Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Przy hamowaniu silnikiem czuję lekkie wibracje na kierownicy, chciałbym zrobić geometrię/zbieżność bo podobno to może być przyczyną. Czy wystarczy oddać go do pierwszego lepszego warsztatu który to robi czy subaru wymaga czegoś więcej i szukać jakichś wybitnych specjalistów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, jmiciuk napisał:

Przy hamowaniu silnikiem czuję lekkie wibracje na kierownicy, chciałbym zrobić geometrię/zbieżność bo podobno to może być przyczyną. Czy wystarczy oddać go do pierwszego lepszego warsztatu który to robi czy subaru wymaga czegoś więcej i szukać jakichś wybitnych specjalistów ?

Jezeli zawieszenie ok i nic nie ma luzów to sprawdź czy tarcze nie są krzywe to to częsty objaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ale tarcze i felgi raczej wykluczam bo przy normalnej jezdzie nic nie czuć, nawet na autostradzie przy 180 jest równo i gładko. Problem pojawia się kilka sekund po puszczeniu gazu przy mniejszych prędkościach, tak poniżej 60. Pomyślałem o zbieżności bo miałem minimalnie (tak bardzo minimalnie ale jednak) skręconą kierownicę na prostych kołach. Serwis naprostował samą kierownicę ale zbieżności nie robi. Nie wiem tylko to prosta sprawa i oddać do kogokolwiek czy jednak subaru tu wymaga czegoś więcej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jmiciuk napisał:

Dzięki ale tarcze i felgi raczej wykluczam bo przy normalnej jezdzie nic nie czuć, nawet na autostradzie przy 180 jest równo i gładko. Problem pojawia się kilka sekund po puszczeniu gazu przy mniejszych prędkościach, tak poniżej 60. Pomyślałem o zbieżności bo miałem minimalnie (tak bardzo minimalnie ale jednak) skręconą kierownicę na prostych kołach. Serwis naprostował samą kierownicę ale zbieżności nie robi. Nie wiem tylko to prosta sprawa i oddać do kogokolwiek czy jednak subaru tu wymaga czegoś więcej 

O to sprawdź jeszcze przeguby wewnętrzne ale to czułbyś na całej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie żarówki są do wnętrza auta?

 

C5W? Szczególnie chodzi mi o podświetlenie wybieraka skrzyni automatycznej

 

Do wybierają skrzyni automatycznej masz żarówkę T5

 

Np.

https://m.ceneo.pl/23332976;pla?se=6QIrwEdkpJPAUmOdxdS6vvUL_WUc7rQs&gclid=EAIaIQobChMImfi1qZu95AIViNOyCh24wgTtEAQYASABEgLM7PD_BwE#tab=click

 

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy najprostszy elm na bututa i bylejaki tel z androidem. Te najtansze z alledrogo dzialaja najlepiej :) jesli chodzi o logowanie pod kontrm strojenia trzeba kabel vag kkl (w cenie okolo 17zl) i laptop z odpowiednim programem. Ale do czytania i kasowania bledow wystarczy najprostszy elm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa jesli sf to tylko ten bez pojedynczej cewki z wyjsciem na 4 kable wysokiego napiecia. Jesli ma cewki bezposrednio  na swiecach to elm zadziala. W starszych sf czytasz bledy przez zlaczenie wtyczek pod kiera i ilosci dlugich i krutkich mrygniec kontrolki check engine. Skrzynie at podobnie. Jest pelno how to na forum. Wystarczy poszukac

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zmiana dźwięku w moim forku sf turbo, chciał bym uzyskac nieco glosnieszy efekt  i charakterystyczny dźwięk boksera, ale nie przesadzać z głośnością tego wydechu. Zostawić sobie jakis tam komfort jazdy przy dluzszch dystansach. Ktos moze polecic jakies ciekawe rozwiązanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, HopeUknow napisał:

Zastanawiam się nad zmiana dźwięku w moim forku sf turbo, chciał bym uzyskac nieco glosnieszy efekt  i charakterystyczny dźwięk boksera, ale nie przesadzać z głośnością tego wydechu. Zostawić sobie jakis tam komfort jazdy przy dluzszch dystansach. Ktos moze polecic jakies ciekawe rozwiązanie ?

Wystarczy zmienić końcowy tłumik i będzie bulgocik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.09.2019 o 21:45, klev napisał:

Aaa jesli sf to tylko ten bez pojedynczej cewki z wyjsciem na 4 kable wysokiego napiecia. Jesli ma cewki bezposrednio  na swiecach to elm zadziala. W starszych sf czytasz bledy przez zlaczenie wtyczek pod kiera i ilosci dlugich i krutkich mrygniec kontrolki check engine. Skrzynie at podobnie. Jest pelno how to na forum. Wystarczy poszukac

Czekaj, to jak rozumiem w tych najstarszych (jak mój) można tylko kod czytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Vercy napisał:

To co za dokładnie soft i jaki sprzęt; jest gdzieś jakiś poradnik dla dziadków?

Subaru Select Monitor używany w ASO ;-)

 

Ale są też tańsze opcje, np. potrzebny jest taki kabelek:

https://www.evoscan.com/evoscan-gps-obdii-cables/details/8/1/performance-vehicle-pc-diagnostic-interfaces/evoscan-subaru-select-monitor-i

i program EvoScan, który radzi sobie z protokołem SSM1:

https://www.evoscan.com/evoscan-gps-obdii-cables/details/4/1/performance-vehicle-pc-diagnostic-interfaces/mitsubishi/subaru/obdii/can-evoscan-software

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w Forku SF po lift występowała szara skóra?

Kupiłem jakiś czas temu komplet skórzany wnętrza z polifta. Dopasowałem kanapę i cała resztę. Dziś jak byłem zawieźć kierownice do tapicera ten mi mówi że to skaj.... Tylko że jest wszędzie na boczkach też. A mówi mi że ostatnio naprawiał fotel z takiego Forestera tylko że to była czarna skóra, i była to prawdziwa skóra. Kojarzy ktoś jak to jest z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mirasek napisał:

Z przedliftowymi S-turbo powinno się porozmawiać przez SSM2 + KKL, z wolnossakami faktycznie tylko tak jak skwaro opisuje.

 

Z tego co widzę (i rozumiem) to SSM2 w PL nie do kupienia (albo bardzo drogi); kabel KKL jest sprzedawany głównie dla aut VAG;

Jest też FreeSSM ale generalnie mówiąc nie działa :/

 

innymi słowy nie bardzo da się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Vercy napisał:

Z tego co widzę (i rozumiem) to SSM2 w PL nie do kupienia (albo bardzo drogi); kabel KKL jest sprzedawany głównie dla aut VAG;

Jest też FreeSSM ale generalnie mówiąc nie działa :/

 

innymi słowy nie bardzo da się?

Jaki masz rocznik auta? Jak do MY98 to podany przeze mnie wyżej komplet, jak od MY99 w górę to KKL + FreeSSM lub RomRaider

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, skwaro napisał:

Jaki masz rocznik auta? Jak do MY98 to podany przeze mnie wyżej komplet, jak od MY99 w górę to KKL + FreeSSM lub RomRaider

S-turbo '98 (Forester SF)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...