Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem niezłą gulę w gardle świeżo po spuszczeniu auta z podnośnika na KYB, monster truck normalnie. Po przejechaniu się wszystko zaczęło wyglądać normalnie. Bez SLS masz do wyboru albo twarde sprężyny z normalną wysokością albo normalną miękkość ale ciut wyżej dupka bez obciążenia, ale bez dramatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadam chyba dwa bardzo głupie pytania.. Zwłaszcza to drugie. Pacjent Forek SG MY06

1) czy wskaźnik poziomu paliwa po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien opaść do 0? Dziś po zgaszeniu samochodu został w tym samym miejscu. Wydaje mi się, że zawsze opadał, ale szczerze zgłupiałem.

2) by radio 2din z aplikacją typu Torque pokazywało podstawowe informacje "diagnostyczne" musi być sparowane z interfejsem czytającym OBD2? Po Bluetooth lub wi-fi. Nie ma opcji podpiąć tego przewodami? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, MrJ napisał:

czy wskaźnik poziomu paliwa po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka ze stacyjki powinien opaść do 0? Dziś po zgaszeniu samochodu został w tym samym miejscu. Wydaje mi się, że zawsze opadał, ale szczerze zgłupiałem.

Tak ma być.

17 minut temu, MrJ napisał:

2) by radio 2din z aplikacją typu Torque pokazywało podstawowe informacje "diagnostyczne" musi być sparowane z interfejsem czytającym OBD2

Też bym tak chciał,. Jakie masz to radio , chyba nie fabryczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, zimek napisał:

prawy amortyzator  wyminiany był w ASO  Suzuki  gdzie tam samochód był serwisowany 6 lat . Po 4 latach padł Lewy króry jest od nowości

A jak to wytłumaczyli? Ja bym na piśmie złożył zapytanie do ASO  ,czy  producent dopuszcza wymianę jednego amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, respect napisał:

A jak to wytłumaczyli? Ja bym na piśmie złożył zapytanie do ASO  ,czy  producent dopuszcza wymianę jednego amora.

Notatka do siebie, omijać ASO Suzuki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam SBD rocznik 2009, przebieg 175 tys km, po wymianie shortblocka w ASO w tym roku, wcześniej wymiana sprzęgła i koła dwumasowego. Dziś  wymieniony alternator . Auto zaczęło niedawno lekko szarpać (takie miniszarpnięcia w trakcie jazdy). Okazało się, że w warsztacie nie są w stanie zdiagnozować komputerowo stanu wtryskiwaczy, "nie pozycjonują się", czy coś takiego mi powiedziano i stwierdzono, że do wymiany będą wtryskiwacze, ale w tzw. międzyczasie mam badać stan oleju oraz prawdopodobnie będzie mi się zapalał DPF.  I teraz pytanie - czy te wtryskiwacze do czasu wymiany (podobno ok. 8 tys - kosmos!), mogą mi zniszczyć panewki w tym nowym shortblocku? Kurde- nie zarabiam tyle, żeby ciągle ładować dziesiątki tysięcy w 11 letni samochód. Inna sprawa - w warsztacie w Sopocie powiedziano mi, że powinni mi te wtryski zbadać jak wymieniali shortblocka, a nawet świec żarowych mi nie sprawdzili i musiałem wymieniać dwa tyg. temu za kolejne 1000 złotych. Ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Michał Gdańsk napisał:

Mam SBD rocznik 2009, przebieg 175 tys km, po wymianie shortblocka w ASO w tym roku, wcześniej wymiana sprzęgła i koła dwumasowego. Dziś  wymieniony alternator . Auto zaczęło niedawno lekko szarpać (takie miniszarpnięcia w trakcie jazdy). Okazało się, że w warsztacie nie są w stanie zdiagnozować komputerowo stanu wtryskiwaczy, "nie pozycjonują się", czy coś takiego mi powiedziano i stwierdzono, że do wymiany będą wtryskiwacze, ale w tzw. międzyczasie mam badać stan oleju oraz prawdopodobnie będzie mi się zapalał DPF.  I teraz pytanie - czy te wtryskiwacze do czasu wymiany (podobno ok. 8 tys - kosmos!), mogą mi zniszczyć panewki w tym nowym shortblocku? Kurde- nie zarabiam tyle, żeby ciągle ładować dziesiątki tysięcy w 11 letni samochód. Inna sprawa - w warsztacie w Sopocie powiedziano mi, że powinni mi te wtryski zbadać jak wymieniali shortblocka, a nawet świec żarowych mi nie sprawdzili i musiałem wymieniać dwa tyg. temu za kolejne 1000 złotych. Ręce opadają.

Opisz te poszarpywania lepiej, to nie muszą być wtryski ale np upchany DPF lub uszkodzenie EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF w ogóle się nie zapala. EGR wymieniony 3 lata temu przy przebiegu ok. 120 tys. Od czasu wymiany EGR nie byłem nawet na wypalaniu ani razu, a wcześniej co 3-4 miesiące.

 

Jak jadę na 1- 2 biegu to lekko poszarpuje, tak jakby podawało za mało albo za dużo paliwa. W czasie jazdy natomiast, na 3-4 biegu jest uczucie takich wielokrotnych miniszarpnięć. Żadnego dodatkowego hałasu, ani spadku mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Podłączyli dziś do komputera w warsztacie i komputer nie był w stanie ocenić kondycji wtrysków - stąd podobno diagnoza, że nic już im nie pomoże.

To raczej diagnoza pt zastanowić się nad zmianą warsztatu.

 

Sugerował bym sprawdzić czujnik wychylenia EGR bo takie rzeczy jak opisujesz są typowe dla problemów z uszkodzonym grzybkiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Michał Gdańsk napisał:

Czy ten wychylony grzybek to konieczność wymiany całego EGR?

Zależy, niektóre można banalnie regenerować. 

 

Raczej bym się martwił dlaczego się zepsuł, bo to podejrzane by było (główny podejrzany czujnik ciśnienia różnicowego DPF)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał Gdańsk napisał:

a to,że po podpięciu pod komputer nie można orzec o stanie wtryskiwaczy nie oznacza, że właśnie one są na wykończeniu?

Oznacza że coś nie działa jak należy, np operator kabelka do wpięcia, problem elektryczny, elektroniczny, sterowania.

 

Sam wtrysk na szarym końcu listy.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Michał Gdańsk napisał:

Czyli najpierw sprawdzić EGR, a potem?

Pogadaj od macherem co rozkmini te wtryski jak należy, potem patrz co dalej, najpierw proste, potem trudne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.12.2020 o 20:01, respect napisał:

Tak ma być.

Też bym tak chciał,. Jakie masz to radio , chyba nie fabryczne?


ok, dzięki. 
Radio, to tani Chińczyk z aliexpress. 2GB ram i 32GB rom. Chyba najpopularniejsze radio w pl, bo pełno tego widzę ;) u mnie pójdzie w miejsce fabrycznej nawigacji i głównie temu będzie służyć. Jako bajer chce tez wrzucić staty z obd. Czekam tylko na daszek US. 
 

Link do radia

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Pytanie pewnie milion razy zadawane, ale bez jednoznacznej odpowiedzi.... 

Przez noc w bliżej nie znany sposób zeszło mi powietrze z koła. 

Pytanie za 1200 punktów, czy żeby podjechać jutro do wulkanizatora mogę założyć na jedną oś "zapasowy komplet" czy może teraz wszystkie 4 przełożyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, niezrównowaŻona napisał:

Czy ktoś z Was tankował do Forestera paliwo Shell V Power Racing 100?

Ciekawi jesteśmy z @Panzerpferd jak zareaguje na nie silnik naszego Forka XT SG 2.5.

Jak nie zrobicie pod nie mapy to nic nie da...

  • Super! 1
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...