Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Jak Dział Szybkie pytanie to walę jak w dym z takim jednym:
Może ktoś miał podobną przypadłość - Forester 2014 XT 
Zauważyłem iż podczas powolnej jazdy i przy pełnym skręcie kół w prawo, słyszę równomierny matalowy stukot.
Byłem u mechanika który zajmuję się zawieszeniem ale nie mógł zidentyifkować usterki - mówił iż może to być osadzony nierówno starty klocek hamulcowy - tak zakładał na taką usterkę - ponieważ gdy samochód przejechał to 15 km w jego stronę za nic tego stuku nie mogłem mu pokazać - znikł - zakładał że rozgrzał się i osadził w mocowaniach.  Ale codziennie rano w czasie wyjazdu z parkingu do pracy ten stukot zdecydowany jednak słyszę. :( Chyba muszę jednak podjechac do ASO :(  Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, yaroz napisał:

Stukot czy takie trykotanie? Przeguby tak słychać przy pełnych skrętach.

hmmm określiłbym to jako równomierny metalowy stukot  - zależny od nacisku pedału gazu - im szybciej to ten stukot słychać w krótszych odstępach :( i to na mocno skręconych kołach - może to faktycznie przeguby  - ale je chyba byłoby słychać przy najeździe na jakieś przeszkody na drodze ? a tu cisza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, blady_kris napisał:

słychać przy najeździe na jakieś przeszkody na drodze

Właśnie nie, spróbuj potestować na parkingu, koła na max i kręć kółka w jedną a potem w drugą stronę i zobaczysz czy będzie to słychać. Dźwięk dla przegubów jest taki charakterystyczny, taki terkoczący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, yaroz napisał:

Właśnie nie, spróbuj potestować na parkingu, koła na max i kręć kółka w jedną a potem w drugą stronę i zobaczysz czy będzie to słychać. Dźwięk dla przegubów jest taki charakterystyczny, taki terkoczący.

OK. Dzięki. Podjadę do Aso  - teraz jakaś akcja jest za 149zł zimowa - to może w niej mi to zdiagnozują. Dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, falente napisał:

Miałem takie samo stukanie przy skręcaniu. Też w prawo. Nasilało się jak dodałem gazu przy skręcaniu.
Diagnoza była zużyty przegub prawy przy zwrotnicy.

To prawdopodobnie będzie to co piszecie Panowie. falente: ile kosztowała Cię naprawa ? przegub to chyba raczej nie skomplikowana/kosztowna sprawa? Dzięki! Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, falente napisał:


Najtrudniej odkręcić nakrętka osi M22 nasadka 34, bez klucza udarowego ciężko.

32 jak już. I jak za ciężko, to znaczy że laga za krótka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Eskulap2000 napisał:

Witam, mam pytanie odnośnie posiadaczy nowych Foresterów jak spora jest różnica w utrzymaniu tego auta, a chodzi mi o taką coroczną eksploatacje i podstawowe części względem innych konkurencyjnych modeli takich jak  RAV 4, Outlander, X-Trail bądź CX-5 ?

moge Ci powiedziec jak wyglada koszt przy SJ XT 2016 
serwis na 15k zapłąciłem jakies 1500, 30k tez cos kolo tego
sama zmiana oleju kolo 400 zł
poki co jeszcze nic grubszego nie wymieniałem, ostatnio klocki i tarcze w ASO poniżej 1000 - wiecej płaciłem za serwis Toyoty Avensis :D 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić zasady jazdy z załączonym reduktorem? Poprzedni właściciel poinformował mnie żeby pod żadnym pozorem nie załączać go w czasie jazdy i ogólnie używać tylko do ruszania w trudnym terenie. Gdzieś na forum wyczytałem, że ludzie załączają go nawet do jazdy w korkach i używają przy prędkościach koło 100 km/h.

 

Czy dobrze rozumiem:

- Przed ruszeniem wciskam sprzęgło na luzie załączam reduktor i dalej już jeżdżę tak samo jak bez włączonego reduktora?

- Co z przełączaniem reduktora ? Musze to zrobić w momencie kiedy auto stoi w miejscu na biegu jałowym czy też mogę w czasie jazdy wciskając sprzęgło na luzie i przełączając w tym czasie reduktor?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, ObywatelX napisał:

Witam,

mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić zasady jazdy z załączonym reduktorem? Poprzedni właściciel poinformował mnie żeby pod żadnym pozorem nie załączać go w czasie jazdy i ogólnie używać tylko do ruszania w trudnym terenie. Gdzieś na forum wyczytałem, że ludzie załączają go nawet do jazdy w korkach i używają przy prędkościach koło 100 km/h.

 

Czy dobrze rozumiem:

- Przed ruszeniem wciskam sprzęgło na luzie załączam reduktor i dalej już jeżdżę tak samo jak bez włączonego reduktora?

- Co z przełączaniem reduktora ? Musze to zrobić w momencie kiedy auto stoi w miejscu na biegu jałowym czy też mogę w czasie jazdy wciskając sprzęgło na luzie i przełączając w tym czasie reduktor?

 

Reduktor (jak sama nazwa wskazuje) służy do redukcji biegu (nie pamiętam o ile). Tak czy inaczej - możesz z niego normalnie korzystać: na postoju, w trakcie jazdy, w terenie, na asfalcie - generalnie wszędzie. I teraz tak, jak masz wbity bieg i chcesz zmienić pozycję wajchy reduktora to musisz wcisnąć sprzęgło, a jak masz bieg w pozycji neutralnej to nie musisz. Pamiętaj żebyś uważał na obroty np. Z 5 hi nie wrzucił 2 lo, bo coś szlag trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest, mam odpieta sprezarke klimy(wtyczka przy sprezarce) gdy przelacze nawiew na szybe to zalancza wiatraki i caly czas kreca.. Cos jest nie halo czy tak ma byc? sturbo 2002rok
Tak ma być, bo samochód nie wie że odołączyłeś sprężarkę. Masz ja zdemontowaną? Czy po prostu elektrycznie odpieta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie, ze wzgledu na to ze pasek sciagalem, czekam na rolke napinajaca by ja wymienic. Pomyslalem ze odepne sprezarke by nie pracowala bez potrzeby jak zalacze grzanie na szybe. Czyli jak z powrotem podepne wtyczke to wszsytko wroci do normy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie, ze wzgledu na to ze pasek sciagalem, czekam na rolke napinajaca by ja wymienic. Pomyslalem ze odepne sprezarke by nie pracowala bez potrzeby jak zalacze grzanie na szybe. Czyli jak z powrotem podepne wtyczke to wszsytko wroci do normy?
Tak, będzie ok.
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...