Skocz do zawartości

Nowy XV II-generacji


Eskulap2000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wczoraj odebrałem, ładny, nowy, pachnący :yahoo:

Zdjęć jeszcze nie robiłem - padał deszcz, a po za tym mam jeszcze kilka spraw do zrobienia przy nim. 

Ogólnie jest ok, mam jakieś dziwne odczucia co do rodzaju materiału z którego jest obszyte podszybie z deską rozdzielczą. Obawiam się, że do tej struktury materiału wszystko się będzie czepiać. No ale jakaś dobra ściereczka załatwi sprawę (taka co by się nie mechaciła) – może ktoś ma już jakiś patent na czyszczenie deski? Chyba, że na desce jest jakiś preparat (klejący) z fabryki?

Nagłośnienie jest wg mnie do poprawy. I tak zamierzam zamontować wzmacniacz, wymienić komplet głośników więc sprawę ogarnę. Bardzo dobrą robotę zrobią tweetery zamontowane w słupkach przednich, miałem w innym samochodzie i chwalę. Chyba lepiej się spisują niż te zamontowane w desce. Kwestia dobrania materiału na poszycie maskownicy słupka i będzie ok.

Wyciszenie – ok, słychać skrzynię przy mocniejszym przyciśnięciu (np. przy wyprzedzaniu) ale z tym się liczyłem. Myślę że wyciszenie całej kabiny (dużo pracy ) załatwi problem.

Domówiłem kilka akcesoriów, m.in. dodatkowe oświetlenie bagażnika. Fajna sprawa tylko nie rozumiem dla czego to oświetlenie nie jest połączone z oryginalną lampką? Chodzi mi o to, że załącza się je dodatkowym przyciskiem. Musimy pamiętać o jego wyłączeniu bo zamknięcie klapy nic nie zmienia – lamki świecą się dalej. Składania automatycznego lusterek nie można dezaktywować. Nie wiem jak to będzie zimą, ale sprzedawca zapewniał mnie iż nie połamię niczego (śnieg to nie problem, gorzej z lodem).

Denerwujące są alarmy o przekraczaniu linii na asfalcie. Można wyłączyć układ, ale zapala się pomarańczowa kontrolka przy lewym zegarze, trochę razi po zmroku lub w nocy. Wybór jest trudny – między słuchaniem buczka przy każdym przekroczeniu linii lub patrzeniem na pomarańczową kontrolkę. Szkoda, że nie możemy wyłączyć samej sygnalizacji dźwiękowej.

Rozbawiło mnie wskazanie oszczędności paliwa z tytuły systemu auto – stop. Informacja w [ml] :biglol: Sam system do bani - za każdym uruchomieniem samochodu musimy sami go dezaktywować :angry:

Ogólnie, tak na szybko, wybór był trafiony i cieszę się z nabytku.

Jak będę miał inne przemyślenia, to z pewnością napiszę.

Edytowane przez art5525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, art5525 napisał:

[...]

Domówiłem kilka akcesoriów, m.in. dodatkowe oświetlenie bagażnika. Fajna sprawa tylko nie rozumiem dla czego to oświetlenie nie jest połączone z oryginalną lampką? Chodzi mi o to, że załącza się je dodatkowym przyciskiem. Musimy pamiętać o jego wyłączeniu bo zamknięcie klapy nic nie zmienia – lamki świecą się dalej.

[...]

To chyba coś jest nie tak podpięte jak powinno być. Mam też ten zestaw i jak jest włączony to gaśnie po zamknięciu klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, art5525 napisał:

Składania automatycznego lusterek nie można dezaktywować. Nie wiem jak to będzie zimą, ale sprzedawca zapewniał mnie iż nie połamię niczego

 

Można. Moje nie składają się automatycznie. Nawet nie wiedziałem, że jest funkcja auto.

 

2 godziny temu, art5525 napisał:

Denerwujące są alarmy o przekraczaniu linii na asfalcie. Można wyłączyć układ, ale zapala się pomarańczowa kontrolka przy lewym zegarze, trochę razi po zmroku lub w nocy. 

 

Z tego co pamiętam, to w menu można ustawiać poziom głośności dźwięków powiadomień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, art5525 napisał:

Szkoda, że nie możemy wyłączyć samej sygnalizacji dźwiękowej

Można, ale wycisza to WSZYSTKIE alarmy, nie tylko LDW :) I tak dobrze, że wyłączenie tego akurat systemu jest zapamiętywane, nie to co z tym durnym eSeSmanem (start/stop) :wacko:

I fakt, w polskich warunkach ten akurat system jest zupełnie nietrafiony, piszczy co 5 minut :angry: W Austrii jednak jakoś lepiej te pasy malują, jak raz dziennie go usłyszę, to maks.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, jfidelk napisał:

w polskich warunkach ten akurat system jest zupełnie nietrafiony, piszczy co 5 minut :angry:

Czy ja wiem, nie zauważam jego nadmiernej gorliwości. Zdecydowanie więcej dźwięków dostarcza aktywny tempomat popiskując przy każdym „złapaniu” i „utraceniu” obiektu przed autem.

 

9 minut temu, Zyzol napisał:

Automatycznie składane lusterka, to najlepszy wskaźnik zamknięcia pojazdu :) 

Ciekawy pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

Nie - nie wiedziałem, że takie ustrojstwo można dokupić. Nie czuję potrzeby składania lusterek za każdym razem. Robię to sporadycznie.

JA podobnie. Jak jest ciśnięta składam a pod domem nie mam potrzeby. Zastanawialiście sie kiedy mechanizm składania padnie skoro pracuje kilka-kilkanaście razy każdego dnia? To nie jest pancerne rozwiazanie tylko plastik -oczywiście każdy doposaża auto jak chce i nic mi do tego:) pytam z pragmatycznego punku widzenia chociaż pragmatyzm i Subaru wykluczają sie wzajemnie 

1 godzinę temu, jfidelk napisał:

Można, ale wycisza to WSZYSTKIE alarmy, nie tylko LDW :) I tak dobrze, że wyłączenie tego akurat systemu jest zapamiętywane, nie to co z tym durnym eSeSmanem (start/stop) :wacko:

I fakt, w polskich warunkach ten akurat system jest zupełnie nietrafiony, piszczy co 5 minut :angry: W Austrii jednak jakoś lepiej te pasy malują, jak raz dziennie go usłyszę, to maks.

Jeśli system aktywuje sie to znaczy ze zmieniasz pas ruchu bez kierunkowskazu?

dobrze myśle? Może jest irytujący bo w pl plaga jest zmiana pasa ruchu bez sygnalizacji kierunkiem. 

42 minuty temu, aflinta napisał:

Czy ja wiem, nie zauważam jego nadmiernej gorliwości. Zdecydowanie więcej dźwięków dostarcza aktywny tempomat popiskując przy każdym „złapaniu” i „utraceniu” obiektu przed autem.

Jeśli maksymalnie wycisnę sygnały dźwiękowe + muzyka w aucie to przy 120 km/h prawie ich nie słychać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, MaMis napisał:

Jeśli system aktywuje sie to znaczy ze zmieniasz pas ruchu bez kierunkowskazu?

dobrze myśle? Może jest irytujący bo w pl plaga jest zmiana pasa ruchu bez sygnalizacji kierunkiem. 

To może też zależeć od jakości drogi. Czasem na dość wąskiej gminnej drodze wylewanej „na dwa razy” widać technologiczną linię rozdzielającą dwa wylewane osobno pasy asfaltu, czasem nawet mają nieco inny odcień i automat traktuje to jako linię ciągłą na drodze, mimo, że ta nawet przejść dla pieszych nie ma wymalowanych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie zauważyłem szczególnej upierdliwości w działaniu LDW. Zdarza mu się czasami zgłupieć, ale bez przesady. Jeżeli jeździ się prawidłowo swoim pasem i sygnalizuje manewry, to działa dobrze. Trzeba również pamiętać, że to system przeznaczony głównie na autostrady i drogi szybkiego ruchu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na autostrady i drogi szybkiego ruchu to są adaptacyjny tempomat i asystent pasa ruchu (aktywny). LDW i EBA teoretycznie powinny cały czas pomagać. Tylko.... wjeżdżając na boczną drogę mam go zawsze wyłączać? Bo na kiepskich drogach na prowincji potrafi co chwilę włączać mimo, iż jadę swoim pasem.

Po prostu mało się poruszasz po 3-cyfrówkach:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po coś te wyłączniki są... to może nawet lepiej, bo jeszcze ktoś w Brukseli stwierdzi, że ich nie powinno być :)

A Start/Stop zwyczajnie mnie drażni - szczególnie jak zatrzymuje się auto w upale na skrzyżowaniu i bach... koniec klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...