Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

53 minuty temu, yaroz napisał:

To chyba jakiś  ironmann. Ja mam lesjofors hd i maja 14mm. Wcześniejsze miały 12mm i były po sls'ach zamontowane na zwykle amory.

Moja pomyłka, zmierzyłem przód.

Po południu zmierzę jeszcze raz w ssaku 2.0 05 i XT 07.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, rutra80 napisał:

Znając to i to powiem szczerze że dużych różnic nie odczuwam. Długie tu i tu bardzo dobrze świecą. Krótkie już nie tak dobrze, powiedziałbym że w przedlifcie nawet lepiej - poliftowe ksenony może świecą jaśniej ale światło jest mniej rozszczepione więc urywają się bliżej, no i zimniejszy kolor gorzej sprawdza się gdy jest mokro po zmroku...

Dzięki wszystkim za uwagi i komentarze ale kolega trafił w sedno ;) Abstrahując od tego co ładniejsze najważniejsze było dla mnie które lampy lepiej świecą. Właśnie wymieniam i pomyślałem że może poliftowe będą lepiej rozjaśniać drogę. Ale skoro różnica jest znikoma to zostawię oryginały tym bardziej że wymiana wiązała by się ze zmianą połowy przodu ;) który swoją drogą też wole przedliftowy aczkolwiek same lampy z tyłu chyba jednak polifty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Wade napisał:

 aczkolwiek same lampy z tyłu chyba jednak polifty. 

 Tylne lampy dużo łatwiej przełożyć :) a co do efektu lepszego święcenia to może by poddać klosze, odbłyśniki regeneracji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kiwi 4ester napisał:

 Tylne lampy dużo łatwiej przełożyć :) a co do efektu lepszego święcenia to może by poddać klosze, odbłyśniki regeneracji? 

Zdecydowałem się na kupno nowych ;) Szybciej. Nie mam teraz weny na polerki a ciemno się szybko robi i światło na drodze potrzebne a aktualne świecą tak sobie. Pewnie w jakimś zimowy wieczór wypoleruje te stare i jeszcze opchnę na Alledrogo albo na forum ;) 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Wade napisał:

Zdecydowałem się na kupno nowych ;) Szybciej. Nie mam teraz weny na polerki a ciemno się szybko robi i światło na drodze potrzebne a aktualne świecą tak sobie. Pewnie w jakimś zimowy wieczór wypoleruje te stare i jeszcze opchnę na Alledrogo albo na forum ;) 

Sprawdź sobie jeszcze jakie napięcie masz na żarówce w instalacji. Czasem jak już wszelkie połączenia stare (zaśniedziałe) to na żarówce jest z 2V nawet mniej niż w całej instalacji. Wtedy masz świeczki a nie lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Sprawdź sobie jeszcze jakie napięcie masz na żarówce w instalacji. Czasem jak już wszelkie połączenia stare (zaśniedziałe) to na żarówce jest z 2V nawet mniej niż w całej instalacji. Wtedy masz świeczki a nie lampy.

Ten problem już wyeliminowałem jak sadzę ponieważ kostka od prawej lampy wyglądała jakby ktoś już ją przetopił z dwa razy, do tego stopnia że jeden z przewodów był przylutowany bezpośrednio do żarówki ;) 

 

W sensie kostka była tak sfatygowana że poprzedni właściciel postanowił przylutować przewód bezpośrednio do żarówki ;) 

Edytowane przez Wade
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Sprawdź sobie jeszcze jakie napięcie masz na żarówce w instalacji. Czasem jak już wszelkie połączenia stare (zaśniedziałe) to na żarówce jest z 2V nawet mniej niż w całej instalacji. Wtedy masz świeczki a nie lampy.

O widzisz. Muszę u siebie sprawdzić. Nie żebym narzekał, ale faktycznie takie świeczki są i w sumie... te same żarówki się świecą od 4 lat. To chyba o czymś świadczy :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy to prawda, że jeśli w Foresterze (SH) zapali się kontrolka niskiego ciśnienia oleju to już silnik musiał oberwać? Nie ma jakiegoś podziału ,że zaczyna świecić na pomarańczowo i dopiero po jakimś czasie na czerwono? Rozmawiałem dziś z mechanikiem i tak mi powiedział, żeby często sprawdzać poziom bagnetem bo jak się zaświeci lampka na desce rozdzielczej to już lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ObywatelX napisał:

Witam,

czy to prawda, że jeśli w Foresterze (SH) zapali się kontrolka niskiego ciśnienia oleju to już silnik musiał oberwać? Nie ma jakiegoś podziału ,że zaczyna świecić na pomarańczowo i dopiero po jakimś czasie na czerwono? Rozmawiałem dziś z mechanikiem i tak mi powiedział, żeby często sprawdzać poziom bagnetem bo jak się zaświeci lampka na desce rozdzielczej to już lipa.

Nie wiem czy wogóle jakaś lampka oleju się zapali, ale to musza się wypowiedzieć bardziej zaprawieni w boju:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, yaroz napisał:

Nie wiem czy wogóle jakaś lampka oleju się zapali, ale to musza się wypowiedzieć bardziej zaprawieni w boju:D

Właśnie o to chodzi, że jak już się zapali to już po ptokach :(

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,
czy to prawda, że jeśli w Foresterze (SH) zapali się kontrolka niskiego ciśnienia oleju to już silnik musiał oberwać? Nie ma jakiegoś podziału ,że zaczyna świecić na pomarańczowo i dopiero po jakimś czasie na czerwono? Rozmawiałem dziś z mechanikiem i tak mi powiedział, żeby często sprawdzać poziom bagnetem bo jak się zaświeci lampka na desce rozdzielczej to już lipa.

Jak już Ci się zapaliła to brak smarowania. A co za tym idzie zacierają się panewki.
Chodź robiłem kiedyś test na silniku hondy i bez oleju pracował dobre 15 min na pełnym gazie , do czasu aż korba wyszła bokiem , wszystko zależy jak szybko zareagujesz , ale przeważnie kończy się to uszkodzeniem silnika.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak do tego ma się dodatkowy czujnik ciśnienia oleju?
Jest to jakaś opcja żeby lepiej monitorować poziom oleju w trakcie jazdy?
 
Mam na myśli "wskazówkowy", ewentualnie ekranik.

Mam dodatkowy zegar Cis. Oleju i widać jakie masz Ciśnienie jeśli coś się dzieje nie tak to odrazu widać spadek.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.12.2020 o 17:06, ewemarkam napisał:
W dniu 2.12.2020 o 22:11, Vercy napisał:
Ile teraz kosztuje upg do SF'98 Turbo?

Pytasz z ciekawość? Czy już Ci się coś dzieje niedobrego?

działo, ale to tylko walnięty przewód chłodzenia.

 

Mam natomiast piston slap.

 

szuka ktoś zrobionej budy? ktoś coś?

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie mam dotyczące liftu. Wsadziłem podkładki 4.5 cm na tył i z przodu. Z tylu dołożyłem śruby do regulacji geometrii, których fabrycznie nie ma. Mechanik mówi że on nie wie jak to ustawić bo w systemie nie ma danych dotyczących regulacji tylu tylko mu się pokazuje jak ma z przodu ustawić. Czy ktoś dysponuje i formacjami dotyczącymi tylu jak to powinno być ustawione. Wtedy mógłbym iść i mu powiedzieć jak ma dokładnie ustawić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, matmat napisał:

Mechanik mówi że on nie wie jak to ustawić bo w systemie nie ma danych dotyczących regulacji tylu tylko mu się pokazuje jak ma z przodu

To co to za system......

U Ciebie z przodu fabryczne pochylenie   : -0stopni 25min  +-45min

z tyłu  : -0st.50min  +-45min.

 

Pamiętaj ,że przy lifcie może zmienić się zbieżność - też ustawialna z przodu i z tyłu.

pozdr.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Pytanie mam dotyczące liftu. Wsadziłem podkładki 4.5 cm na tył i z przodu. Z tylu dołożyłem śruby do regulacji geometrii, których fabrycznie nie ma. Mechanik mówi że on nie wie jak to ustawić bo w systemie nie ma danych dotyczących regulacji tylu tylko mu się pokazuje jak ma z przodu ustawić. Czy ktoś dysponuje i formacjami dotyczącymi tylu jak to powinno być ustawione. Wtedy mógłbym iść i mu powiedzieć jak ma dokładnie ustawić. 

Przecież po założeniu śrub regulacji kąta pochylenia tylnego koła, powinno dążyć się do ustawienia żądanego kąta które to wymyśliła fabryka. Lub takiego kąta który Tobie odpowiada do jazdy.Ja byłem u Gościa w Sopocie który ustawia zwykle auta jak i do motosportu w swoim garażu. Nie potrzebował nic tylko książkę, katalog z kątami i zapytał jak i gdzie będę jeździł autem.

Ustawiał na starych manualnych przyrządach.

 

Teraz właśnie tacy są mechanicy, nie da się nie umiem. Ja tylko wymieniam stare na nowe.

Albo leniwi, albo słabi w swoim fachu.

 

Edit.@respect napisał to samo tylko inaczej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, matmat napisał:

Witam. Pytanie mam dotyczące liftu. Wsadziłem podkładki 4.5 cm na tył i z przodu. Z tylu dołożyłem śruby do regulacji geometrii, których fabrycznie nie ma. Mechanik mówi że on nie wie jak to ustawić bo w systemie nie ma danych dotyczących regulacji tylu tylko mu się pokazuje jak ma z przodu ustawić. Czy ktoś dysponuje i formacjami dotyczącymi tylu jak to powinno być ustawione. Wtedy mógłbym iść i mu powiedzieć jak ma dokładnie ustawić. 

Największy negatyw, jaki się da ustawić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Max 84 napisał:

Przecież po założeniu śrub regulacji konta pochylenia tylnego koła, powinno dążyć się do ustawienia żądanego konta które to wymyśliła fabryka. Lub takiego konta który Tobie odpowiada do jazdy.

Ja byłem u Gościa w Sopocie który ustawia zwykle auta jak i do motosportu w swoim garażu. Nie potrzebował nic tylko książkę, katalog z kątami i zapytał jak i gdzie będę jeździł autem.

Ustawiał na starych manualnych przyrządach.

 

Teraz właśnie tacy są mechanicy, nie da się nie umiem. Ja tylko wymieniam stare na nowe.

Albo leniwi, albo słabi w swoim fachu.

 

Edit.@respect napisał to samo tylko inaczej.

Idziesz do kąta za te "konty" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...