Skocz do zawartości

Kupię nowego Forestera, doradźcie jakiego.


adrianabc

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

ketivv, Ty jesteś dealerem Skody, czy co? Zachwalasz tę markę chyba już w kilku wątkach. Gdzie nie zajrzę tam Ty i Skoda ;-)
 

 

chyba dealerem szkody  ;)

 

 

najzwyczajniej nie jestem uprzedzony do produktów spod marki VW a z racji cen VW jak i jego brand Skoda czy Seat to ta sama półka co Subaru stąd częste porównania 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiadając na pytanie adrianoabc, zacytuje starą wypowiedź z Forum: "bierz Forestera z turbo, bo Subaru bez turbo to jak kobieta bez cycków" ;-)

 

AMEN ;)

 

P.S. No może prośba do Moderatorów: "już wystarczy..." proszę o zamknięcie bo to powoli zaczyna przypominać farse. Kolega zapytał się czy xt czy n/a a dostał odpowiedzi w stylu: że naped gorszy w foresterze niż 78 generacja haldexa z dacii,ze xt pali litr wiecej niz n/a, ze słabo wykonany a w ogóle i szczególe że i tak "skoda lepsza niż subaru" ;).

 

Tak, tak wiem każdy z użytkowników forum ma prawo wyrazić swoją opinię ale kurde tak od 4 strony to już nic nie ma wspólnego z tematem wątku.

 

Hhahha no jeszcze tylko nikt nie ruszył tu tematu podtlenku LPG ;)

Edytowane przez Tommi1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

proszę o zamknięcie bo to powoli zaczyna przypominać farse

 

DOKŁADNIE. Tylko może nie zamykać, ale przenieść i utworzyć wątek "Forester vs Tiguan vs Inne" :)

 

A Kolega założyciel wątku coś milczy o wrażeniach po weekendzie z Forkiem, czy znowu coś przegapiłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

proszę o zamknięcie bo to powoli zaczyna przypominać farse

DOKŁADNIE. Tylko może nie zamykać, ale przenieść i utworzyć wątek "Forester vs Tiguan vs Inne" :)

 

A Kolega założyciel wątku coś milczy o wrażeniach po weekendzie z Forkiem, czy znowu coś przegapiłem?

Pewnie sie zakochał w XT i jeszcze z niego nie wysiadł. Żona mu pewnie tylko donosi kanapki ;)
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie każdy obserwuje i czeka :) , a tu bam! Skoda 1,4tfsi yeti :P nie no zart. I to nie jest ta sama polka co subaru, ba octavia tak dla przypomnienia nie jest ta sama polka co passat i vectra. A skoda nadaje się tylko na sluzbowke, chociaż wolalbym mieć mondeo lub optime.. :( pomarzyć dobra rzecz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

na pewno legac jest polka passata
 

 

bez wątpienia tyle, że jego w ofercie Subaru u nas nie ma 

 

 

 

 

 

Levorg to taka impreza?

 

 

dla jednych tak dla innych nie  ;)

 

 

tak swoja drogą to co będzie za parę lat z oferta Subaru w EU przyjmując, że obecna niespecjalnie bogata jest pewnie zbilansowana pod kątem emisji CO2 (zużycia paliwa) na styk a już za niedługo 

 

"Manufacturers selling between 10,000 and 300,000 cars per year can apply for a fixed target of a 25% reduction from their 2007 average emissions for the period 2012 to 2019, and a 45% reduction from the 2007 level as of 2020."

http://ec.europa.eu/clima/policies/transport/vehicles/cars/index_en.htm

 

śpieszmy się kochać FXT można by powiedzieć 


 

 

w kombi XV w hb a wrx w sedanie
 

 

XV to Impreza HB "na szczudłach", bo sama Impreza HB w EU jest dostepna, tak jak i sama Impreza sedan ale to nie u "nas"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny test.

Szkoda, że nie porównano dwóch XT 2016 i modelu poliftowej drugiej generacji z 230 konnym silnikiem.

Myślę że obecny model nie miałby łatwo.

W sprincie tamten model był lepszy.

Do tego szyby bez ramek - prawdziwe Subaru.

 

Wysłano z Xperia Z3

A tak przy okazji wpadł mi w domu w ręce numer 'Auto motor i sport' z 2005 roku. Test Forestera XT drugiej generacji zaraz po wystawie we Frankfurcie.

Piękny, mocny, nie elektroniczny, z centralnym dyferencjałem, szyby bez ramek, kultowe auto i według mnie najlepszy Forester ever.

1b9152687c8f4f2051fe5ed00f4c1273.jpgb6c22c50d783d7934b537bef92ab1d21.jpge1be8adb41d790f84af469ddc794077f.jpg3742621b3ba10a986fdd960cd7bc13c7.jpgbc211377f7eb9dc7f98c211d1a862298.jpg3499db693310e97f1c58366a889c09e4.jpg

I to

e79221f61aaf54b8ea20843af58f0539.jpg

 

Wysłano z Xperia Z3

Do tego slogan 'Think, feel, drive '

 

Wysłano z Xperia Z3

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny test.

Szkoda, że nie porównano dwóch XT 2016 i modelu poliftowej drugiej generacji z 230 konnym silnikiem.

Myślę że obecny model nie miałby łatwo.

W sprincie tamten model był lepszy.

Do tego szyby bez ramek - prawdziwe Subaru.

 

Wysłano z Xperia Z3

A tak przy okazji wpadł mi w domu w ręce numer 'Auto motor i sport' z 2005 roku. Test Forestera XT drugiej generacji zaraz po wystawie we Frankfurcie.

Piękny, mocny, nie elektroniczny, z centralnym dyferencjałem, szyby bez ramek, kultowe auto i według mnie najlepszy Forester ever.Wysłano z Xperia Z3

Do tego slogan 'Think, feel, drive '

 

Wysłano z Xperia Z3

 

Coś w nim jest, ale obecna generacja też jest fajna. Gdybym w tym roku zastanawiał się czy kupić OBK czy forestera to miałbym spore wątpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

kultowe auto i według mnie najlepszy Forester ever.
 

 

Kiedyś mi się nie specjalnie podobał, wydawał mi się zbyt wygładzony (przedni zderzak itp..) ale ostatnio do mnie przemawia większy podłokietnik, kierka wielofunkcyjna i duże lusterka z kierunkami oraz fele 17

 

Być może będzie następny w drodze do IV Gen :-) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bardzo fajny test. Szkoda, że nie porównano dwóch XT 2016 i modelu poliftowej drugiej generacji z 230 konnym silnikiem. Myślę że obecny model nie miałby łatwo.

 

A to test aktualnej generacji: http://magazynauto.interia.pl/testy/testy-porownania/news-subaru-forester-2-0-xt-comfort-test,nId,966640

 

Rzuć okiem na przykład na drogę hamowania zmimne/ciepłe, czy elastyczność 60-100km/h na czwartym biegu i uchyl kapelusza przed nowym XT. Chociaż stary forek miał swoją  rogatą duszę, oj miał :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długi, ale fajny materiał i dobre zdjęcia

 

 

Pozdrawiam,

Ciekawy test. Czytałem test napędów SUVów (http://www.extremetech.com/extreme/222752-which-compact-suv-has-the-best-all-wheel-drive-system-for-snow-and-ice) i ogólnie FXT wypadł dość dobrze, ale niby zawalił jeden test: ruszenie pod ośnieżony stok na skręconych przednich kołach - symulacja niby włączenia się do ruchu z ośnieżonej drogi. Na prostych nie było problemu. Fajnie jakby ktoś to powtórzył.

Edytowane przez RoadRunner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie, niedługo będę kupował Forka XT. Mam parę pytań o wyposażenie dodatkowe.

Czy w salonie można konfigurować je dowolnie ? 

Czy warto dopłacać do doświetlania zakrętów? 

Automatyczne wycieraczki działają jakoś? (słyszałem że w niektórych modelach jest to bardziej upiardliwe niż pomocne... )

Zestaw audio Herman Kordon jest warty dopłaty? 

I najważniejsze: Czy nawigacja subaru serio jest do kitu? Update map za 7 stów to jakiś żart... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Panowie, niedługo będę kupował Forka XT. Mam parę pytań o wyposażenie dodatkowe.

Czy w salonie można konfigurować je dowolnie ? 

Czy warto dopłacać do doświetlania zakrętów? 

Automatyczne wycieraczki działają jakoś? (słyszałem że w niektórych modelach jest to bardziej upiardliwe niż pomocne... )

Zestaw audio Herman Kordon jest warty dopłaty? 

I najważniejsze: Czy nawigacja subaru serio jest do kitu? Update map za 7 stów to jakiś żart... 

Jak najbardziej - FXT możesz konfigurować dowolnie. Pod warunkiem, ze chodzi Ci o kolor ;)

Jeszcze nie spotkałem auta, w którym automatyczne wycieraczki działałyby świetnie. W FXT 15 nie jest zle.

H&K uważam, ze gra bardzo dobrze. Audiofil i tak dostanie palpitacji serca przez treszczace plastiki i szum wiatru. Zwykły śmiertelnik bedzie bardziej niż zadowolony.

a w którym aucie nawi nie jest do kitu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
11 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Czy w salonie można konfigurować je dowolnie ? 

Nie. Są dwie wersje http://www.subaru.pl/datasheet/2017forester.pdf

W związku z powyższym na dalsze pytania pozwolę sobie odpowiedzieć nie w stylu "czy warto za to dopłacać", tylko przedstawić moją praktyczną ocenę danego elementu:

11 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Czy warto dopłacać do doświetlania zakrętów?

Doświetlanie zakrętów działa b.dobrze. Nie jest to jakieś dołączanie jednego czy drugiego reflektora p.mgielnego, lecz faktyczne skręcanie reflektorów głównych. W mieście mało istotne, na krętej trasie b.dobre.

11 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Automatyczne wycieraczki działają jakoś?

Czasem się zdarza, że sam decydowałbym inaczej, ale ogólnie zupełnie przyzwoicie.

11 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Zestaw audio Herman Kordon jest warty dopłaty?

Nie jestem audiofilem, więc nie oceniam.

11 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Czy nawigacja subaru serio jest do kitu?

Nie ma nawigacji idealnych. Pewnym problemem jest opóźnienie w aktualizacji map. Natomiast sama obsługa dziecinnie łatwa ( ekran dotykowy, obsługa jak w smartphonie). Precyzja prowadzenia też O.K. ( porównując do innych navi).     

 

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, MartyMcFly napisał:

Czy warto dopłacać do doświetlania zakrętów? 

Automatyczne wycieraczki działają jakoś? (słyszałem że w niektórych modelach jest to bardziej upiardliwe niż pomocne... )

 

Mam Forka ale nie XT od tygodnia i takie spostrzeżenia:

1. Doświetlanie zakrętów działa rewelacyjnie i intuicyjnie.  W codziennych dojazdach mam odcinek drogi ok. 8km z dużą ilością zakrętów i gdy na dworze jest ciemno, to wchodząc w zakręt oczy naturalnie wyprzedzają zakręt, a tam ciemno. Przy dużej ilości takich skoków dla oczu jasno/ciemno doświadczałem dyskomfortu, ból głowy to za dużo powiedziane, ale doświadczanie tego nie było przyjemne. Teraz to oczy wyprzedzają zakręt a światła już tam są a wiedziałeś, że przed chwilą tam było ciemno - reflektory są o ułamek sekundy wcześniej niż wzrok tam pada. Ma się wrażenie, że gdzie patrzysz, gdzie spojrzysz tam reflektor świeci - bardzo przyjemne jest to w odbiorze - banan na twarzy. Ale co do LED-ów to światła mijania mogą być, świecą szeroko i fajnie doświetlają oba pobocza. O tyle światła długie LED to banana na twarzy nie dają. Volvo S60 czy XC60 na żarówkach H7 to dla mnie wzór/ideał  na światłach długich, jak w Volvo włączę długie to banan cały czas na twarzy. W Forku światła długie to w moim odczuciu 75% jasności tego co mam w Volvo. Może na miernikach oba auta maja podobne wartości luxów czy lumentów, może LEDy mają nawet więcej, ale ta chłodna barwa LED daje mniejszy kontrast w odbiorze, może to przypadłość LED, może kwestia przyzwyczajenia.

2. Automatyczna wycieraczka po kilku dniach użytkowania w deszczowej pogodzie - bardzo fajnie działa, sama reguluje sobie prędkość zamiatania - nie mogę o niej złego słowa powiedzieć. Od wielu lat używam "niewidzialnej wycieraczki", czyli płyn co pozostawia wysokie napięcie powierzchniowe i pęd powietrza sam oczyszcza szybę. Jak wyjechałem z salonu, padał deszcz i boczna szyba cała w kroplach deszczy, widoczność szczątkowa, dla mnie nieprzyzwyczajonego do takiego wizualu to tragedia. Po zastosowaniu "niewidzialnej wycieraczki" na szyby i lusterka boczne - na bocznych szybach nie ma kropel deszczu. Co do przedniej szyby, to już nie potrzebuję używać wycieraczek - kłania się tu niska aerodynamika Forka, przednia szyba jest bardziej pionowo ustawiona niż w innych autach którymi jeździłem do tej pory. Efekt - w Forku już od 60km/h pęd powietrza czyści szybę, a  w poprzednich autach to dopiero od ok 90km/h był ten efekt

 

To jeszcze wrzucę jeden kamyczek, bo widze, że Dyrekcja to czyta. Tak Dyrekcja pięknie się wypowiada że dba o bezpieczeństwo, że to jej oczko w głowie, a tu człowiek dostaje auto 2016r z płaskimi lusterkami bocznymi bez możliwości ich wymiany na asferyczne, czyli kierowca na po obu stronach martwe pole widzenia - na allegro zamówiłem naklejki (krzywe prostokątne szklane lustra 5x3cm by to wleić w lusterka boczne by strachu z polem martwym nie mieć.

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...