Skocz do zawartości

Forester - SZYBKIE PYTANIE


Haze

Rekomendowane odpowiedzi

24 minuty temu, falente napisał:

Na przeglądzie wyszło że belka tylnego zawieszenia (ta z 4 mocowaniami do budy) potrzebuje pilnej uwagi.
Czy warto próbować reanimować obecną, czy jednak perspektywa kosztów reanimacji lub jej ew. bezsensowność uzasadniają zakup OEM.

Zależy jak pilny temat. Moja belka wyglądała jak poniżej. Szykowałem się na zakup OEM się udało mi się dorwać za 350 zł z Imprezy. Do ideału troszkę jej było ale tylko troszkę. Warto poszukać po portalach. 

IMG_20200604_165412.jpg

IMG_20200625_174809.jpg

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Norweski_Pacjent napisał:

Nijak. Budżet nie z gumy i musi to poczekać do wiosny. Kupuję teraz dom i nie mam za dużo luzu finansowego emoji17.png

chyba w garage mam odrestaurowane (piaskowanie i malowanie zabezpieczające) - sprawdzę, czy nie oddałem na złom..

Miłem swoje zrobione, potem odnowiłem z STI a ponieważ był taki sam ale ładniejszy to go zostawiłem.

A ponieważ idzie zima a samochód w garage się przestał mieścić zacząłem wszystko wywalać.

Jutro napiszę

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, ewemarkam napisał:
W dniu 20.10.2020 o 22:27, Vercy napisał:
Straciłem podświetlenie tablicy (i np wybieraka automatu),
 
Grzebałem przy podświetleniu przycisku stop, i poszło chyba spięcie.
 
Wie ktoś co.moglo paść? Bezpiecznik oświetlenia był spalony, ale innego zjaranego nie widzę

Sterownik jasności jest chyba po prawej stronie. Dostęp chyba po zdjęciu schowka. Zobacz czy masz na nim gdzieś 12V.

Ale to jest jakoś oznaczone? Jak to rozpoznać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w schemacie B43, czarna wtyczka 6 pinowa. Widoczna po demontażu schowka. W załączniku schemat. 38/39 masz instalacje podświetlenia a na 65 lokalizacje. Jeśli umiesz czytać schematy i obsługiwać miernik to sobie poradzisz :)

 

 Wiring Diagram.pdf

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie do czego jest zatyczka 20521 z tego schematu https://parts.subaru.com/a/Subaru_1999_Forester/49230511__6029064/REAR-SUSPENSION/S10-201-01.html i dlaczego ta podkładka ma taki kształt krzyża?

Edit znalazłem już pełny numer 20530AA020
Ale dalej się zastanawiam nad ideą takiego kształtu, czyżby ta śruba była, aż tak ważna że osłonka służy ochronie przed wodą i zardzewieniem?

Edytowane przez falente
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To gumiasty dekielek z wycięciami na krzyż, zakładany na podkładkę krzyżową :D przekręca się go o 45 stopni i siedzi, zwyczajnie osłania nakrętkę.

 

Edit po Twoim edit

Za bardzo drążysz ;) w 20 letnim sztruclu nakrętka i tak jest mniej lub bardziej zgnita pod tą osłoną, zazwyczaj demontaż kończy się cięciem. Jednak wg moich statystyk te śruby rzadko zapiekają się w tulejach, w przeciwieństwie do tych od regulacji zbieżności. 

Edytowane przez mirasek
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ewemarkam napisał:
44 minuty temu, Edmund napisał:
Potrzebuję maglownicy do SF. Czy od imprezy GC będzie pasować?
Dzięki.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

 

Obawiam się że pasuje tylko z Forestera.

nie prawda, ja do swojego SF wkładałem z outbacka 2,5 AT i pasowała P&P. Stawiam że wszystkie z tych lat są na jedno kopyto.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Każda ma inny numer części. Ale jak szukałem do swojego to tylko numery niektórych części składowych maglowicy się pokrywały z Legacy. Robiłem swego czasu rekonesans. Finalnie swoja regenerowalem.

Ile za regenerację? Gdzie odsyłałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie mam. Po krótkiej jeździe mam lewe koło cieplejsze zdecydowanie niż prawe. 500km temu wymienione tarcze i klocki. Przewody elastyczne wyglądały ok. Ale to one są głównym podejrzanym. Jeszcze do tego jak cofam na pełnym skręcie, to słyszę delikatny pisk z lewej strony. Przy montażu tarcz i klocków oczywiście był przegląd prowadnic. W ASO pewnie krzykną fortunę za nowe wężyki. Jest duża różnica w zakupie zamiennika a jakiś lepszych teflonowych w oplocie?

 

Pytałem już kiedyś chyba o to ale nie pamiętam jaka odpowiedź uzyskałem i nie mogę tego tematu znaleźć. Także proszę o łagodny wyrok.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...