Skocz do zawartości

Subaru Ascent/Evoltis [WM] (MY19=>)


Bobej

Rekomendowane odpowiedzi

16 godzin temu, Eryk napisał:

Ciekaw jestem jak by wypadlo porownanie Ascenta z Highlanderem - Ascent na podwoziu nowej Imprezy a Highlander na podwoziu Lexusa RX.  Takze na drodze Ascent pewnie lepiej sie prowadzi, i poza droga pewnie tez.

Tylko pierwszy Highlander był na podwoziu Lexusa, teraz (od II gen ) to podwozie Camry...

 

cena:31000$-41000$ Toyoty , a 30000-45000$ Subaru Ascenta

jeszcze 3,5V6 Higlandera do 2,4DiT Ascenta (choć ponoć występował Higlander 2,4VVi jak w Camry...)

więc Ascent z sercem 3,6H6 może nadejdzie... czego innym i sobie życzę B)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Herbert napisał:

Tylko pierwszy Highlander był na podwoziu Lexusa, teraz (od II gen ) to podwozie Camry...

 

cena:31000$-41000$ Toyoty , a 30000-45000$ Subaru Ascenta

jeszcze 3,5V6 Higlandera do 2,4DiT Ascenta (choć ponoć występował Higlander 2,4VVi jak w Camry...)

więc Ascent z sercem 3,6H6 może nadejdzie... czego innym i sobie życzę B)

 

Jesli mamy byc drobiazgowi, to na podwoziu camry jezdzi tez Lexus RX... ale tak jak pisze to tylko drobiazgi.  W Toyocie na pewno jest wiekszy wybor silnikow bo i 4 cylindrowy, i 6, i nawet hybryda.  Bardziej zastanawialem sie nad funkcjonalnoscia wnetrza bo wydaje sie byc podobnie skonfigurowane, oraz prowadzenie.  Ten ostatni punkt bedzie chyba najwazniejszy w tym porowaniu dla mnie. Wprawdzie oba auta nie sa do scigania a do spokojnej rodzinnej jazdy, to jednak poprawne a nawet wzorowe zachowanie na drodze byloby bardzo mile widziane. 

 

Watpie by silnik 3.6 h6 znalazl sie w Ascencie z tego prostego powodu ze nawet w Outbackach w US stanowi on mala czesc sprzedazy na tym rynku... Pozatym Mazda CX-9 niezle sie sprzedaje z 4 cylindrowym silnikiem, no i nawet Volvo stosuje takie silniki w swoich SUVach, takze przywiazanie Amerykanow do duzych pojemnosci w silnikach nie jest takie jak dawniej.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

W okolicy lata w USA ma się pojawić nowy model Subaru: Ascent.

Samochó z 3 rzędami siedzeń, produkowany z tego co wiem w USA.

 

W przeciwieństwie do 'podobnych' jak Toyota Sienna czy Honda Odyssey nie będzie miał 3.5V6 a 2.4T.

 

Czy jest jakaś szansa aby ten model w ogóle pojawił się w Europie a najlepiej w polskiej sieci dealerskiej? Powiedzmy za 2-4 lata?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie wiem czy porównanie Ascenta do Q7 jest uzasadnione. Pomijając przepaść w cenie i 'prestiżu' to różnica jest głównie użytkowa.

Nie siedziałem w 7-mio miejscowym Q7 ale z racji tego że jest to opcja wydaje mi się, że 3ci rząd siedzeń pełni rolę siedzeń awaryjnych. Coś jak w VW Tiguan Allspace, Skoda Kodiaq, Fiat Freemont.

Innymi słowy dobre wyłącznie dla dzieci.

 

Na załączonym filmie przedstawiciel zaznaczył wyraźnie, że jest wystarczająco dużo miejsca dla dorosłych!!! we wszystkich rzędach siedzeń. Tak jak w moim Renault Grand Espace. Ale ma większy bagażnik i napęd AWD czego nie ma Espace :-(. W związku z tym Ascent może być porównywany do Toyoty Sienna (opcjonalnie AWD) czy Hondy Odyssey.

 

Niestety Europa wymiera (demograficznie) i czołowi producenci popularnych mini vanów omijają (zawsze omijali) ją wielkim łukiem. A szkoda bo dla tych co muszą posiadać taki samochód pozostaje do wyboru albo prywatny import albo poleganie na producentach europejskich.

1) Mercedes V klasa z 4Matic - bardzo wygodny, świetny samochód ale niestety dostępny wyłącznie z silnikami Diesel. Do tanich też nie należy

2) Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso - same silniki Diesel

3) Ford Turneo Custom - wyłącznie Diesel

Do tego wszystkie wyglądają jak busy, Mercedes w dodatku jak karawan pogrzebowy, przynajmniej żona tak o nim mówi.

Smaczku dodaje fakt, że producenci europejscy z uporem maniaka sprzedają Diesle a w tym samym czasie z nim walczą (AdBlue, dpf). Poza tym jaki jest sens kupować rodzinny samochód z silnikiem Diesla skoro już teraz wiele miast zadeklarowało zakaz wjazdu takich samochodów (Paryż/Madryt/Ateny - reszta pewnie dołączy).

Nie wyobrażam sobie wyjazdu z rodziną i przesiadki z 4 dzieci do komunikacji miejskiej tylko dlatego że samochód nie spełnia wyśrubowanych norm.

 

4) VW Touran - to samo co Tiguan Allspace - miejsca wyłącznie dla dzieci

5) VW Sharan - długość jak w Grand Espace czyli bagażnik symboliczny, przynajmniej miejsca odpowiednie dla dorosłych

 

Toyota Alphard, Sienna, Honda Odyssey czy Chrysler Pacifica niedostępne w Polsce. Dlatego gdyby Ascent pojawił się na rynku, mógłby mieć wzięcie.

Jedyną jak na razie wadą są drzwi: otwierane a nie odsuwane. Przynajmniej otwierają się pod kątem prostym, tylko czy to ratuje na zatłoczonych parkingach gdzie trzeba wyjąć dziecko z fotelika?

 

Co do silnika to wydaje mi się to opcja optymalna. Sienna czy Odyssey ma 290 KM z 3.5L V6. Ja w swoim Espace mam 2.0T 170KM i daje rade więc 260 KM w Ascent napewno nie będzie ślamazarne.

 

Mam nadzieje, że gdy będę wymieniał Espace to Ascent będzie dostępny jako alternatywa dla V klasy czego sobie i innym życzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, PawelP76 napisał:

1) Mercedes V klasa z 4Matic - bardzo wygodny, świetny samochód ale niestety dostępny wyłącznie z silnikami Diesel. Do tanich też nie należy

2) Peugeot Traveller/Citroen Spacetourer/Toyota Proace Verso - same silniki Diesel

3) Ford Turneo Custom - wyłącznie Diesel

Jaka jest sprzedaż samochodów z dieslami w Europie, owszem obecnie spadająca, ale jeszcze potrwa zanim to się skończy. Na świecie sprzedaż diesla to jest udział kilku procentowy, to wszyscy nieeuropejscy producenci oferują raczej benzyny, które w Europie byłyby dla garstki osób (przynajmniej do niedawna) bo większość tak szukała oszczędnego diesla, niż paliwożernego benzyniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
W dniu 4.2.2018 o 10:57, PawelP76 napisał:

Czy jest jakaś szansa aby ten model w ogóle pojawił się w Europie a najlepiej w polskiej sieci dealerskiej? Powiedzmy za 2-4 lata?

Obawiam się, że nie. Cóż, zapewne będę się starał, lecz chwilowo flotowa emisja CO2 nie daje szans.

Ale może za 4 lata pojawi się hybryda ? ( to jednak czysta spekulacja :) ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Sammael said:

W przyszłym tygodniu wybieram się na https://www.autoshow.ca/ – będzie tam Subaru, więc spodziewam się, że będzie też Ascent. :)

Macie jakieś pytania? Coś sprawdzić/zmierzyć? :)

Też się właśnie wybieram w piątek, rzucę tutaj potem zdjęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 hours ago, Sammael said:

W przyszłym tygodniu wybieram się na https://www.autoshow.ca/ – będzie tam Subaru, więc spodziewam się, że będzie też Ascent. :)

Macie jakieś pytania? Coś sprawdzić/zmierzyć? :)

Jakbyś mógł to sprawdź jaki ma bagażnik. W Toyota Sienna jest on na tyle głęboki że tylne siedzenia się w nim chowają tworząc płaską podłogę.

W przypadku Ascenta fotele składane są inaczej, ale czy pod 'podłogą' jest duży schowek, tzn. czy po wyjęciu tej podłogi  można wykorzystać tamtą przestrzeń jako pełnoprawny bagażnik.

Sprawdź proszę czy siedzenia się wyciągają czy tylko składają (żeby przewieść dłuższe cięższe rzeczy).

 

Rzuć okiem na lokalizację nawiewów na 2/3 rząd, czy w 3-cim rzędzie zmieści się spokojnie osoba dorosła, czy na środkowym fotelu w 3cim rzędzie jest wystarczająco miejsca, czy pasy bezpieczeństwa montowane są do fotela czy 'idą' od sufitu/słupka. Czy pasy zapinane są od zewnętrznej do wewnętrznej.

W przypadku Espace czy nawet V klasy wszystkie siedzenia są takie same i jak mam zapinać córkę na prawym fotelu to aż mnie telepie. Dostęp do zapięcia jest bardzo utrudniony.

 

W ogóle fajnie byłoby jakbyś mógł porównać ten samochód do Toyoty Sienna. Co Twoim zdaniem jest na + co na -.

 

To chyba tyle, jak coś mi przyjdzie do głowy to dopiszę.

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko parę zdjęć z Autoshow w Kanadzie. Niestety Ascent był ogrodzony i nie można było do niego podejść. Przepraszam za jakość zdjęć, dużo ludzi się kręciło, więc ciężko było o dobre ujęcie. Później dodam jeszcze więcej zdjęć. 

IMG_20180216_124009.jpg

IMG_20180216_123848.jpg

Co można było zauważyć, to progi są chronione, opony Falken (co mnie trochę zdziwiło że nie od jakiegoś premium producenta, później zauważyłem, że niektóre inne japońskie samochody miały również te same opony, np. Mazda CX9). 

Osobiście bardzo mi się podoba połączenie niebieskiego nadwozia i brązowej skóry w środku. Samochód sprawia wrażenie dużego, ale ma bardzo wyważone proporcje i dobrze się patrzy na całość.

 

IMG_20180216_124121.jpg

IMG_20180216_124002.jpg

IMG_20180216_123950.jpg

IMG_20180216_123939.jpg

IMG_20180216_123852.jpg

  • Super! 4
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

ale chyba bardzo udana konfiguracja kanap 2+2+3 zamiast 2+3+2. 

 

nie jestem pewien, ale chyba konfiguracja jest 2+3+2 albo 2+2+2 jesli wybierzesz "captain's chairs" zamiast kanapy w srodku...

[edit] przepraszam, wyglada na to, ze sa dostepne obie opcje o ktorych wspomnial C_K

 

Ciekawe czemu nie ma w takim razie opcji 2+3+3 - czy w USA jest jakis przepis odnosnie max ilosci osob w samochodzie stricte osobowym?

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Than_Junior said:

Świetnie wyglada w tym kolorze :) czy to navy blue pearl??

Niestety nie zauważyłem nazwy koloru. Ale napewno jaśniejszy niż Lapis Blue. Obok stał Outback 2018 w Lapis Blue i był o wiele ciemniejszy (również z brązową skórzaną tapicerką, bardzo fajnie to wygląda). 

Witam ponownie, tym razem zdjecia z aparatu (mam nadzieje, ze troche lepszej jakosci jak rowniez z lepszej perspektywy). Wiecej juz nie mam :)

IMG_3010.JPG

IMG_3011.JPG

IMG_3012.JPG

IMG_3018.JPG

IMG_3020.JPG

IMG_3021.JPG

IMG_3022.JPG

IMG_3023.JPG

IMG_3154.JPG

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On 17 lutego 2018 at 4:09 PM, Than_Junior said:

 

nie jestem pewien, ale chyba konfiguracja jest 2+3+2 albo 2+2+2 jesli wybierzesz "captain's chairs" zamiast kanapy w srodku...

[edit] przepraszam, wyglada na to, ze sa dostepne obie opcje o ktorych wspomnial C_K

 

Ciekawe czemu nie ma w takim razie opcji 2+3+3 - czy w USA jest jakis przepis odnosnie max ilosci osob w samochodzie stricte osobowym?

Z filmu, który wkleiłem na początku strony wynika że konfiguracja siedzeń to 2+2+3 bądź 2+3+3 (zresztą podobnie mają Sienna, Pacifica czy Odyssey).

Przedstawiciel Subaru chwalił się, że czy wybierze się siedzenia kapitańskie do drugiego rzędu czy 3 osobową ławę to cena nie ulegnie zmianie i obie wersje są dostępne we wszystkich wersjach (trims) a nie tylko najwyższej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...