adrianabc Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Proszę o pomoc. W najbliższym czasie planuje zakup nowego Subaru Forester. Byłem już w salonie MMCars, sprzedawca wszystko mi ładnie wyjaśnił, jeździłem również autem i przyznam, że mimo fachowej obsługi mam pewne wątpliwości co do samego auta. Rozważam jeszcze zakup Tiguana, ale sporo słyszałem od znajomych o pękających głowicach i kradzieży aut. Proszę doradźcie mi na co zwracać uwagę przy zakupie Forestera, jaki silnik polecacie, jak się spisuje zawieszenie na polskich drogach, w co warto doposażyć auto i jakiego dealera polecacie do zakupu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Jedyny właściwy to XT Link to comment Share on other sites More sharing options...
mahu Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 @@elmo, zapomniałeś o obowiązkowej pozycji pt: "kup Skodę" a tak na serio, to kolega@@adrianabc, może by napisał o tym, do czego potrzebuje auta, czy lubi deptać czy raczej się turlać itd. itd. tu masz opis Forka XT: http://forum.subaru.pl/index.php?/page/articles.html/_/nasze-testy/nowy-forester-xt-r53 a tu wątek poświęcony Forkowi SJ: http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/72753-nowy-subaru-forester-my2013/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karas Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 1) chyba kazdy Ci poleci forka XT. 2.0i slabuitki jest, sbd drogi i nie idze tego pozniej sprzedac 2) nie wazne jaki salon bo w Subaru nie ma rabatów - ewentualnie wywalczyc mozesz jakies gadzety typu listewki itp 3) Subaru nie kradna Link to comment Share on other sites More sharing options...
adrianabc Posted July 20, 2016 Author Share Posted July 20, 2016 Myślałem raczej o najtańszej wersji z silnikiem 150KM. W wersji XT mój entuzjazm studzi spalanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mahu Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 XT przy rozsądnym używaniu gazu nie pali jakoś znacząco więcej niż 2.0 N/A - za to frajdy w razie czego daje dużo więcej 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 @elmo, zapomniałeś o obowiązkowej pozycji pt: "kup Skodę" Chwila...daj się tematowi rozwinąć W wersji XT mój entuzjazm studzi spalanie. Różnica w spalaniu prawnie żadna, za to XT daje nie tylko większą frajdę, ale też możliwość bezpiecznego wyprzedzania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MateuszWwa Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 (edited) Nie, nie, proszę Cię i nie popelniaj błędu 90 % ludzi ktorzy myślą że słabszy silnik da mniejsze spalanie. Różnica prawie żadna a samochód zupełnie inny. Powiem na swoim przykładzie, jezdze 2.0 silnikiem i wcześniej w forku i teraz w legacy. Jak jezdzilem nimi na benzynie to 14 litrów. Silnik 3.0 h6 spali 15-17 a różnica kolosalna w jeździe. Nawet nie mówię o deptaniu w podłogę, tylko o delikatnym dotykaniu pedalu gazu, a auto już jedzie szybciej od zwykłego 2.0. Dodam że w turbo jest lepiej niż w wolnossacym, tak słyszałem. Dorzucić do tego przepiękny dźwięk uturbionego boxera i myślę że mamy wybór. Naprawdę , bo będziesz pluł sobie w brodę kiedy spotkasz kogoś kto ma XT i przejedziesz się nim, a na koniec on Ci powie że spala mu tyle samo co Tobie. Z tym spalaniem to po prostu jedną wielką bujda, bajka na resorach czy tam jak to się mówi. Ja np teraz wiem że na pierwsze Subaru kupilbym sobie obojętnie jaką h6. Natomiast bujam się 2.0 bo tak wyszło:) szukalem taniego w zakupie auta i nie było żadnego potwora który by się nadawał. Edited July 20, 2016 by MateuszWwa 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Biały XT. Ewentualnie czarny Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Biały XT. Ewentualnie czarny a najlepiej to bialo-czarny Link to comment Share on other sites More sharing options...
mahu Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Biały XT. Ewentualnie czarny a najlepiej to bialo-czarny takie cudo? ok, wiem że to nie Subaru, ale na szybko znalazłem tylko landka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sjak Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 To ja będę oryginalny. Bierz XT. Biały jest najszybszy Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Ewentualnie czarny Czy czarny nadal się rysuje, gdy tylko pada na niego cień ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Myślałem raczej o najtańszej wersji z silnikiem 150KM. W wersji XT mój entuzjazm studzi spalanie. Niesłusznie. Miałem 2.0i - poprzednią wersję i palił w mieście ok 11 - 11.2. XT pali przy dokładnie takim samym sposobie użytkowania 11.4-11.6. Róznica kosmiczna nie jest, a frajda z jazdy nieporównywalna. Do tego XT ma skrzynię automatyczną a 2.0i miał manual. Oczywiście - jak wyskoczysz na autostradę i przydepniesz w okolice 170-180 to spalanie wystrzeli w okolice 14 l/100, ale nawet na autostradzie, jadąc przepisowe 140-150 km/h, utrzymując obroty na poziomie 2500-2700 (przy tych prędkosciach to są normalne obroty) spalanie to ... uwaga - 10.0-10.2 l/100 km. Przy użytkowaniu "z głową" ten samochód naprawdę pozwala na dość ekonomiczne podróżowanie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
mahu Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Ewentualnie czarny Czy czarny nadal się rysuje, gdy tylko pada na niego cień ? rysuje się od samego patrzenia, tak samo jak grafitowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Biały XT. Ewentualnie czarny Oba są w garażu wyglądają cudnie Razem i osobno Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Biały XT. Ewentualnie czarny a najlepiej to bialo-czarny takie cudo? ok, wiem że to nie Subaru, ale na szybko znalazłem tylko landka bialo-czarny, t.j. bialy z czarnymi dodatkami Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemekka Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Tylko XT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FOR CVT Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Tylko XT... Zgadza się, choć 149 tys za comforta lekko studzi emocje. Tak czy siak drugi raz nie kupimy forka NA tylko coś z turbiną, bezwzględnie automat ale niekoniecznie na benzynę Link to comment Share on other sites More sharing options...
QbaqBA Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Może napisz do czego potrzebujesz auta, jak będziesz je użytkował i jakie masz wątpliwości co do Forka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 bialo-czarny, t.j. bialy z czarnymi dodatkami Wolałabym dodatki naturalne, np. błotko 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Nie dam innej rady jak XT bialy. Jak moj 3ci forek i jako 5 subaru jest najlepszym z cywilnych. Nie mysle ze spali wiecej odanalogicznego N/A w gorzystym terenie nawet mniej. u mnie srednie spalanie na ostatnie 8kkm to 10,8 a wyjazd w gory i zpowrotem to o dziwo srednia 8,6. Pod gorke nie kuca a wracajac sporadycznie dodaje sie gazu. STI pali w tych samych warunkach nieco wiecej (12) a impreza lanos wolny ssak jeszcze wiecej. Na rowninach nie mam porownan. Komfort w XT znaczenie lepszy niz w poprzednim moim forku dieslu. Nowy diesel z CVT wcale nie jest taki mulowaty jak by mozna sie spodziewac. przy CVT moment diesla robi swoje a wolny ssak piLuje obrotami aby nadrobic momeny dizesla. Co do dodatkow bloto ladniej wyglada na bialym niz na czarnym. Z dodatkow nie zwiazanych z estetyka warto zawsze brac gumowe dywaniki i gumowa wykladzine do bagaznika. to dotyczy wszystkich samochodow. Jesli cena nie odstrasza to wersja platinium bo: swiatla, kuczyk, dach i skóra. Reszta to tylko gadzety Link to comment Share on other sites More sharing options...
MForbi Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 (edited) A co w Paltinium jest innego ze śwtłami w stosunku do Comforta ? Edited July 20, 2016 by MForbi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dzioba Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 wydaje mi sie ze komfort nie wywraca galami i nie ma LED ale faktycznie moze mi sie sie wydaje jednak mi sie wydawalo. Komfort tez ma ledy z doswietlaniem. Roznica byla w linii wyzej czyli przyciemniane szyby. To cienki diesel nie ma LEDow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Czarne_Koronkowe Posted July 20, 2016 Share Posted July 20, 2016 Jedyny właściwy to XT Amen. Nic dodać nic ująć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now