Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

22 godziny temu, ewemarkam napisał:
W dniu 5.08.2019 o 07:22, Bartolini napisał:
Cześć
Podrzucisz info gdzie takie czujniki do SG szukać?

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
 

Wyszukaj na znanym portalu aukcyjnym czujniki elektromagnetyczne.

Było kiedyś w 101 napraw na TVN turbo, taka taśma elektromagnetyczna przyklejana do zderzaka od wewnętrznej strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w końcu świece (na polecane NGK ILFR6B) i profilaktycznie dwie cewki. Poza tym, że silnik chodzi teraz jak szwajcarski zegarek, to szarpanie na LPG nie zniknęło. Szukam teraz magika od strojenia LPG i zobaczymy co wskóra. Póki co, dzięki za rady.

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Może reduktor Ci nie domaga. Szarpie Ci przy przyśpieszaniu, czy po prostu szarpie na LPG niezależnie od tego czy jedziesz spokojnie, czy przyspieszasz, czy na wolnych?

Tylko przy przyśpieszaniu (dość dynamicznym) i w pewnym zakresie obrotów (okolice 3000). Generalnie 2-3 szarpnięcia i jedzie dalej. Jest jeszcze jeden objaw na LPG, czyli mniejsza prędkość maksymalna (ma problem z osiągnięciem 190 (na benzynie bez problemów 210-215) i zaczyna się wtedy grzać (pomimo wydajniejszej chłodnicy). Co do drugiego objawu, to ciężko dokładnie go zbadać, bo nie chcę „pałować" niepotrzebnie samochodu, a dwa, że trudno o bezpieczny i spokojny odcinek do testów. Może to być reduktor, o LPG nie mam zielonego pojęcia, więc wolę podjechać do ogarniętego typa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, elmot napisał:

Tylko przy przyśpieszaniu (dość dynamicznym) i w pewnym zakresie obrotów (okolice 3000). Generalnie 2-3 szarpnięcia i jedzie dalej. Jest jeszcze jeden objaw na LPG, czyli mniejsza prędkość maksymalna (ma problem z osiągnięciem 190 (na benzynie bez problemów 210-215) i zaczyna się wtedy grzać (pomimo wydajniejszej chłodnicy). Co do drugiego objawu, to ciężko dokładnie go zbadać, bo nie chcę „pałować" niepotrzebnie samochodu, a dwa, że trudno o bezpieczny i spokojny odcinek do testów. Może to być reduktor, o LPG nie mam zielonego pojęcia, więc wolę podjechać do ogarniętego typa. 

 

Strojenie lpg.... jak nie szarpie na pb, a na lpg tak, to mapa gazu do poprawy. Ewentualnie "gazownik" znajdzie ci szwankujacy element instalacji (moze wtrysk, moze reduktor, moze co innego)

Skonsultuj na forum kto z Twojej okolicy ogarnia dobrze lpg i heja. Samemu jak sie nie znasz i nie masz interfejsu to raczej nic nie wskorasz.

Pozdro

Edytowane przez klev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum LPG znajdź jakiś polecany warsztat w swojej okolicy, jest tam mapa warsztatów. Żebyś trafił na dobrego gościa a nie wymieniacza. Mam wrażenie że reduktor Ci nie domaga, ale to wyjdzie jak się gość podłączy i przejedziecie się. Może da więcej dotrysku albo skoryguje mnożnik.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, klev napisał:

 

Strojenie lpg.... jak nie szarpie na pb a na lpg tak to mapa gazu do poprawy.

 

Też tak myślę, bo teoretycznie cała reszta jest ok a instalacja świeżo po przeglądzie i wymianach filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ewemarkam napisał:

Na forum LPG znajdź jakiś polecany warsztat w swojej okolicy, jest tam mapa warsztatów. Żebyś trafił na dobrego gościa a nie wymieniacza. Mam wrażenie że reduktor Ci nie domaga, ale to wyjdzie jak się gość podłączy i przejedziecie się. Może da więcej dotrysku albo skoryguje mnożnik.

 

 

Już mam namiary i poszło pytanie. Dam znać co wyszło.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, klev napisał:

No to cos slaby byl ten "przeglad". 

Dłuższa historia, po zakupie pojechałem do polecanego warsztatu i wtedy było super, full diagnoza z kompem i warunkach autostradowych, wymienione dwa wtryski, filtr i wóz chodził idealnie. Potem siadły małe zmiany, m in. wyleciał prekat i wjechała nowa mapa i też wszystko grało. Problemy pojawiły się tuż przed wizytą u gazownika, więc byłem przekonany, że to ogarnie tak jak ostatnio. Niestety obsługiwał mnie inny mechanik (a może właściciel) i powiem szczerze, że odwalił taką lipę, że zaniemówiłem i odechciało mi się cokolwiek do tego człowieka mówić. Mogę opisać jak wyglądał przegląd po 10 kkm w tej firmie, ale nie wiem, czy oftop się nie zrobi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziales. Po wywaleniu precata I nowej mapie, instalacja lpg "zostala z tylu". Ja zeby swoja dograc do benzyny musialem ostatnio wymienic wszystkie weze gazu z 6mm na faro 8, reduktor na wiekszy i oba elektrozawory + dodatkowy (drugi) filtr fazy lotnej. Teraz dopiero uciaga te moje nieszczesne 250KM. Wczesniej mialem podobne objawy jak Ty tylko w granicach 4,5 k obrotow.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się gdzieś dostać sprzęgło kompresora klimatyzacji do Forestera SG 2007? Jeśli dobrze patrzę, to numer części to 73121SA000, choć mogę się mylić. Nie potrafię w polskiej części internetu nic znaleźć, jedynie do Foresterów SH 2008+. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...