Skocz do zawartości

Kupię nowego Forestera, doradźcie jakiego.


adrianabc

Rekomendowane odpowiedzi

... za te pieniądze można kupić przyjemniejsze auto na asfalt

 

Możesz dać parę przykładów? Mam tylko 2 wymagania:

* ma nie mieć problemów z 15 cm krawężnikami jakie mam pod blokiem i wjazdem/wyjazdem z tej breji nazywanej przez niektórych parkingiem,

* nie może być z grupy VAG - po tym jak żonie zniknął pewnej pięknej nocy z pod bloku dopieszczony Leon nie chce mi się fundować kolejnego prezentu złodziejom.

 

Aha, no i oczywiście żeby faktycznie był "przyjemniejszy" na tym asfalcie...

Edytowane przez Haze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale akurat w FXT nie czuję, że przepłaciłem. Co prawda mam comforta, ale dawno w żadnym samochodzie nie miałem takiego poczucia, że mam coś, co naprawdę było warte swojej ceny. Pod tym względem zdecydowanie przegrywa OBK, który swoje "talenty" ujawnia już w bardzo specyficznych i nieczęstych sytuacjach

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jak co, ale akurat w FXT nie czuję, że przepłaciłem. Co prawda mam comforta, ale dawno w żadnym samochodzie nie miałem takiego poczucia, że mam coś, co naprawdę było warte swojej ceny. Pod tym względem zdecydowanie przegrywa OBK, który swoje "talenty" ujawnia już w bardzo specyficznych i nieczęstych sytuacjach

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Dlatego o szaleństwo zakrawa nie kupić FXT Komfort jak ktoś lubi SUV-y ;)

 

Trudno nie odnieść wrażenia, że FXT jest SUV-em kompletnym, zgraną całością w rozsądnych piebiądzach.

 

Pytanie podstawowe to do czego takiego auta potrzebuje ?

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

wykonanie auta jak i obsługę w ASO było lepiej

Szczerze - ale serio - BARDZO się temu dziwie. W zaprzyjaźnionej firmie mają flotę ok 15 samochodów. Wszystkie to Octavie lub Yeti. Wyposażenie uzależnione od tego jak kto się stara. Są i DSG, są i 4x4 - generalnie cały przekrój. Jeśli chodzi o wykończenie to nie wiem z czym Ty to porównujesz. Co prawda nikt nie ma L&K, ale mój XT Plat wygląda o wiele lepiej. O wiele.

A co do obsługi w ASO - ja na JM ani na MTS nie mogę narzekać. Obsługa na wysokim poziomie. Natomiast koledzy z wyżej wspomnianej firmy przetrenowali 3 serwisy we Wrocławiu i każdy traktował ich typu "Panie... wiecie ile my mamy klientów"? W chwili obecnej serwisują w VW. Takie samo podejście jak przy serwisie skoda wrocławska ma przy sprzedaży. Byłem w dwóch różnych salonach bo chciałem SuperB i Octavię do firmy, ale 3x (raz dałem gościowi dwie próby, bo może miał zły dzień) goście po zapytaniu co bym chciał, a ja im na to, że SuperB i Octavię, ale nie wiem w jakiej wersji i po to tu przyszedłem, żeby się dowiedzieć to mi powiedzieli: "Proszę Pana... Skodę można skonfigurować na 2000 różnych sposobów. Proszę sobie ją skonfigurować w necie to wtedy porozmawiamy"..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem taką rozmowę. Przecież niech se każdy kupi to, co lubi i zarazem to na co go stać. Oczywiście miło by było, gdyby to słowo "lubi", a nie "stać" było słowem-kluczem. Takie np. F12 Berlinetta to prawdopodobnie kompletnie bezsensowny samochód, w którym nie ma nic fajnego poza tym, że szybko jeździ na płaskiej powierzchni. A, pardon, przecież to też jest bez sensu bo nie ma gdzie tak szybko jeździć, zapomniałem ;). Mimo tych wszystkich bezsensów i tak bym sobie kupił, tylko niestety drugi warunek, tj. "stać" jest niespełniony ;).

Oczywiście przykład jest krańcowy i Forester XT, w tej lubianej tutaj kategorii "sensowności" nie podjeżdża nawet do bezsensu Berlinetty, ale proponuję, żeby nie zapominać o "lubieniu". Bo jakkolwiek nie podzielam argumentów i niewykorzystywaniu jego możliwości i w tym kontekście stawianych pytań typu "po co komu forester?", to nawet jakby jednak były zasadne odpowiadam: bo lubię ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

wykonanie auta jak i obsługę w ASO było lepiej

Szczerze - ale serio - BARDZO się temu dziwie. W zaprzyjaźnionej firmie mają flotę ok 15 samochodów. Wszystkie to Octavie lub Yeti. Wyposażenie uzależnione od tego jak kto się stara. Są i DSG, są i 4x4 - generalnie cały przekrój. Jeśli chodzi o wykończenie to nie wiem z czym Ty to porównujesz. Co prawda nikt nie ma L&K, ale mój XT Plat wygląda o wiele lepiej. O wiele.

A co do obsługi w ASO - ja na JM ani na MTS nie mogę narzekać. Obsługa na wysokim poziomie. Natomiast koledzy z wyżej wspomnianej firmy przetrenowali 3 serwisy we Wrocławiu i każdy traktował ich typu "Panie... wiecie ile my mamy klientów"? W chwili obecnej serwisują w VW. Takie samo podejście jak przy serwisie skoda wrocławska ma przy sprzedaży. Byłem w dwóch różnych salonach bo chciałem SuperB i Octavię do firmy, ale 3x (raz dałem gościowi dwie próby, bo może miał zły dzień) goście po zapytaniu co bym chciał, a ja im na to, że SuperB i Octavię, ale nie wiem w jakiej wersji i po to tu przyszedłem, żeby się dowiedzieć to mi powiedzieli: "Proszę Pana... Skodę można skonfigurować na 2000 różnych sposobów. Proszę sobie ją skonfigurować w necie to wtedy porozmawiamy"..

Swoje w ramach "gwarancji Subaru" w Polsce doświadczyłem

 

Inne auta też miewałem trochę lat też już mam i swoje doświadczyłem

 

 

Skode też miałem jak i kontakty z jej ASO, świeci nie są, tylko dla mnie Subaru jest znacząco gorsze - tu wyjaśnienia nie konkretne ASO a "gwarancja Subaru"

samym ASO Wojnicz (Auto-Complex multidealer polecam firmę wszystkim zainteresowanym Koreą lub Japonią) wręcz jestem zachwycony ale "systemu Subaru" nie przeskoczą

 

Co wykonania auta nie będę się już wspominał swoje na tymże forumie na ten temat powiedziałem a dane mi było parę aut dogłębnie poznać ;)

 

 

tapatalk

 

 

Nie do końca rozumiem taką rozmowę. Przecież niech se każdy kupi to, co lubi i zarazem to na co go stać
 

 

jeśli to do mojego pytania 

 

Pytanie podstawowe to do czego takiego auta potrzebuje ?

 

 

to w ramach wyjaśnienia po co komu takie auta do "latania po gładkim asfalcie" z prędkościami powyżej dopuszczalnych  ;)

 

uważam, że należy posiadać/użytkować sprzęt dostosowany do dobrze zdefiniowanych potrzeb (nie ma to wiele wspólnego z możliwościami finansowymi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem taką rozmowę. Przecież niech se każdy kupi to, co lubi i zarazem to na co go stać. Oczywiście miło by było, gdyby to słowo "lubi", a nie "stać" było słowem-kluczem. Takie np. F12 Berlinetta to prawdopodobnie kompletnie bezsensowny samochód, w którym nie ma nic fajnego poza tym, że szybko jeździ na płaskiej powierzchni. A, pardon, przecież to też jest bez sensu bo nie ma gdzie tak szybko jeździć, zapomniałem ;). Mimo tych wszystkich bezsensów i tak bym sobie kupił, tylko niestety drugi warunek, tj. "stać" jest niespełniony ;).

Oczywiście przykład jest krańcowy i Forester XT, w tej lubianej tutaj kategorii "sensowności" nie podjeżdża nawet do bezsensu Berlinetty, ale proponuję, żeby nie zapominać o "lubieniu". Bo jakkolwiek nie podzielam argumentów i niewykorzystywaniu jego możliwości i w tym kontekście stawianych pytań typu "po co komu forester?", to nawet jakby jednak były zasadne odpowiadam: bo lubię ;).

Myślę, że to sendo sprawy. Jeden lubi ogórki, a drugi ogrodnika córki. Jakby jedno auto było najlepsze we wszystkim to by każdy je kupował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

... za te pieniądze można kupić przyjemniejsze auto na asfalt

Możesz dać parę przykładów? Mam tylko 2 wymagania:

* ma nie mieć problemów z 15 cm krawężnikami jakie mam pod blokiem i wjazdem/wyjazdem z tej breji nazywanej przez niektórych parkingiem,

* nie może być z grupy VAG - po tym jak żonie zniknął pewnej pięknej nocy z pod bloku dopieszczony Leon nie chce mi się fundować kolejnego prezentu złodziejom.

 

Aha, no i oczywiście żeby faktycznie był "przyjemniejszy" na tym asfalcie...

Jeep Grand Cherokee,

Jeep Cherokee 3.2 V6,

Range Rover,

Częściowo podchodzi Land Rover Discovery Sport 210 Km.

Mercedes GLC 4matic z pakietem off-road (można się zamknąć w 190 tys)

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do obsługi w ASO - ja na JM ani na MTS nie mogę narzekać. Obsługa na wysokim poziomie

a to nie tobie przypadkiem ktos podmianke aku zrobil?? :) nie wnikam kto i gdzie . co do JM -  mailem u nich naprawe po kolizji i byl to pierwszy i ostatni raz kiedy cokolwiek u nich robilem - poziom naprawy ponizej standardow jakiegokolwik aso(auto oddane klientowi ze zderzakiem spietem na trytke, farfocle na lakierze, schodzacy klar ze zderzaka...a brakujacych czesci to sie nie doczekalem). MTS - robie tam przeglady i zlego slowa powiedziec nie moge. Mialem Honde - w ASO zawsze wszystko bylo pro(lacznie z naprawami blacharskimi)  teraz jezdze z Toyotą -również. NIektorym ASO Subaru to brakuje jeszcze lat swietlnych do standardow napraw Toyoty czy Hondy. Co do napedu- haldex daje rade i jezeli komus z was sie przegrzal czy przestal dzialac na sniegu czy w grzaskim terenie to mieliscie cos uszkodzone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A co do obsługi w ASO - ja na JM ani na MTS nie mogę narzekać. Obsługa na wysokim poziomie

a to nie tobie przypadkiem ktos podmianke aku zrobil?? :) nie wnikam kto i gdzie . co do JM -  mailem u nich naprawe po kolizji i byl to pierwszy i ostatni raz kiedy cokolwiek u nich robilem - poziom naprawy ponizej standardow jakiegokolwik aso(auto oddane klientowi ze zderzakiem spietem na trytke, farfocle na lakierze, schodzacy klar ze zderzaka...a brakujacych czesci to sie nie doczekalem). MTS - robie tam przeglady i zlego slowa powiedziec nie moge. Mialem Honde - w ASO zawsze wszystko bylo pro(lacznie z naprawami blacharskimi)  teraz jezdze z Toyotą -również. NIektorym ASO Subaru to brakuje jeszcze lat swietlnych do standardow napraw Toyoty czy Hondy. Co do napedu- haldex daje rade i jezeli komus z was sie przegrzal czy przestal dzialac na sniegu czy w grzaskim terenie to mieliscie cos uszkodzone

 

Ano mi, ale wszystko wskazuje, że to nie w ASO mi podmienili (z JM dzwonił kierownik serwisu, który sprawdził monitoring, a w MTS byłem tuż obok). Później mi się przypomniało (napisałem to w wątku o aku), że jeden jedyny raz zostawiłem auto na myjni ręcznej i poszedłem do kina. Więc to jedyna okazja. Gorzej, że Keratronik nie wychwycił zgłoszenia o braku zasilania... Pozostaje pytanie czy w garażu podziemnym ma zasięg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

... za te pieniądze można kupić przyjemniejsze auto na asfalt

Możesz dać parę przykładów? Mam tylko 2 wymagania:

* ma nie mieć problemów z 15 cm krawężnikami jakie mam pod blokiem i wjazdem/wyjazdem z tej breji nazywanej przez niektórych parkingiem,

* nie może być z grupy VAG - po tym jak żonie zniknął pewnej pięknej nocy z pod bloku dopieszczony Leon nie chce mi się fundować kolejnego prezentu złodziejom.

 

Aha, no i oczywiście żeby faktycznie był "przyjemniejszy" na tym asfalcie...

Jeep Grand Cherokee,

Jeep Cherokee 3.2 V6,

Range Rover,

Częściowo podchodzi Land Rover Discovery Sport 210 Km.

Mercedes GLC 4matic z pakietem off-road (można się zamknąć w 190 tys)

 

Wysłano z Xperia Z3

 

 

Jeep jest wygodniejszy, tylko że w zakrętach zachowuje się jak babcina kanapa: https://youtu.be/zaYFLb8WMGM

Na "dużego" Range i 500 tys. może nie starczyć, to już prędzej Evoque, ale z sensownym silnikiem to też powyżej 200 tys.

Disco Sport faktycznie by się kwalifikował, ale to też okolice 200 tys. zł. GLC podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jakości ASO subaru :

U mnie ASO bardzo długo naprawiało stuki w podwoziu niewiadomego pochodzenia. Stwierdzili w końcu, że to wydech i niby naprawili... Jak się okazało trytytkami. Dostałem białej gorączki jak to zobaczyłem. Więc od nowa zabawa w "co tak stuka". Usterka nie została przez ASO nigdy usunięta. W końcu pojechałem do serwisu niezależnego, zajmującego się subaru i od mojej opowieści do trwałego usunięcia stuków (stukajacego wydechu) minęło pół godziny. Znali temat od dawna i mieli gotowe rozwiązanie...

Edytowane przez dziubek_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

... za te pieniądze można kupić przyjemniejsze auto na asfalt

Możesz dać parę przykładów? Mam tylko 2 wymagania:

* ma nie mieć problemów z 15 cm krawężnikami jakie mam pod blokiem i wjazdem/wyjazdem z tej breji nazywanej przez niektórych parkingiem,

* nie może być z grupy VAG - po tym jak żonie zniknął pewnej pięknej nocy z pod bloku dopieszczony Leon nie chce mi się fundować kolejnego prezentu złodziejom.

 

Aha, no i oczywiście żeby faktycznie był "przyjemniejszy" na tym asfalcie...

Jeep Grand Cherokee,

Jeep Cherokee 3.2 V6,

Range Rover,

Częściowo podchodzi Land Rover Discovery Sport 210 Km.

Mercedes GLC 4matic z pakietem off-road (można się zamknąć w 190 tys)

 

Wysłano z Xperia Z3

 

 

Jeep jest wygodniejszy, tylko że w zakrętach zachowuje się jak babcina kanapa: https://youtu.be/zaYFLb8WMGM

Na "dużego" Range i 500 tys. może nie starczyć, to już prędzej Evoque, ale z sensownym silnikiem to też powyżej 200 tys.

Disco Sport faktycznie by się kwalifikował, ale to też okolice 200 tys. zł. GLC podobnie.

 

Do Jeepa GC sam się przymierzałem. Jest wygodny, ale ... mam wrażenie, że od FXT nawet głośniejszy. A już na pewno dużo gorzej zachowuje się na krętych szosach. Poza tym - raczej nie jest w cenie FXT. Podobnie Range.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

... za te pieniądze można kupić przyjemniejsze auto na asfalt

Możesz dać parę przykładów? Mam tylko 2 wymagania:

* ma nie mieć problemów z 15 cm krawężnikami jakie mam pod blokiem i wjazdem/wyjazdem z tej breji nazywanej przez niektórych parkingiem,

* nie może być z grupy VAG - po tym jak żonie zniknął pewnej pięknej nocy z pod bloku dopieszczony Leon nie chce mi się fundować kolejnego prezentu złodziejom.

 

Aha, no i oczywiście żeby faktycznie był "przyjemniejszy" na tym asfalcie...

Jeep Grand Cherokee,

Jeep Cherokee 3.2 V6,

Range Rover,

Częściowo podchodzi Land Rover Discovery Sport 210 Km.

Mercedes GLC 4matic z pakietem off-road (można się zamknąć w 190 tys)

 

Wysłano z Xperia Z3

Jeep jest wygodniejszy, tylko że w zakrętach zachowuje się jak babcina kanapa:

Na "dużego" Range i 500 tys. może nie starczyć, to już prędzej Evoque, ale z sensownym silnikiem to też powyżej 200 tys.

Disco Sport faktycznie by się kwalifikował, ale to też okolice 200 tys. zł. GLC podobnie.

Jeszcze jest lexus nx200t

 

 

 

... za te pieniądze można kupić przyjemniejsze auto na asfalt

Możesz dać parę przykładów? Mam tylko 2 wymagania:

* ma nie mieć problemów z 15 cm krawężnikami jakie mam pod blokiem i wjazdem/wyjazdem z tej breji nazywanej przez niektórych parkingiem,

* nie może być z grupy VAG - po tym jak żonie zniknął pewnej pięknej nocy z pod bloku dopieszczony Leon nie chce mi się fundować kolejnego prezentu złodziejom.

 

Aha, no i oczywiście żeby faktycznie był "przyjemniejszy" na tym asfalcie...

Jeep Grand Cherokee,

Jeep Cherokee 3.2 V6,

Range Rover,

Częściowo podchodzi Land Rover Discovery Sport 210 Km.

Mercedes GLC 4matic z pakietem off-road (można się zamknąć w 190 tys)

 

Wysłano z Xperia Z3

Jeep jest wygodniejszy, tylko że w zakrętach zachowuje się jak babcina kanapa:

Na "dużego" Range i 500 tys. może nie starczyć, to już prędzej Evoque, ale z sensownym silnikiem to też powyżej 200 tys.

Disco Sport faktycznie by się kwalifikował, ale to też okolice 200 tys. zł. GLC podobnie.

Jeszcze jest lexus nx200t
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze jest lexus nx200t
   No nie, proszę. Bez takich ;)

Skoro podoba ci się skromna mądra dziewczyna, to wybierzesz wytapetowane plastik, tylko dlatego, że ma droższe buty? To zupełnie inne samochody dla innego odbiorcy :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kontaktów nie ma i trzeba je ponownie eksportować.
  z kazdym razem sie synchronizuja, z tym ze jesli wlaczasz tel po odpaleniu auta musisz naczisnac na sluchawke na kierownicy aby wymusic proces. Kontakty sa caly czas w forku ale potrzebuje czasu na wybranie odpowiedniej bazy. Mozna przeciez miec "wgranych" kilka telefonow. Wieczj czasu zajmuje wgranie muzyki z iphona jesli uzywasz tej opcji (kiepska opcja jesli chodzi o jakosc)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeszcze jest lexus nx200t

No nie, proszę. Bez takich ;)

Skoro podoba ci się skromna mądra dziewczyna, to wybierzesz wytapetowane plastik, tylko dlatego, że ma droższe buty? To zupełnie inne samochody dla innego odbiorcy :)

Dobre

Mocno powiedziane.

Uważam że lexus zaczął już przeginać z tym futurystycznym designem.

Auta zaczynają wyglądać karykaturalnie, jak kreacje nadające się jedynie na pokaz na wybiegu.

 

Wysłano z Xperia Z3

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co do obsługi w ASO - ja na JM ani na MTS nie mogę narzekać. Obsługa na wysokim poziomie

a to nie tobie przypadkiem ktos podmianke aku zrobil?? :) nie wnikam kto i gdzie . co do JM -  mailem u nich naprawe po kolizji i byl to pierwszy i ostatni raz kiedy cokolwiek u nich robilem - poziom naprawy ponizej standardow jakiegokolwik aso(auto oddane klientowi ze zderzakiem spietem na trytke, farfocle na lakierze, schodzacy klar ze zderzaka...a brakujacych czesci to sie nie doczekalem). MTS - robie tam przeglady i zlego slowa powiedziec nie moge. Mialem Honde - w ASO zawsze wszystko bylo pro(lacznie z naprawami blacharskimi)  teraz jezdze z Toyotą -również. NIektorym ASO Subaru to brakuje jeszcze lat swietlnych do standardow napraw Toyoty czy Hondy. Co do napedu- haldex daje rade i jezeli komus z was sie przegrzal czy przestal dzialac na sniegu czy w grzaskim terenie to mieliscie cos uszkodzone

 

Ano mi, ale wszystko wskazuje, że to nie w ASO mi podmienili (z JM dzwonił kierownik serwisu, który sprawdził monitoring, a w MTS byłem tuż obok). Później mi się przypomniało (napisałem to w wątku o aku), że jeden jedyny raz zostawiłem auto na myjni ręcznej i poszedłem do kina. Więc to jedyna okazja. Gorzej, że Keratronik nie wychwycił zgłoszenia o braku zasilania... Pozostaje pytanie czy w garażu podziemnym ma zasięg...

 

 

 

Mozna podmienic akumulator bez przerwy w napieciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeszcze jest lexus nx200t

No nie, proszę. Bez takich ;)

Skoro podoba ci się skromna mądra dziewczyna, to wybierzesz wytapetowane plastik, tylko dlatego, że ma droższe buty? To zupełnie inne samochody dla innego odbiorcy :)

Dobre

Mocno powiedziane.

Uważam że lexus zaczął już przeginać z tym futurystycznym designem.

Auta zaczynają wyglądać karykaturalnie, jak kreacje nadające się jedynie na pokaz na wybiegu.

 

Wysłano z Xperia Z3

 

 

tez podobnie myslalem, ale chyba oko przyzwyczaja sie i nowe Lexy na zywo wygladaja calkiem spoko, szczegolnie nowy RX

(LX po FL tez ma swoj urok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Jeszcze jest lexus nx200t

No nie, proszę. Bez takich ;)

Skoro podoba ci się skromna mądra dziewczyna, to wybierzesz wytapetowane plastik, tylko dlatego, że ma droższe buty? To zupełnie inne samochody dla innego odbiorcy :)

Dobre

Mocno powiedziane.

Uważam że lexus zaczął już przeginać z tym futurystycznym designem.

Auta zaczynają wyglądać karykaturalnie, jak kreacje nadające się jedynie na pokaz na wybiegu.

 

Wysłano z Xperia Z3

 

 

tez podobnie myslalem, ale chyba oko przyzwyczaja sie i nowe Lexy na zywo wygladaja calkiem spoko, szczegolnie nowy RX

(LX po FL tez ma swoj urok)

 

... coś tam non disputantum ;)

Ale obiektywnie, ciężko jest porównać możliwości "terenowe" NX i Forestera :biglol:    Równie dobrze można porównać na basenie mnie i Michaela Phelpsa. ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeśli subaru poważnie traktowało by teren, to dało by poważniejszą osłonę pod silnik i inaczej ukształtowało przedni zderzak - obie zmiany baz konsekwencji dla właściwości jezdnych. Wzorem takiego myślenia jest Dacia (której jednak nie polecam jako alternatywy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że jeśli subaru poważnie traktowało by teren, to dało by poważniejszą osłonę pod silnik i inaczej ukształtowało przedni zderzak - obie zmiany baz konsekwencji dla właściwości jezdnych. Wzorem takiego myślenia jest Dacia (której jednak nie polecam jako alternatywy :) )

Zgadzam się,

Dodatkowo rezygnacja z SLS w XT, umiejscowienie turbo w najniższym miejscu komory silnikowej, brak reduktora, rezygnacja z blokady tylnego dyfra.

Myślę że jeśli trend się nie zmieni to tylko STI będzie się mogło pochwalić centralnym mechanizmem różnicowym tzn prawdziwym stałym AWD.

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Uważam, że jeśli subaru poważnie traktowało by teren,

Ponieważ rozważania dotyczyły "dzielności terenowej" Forestera versus Lexus NX 200 pozwolę sobie zauważyć że:

1. Prześwit Forestera to 220 mm, Lexusa 175 mm

2. Polecam filmik :

Nie tyle pod kątem faktycznej dynamiki auta, ile pod kątem działania napędu ( z wyłączonym systemem kontroli trakcji przyspiesza na suchej, twardej nawierzchni lepiej ... wnioski odnośnie skuteczności napędu w terenie nasuwają się same).

 

Nie krytykuję Lexusa - po prostu inna filozofia .

 

Pozdrowienia 

 

Dodatkowo rezygnacja z SLS w XT, umiejscowienie turbo w najniższym miejscu komory silnikowej, brak reduktora, rezygnacja z blokady tylnego dyfra.

Który z cytowanych elementów obniżył możliwości terenowe Forestera ( a o takich mówimy !)

Prawidłowa odpowiedź brzmi : żaden ( jedyne z czym można by polemizować, to zmniejszenie prześwity pod tylnym dyferencjałem przy pełnym załadowaniu samochodu ...).

Pozwolę sobie zauważyć, że mam doświadczenie w terenie z każdą wersją Forestera.

To co może podlegać w kontekście jazdy terenowej krytyce, to zbyt długie przełożenia 2.0 N/A M/T.

Natomiast wersje turbo nigdy reduktora nie miały ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...