Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Co z tego że ma inny numer jak może fizycznie pasować. Nie pytam o numery, tylko o to czy będzie pasować fizyczne. Skoro nie nasz odpowiedzi to po co się odzywasz?

A pytanie pewnie miałem zadać w forum Legacy?

Jakby co to mam poduszkę dokładnie od tego egzemplarza kierownicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Co z tego że ma inny numer jak może fizycznie pasować. Nie pytam o numery, tylko o to czy będzie pasować fizyczne. Skoro nie nasz odpowiedzi to po co się odzywasz?

A pytanie pewnie miałem zadać w forum Legacy?

bo nie napisałeś, że sprawdziłeś. Skąd szanowne grono forumowiczów ma wiedzieć, ze sprawdziłeś lub nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Tutaj diametralnie się różnią tu na rysunku w rzeczywistości aż takich różnic niema, ale uzyskałem już odpowiedź. Dzięki

I jak wygląda od strony praktycznej, tak dla kogoś kto miałby również podobny problem, podziel się odpowiedzią ewentualnie foto jak masz:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. Nie mogę znaleźć jak to podłączyć...... w serwisówkach znalazłem tylko Air by-pass z 1 wyjściem na wężyk z ciśnieniem a w moim są DWA ! i wychodzi że ciśnienie ucieka mi wężykiem do rury przed turbiną.....

Może ktoś ma takie sam zawór DV i mógł by mi cyknąć fotkę jak to ma być podłączone ? albo jakąś fotkę z netu lub ilustracje z manuala......

HELP !

 

 

69300701_2595067733847356_4363691407005712384_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, klev napisał:

Siema. Nie mogę znaleźć jak to podłączyć...... w serwisówkach znalazłem tylko Air by-pass z 1 wyjściem na wężyk z ciśnieniem a w moim są DWA ! i wychodzi że ciśnienie ucieka mi wężykiem do rury przed turbiną.....

Może ktoś ma takie sam zawór DV i mógł by mi cyknąć fotkę jak to ma być podłączone ? albo jakąś fotkę z netu lub ilustracje z manuala......

HELP !

 

 

69300701_2595067733847356_4363691407005712384_n.jpg

 

Masz źle podpięte podciśnienia do DV, tu masz schemat jak powinno być poprawnie:

https://subaru.epcdata.ru/forester/sf5/852-ej205/engine/081/?full=03

Edytowane przez skwaro
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko by się zgadzało, ale nie kojarzę żebym miał takowy solenoid - 14774*B. Po pracy przyjrzę się dokładnie.

On jest gdzieś "skitrany" pod kolektorem czy powinien być z wierzchu widoczny ? (a może on jest przy samej przepustnicy ?)

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, skwaro napisał:

Z tego co pamiętam to w S-Turbo jest chyba po prawej od tyłu pod kolektorem. W nowszych Subaru jest na kolektorze za pompą wspomagania.

 

kurka blaszka..... jeśli mam tam nie podpięty(e) wężyk(i) i słyszałem właśnie stamtąd syk przy sprawdzaniu nieszczelności....... wszystko jak by zaczęło się układać ! o jeny ale bym się cieszył gdyby się udało załatwić dwie pieczenie na jednym ogniu !!!

Edytowane przez klev
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, klev napisał:

 

kurka blaszka..... jeśli mam tam nie podpięty(e) wężyk(i) i słyszałem właśnie stamtąd syk przy sprawdzaniu nieszczelności....... wszystko jak by zaczęło się układać ! o jeny ale bym się cieszył gdyby się udało załatwić dwie pieczenie na jednym ogniu !!!

 

Niestety, mam ten solenoid przy alternatorze i są do niego podłączone inne przewody..... do pierwszego króćca jest podłączony wężyk z ssącego (czyli ciśnienie) a z drugiego króćca wychodzi na rozgałęźnik i jedna strona (na fotce A) idzie do tego "grzybka", a z drugiej strony (na fotce B) idzie gdzieś głęboko pod kolektor ssący....... nie widać bez zdejmowania kolektora gdzie to prowadzi ani gdzie jest podłączone..... może ta odnoga powinna iść właśnie do DV......

A jak bym kupił DV od starszego s-turbo takiego z 1 króćcem ? To by działało tak jak powinno ? czy próbować podłączyć tego co mam jakoś na patencie pod ten solenoid ?

 

Ja nie mogę jakie te ciśnienie, podciśnienia i wężyki są zakręcone !! kto to obmyślił...... w życiu się z tym nie połapie.....

 

 

20190905_073252.jpg

20190905_074153(1).jpg

20190905_074342.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież na schemacie wszystko masz pokazane, jedna rurka od zaworku (ta przy kostce) bezpośrednio do grzybka od DV, druga na trójnik i jedna z odnóg zz drugim trójnikiem idzie do drugiego króćca na DV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym momencie do tego przewodu bliżej kostki mam podłączony trójnik i wychodzą na niego (zaznaczone na fotce) A i B.... A jest do grzybka (wnioskuje że to do gazu) a B grzyb wie gdzie idzie - może to właśnie powinien iść do DV ? (ale jest zaślepiony, lub nie daj Boże właśnie zostawiony otwarty i tym mi syczy nieszczelność)

druga sprawa że na schemacie mam połączone ciśnienie z kolektora ssącego z rurą przed turbo..... czyli miało by ciśnienie cały czas uciekać do tej rury w czasie pompowania turbiny ? (znów zaznaczyłem na fotce :) ) Nic mi się tu nie zgadza....... :(:krecka_dostal: za głupi na to jestem widać

 

 

 

03.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta na czerwono ma iść do trójnika wychodzącego z plastikowej rury przed turbo pod kolektorem. Na tym schemacie oznaczenie FIG. 081-3:

https://subaru.epcdata.ru/forester/sf5/852-ej205/engine/081/?full=02

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zgadza się, i przez ten trójnik prowadzi do rury przed turbiną.... połączone ciśnienie z kolektora ssącego z rurą przed turbo..... Mimo kilku trójników jest tam "otwarty" przelot

 

idę się pochlastam heheheh :krecka_dostal: a czy ja przypadkiem nie znalazłem tego solenoidu zaznaczonego w kółku ? Jest w miejscu zaznaczonym strzałką. Jeżeli mają być takie dwa to nie mogę znaleźć tego właśnie do DV.

 

02.jpg

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...