Skocz do zawartości

Kupię nowego Forestera, doradźcie jakiego.


adrianabc

Rekomendowane odpowiedzi

dobrze, że dodałeś "dla mnie" bo nie wiele ma to wspólnego z faktami. Tiguan to typowa niemiecka bulwarówka, tak został zaprojektowany i wyprodukowany. Ze wszystkimi tego plusami i minusami. Jeżeli szukasz takiego stylu to jest to auto dla Ciebie

podobnie mozna powiedziec o Subaru w USA - tani samochód dla mas. Niestety u nas ze wzgledu na podatki cla i inne duperele Subaru kosztuja tyle ile kosztuja. Dlatego wielu przez to uważa ze to samochod "nie dla każdego" czy "dla specyficznej grupy ludzi". A prawda jest taka ze uzytkownicy szukaja auta o najlepszym stosunku cena/jakosc/osiagi a u nas Subaru ( oprócz modelu XT) pod tym wzgledem wypada słabo a np VW tiguan o wiele lepiej.

ceny Subaru w USA można sobie sprawic tutaj wziazc kalkulator w dlon i szybko przeliczyc ile tak naprawde to auto powinno kosztowac:

http://www.subaru.com/

Dlatego uważam ze nie warto myslec o Subaru jako o "aucie nie dla każdego" tylko wziazc kalkulator w dłon, udac sie na jazde testową i Subaru i VW i samemu podjac decyzje - bo to ty bedziesz jezdził tym autem a nie nieznajomy z internetu.Subaru to niezle auta z rajdowa historią ale na rynku są auta bardziej przyjazne kierowcy i bardziej do niego i pasażerów dostosowane

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niestety u nas ze wzgledu na podatki cla i inne duperele Subaru kosztuja tyle ile kosztuja. Dlatego wielu przez to uważa ze to samochod "nie dla każdego" czy "dla specyficznej grupy ludzi". A prawda jest taka ze uzytkonicy szukaja auta o najlepszym stosunku cena/jakosc/osiagi a u nas Subaru ( oprócz modelu XT) pod tym wzgledem wypada słabo a np VW tiguan o wiele lepiej.
 

 

 

 

rozumiem, że każdy na start dostaje w ASA VW 25k pln rabatu? Tyle musieliby obniżyć cenę żeby zbliżyć się do ceny wyjściowej XT Platinium.
 

 

 

tanie czy drogie jest Subaru ?  ;)

 

jak tańszy od VW to w cenie Skody więc jakby "dla mas" nie raz na tymże forumie czytałem, ze problemem z większą sprzedażą jest brak mocy produkcyjnych co skutkuje ograniczonymi dostawami  ;)

 

pewnie problem jest bardziej złożony, wynika z polityki Subaru dla której EU jest chyba rynkiem "mało komfortowym" i patrząc na to globalnie wybrali sobie rynki na których czują się pewniej

 

te 40 tys szt. Subaru w całej UE to powoli "kropelka" ich sprzedaży, która powoli dobija do 1 mln szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tanie czy drogie jest Subaru ? ;)

 

na to pytanie każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

Moim zdaniem ( i pod kątem moich oczekiwań ) ma lepszy stosunek cena/osiągi/wykonanie niż Tiguan. Przede wszystkim jest tańszy, mocniejszy, ma lepszy zawias i napędy oraz daje większe możliwości w terenie.

BTW. W przyszłym tygodniu odbieram nowego Passata który pewnie jest wykonany lepiej niż Tiguan to wypowiem się więcej w kwestii wykończenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tanie czy drogie jest Subaru ?

IMO tanie nie jest... Po prostu nie ma sensu dorabiac jakiejkolwiek filozofii do marki. Bo wszystko jest kwestia ceny. U nas auta koncernu VW sprzedaja sie jak zle bo oferuja najlepszy stosunek cena/jakosc/osiagi w dodatku nie ma problemu czy to z czesciami do tych aut i kazdy mech potrafi je naprawic. W stanach tak jest z autami marki Subaru


 

 

ma lepszy stosunek cena/osiągi/wykonanie niż Tiguan. Przede wszystkim jest tańszy, mocniejszy, ma lepszy zawias i napędy oraz daje większe możliwości w terenie.

Nie wiem jak wyglada sprawa z wersjami MY16. Ale Tiguan napewno jest lepiej ( mniej tandentie) wykonczony niz wersje my14 subaru,lepiej wyciszony, napedy w przypadku aut z cvt to konstrukcja tozsama z haldexem. Natomiast faktem jest ze silnik ma mocniejszy i w terenie sobie radzi dzielniej - nazwa modelu zobowiązuje :)


Po prostu Tiguan to mocna konkurencja dla Forka i tyle


i kupujac Suv'a warto udac sie na jazdy testowe obydwoma autami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez napisałem już post wczesniej :

 

A prawda jest taka ze uzytkownicy szukaja auta o najlepszym stosunku cena/jakosc/osiagi a u nas Subaru ( oprócz modelu XT)

XT to najlepiej sprzedajacy sie model w PL bo jest prawie bezkonkurencyjny, reszta gamy modeli Subaru jest IMO  mocno średnia

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przeciez napisałem już post wczesniej :

 

A prawda jest taka ze uzytkownicy szukaja auta o najlepszym stosunku cena/jakosc/osiagi a u nas Subaru ( oprócz modelu XT)

 

 

 

nie przesadzajmy reszta tez drastycznie nie odstaje od "masowych konkurentów"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przyszłym tygodniu odbieram nowego Passata który pewnie jest wykonany lepiej niż Tiguan to wypowiem się więcej w kwestii wykończenia.

 

ciekaw jestem twojej opinii

mamy we flocie kilkanascie passatow b8 ale wszystkie trendline z pakietem business

bardzo poprawnie ale tanio wykonczone i chyba zaoszczedzili na wygluszeniu - w obk-u jest dużo ciszej

natomiast silniki (same diesle) i skrzynie bez zarzutu ale prywatnie celowalbym w comforta a najlepiej w highline

 

Wytaptane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W przyszłym tygodniu odbieram nowego Passata który pewnie jest wykonany lepiej niż Tiguan to wypowiem się więcej w kwestii wykończenia.

 

ciekaw jestem twojej opinii

mamy we flocie kilkanascie passatow b8 ale wszystkie trendline z pakietem business

bardzo poprawnie ale tanio wykonczone i chyba zaoszczedzili na wygluszeniu - w obk-u jest dużo ciszej

natomiast silniki (same diesle) i skrzynie bez zarzutu ale prywatnie celowalbym w comforta a najlepiej w highline

 

Wytaptane

 

 

Sorry za OT, ale poniżej można poczytać, nie napawa optymizmem....

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/146181-Awarie-naprawy-reklamacyjne-B8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W przyszłym tygodniu odbieram nowego Passata który pewnie jest wykonany lepiej niż Tiguan to wypowiem się więcej w kwestii wykończenia.

ciekaw jestem twojej opinii

mamy we flocie kilkanascie passatow b8 ale wszystkie trendline z pakietem business

bardzo poprawnie ale tanio wykonczone i chyba zaoszczedzili na wygluszeniu - w obk-u jest dużo ciszej

natomiast silniki (same diesle) i skrzynie bez zarzutu ale prywatnie celowalbym w comforta a najlepiej w highline

 

Wytaptane

Ostatnio trochę po jeździłem nowym Multivanem Highline z najmocniejszym dieslem dsg i 4x4 jestem pod wrażeniem

 

Spalanie niemalże jak w XV SBD, w środku cicho, dobre materiały, dokładne wykonanie, systemy elektroniczne mile do obsługi dość intuicyjne.

 

Pewnie Passat jest jeszcze lepiej zrobiony od wspomnianego "autobusu" ;).

 

Żadne z tych aut to nie Forester o cenach nie wspominając.

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przyszłym tygodniu odbieram nowego Passata który pewnie jest wykonany lepiej niż Tiguan to wypowiem się więcej w kwestii wykończenia.

ciekaw jestem twojej opinii

mamy we flocie kilkanascie passatow b8 ale wszystkie trendline z pakietem business

bardzo poprawnie ale tanio wykonczone i chyba zaoszczedzili na wygluszeniu - w obk-u jest dużo ciszej

natomiast silniki (same diesle) i skrzynie bez zarzutu ale prywatnie celowalbym w comforta a najlepiej w highline

 

Wytaptane

Ostatnio trochę po jeździłem nowym Multivanem Highline z najmocniejszym dieslem dsg i 4x4 jestem pod wrażeniem

 

Spalanie niemalże jak w XV SBD, w środku cicho, dobre materiały, dokładne wykonanie, systemy elektroniczne mile do obsługi dość intuicyjne.

 

Pewnie Passat jest jeszcze lepiej zrobiony od wspomnianego "autobusu" ;).

 

Żadne z tych aut to nie Forester o cenach nie wspominając.

 

 

tapatalk

Obawiam się. Akurat Multivana VW pozycjonuje jako premium .

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę to, co wydaje się być dla większości fanów motoryzacji, oczywiste: producenci zaczynają nam (kupującym) sprzedawać świecidełka i gadżety, których trwałość eksperymentują na nabywcach (bo sami nie mają na to kasy i czasu - czasu bo może ich konkurencja wyprzedzić).

 

A i owszem, jeździ się tym chwacko, tylko czy, aby na pewno o to chodzi? Nie sądzę, by każdemu.

 

I w temacie, nie jeździłem nowym Foresterem, więc się nie będę wymądrzał, ale XT ma za mały staż na rynku, by oceniać jego bezawaryjność, trwałość i wartość rezydualną.

 

Jak komuś nie zależy na osiągach, turbinie i CVT, to warto rozważyć 2.0 w manualu.

Bo być może taki egzemplarz (może jeszcze OBK 2,5) da gwarancję bezproblemowych 100 kkm, pewność braku drogich usterek, tańszy serwis, niską utratę wartości i łatwość odsprzedaży?

 

Śpieszmy się lubić wolnossaki, bo tak szybko odchodzą... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się. Akurat Multivana VW pozycjonuje jako premium .

 

zwykłe Multivany to jednak obecna połka VW, fakt jest Multivan wbijający do premium są to wersje Business dwa razy droższe jak zwykłe Multivany ;)

 

 

jeśli zwykły Multivan miałby być "premium" to jak klasyfikować Passata czy Tiguana ?

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak komuś nie zależy na osiągach, turbinie i CVT, to warto rozważyć 2.0 w manualu. Bo być może taki egzemplarz (może jeszcze OBK 2,5) da gwarancję bezproblemowych 100 kkm, pewność braku drogich usterek, tańszy serwis, niską utratę wartości i łatwość odsprzedaży? Śpieszmy się lubić wolnossaki, bo tak szybko odchodzą... :D

 wszystko zalezy od tego jak dlugo masz zamiar tym autem jezdzic. Jezeli jest to zakup na dłuższe lata to tak warto brac wolnossaka z wyzej wymienionych wzgledów. Natomiast jezeli np auto "bierzesz na firme" i za 3 lata bedziesz musial sie z nim rozstac i wziazc kolejne to nie wiedze sensu meczyc sie z wolnossakiem bo autem z turbinka jezdzi sie po prostu przyjemniej i bardziej komfortowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Obawiam się. Akurat Multivana VW pozycjonuje jako premium .

 

zwykłe Multivany to jednak obecna połka VW, fakt jest Multivan wbijający do premium są to wersje Business dwa razy droższe jak zwykłe Multivany ;)

 

 

jeśli zwykły Multivan miałby być "premium" to jak klasyfikować Passata czy Tiguana ?

No właśnie w świecie marketingu VW Multivan to półka Tuarega i (wcześniej) Phaetona. Passat i Tiguan jest niżej

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obawiam się. Akurat Multivana VW pozycjonuje jako premium .

 

zwykłe Multivany to jednak obecna połka VW, fakt jest Multivan wbijający do premium są to wersje Business dwa razy droższe jak zwykłe Multivany ;)

 

 

jeśli zwykły Multivan miałby być "premium" to jak klasyfikować Passata czy Tiguana ?

No właśnie w świecie marketingu VW Multivan to półka Tuarega i (wcześniej) Phaetona. Passat i Tiguan jest niżej

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Zwykły Mumtivan Highline to taki sam VW jak Golf, Tiguan czy Passat Highline

 

Jeśli Multivana Highline uważamy za "premium" to to samo trzeba powiedzieć o reszcie ;) (osobiście nie uważam żeby to były auta segmentu premium, natomiast są to dobrze wykonane samochody średniej półki )

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Obawiam się. Akurat Multivana VW pozycjonuje jako premium .

 

zwykłe Multivany to jednak obecna połka VW, fakt jest Multivan wbijający do premium są to wersje Business dwa razy droższe jak zwykłe Multivany ;)

 

 

jeśli zwykły Multivan miałby być "premium" to jak klasyfikować Passata czy Tiguana ?

No właśnie w świecie marketingu VW Multivan to półka Tuarega i (wcześniej) Phaetona. Passat i Tiguan jest niżej

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Zwykły Mumtivan Highline to taki sam VW jak Golf, Tiguan czy Passat Highline

 

Jeśli Multivana Highline uważamy za "premium" to to samo trzeba powiedzieć o reszcie ;) (osobiście nie uważam żeby to były auta segmentu premium, natomiast są to dobrze wykonane samochody średniej półki )

 

 

 

tapatalk

Osobiście też tak uważam. Ale marketing wmawia co innego ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jezeli jest to zakup na dłuższe lata to tak warto brac wolnossaka z wyzej wymienionych wzgledów. Natomiast jezeli np auto "bierzesz na firme" i za 3 lata bedziesz musial sie z nim rozstac i wziazc kolejne to nie wiedze sensu meczyc sie z wolnossakiem bo autem z turbinka jezdzi sie po prostu przyjemniej i bardziej komfortowo.

 

Diagnoza dupereli np., który czujnik sterujący pracą klap dolotowych padł, może trwać kilka dni w ASO, a co dopiero poważniejsze usterki (skrzynia, turbina), więc może się okazać, że z tych 3 lat zrobi się trochę mniej i trzeba będzie jeździć czymś zastępczym. Już nie mówiąc o nerwach, kiedy się coś wysypie w drodze i auto staje.

 

Kiedy wszystko jest OK śmigasz, kiedy auto jest unieruchomione zaczynasz się zastanawiać: co ważniejsze?

 

Każdy musi sam rozstrzygnąć. B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło kilka komentarzy pod moim adresem a ja nie jestem biegły w używaniu cytatów więc:

1. Celowo wielokrotnie używałem słów "dla mnie" :-)

2. Też uważałem, że kupno używanego premium to bezsens, ale to co aktualnie można kupić nowego za 150-180 k mnie nie satysfakcjonuje, więc zastanawiam się nad opcją świeża używka z polskiego salonu tam przeze mnie kupiona. W bmw i lexusie żaden problem. Oczywiście jest pewne ryzyko, ale o niebo mniejsze niż ciągnięcie auta z Niemiec.

3. Duże kombi tak - przymierzałem się do outbacka i cały czas go rozważam, ale niestety jakby już coraz mniej :-(.

4. Klima działa podobnie jak w moim forku - to jest (dla mnie) beznadziejnie :-)

5. Fotele są beznadziejne. Wcześniej (czyli dawno) jeździłem bmw 3 i mitsubishi galantem. W tamtych samochodach były wygodne fotele. Tu nie są.

6. Nie robiłem szczegółowej wyceny w salonie VW, ale na informację, że konkurentem jest Forester xt platinum zareagowali informując mnie, że w tych samych pieniądzach zmieszczę się u nich z tsi 220 KM bogato wyposażonym. Najwyraźniej jest właśnie tak, że dostaje się duży rabat "z ulicy". Może wyglądałem dla nich wiarygodnie, choć nie sądzę patrząc na fakt, że podjechałem 9 letnim autem ;-)

9. Kompletnie nie zgadzam się z twierdzeniem, że jest przepaść między możliwościami forestera i Tiguana poza asfaltem. Ani jeden ani drugi samochód nie jest terenówką.

Edytowane przez dziubek_ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Fotele są beznadziejne. Wcześniej (czyli dawno) jeździłem bmw 3 i mitsubishi galantem. W tamtych samochodach były wygodne fotele. Tu nie są.

   Gustibus coś tam coś tam, ale po 1200 km w BMW 3er (na normalnych fotelach) byłem zdecydowanie bardziej obolały niż po 1800 w FXT. Więc na długiej trasie zdecydowanie się sprawdzają, co jest dla mnie dość istotnym wyznacznikiem wygody. Ofc fotele komfortowe w BMW to inna bajka.

 

 

9. Kompletnie nie zgadzam się z twierdzeniem, że jest przepaść między możliwościami forestera i Tiguana poza asfaltem. Ani jeden ani drugi samochód nie jest terenówką.

I tu byś się zdziwił. Tu nie ma jakiejś tam różnicy. W tym temacie jest naprawdę przepaść. Tam, gdzie VW się już grzecznie wycofujesz, Foresterem nie zauważasz jeszcze większych trudności z jazdą.

 

2. Też uważałem, że kupno używanego premium to bezsens, ale to co aktualnie można kupić nowego za 150-180 k mnie nie satysfakcjonuje, więc zastanawiam się nad opcją świeża używka z polskiego salonu tam przeze mnie kupiona. W bmw i lexusie żaden problem.

A ja wcale tak nie uważam. Ważne, żeby z pewnego źródła , najlepiej jeszcze z gwarancją.

 

6. Nie robiłem szczegółowej wyceny w salonie VW, ale na informację, że konkurentem jest Forester xt platinum zareagowali informując mnie, że w tych samych pieniądzach zmieszczę się u nich z tsi 220 KM bogato wyposażonym.

A tego nie do końca jestem w stanie zrozumieć. Te samochody skierowane są do zupełnie innego odbiorcy. Ktoś, kto ceni styl Subaru będzie po krótkim czasie zauroczenia bardzo żałował zakupu VW, miłośnik większej ilości nowinek i bajerów nie będzie zadowolony z Forka. Trochę to jak z wakacjami - co mi po najwspanialszym ośrodku nad morzem z formułą All Incl., jeśli kocham górskie klimaty  Po pierwszych 2 dniach zachłyśnięcia się luksusem  w końcu przyjdzie wytrzeźwienie i zacznie się odczuwać dyskomfort i tęsknotę za tym, co się lubi/kocha. Wiem, bo przerobiłem ;)

Edytowane przez sjak
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu gadu gadu, a założyciel tematu już od trzech dni nieobecny... Pewnie siedzi na forum VW :biglol: I może dobrze, bo @sjak podsumował to IDEALNIE:

EDIT: sorry, nie zauważyłem, że @adrianabc jednak się odezwał (dzięki @Aga) i w dodatku wygląda, że jest zdeterminowany - SUPER!

 

 

Ktoś, kto ceni styl Subaru będzie po krótkim czasie zauroczenia bardzo żałował zakupu VW, [...] Po pierwszych 2 dniach zachłyśnięcia się luksusem w końcu przyjdzie wytrzeźwienie i zacznie się odczuwać dyskomfort i tęsknotę za tym, co się lubi/kocha.

 

I dokładnie o to chodzi: Subaru kupuje się sercem a nie rozumem. A jeśli ktoś rozważa, kalkuluje, porównuje, itp. to prędzej czy później i tak wyląduje w salonie Skody :lol:

Edytowane przez Haze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu gadu gadu, a założyciel tematu już od trzech dni nieobecny... Pewnie siedzi na forum VW :biglol:

 

 

Chyba niezupełnie ;)

 

 

Panowie i panie (jeśli są) jeszcze raz dziękuję za opinie i sugestię co do wyboru wersji. Kolor będzie pewnie ostatnim trudnym dla mnie wyborem. W chwili obecnej rozpatruje nadal szary i po obejrzeniu waszych zdjęć kolor biały.

Udało mi się pozyskać samochód na weekend z salonu MM Cars.  W sobotę odbieram auto i oddaje je w poniedziałek. Cieszę się z tego faktu, gdyż to powinno rozwiać wszelkie moje wątpliwości. Po wykonaniu jazdy przekaże wszystkim jakie są moje odczucia z jazdy wersją XT (głośność, spalanie, moc itd.). Doradźcie jeszcze proszę jakie akcesoria warte są uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My tu gadu gadu, a założyciel tematu już od trzech dni nieobecny... Pewnie siedzi na forum VW :biglol: I może dobrze, bo @sjak podsumował to IDEALNIE:

EDIT: sorry, nie zauważyłem, że @adrianabc jednak się odezwał (dzięki @Aga) i w dodatku wygląda, że jest zdeterminowany - SUPER!

 

 

Ktoś, kto ceni styl Subaru będzie po krótkim czasie zauroczenia bardzo żałował zakupu VW, [...] Po pierwszych 2 dniach zachłyśnięcia się luksusem w końcu przyjdzie wytrzeźwienie i zacznie się odczuwać dyskomfort i tęsknotę za tym, co się lubi/kocha.

I dokładnie o to chodzi: Subaru kupuje się sercem a nie rozumem. A jeśli ktoś rozważa, kalkuluje, porównuje, itp. to prędzej czy później i tak wyląduje w salonie Skody

Na pewno VW ani skody nie kupuje się sercem, ale jest jeszcze kilka conajmniej tak samo fajnych samochodów, które właśnie tak się kupuje :-).

 

@sjak

Porównywałeś nowego Tiguana i Forestera poza asfaltem?

Zresztą o czym my mówimy. Pod stok narciarski podjedzie i jeden i drugi a w cięższych warunkach na asfaltowych oponach nie da rady żaden z nich.

 

Sąsiad ma dom 200 metrów ode mnie. W zimie chodzi na piechotę te ostatnie 200m, bo nic, poza ciagnikiem 4x4 z łańcuchami na wszystkich kołach do tej pory nie pokonało w zimie tego odcinka :-). Dla niego Forester i Tiguan i zresztą Discovery cywilne też są warte offroadowo tyle samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...