Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

przed wyjazdem w trase 400 km wydaje mi się ze na bagnecie było full,  po 150 km sprawdzone full. Dziś rano sprawdzam jest  minimum. Zaraz  wymienię olej,filtry i zmierzę dokładnie. Może to był mój błąd.Auto nie kopci

Edytowane przez forek8925xt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze sprawdzaj rano na zimnym silniku i auto stojące w tym samym miejscu - bedziesz miał jasność

inaczej pokaże po jeździe na ciepłym, inaczej godzine po jeżdżeniu nadal na ciepłym silniku a inaczej rano na totalnie zimnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, klev napisał:

zawsze sprawdzaj rano na zimnym silniku i auto stojące w tym samym miejscu - bedziesz miał jasność

inaczej pokaże po jeździe na ciepłym, inaczej godzine po jeżdżeniu nadal na ciepłym silniku a inaczej rano na totalnie zimnym

Potwierdzam to w 100 % :-) 

Zawsze sprawdzam na parkingu gdzie auto nocuje - raz po jakiejś trasie uznałem że sprawdzę na parkingu pod firmą.

I moje zdziwienie było niemiłosierne - wyjeżdżając w trasę miałem Full a tutaj 700km później 3/4 na bagnecie - myślę sobie zonk...
Następnego dnia na parkingu przed odpaleniem auta znowu full...

Tak jak @klev pisze olej zawsze sprawdzaj w tym samym miejscu - byle nie na górce :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pacjent subaru forester 2.5 xt z 2004 

W swoim foresterze wyciąłem katalizator, gdyż się "skończył" i chwilę jeździłem bez, ale forester stracił trochę na mocy (nie robiony remap), a teraz chce wsadzić downpipe z katalizatorem i dostałem propozycje downpipe z katem, ale z wersji jdm i pytanie czy będzie pasować jak u mnie i czy nie trzeba robić remapu ? Przepływ spalin będzie taki sam czy to będzie trochę jak efekt sportowego kata? Sprzedający mówił, że katalizator obsługuje auta z mocą 310 KM w serii więc się zastanawiam czy on nie będzie za luźny do mojej wersji 211 KM?? Czy bezpieczniej szukać serii sprawdzonej i mieć pewność, że będzie git ? Nie ukrywam chce uniknąć remapu. 

 

Ps. Mam nadzieje, że w miarę jasno i zrozumiale napisałem o co mi chodzi ;) I prosiłbym o odpowiedź osoby, które mają pojęcie na temat, a nie domysły ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, forek8925xt napisał:

Cześć drodzy forumowicze mam szybkie pytanie. Od Jakiego zużycia oleju zaczynać myśleć o  kapitalce ???  Mam świeżo zakupionego forka 05 2.5xt 211km  z przebiegiem 320tyś  polski salon.

A ile oleju i jakiego oleju bierze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie stałe miejsce i rano to może być dobry patent :)  to mója pierwsza subaryna :yahoo: . dolałem  dosłownie 2 setki i znowu olej był bliżej full. No ale nic  zalałem płukankę, olej spuszczony i biedactwo czeka na filterek bo z hurtowni zły przyszedł. Zaleje Liqui Moly Top tec 4100 5w40. Taki był sądząc po fiszce. Mam nadzieję że nic nie przytarłem w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki DV z dwoma króćcami:

https://allegro.pl/oferta/zawor-dv-oryg-subaru-forester-99-s-turbo-7623750266

a potrzebuję z 1 króćcem (wywaliłem TGV i nie idzie teraz poprawnie podłączyć)

https://allegro.pl/oferta/zawor-dv-oryg-subaru-forester-01-s-turbo-7128330954

Czy one pasują do IC s-turbo P&P ?

 

vin JF1SF5LD31G090564

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, forek8925xt napisał:

Cześć drodzy forumowicze mam szybkie pytanie. Od Jakiego zużycia oleju zaczynać myśleć o  kapitalce ???  Mam świeżo zakupionego forka 05 2.5xt 211km  z przebiegiem 320tyś  polski salon.

jeżeli bierze powyzej 0,8l/1000km a nie jest niebiesko przy starcie silnika granica górna dla olejów full saps. Jeżeli przydymia po wolnych obrotach, lub z rana to ucieka przez uszczelniacze, ale raczej zakładam typowo, przegrzane pierścienie, powolną owalizację tulei cylindrów. Największym problemem jest nagar w komorze, to zmienia stopień kompresji a to tylko skok do spalania stukowego a w konsekwencji uszkodzenia silnika typu głowica/tłok/uszczelka. Jeżeli jeszcze by była wymieniana uszczelka pod głowicą, to bym jeździł a jak w końcu poleci to przy okazji inspekcja silnika + wymiana pierścieni oraz ich dotarcie plus zmiana śrub mocujących głowicę na szpilki. Przy olejach low saps może ter proces trochę spowolnić ale wcale nie musi (ilość nagaru)

Przebieg sugeruje jajkowate tuleje i zmienioną uszczelkę więc naprawa niekoniecznie może pomóc - było kilka takich przypadków, a po zmianie pierścienie nawet się pogorszyło. Najlepiej obserwuj sytuację, ja zawsze mierzyłem chwilę po zgaszeniu silnika i to była referencja co do zużycia oleju a mój brał od nowości. Dopiero przy drugim silniku i pełnej procedurze dotarcia na specjalnym oleju do tego przeznaczonym drugi silnik raczej nie bierze oleju. Olej zmieniam 5-7,5kkm zgodnie z japońskimi zaleceniami dla tych silników.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel twierdzi że UPG było robione przez wyspecjalizowany warsztat.  Olej zmieniony zmierzymy pobór za jakiś czas, dymienia nie zaobserwowałem. Jeszcze kilka rzeczy powychodziło typu: alternator, łożysko koła, osłona przegubu. Zaczynamy prostowanie forka B) Zrobię kilka zdjęć i go wam pokażę  

Edytowane przez forek8925xt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

czy wielkość wyświetlacza, tego koło radia, jest zależna od wersji wyposażenia czy tylko kwesti posiadania GPSa?

 

a tak przy okazji czy w Leśniku 4 generacji XT w wersji przed liftingowej rzeczywiście są aż tak słabe światła ? Czy to jest duży problem?

 

z góry dzięki, pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz LED a to dopiero początek problemu... Wiesnackie rozwiązanie słabnie typowo rocznie 1-3% i często jest nie wymienialne. Czym więcej zanieczyszczeń typu więcej cząstek siarki tym srebrne lustro LED szybciej ciemniejsze itd. We wesniackich skodach jest to samo.

Wysłane z mojego HTC One dual sim przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rarytas widzę ;) Tam jest wtyczka 3 czy 4-pinowa? Tak czy siak mierzysz oporność między każdymi dwoma skrajnymi pinami, powinno być 0,73 ohma z tolerancją 10%. Mierzysz też oporność między wyjściami na kable WN, tymi naprzeciw siebie prawa/lewa, powinno być 12,8 kohma  z tolerancją 15%

Możesz też po zwilżyć cewkę po ciemaku :D i zobaczyć czy jest przebicie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...