Skocz do zawartości

Jaki samochód... elektryczny, .. bądź łódka ;-)


radekk

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, Zyzol napisał(a):

No ale w sumie może być ciekawym mieszczuchem.


Przyspieszeniem poniżej 4s nie pogardziłbym w mieście, a limit 180 km/h nie powinien przeszkadzać ;) 

Niestety na razie nie mam możliwości montażu wall-boxa w hali garażowej, więc odkładam między ciekawostki… 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, ketivv napisał(a):

tak z ciekawości, mieszczuchem z racji wielkości, kształtu czy prędkości ładowania ?

 

Oczywiście z racji 4 sekund do setki ;) 

Dla mnie to wystarczy ;) . a tak poważniej, to parametr, który najbardziej odróżnia (na korzyść) elektryki od spaliniaków.

Coś co było zarezerwowane dla Super i Hyper carów, można mieć w miejskiej Kii.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, ketivv napisał(a):

 

tak z ciekawości, mieszczuchem z racji wielkości, kształtu czy prędkości ładowania ?

Z racji wielkości auta i pojemności baterii w tanim wariancie.

Tanim oczywiście należałoby wziąć w cudzysłów

Edytowane przez Zyzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Zyzol napisał(a):

Z racji wielkości auta

 

wielkość auta z zewnątrz przypomina Golfa VII - rodziny potrafią śmigać tym na wakacje - pewnie z racji tego że Volvo EX30 jest od podstaw zaprojektowane jako BEV może się okazać,  że miejsca w środku jest więcej i/lub "ustawniej"

 

5 godzin temu, Zyzol napisał(a):

Tanim oczywiście należałoby wziąć w cudzysłów

 

z ciekawości sprawdziłem cenę Gllfa VII 2.0TSI DSG 7  napęd jedna oś wersja wyposażenia średnia bez dodatków 150 690 zł 

 

powoli w elektrykach pojawia się coś o nazwie "price parity" czyli parytet cen, to już nie są auta droższe o krotności 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, ketivv napisał(a):

rodziny potrafią śmigać tym na wakacje -

Rodziny potrafią śmigać na wakacje w Tico, więc to dla mnie nie jest wyznacznikiem. Co do miejsca w środku  - szału nie ma.

Jeżeli komuś wystarcza, może to traktować jako wakacjowóz. Ja jednak rozważałbym to jako mieszczucha, czyli najsensowniejszą opcję elektryczną na dzień dzisiejszy.

 

9 godzin temu, ketivv napisał(a):

powoli w elektrykach pojawia się coś o nazwie "price parity" czyli parytet cen, to już nie są auta droższe o krotności 

Nie są droższe o krotności, jednak widzę, że kosztem ograniczania ergonomii, kastrowania funkcji, czy takich kwiatków jak hamulce bębnowe z tyłu w 5-metrowym ID.7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Zyzol napisał(a):

czy takich kwiatków jak hamulce bębnowe z tyłu w 5-metrowym ID.7.

 

To może być zaleta z punktu widzenia ich bezproblemowego działania. W elektryku tylne hamulce  tarczowe są często w opłakanym stanie w związku z ich bezczynnością.

Silnik / silniki bardzo wspomagają hamowanie, więc być może takie hamulce będą wystarczające z punktu widzenia skuteczności.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, spawalniczy napisał(a):

Silnik / silniki bardzo wspomagają hamowanie, więc być może takie hamulce będą wystarczające z punktu widzenia skuteczności.

Zapewne są wystarczające w normalnej jeździe, ale ciekawe jak w przypadku bardziej dynamicznej. Mimo wszystko postęp przez uwstecznianie mnie nie przekonuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Jaca68 napisał(a):

To zainstalowana moc, czy produkowana energia? Bo przy tych "eko" źródłach to zasadnicza różnica. ;)

 

zainstalowana moc

 

natomiast skala wzrostów jest w Chinach imponująca, jak nasze meda podają, że w Chinach buduje się el. węglową to mało kto podaje że 2 razy tyle mocy się wyburza w starych i 3 razy tyle montuje OZE 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Facebooka:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02M2HwYMpYsQrwE1GWUfjNhhH3MWLqcHFBNuDV5YbswNtQhtZpyEf4z5bEGun1ckC6l&id=100057115613638

 

News, który spokojnie mógłby dziś trafić na nagłówki gazet. UJ wczoraj przesłał mi informację, że po kilkunastu latach prac naukowych proponuje rewolucję w produkcji akumulatorów i magazynów energii. Na zdjęciu Prof. Marcin Molenda z UJ z ujawnionym prototypem ogniwa pryzmatycznego, gdzie anody pozyskano ze skrobi a katody bez wchłanianego przez drogi oddechowe kobaltu, z niewielką ilością niklu. Zastosowanie polskiego wynalazku pozwala zniwelować ryzyko samozapłonu ogniw, jednego z głównych obecnie zagrożeń z użytkowania akumulatorów litowo-jonowych i uniezależnia nas od dystrybutorów rzadkich surowców i pozwala produkować anody m.in. ze skrobi.
 
Polska technika magazynowania energii pozwala uniezależnić się od zagranicznych dostawców drogich metali i grafitu, które są potrzebne do produkcji akumulatorów. Produkcja nie pozostawia śladu węglowego, a prototypy akumulatorów wykazują porównywalne lub lepsze parametry od tych obecnie produkowanych. Materiały wytworzono w oparciu o żel węglowy (carbogel). Carbogel jest pozyskiwany ze skrobi, czyli całkowicie odnawialnego źródła. Skrobia ekstrahowana z ryżu, ziemniaków czy kukurydzy poddawana jest żelatynizacji z użyciem wody, a następnie kontrolowanej pirolizie ze spalaniem wydzielających się gazów. Polska technologia pozwala też całkowicie zastąpić w produkcji akumulatorów grafit naturalny oraz grafit syntetyczny pozyskiwany z paliw kopalnych, bez uszczerbku na wydajności baterii.
 
Metoda zapewnia przy tym zerowy ślad węglowy na poziomie anody i – co najważniejsze – oparta jest na bezpiecznym łańcuchu dostaw surowca. Kilkanaście lat prac naukowych.

Gratulacje! O światowej jakości krakowskich laboratoriów mówi bardzo konkretnie po 15 minucie Pani Profesor Lidia Morawska w poniższym wywiadzie. Udostępniam w komentarzu.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polska myśl techniczna w woreczku . Za dużo mam do czynienia z tymi wszystkimi pomysłami żeby wierzyć w komercyjny sukces. Granty przepalone i jedziemy dalej . A czy niejaki Kawecki nie zachwalał z innymi urządzenie do masowych testów na lotniskach ? Dotacje i do

przodu .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, radekk napisał(a):

Zero:mrgreen:

IMG_5791.thumb.jpeg.c578da06b0563cb61e8b5d38e234242e.jpeg
 

 

max co poszedł

IMG_5784.thumb.jpeg.2110468ace9da0c79ef46588d35c4456.jpeg

 

Napisze więcej ale póki co nie mam kiedy, jutro może jeszcze chwile pojeżdżę, o ile się naładuje:biglol:

Jakie było zużycie przy max prędkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...