Max 84 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Jak się ma chiński telefon i jest się wzburzonym tym co się czyta, to proszę o łaskawy wyrok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blady_kris Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 Jak Dział Szybkie pytanie to walę jak w dym z takim jednym: Może ktoś miał podobną przypadłość - Forester 2014 XT Zauważyłem iż podczas powolnej jazdy i przy pełnym skręcie kół w prawo, słyszę równomierny matalowy stukot. Byłem u mechanika który zajmuję się zawieszeniem ale nie mógł zidentyifkować usterki - mówił iż może to być osadzony nierówno starty klocek hamulcowy - tak zakładał na taką usterkę - ponieważ gdy samochód przejechał to 15 km w jego stronę za nic tego stuku nie mogłem mu pokazać - znikł - zakładał że rozgrzał się i osadził w mocowaniach. Ale codziennie rano w czasie wyjazdu z parkingu do pracy ten stukot zdecydowany jednak słyszę. Chyba muszę jednak podjechac do ASO Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 41 minut temu, blady_kris napisał: słyszę równomierny matalowy stukot Stukot czy takie trykotanie? Przeguby tak słychać przy pełnych skrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blady_kris Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 11 minut temu, yaroz napisał: Stukot czy takie trykotanie? Przeguby tak słychać przy pełnych skrętach. hmmm określiłbym to jako równomierny metalowy stukot - zależny od nacisku pedału gazu - im szybciej to ten stukot słychać w krótszych odstępach i to na mocno skręconych kołach - może to faktycznie przeguby - ale je chyba byłoby słychać przy najeździe na jakieś przeszkody na drodze ? a tu cisza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 32 minuty temu, blady_kris napisał: słychać przy najeździe na jakieś przeszkody na drodze Właśnie nie, spróbuj potestować na parkingu, koła na max i kręć kółka w jedną a potem w drugą stronę i zobaczysz czy będzie to słychać. Dźwięk dla przegubów jest taki charakterystyczny, taki terkoczący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blady_kris Opublikowano 8 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2020 5 minut temu, yaroz napisał: Właśnie nie, spróbuj potestować na parkingu, koła na max i kręć kółka w jedną a potem w drugą stronę i zobaczysz czy będzie to słychać. Dźwięk dla przegubów jest taki charakterystyczny, taki terkoczący. OK. Dzięki. Podjadę do Aso - teraz jakaś akcja jest za 149zł zimowa - to może w niej mi to zdiagnozują. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falente Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Miałem takie samo stukanie przy skręcaniu. Też w prawo. Nasilało się jak dodałem gazu przy skręcaniu.Diagnoza była zużyty przegub prawy przy zwrotnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blady_kris Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 7 godzin temu, falente napisał: Miałem takie samo stukanie przy skręcaniu. Też w prawo. Nasilało się jak dodałem gazu przy skręcaniu. Diagnoza była zużyty przegub prawy przy zwrotnicy. To prawdopodobnie będzie to co piszecie Panowie. falente: ile kosztowała Cię naprawa ? przegub to chyba raczej nie skomplikowana/kosztowna sprawa? Dzięki! Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falente Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Przegub to 60zl nie OEM.Wymiana we własnym zakresie, czas pracy około 2-4h w zależności jakie masz narzędzia.Najtrudniej odkręcić nakrętka osi M22 nasadka 32, bez klucza udarowego ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Godzinę temu, falente napisał: bez klucza udarowego ciężko. Podejrzewam, że długa laga i wóde 40% też dadzą radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skwaro Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 1 godzinę temu, falente napisał: Najtrudniej odkręcić nakrętka osi M22 nasadka 34, bez klucza udarowego ciężko. 32 jak już. I jak za ciężko, to znaczy że laga za krótka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
falente Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 Faktycznie pomyłka 32. A jak to mawiał mój fizyk w liceum: Moment to Ramię razy Siła, on nie znosił używania tego słowa jako zamiennika słowa chwila.A nakrętka dokręcana jest w okolicach 200Nm jest z czym walczyć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yaroz Opublikowano 9 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2020 8 minut temu, falente napisał: Moment to Ramię razy Siła Ja znam inne powiedzenie: Siła, masa, pierd.....nięcie, ale nie pamiętam kto to powiedział Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eskulap2000 Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Witam, mam pytanie odnośnie posiadaczy nowych Foresterów jak spora jest różnica w utrzymaniu tego auta, a chodzi mi o taką coroczną eksploatacje i podstawowe części względem innych konkurencyjnych modeli takich jak RAV 4, Outlander, X-Trail bądź CX-5 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_akir_ Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 13 minut temu, Eskulap2000 napisał: Witam, mam pytanie odnośnie posiadaczy nowych Foresterów jak spora jest różnica w utrzymaniu tego auta, a chodzi mi o taką coroczną eksploatacje i podstawowe części względem innych konkurencyjnych modeli takich jak RAV 4, Outlander, X-Trail bądź CX-5 ? moge Ci powiedziec jak wyglada koszt przy SJ XT 2016 serwis na 15k zapłąciłem jakies 1500, 30k tez cos kolo tego sama zmiana oleju kolo 400 zł poki co jeszcze nic grubszego nie wymieniałem, ostatnio klocki i tarcze w ASO poniżej 1000 - wiecej płaciłem za serwis Toyoty Avensis 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ObywatelX Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Witam, mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić zasady jazdy z załączonym reduktorem? Poprzedni właściciel poinformował mnie żeby pod żadnym pozorem nie załączać go w czasie jazdy i ogólnie używać tylko do ruszania w trudnym terenie. Gdzieś na forum wyczytałem, że ludzie załączają go nawet do jazdy w korkach i używają przy prędkościach koło 100 km/h. Czy dobrze rozumiem: - Przed ruszeniem wciskam sprzęgło na luzie załączam reduktor i dalej już jeżdżę tak samo jak bez włączonego reduktora? - Co z przełączaniem reduktora ? Musze to zrobić w momencie kiedy auto stoi w miejscu na biegu jałowym czy też mogę w czasie jazdy wciskając sprzęgło na luzie i przełączając w tym czasie reduktor? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daymanek Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Jak to jest, mam odpieta sprezarke klimy(wtyczka przy sprezarce) gdy przelacze nawiew na szybe to zalancza wiatraki i caly czas kreca.. Cos jest nie halo czy tak ma byc? sturbo 2002rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 15 minut temu, ObywatelX napisał: Witam, mógłby ktoś łopatologicznie wyjaśnić zasady jazdy z załączonym reduktorem? Poprzedni właściciel poinformował mnie żeby pod żadnym pozorem nie załączać go w czasie jazdy i ogólnie używać tylko do ruszania w trudnym terenie. Gdzieś na forum wyczytałem, że ludzie załączają go nawet do jazdy w korkach i używają przy prędkościach koło 100 km/h. Czy dobrze rozumiem: - Przed ruszeniem wciskam sprzęgło na luzie załączam reduktor i dalej już jeżdżę tak samo jak bez włączonego reduktora? - Co z przełączaniem reduktora ? Musze to zrobić w momencie kiedy auto stoi w miejscu na biegu jałowym czy też mogę w czasie jazdy wciskając sprzęgło na luzie i przełączając w tym czasie reduktor? Reduktor (jak sama nazwa wskazuje) służy do redukcji biegu (nie pamiętam o ile). Tak czy inaczej - możesz z niego normalnie korzystać: na postoju, w trakcie jazdy, w terenie, na asfalcie - generalnie wszędzie. I teraz tak, jak masz wbity bieg i chcesz zmienić pozycję wajchy reduktora to musisz wcisnąć sprzęgło, a jak masz bieg w pozycji neutralnej to nie musisz. Pamiętaj żebyś uważał na obroty np. Z 5 hi nie wrzucił 2 lo, bo coś szlag trafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Generalnie reduktor jest synchronizowany tak jak każdy inny bieg w skrzyni. Czyli wrzucasz ze sprzęgłem. Ogladnij od 13 minuty. https://youtu.be/GfclTv1AwA8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Jak to jest, mam odpieta sprezarke klimy(wtyczka przy sprezarce) gdy przelacze nawiew na szybe to zalancza wiatraki i caly czas kreca.. Cos jest nie halo czy tak ma byc? sturbo 2002rokTak ma być, bo samochód nie wie że odołączyłeś sprężarkę. Masz ja zdemontowaną? Czy po prostu elektrycznie odpieta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kiwi 4ester Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 @ObywatelX a tu masz jeszcze z ciekawości wykład o skrzyni 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daymanek Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Elektrycznie, ze wzgledu na to ze pasek sciagalem, czekam na rolke napinajaca by ja wymienic. Pomyslalem ze odepne sprezarke by nie pracowala bez potrzeby jak zalacze grzanie na szybe. Czyli jak z powrotem podepne wtyczke to wszsytko wroci do normy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 10 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2020 Elektrycznie, ze wzgledu na to ze pasek sciagalem, czekam na rolke napinajaca by ja wymienic. Pomyslalem ze odepne sprezarke by nie pracowala bez potrzeby jak zalacze grzanie na szybe. Czyli jak z powrotem podepne wtyczke to wszsytko wroci do normy?Tak, będzie ok. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matmat Opublikowano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2020 @respect@Max 84@skwaro Dzięki za pomoc geometria już ustawiona. Pojechałem do normalnego warsztatu i nie było już problemu. Wyszły kolejne problemy z liftem oczywiście ale to już w innym dziale idę szukać pomocy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Chodup Opublikowano 12 Grudnia 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2020 Czy podświetlenie zegarów powinno działać na wszystkich zegarach? Bo u mnie nie ma podświetlenia na obrotomierzu, trochę mnie to denerwuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się