Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

12 minut temu, rutra80 napisał:

Mój na fabrycznej mapie lubi już czasem zastukać na 95, nawet zrzucić IAM jak się ostrzej pojedzie. Na 98/100 knocków praktycznie nie mam.

Jak IAM leci to masz coś nie tak z autem i zalewanie lepszego paliwa to jak leczenie syfa pudrem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak jak ktoś ma 100% sprawne auto bez mapy to wyższy oktan nie powinien robić różnicy. Ale knocki i cofanie zapłonów to jedna z najczęstszych bolączek Subaru szczególnie w starszych autach (mój ma nalatane prawie 200 tys. bez ściągania głowic).

Edytowane przez rutra80
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rutra80 napisał:

No tak jak ktoś ma 100% sprawne auto bez mapy to wyższy oktan nie powinien robić różnicy. Ale knocki i cofanie zapłonów to jedna z najczęstszych bolączek Subaru szczególnie w starszych autach (mój ma nalatane prawie 200 tys. bez ściągania głowic).

Jak masz 2.5XT to stukanie najczęściej jest przez nieszczelności w dolocie albo brudny MAF. Od samego przebiegu stuki się nie pojawiają. Ja bym się temu przyjrzał bo to może doprowadzić do poważnej awarii. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwierz mi że najwięksi guru tego forum się temu przejrzewali i temat jest najwyraźniej bardziej skomplikowany niż zalanie wyższego oktanu :) Knocki generalnie to za uboga mieszanka więc oprócz tego co wymieniłeś to może być też kwestia zasilania w paliwo, lambdy, sterowania doładowaniem, zapłonu, itd. itp...

MAF faktycznie zmianiałem i jest lepiej, cały czas w miarę możliwości walczę z tematem, w najgorszym wypadku skończy się generalką i 300 konnym forczysławem :D

Edytowane przez rutra80
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, rutra80 napisał:

Ale knocki i cofanie zapłonów to jedna z najczęstszych bolączek Subaru szczególnie w starszych autach

...i najczęściej to fałszywe knocki, zależy od okoliczności w jakich występują ale często ecu słyszy to czego nie potrzeba - slap, pompe wspomy, skrzynie biegów, osłony wydechu, itd... nawet po wymianie oleju dzieją się cyrki, czego akurat nie potrafię zrozumieć. Chyba żadna inna marka nie ma takich problemów ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie szybkie pytanie, pacjent ForekSJ (MY14) mała stłuczka i klient załatwił mi cofając lampę i grill.

Lampy fajne bo ciemne w środku, a zamienniki np. DEPO sa tylko pełen chrom (wygląda pożal się), czy wersja lampy po LIFT-cie, czyli MY15 będą pasować ???

Mam auto kupione w USA wiec przewiduje kłopoty z ubezpieczycielem sprawcy, a lampy chce ciemne.

 

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mirasek napisał:

...i najczęściej to fałszywe knocki, zależy od okoliczności w jakich występują ale często ecu słyszy to czego nie potrzeba - slap, pompe wspomy, skrzynie biegów, osłony wydechu, itd... nawet po wymianie oleju dzieją się cyrki, czego akurat nie potrafię zrozumieć. Chyba żadna inna marka nie ma takich problemów ;) 

Ja sobie zrobiłem alarm na FKC ale tak żeby faktycznie olewał cofki mniejsze niż -2,81% bo za często darł jape a zauważyłem że do tej wartości nie przekłada się to na stałe cofanie FLKC ani tym bardziej IAM...

Aha no i widziałem kiedyś nawet na samym zapłonie że zmianę biegu słyszy jako knock, ale FKC się przy tym nie zmieniał więc chyba potrafi odróżnić (chyba że FKC nie zmienia się jeśli silnik nie jest zapalony, bo z kolei w czasie jazdy czasem zdarza się że FKC się ruszy zaraz po zmianie biegu...)

Slapa nie mam, osłony też ok, ale pompa wspomagania cicha nie jest no i też na zakrętach czasem FKC lubi się ruszyć...

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, arkitekt napisał:

Panowie szybkie pytanie, pacjent ForekSJ (MY14) mała stłuczka i klient załatwił mi cofając lampę i grill.

Lampy fajne bo ciemne w środku, a zamienniki np. DEPO sa tylko pełen chrom (wygląda pożal się), czy wersja lampy po LIFT-cie, czyli MY15 będą pasować ???

Mam auto kupione w USA wiec przewiduje kłopoty z ubezpieczycielem sprawcy, a lampy chce ciemne.

 

Tomasz

Jak ci zależy to nie odpuszczaj ubezpieczalni, mają wypłacić tyle ile kosztują oryginalne części, a nie zamienniki, najpewniej chyba będzie oddać auto do ASO Subaru i robić to bezgotówkowo i niech ściągają z USA identyczną nową lampę itp.

  • Super! 2
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, rutra80 napisał:

Ja sobie zrobiłem alarm na FKC ale tak żeby faktycznie olewał cofki mniejsze niż -2,81% bo za często darł jape a zauważyłem że do tej wartości nie przekłada się to na stałe cofanie FLKC ani tym bardziej IAM...

Aha no i widziałem kiedyś nawet na samym zapłonie że zmianę biegu słyszy jako knock, ale FKC się przy tym nie zmieniał więc chyba potrafi odróżnić (chyba że FKC nie zmienia się jeśli silnik nie jest zapalony, bo z kolei w czasie jazdy czasem zdarza się że FKC się ruszy zaraz po zmianie biegu...)

Slapa nie mam, osłony też ok, ale pompa wspomagania cicha nie jest no i też na zakrętach czasem FKC lubi się ruszyć...

Wszystko zależy w jakich warunkach słyszy stuki i jak mocno cofa zapłon. Niskie obciążenia i granice -2,8 bez zmian IAM to moim zdaniem nic czym można by się przejmować, jak również totalnie dziwne momenty wyłapania stuków, np. wspomniana zmiana biegu.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, arkitekt napisał:

YAROZ,

dzięki a wiedza co do lamp po lifcie, masz jakąś ?

Niestety nie wiem. 

Edit: obejrzałem parę zdjęć i jeżeli mówiąc o lampach przednich z polifta z rocznika np '19 tego który ma już inne lampy z tyłu, to wydaję mi się że te przednie lampy nie podejdą. Porównaj sobie zdjęcia, popatrz na dolną linie reflektora, która idzie od zderzaka na błotnik w kierunku drzwi. W twoim ta linia kładzie się bardziej na nadkole, w kierunku koła, a w tym z rocznika np. '19 ta linia idzie bardziej do pionu.

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie zrobiłem alarm na FKC ale tak żeby faktycznie olewał cofki mniejsze niż -2,81% bo za często darł jape a zauważyłem że do tej wartości nie przekłada się to na stałe cofanie FLKC ani tym bardziej IAM...
Aha no i widziałem kiedyś nawet na samym zapłonie że zmianę biegu słyszy jako knock, ale FKC się przy tym nie zmieniał więc chyba potrafi odróżnić (chyba że FKC nie zmienia się jeśli silnik nie jest zapalony, bo z kolei w czasie jazdy czasem zdarza się że FKC się ruszy zaraz po zmianie biegu...)
Slapa nie mam, osłony też ok, ale pompa wspomagania cicha nie jest no i też na zakrętach czasem FKC lubi się ruszyć...
Jak zrobiłeś ten alarm? Napiszesz więcej?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, dr.elich napisał:

Czy macie doświadczenia z żarówkami LED w oświetleniu kabiny - konkretnie lampkach z przodu?
Czy wiecie jaka żarówka w SG tam siedzi?

Żarówka C5W bodajże 31mm. Niech mnie ktoś poprawi jak się mylę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dr.elich BtSSM na Androida ma taką opcję - podpinasz się do OBD kablem lub bluetooth i obojętne czy masz zamiast radia tablet czy po prostu komórkę z Androidem, dla dowolnego parametru ECU możesz ustawić alarm dla określonych wartości (urządzenie pipczy i/lub zmienia kolor na czerwony). Bieżące knocki wyłapujesz parametrem FKC (Fine Knock Correction) - ma być 0, cokolwiek niżej oznacza że ECU właśnie słyszy knocki i cofa zapłon.

Przydatne do masy innych rzeczy - można zrobić coś w rodzaju shift light, wyłapywać overboost, misfire, przegrzewanie itd.

Edytowane przez rutra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, arkitekt napisał:

YAROZ,

ale ja mówie o lampach z rocznika MY16 czy wejda do mojego MY14. Te z rocznika 19, to zupełnie inna bajka.

No to z tego co widać na zewnątrz, to jest chyba ten sam kształt lampy. Ale to by trzeba było dokładnie się przyjrzeć, mieć ją w rękach i porównać.

 

MY'14

20210106_114642.jpg

 

MY'16

 

20210106_114438.jpg

Edytowane przez yaroz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YAROZ,

ubezpieczyciel sprawcy szkody parkingowej, za uszkodzone dwie lampy, zderzak, absorber, oraz oba grille zaproponował mi 2K brutto.

Miga sie z kontaktem, nie ma nic innego jak automatyczne maile, telefon z ogólnego nr-u oraz sms-y z nru na który nie można oddzwonić.

No to jakaś farsa.

Gdzie ja dwie lampy ori dostane nawet używane w tej cenie ze nie wspomnę o reszcie gratów ?

Tak to ta polska firma ubezpieczeniowa. Słoma z butów wystaje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

YAROZ,
ubezpieczyciel sprawcy szkody parkingowej, za uszkodzone dwie lampy, zderzak, absorber, oraz oba grille zaproponował mi 2K brutto.
Miga sie z kontaktem, nie ma nic innego jak automatyczne maile, telefon z ogólnego nr-u oraz sms-y z nru na który nie można oddzwonić.
No to jakaś farsa.
Gdzie ja dwie lampy ori dostane nawet używane w tej cenie ze nie wspomnę o reszcie gratów ?
Tak to ta polska firma ubezpieczeniowa. Słoma z butów wystaje.
 
A był chociaż rzeczoznawca? Czy wystarczyły my zdjęcia. W tym wypadku czasem warto skorzystać z firm które zajmują się uzyskaniem kasy od ubezpieczyciela.
Pamiętaj że zawsze przysługuje Ci samochód zastępczy na 30 dni, w sumie to na czas naprawy. Jeśli samochód jest bez szkody wcześniejszej w tym rejonie karoserii to jedź do ASO, przedstaw sprawę w dziale likwidacji szkód i niech Oni Ci to naprawią bezgotówkowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, arkitekt napisał:

A jeśli była wcześniej obcierka parkingowa, ale nie skorzystałem z AC. To sprawa się komplikuje i jak bardzo ?

A kto to będzie wiedział czy to powstało wcześniej czy teraz. Wiedziałem, że nie starczy ci na naprawę. Stała zagrywka ubezpieczalni nie dać poszkodowanemu tyle ile się należy tylko dać zarobić serwisowi albo blacharzowi. Miałem tak samo: za gotówkę blacharz/lakiernik zrobiłby mi za 900zł, ubezpieczalnia chciała wypłacić 840zł, dałem bezgotówkowo i co, blacharz lakiernik dostał ok. 1900zł z ubezpieczalni:angry:. Jak masz czas, chęci i siłę to się możesz tak z nimi bawić w pisanie, a i tak nie wiem czy coś wskurasz. Jedyne wyjście tak jak ci pisałem wcześniej, auto do ASO Subaru na bezgotówkowo i niech płacą szmatławce z ubezpieczalni, ty pieniędzy nie dostaniesz ale bedziesz miał na oryginałach, a niech jeszcze sprowadzają te lampy z USA ;)

Edytowane przez yaroz
  • Super! 2
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli była wcześniej obcierka parkingowa, ale nie skorzystałem z AC. To sprawa się komplikuje i jak bardzo ?
Nic się nie komplikuje. Jesteś poszkodowany i ubezpieczyciel ma doprowadzić Twój pojazd do stanu sprzed kolizji bez względu na wiek auta i stan elementów.
Jeśli ubezpieczyciel leci w kulki to oddaj auto do warsztatu na naprawę bezgotówkową, bierz auto zastępcze i niech się warsztat kopie o piniondz

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, janekbe napisał:

niech się warsztat kopie o piniondz

Ja bym uważał z takimi radami. W umowach cesji często są zapisy, że jak TU się miga, to Ty płacisz. Ty cedujesz na warsztat odszkodowani i jednocześnie robisz z nich swojego pełnomocnika. Z reguły warsztaty radzą sobie z firmami ale zostawiają sobie furtkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...