czy takich kwiatków jak hamulce bębnowe z tyłu w 5-metrowym ID.7. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 1 godzinę temu, Zyzol napisał(a): czy takich kwiatków jak hamulce bębnowe z tyłu w 5-metrowym ID.7. To może być zaleta z punktu widzenia ich bezproblemowego działania. W elektryku tylne hamulce tarczowe są często w opłakanym stanie w związku z ich bezczynnością. Silnik / silniki bardzo wspomagają hamowanie, więc być może takie hamulce będą wystarczające z punktu widzenia skuteczności. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 "China's installed non-fossil fuel electricity capacity exceeds 50% of total" https://www.reuters.com/business/energy/chinas-installed-non-fossil-fuel-electricity-capacity-exceeds-50-total-2023-06-12/ no i pyk :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 57 minut temu, ketivv napisał(a): no i pyk :-) To zainstalowana moc, czy produkowana energia? Bo przy tych "eko" źródłach to zasadnicza różnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 7 godzin temu, spawalniczy napisał(a): Silnik / silniki bardzo wspomagają hamowanie, więc być może takie hamulce będą wystarczające z punktu widzenia skuteczności. Zapewne są wystarczające w normalnej jeździe, ale ciekawe jak w przypadku bardziej dynamicznej. Mimo wszystko postęp przez uwstecznianie mnie nie przekonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2023 4 godziny temu, Jaca68 napisał(a): To zainstalowana moc, czy produkowana energia? Bo przy tych "eko" źródłach to zasadnicza różnica. zainstalowana moc natomiast skala wzrostów jest w Chinach imponująca, jak nasze meda podają, że w Chinach buduje się el. węglową to mało kto podaje że 2 razy tyle mocy się wyburza w starych i 3 razy tyle montuje OZE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2023 Oto dlaczego mam od poniedziałku FXT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 21 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2023 Z Facebooka: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02M2HwYMpYsQrwE1GWUfjNhhH3MWLqcHFBNuDV5YbswNtQhtZpyEf4z5bEGun1ckC6l&id=100057115613638 News, który spokojnie mógłby dziś trafić na nagłówki gazet. UJ wczoraj przesłał mi informację, że po kilkunastu latach prac naukowych proponuje rewolucję w produkcji akumulatorów i magazynów energii. Na zdjęciu Prof. Marcin Molenda z UJ z ujawnionym prototypem ogniwa pryzmatycznego, gdzie anody pozyskano ze skrobi a katody bez wchłanianego przez drogi oddechowe kobaltu, z niewielką ilością niklu. Zastosowanie polskiego wynalazku pozwala zniwelować ryzyko samozapłonu ogniw, jednego z głównych obecnie zagrożeń z użytkowania akumulatorów litowo-jonowych i uniezależnia nas od dystrybutorów rzadkich surowców i pozwala produkować anody m.in. ze skrobi. Polska technika magazynowania energii pozwala uniezależnić się od zagranicznych dostawców drogich metali i grafitu, które są potrzebne do produkcji akumulatorów. Produkcja nie pozostawia śladu węglowego, a prototypy akumulatorów wykazują porównywalne lub lepsze parametry od tych obecnie produkowanych. Materiały wytworzono w oparciu o żel węglowy (carbogel). Carbogel jest pozyskiwany ze skrobi, czyli całkowicie odnawialnego źródła. Skrobia ekstrahowana z ryżu, ziemniaków czy kukurydzy poddawana jest żelatynizacji z użyciem wody, a następnie kontrolowanej pirolizie ze spalaniem wydzielających się gazów. Polska technologia pozwala też całkowicie zastąpić w produkcji akumulatorów grafit naturalny oraz grafit syntetyczny pozyskiwany z paliw kopalnych, bez uszczerbku na wydajności baterii. Metoda zapewnia przy tym zerowy ślad węglowy na poziomie anody i – co najważniejsze – oparta jest na bezpiecznym łańcuchu dostaw surowca. Kilkanaście lat prac naukowych. Gratulacje! O światowej jakości krakowskich laboratoriów mówi bardzo konkretnie po 15 minucie Pani Profesor Lidia Morawska w poniższym wywiadzie. Udostępniam w komentarzu. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 22 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Taka sytuacja dzisiaj 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacocz Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 Polska myśl techniczna w woreczku . Za dużo mam do czynienia z tymi wszystkimi pomysłami żeby wierzyć w komercyjny sukces. Granty przepalone i jedziemy dalej . A czy niejaki Kawecki nie zachwalał z innymi urządzenie do masowych testów na lotniskach ? Dotacje i do przodu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zyzol Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 7 godzin temu, radekk napisał(a): Taka sytuacja dzisiaj To ile do 200? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 6 minut temu, Zyzol napisał(a): To ile do 200? Pewnie tyle samo co e-boxer albo xv 1.6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 7 godzin temu, radekk napisał(a): Taka sytuacja dzisiaj Muszę się przejechać. W Leafie najbardziej brakowało napędu na 4. Jak odczucia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 22 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 12 minut temu, Zyzol napisał(a): To ile do 200? Zależy jak duża jest ta górka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekk Opublikowano 22 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2023 1 godzinę temu, Zyzol napisał(a): To ile do 200? Zero max co poszedł Napisze więcej ale póki co nie mam kiedy, jutro może jeszcze chwile pojeżdżę, o ile się naładuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 3 godziny temu, radekk napisał(a): Zero max co poszedł Napisze więcej ale póki co nie mam kiedy, jutro może jeszcze chwile pojeżdżę, o ile się naładuje Jakie było zużycie przy max prędkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2023 8 godzin temu, Zyzol napisał(a): To ile do 200? Kilometrów? Dwa ładowania. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się