Karas Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Myślałem raczej o najtańszej wersji z silnikiem 150KM. W wersji XT mój entuzjazm studzi spalanie Podobno przy rozsadnym traktowaniu pedalu gazu 2.0i i xt spalaja podobne ilosci paliwa. Natomiast jezeli w gre wchodzi tylko 2.0i to jednak przeszedłbym sie do salonu VW i rozważyl Tiguana - różnica w dynamice jazdy pomiedzy 2.0i a 1,4tsi jest spora na korzysc VW - przykre ale prawdziwe i nie chodzi o same cyferki tylko o komfort podróżowania, wyprzedzania , jazde z kompletem pasazerow pelnym obciazeniem auta i wlaczona klimatyzacja - wtedy malutki moment w 2.0i daje o sobie znac najbardziej tzn slychac ze bokser sie meczy trzeba mocno redukować i jechac na wysokich obrotach - a nie każdy taka jazdę lubi bo w aucie jest głośno i pali jak smok. No chyba ze nie przewidujesz jazdy obciążonym autem to bierz 2.0i Edytowane 20 Lipca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Obiecują, że nowy Tiguan w 220 konnej benzynie i 240 konnym dieslu będzie miał 6,5 do setki. Nieźle.... Tak wiem, nie ten poziom wyposażenia, nie te pieniądze, nie ten napęd. Ja tylko mówię, że nieźle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MForbi Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 wydaje mi sie ze komfort nie wywraca galami i nie ma LED ale faktycznie moze mi sie sie wydaje jednak mi sie wydawalo. Komfort tez ma ledy z doswietlaniem. Roznica byla w linii wyzej czyli przyciemniane szyby. To cienki diesel nie ma LEDow Ma MY2016 ma LED-owe dzienne w "brewkach" i doświetlanie zakrętów Zatem najpoważniejsze różnice pomiędzy Comfortem a Platinium to : - szyberdach - tapicerka - skóra (chyba nie do końca naturalna ) vs kombinacja tkaniny i PCV/Eco skóry - system bezkluczykowy z przyciskiem start/stop - pamięc ustawień foteli - nawigacja o dyskusyjnej aktualności i koszmarnine drogich aktualizacjach - przestarzałych o ok. rok w momencie ich udostępnienia - audio Harman Kardon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrianabc Opublikowano 20 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Auto potrzebuje do codziennej jazdy i raczej nie mam ciężkiej nogi. Biorąc pod uwagę wasze sugestię co do silnika to chyba faktycznie XT wychodzi lepiej. Różnica na racie również jest do zaakceptowania. Co do koloru to jeszcze nie zdecydowałem, ale myślałem o szarym lub grafitowym (najlepszy w utrzymaniu). Mahu przesłał zdjęcie auta w kolorze białym i przyznam, że faktycznie ciekawie wygląda. Co do wątpliwości to mam pytanie o koszty serwisowe i ewentualnych napraw (słyszałem, że Toyota, Mazda i Subaru jako japońskie auta mają drogie koszty serwisowe). Wyposażenie dla mnie jest mniej istotne, bardziej liczy się napęd.Mam również pytanie czy znacie dealera, który użyczy samochód na jeden dzień do przetestowania auta. W Mazdzie mi odmówili, a w Katowicach nie pytałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Co do wątpliwości to mam pytanie o koszty serwisowe i ewentualnych napraw (słyszałem, że Toyota, Mazda i Subaru jako japońskie auta mają drogie koszty serwisowe). Wyposażenie dla mnie jest mniej istotne, bardziej liczy się napęd. Tabelkę maksymalnych (w konkretnym ASO bywa taniej, trzeba pytać) kosztów przeglądów http://www.subaru.pl/docs/przeglady_okresowe.pdf. Na koszty ma wpływ interwał serwisowy 15kkm trzeba o tym pamiętać. W moim przypadku OBK jeździł tylko na przeglądy. Edytowane 20 Lipca 2016 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Biały XT. Ewentualnie czarny XT tylko czarny... Zresztą nie kolorem się jeździ Edytowane 20 Lipca 2016 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Biały XT. Ewentualnie czarny XT tylko czarny... Zresztą nie kolorem się jeździ Ale czarny jest widocznie czysty tylko chwilę po umyciu Edytowane 20 Lipca 2016 przez Dobi1972 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 To ja będę oryginalny. Bierz XT. Biały jest najszybszy Wiadomo jakie są najszybsze . (jak by tak było to Ferrari by malowało swoje na biało ) Biały XT. Ewentualnie czarny XT tylko czarny... Zresztą nie kolorem się jeździ Ale czarny jest widocznie czysty tylko chwilę po umyciu Hahha a to w ogóle się myje czarne?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Piękny jest ten kolor z palety taki szarawy srebrny , nie wiem grafirt? Nowa impreza sti super wygląda, toi ten kolor z wątku o babcia w Subaru. Ale kolor to przywilej kupującego nowe auto Jeszcze dodam, że czytałem iż zdrowsze dla człowieka wibracje wytwarza silnik typu bokser więc wyboru bardzo nie ma, ew Porsche macan lub Cayenne. Tak na marginesie to handlowiec z salonu powinien sprzedać a nie my Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Piękny jest ten kolor z palety taki szarawy srebrny , nie wiem grafirt? Nowa impreza sti super wygląda, toi ten kolor z wątku o babcia w Subaru. Ale kolor to przywilej kupującego nowe auto Jeszcze dodam, że czytałem iż zdrowsze dla człowieka wibracje wytwarza silnik typu bokser więc wyboru bardzo nie ma, ew Porsche macan lub Cayenne. Tak na marginesie to handlowiec z salonu powinien sprzedać a nie my Juz dawno mówiłem ze powinnismy podać nr swoich kont i niech Dyrekcja nam prowizje wypłaca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Ja, jak bym kupował ponownie, to bym się zastanawiał nad 2.0 i to z manualem. Forester XT składa się bowiem z forestera właściwego (czyli 2.0) i przyjemności z jazdy. Wiem, że są ludzie nieskłonni płacić za ten element (przyjemność z jazdy) i potrafiący w inny sposób wykorzystać ponad 20.000 PLN - np. wyjazd na super wakacje. Do tego, choć trudno narzekać na skrzynie CVT w Subaru, jeśli kiedyś będziemy sprzedawać auto, nie będzie łatwo przekonać kupca, że to nie to, co w Audi. Ponadto wersja bez turbo ma nastepujące przewagi: SLS (przy wożeniu większego ładunku) możliwość stosowania felg 16" (w teren, choć wiem, że XT ma tu inne przewagi) możliwość założenia osłony podwozia brak turbo. 2.0 manual to wybór rozumu. XT serca. Edytowane 20 Lipca 2016 przez Alfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Ktoś wyżej pisał o "dźwięku uturbionego boxera"? To w XT go nie ma, jakby co (tego dźwięku) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Ja, jak bym kupował ponownie, to bym się zastanawiał nad 2.0 i to z manualem ja natomiast jakbym ponownie kupowal auto marki Subaru to na wolnossaka nawet bym nie spojrzal - i pewnie skonczyloby sie na Levorgu w tej tanszej wersji . Podejrzewam ze Forek z 1,6dit bylby najlepiej sprzedajacym sie modelem Subaru w PL Edytowane 20 Lipca 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Ktoś wyżej pisał o "dźwięku uturbionego boxera"? To w XT go nie ma, jakby co (tego dźwięku) . Jak to?! To w starych jest a nowe nie mają? Ale chyba można go wydobyć bez straty osiągów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
B-52 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Niestety nowe nie mają. Jest zupełnie "gładko" moim zdaniem. Czy można wydobyć, nie wiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 ktos z forum probowal wydobyc z wrx'a (2.0dit import z USA) - bezskutecznie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Ktoś wyżej pisał o "dźwięku uturbionego boxera"? To w XT go nie ma, jakby co (tego dźwięku) . w DIT zdaje się nie ma kolektora różnoodległościowego, który właśnie odpowiadał za "bulgot" boxera ktoś też coś modził z wydechem Forka XT, ale efekt, chociaż fajny to jednak moim zdaniem bulgotem nie był 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aigle Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Dziwne ... nie podając sumy na auto , rodzaju silnika ,(w tym KM ) , oczekiwań co do napędu ...doradzić można jedynie biały kolor XT Mam również pytanie czy znacie dealera, który użyczy samochód na jeden dzień do przetestowania auta. W Mazdzie mi odmówili, a w Katowicach nie pytałem. Salon Mercedesa dał nam na dzień GLK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tommi1 Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 (edytowane) Ktoś wyżej pisał o "dźwięku uturbionego boxera"? To w XT go nie ma, jakby co (tego dźwięku) . w DIT zdaje się nie ma kolektora różnoodległościowego, który właśnie odpowiadał za "bulgot" boxera ktoś też coś modził z wydechem Forka XT, ale efekt, chociaż fajny to jednak moim zdaniem bulgotem nie byłAno ktoś modził . To prawda kolektora roznoodleglosciowego nie ma. To prawda ze to nie jest "bulgot" sławetnego 2.5T ale już nie jest tak doooopowato jak bylo. Ale tez nie brzmi jak "dziura w tłumiku" jak ktoś stwierdził P.S. Na oryginalnym tlumiku zamontowanym w sti 06 tez pewnej części ciała nie urywa ten bulgot ... Edytowane 20 Lipca 2016 przez Tommi1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 20 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2016 Ktoś wyżej pisał o "dźwięku uturbionego boxera"? To w XT go nie ma, jakby co (tego dźwięku) .w DIT zdaje się nie ma kolektora różnoodległościowego, który właśnie odpowiadał za "bulgot" boxera ktoś też coś modził z wydechem Forka XT, ale efekt, chociaż fajny to jednak moim zdaniem bulgotem nie byłAno ktoś modził . To prawda kolektora roznoodleglosciowego nie ma. To prawda ze to nie jest "bulgot" sławetnego 2.5T ale już nie jest tak doooopowato jak bylo. Ale tez nie brzmi jak "dziura w tłumiku" jak ktoś stwierdził P.S. Na oryginalnym tlumiku zamontowanym w sti 06 tez pewnej części ciała nie urywa ten bulgot ... Bulgot się skończył w 2007 roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubek_ma Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 (edytowane) @adrianabc Mimo mojego wielkiego niczym nieuzasadnionego ;-) sentymentu do Subaru radziłbym Ci przyjrzeć się bliżej Tiguanowi. Dla mnie jest o niebo wygodniejszy od forestera zarówno z przodu jak z tyłu, można go dowolnie konfigurować a jeśli myślisz o pułapie cenowym XT to możesz go całkiem nieźle doposażyć. Nie patrz na cenniki z konfiguratora. Już parę miesięcy rozglądam się za następcą mojego forestera MY07 i choć jestem z niego bardzo zadowolony przestałem już myśleć o zastąpieniu go kolejnym foresterem. Jak to napisał tutaj jeden z forumowiczów "szmoc to nie wszystko". Dla mnie (powtarzam dla mnie) ten samochód ma za dużo wad - klima, fotele, awarie klapy bagażnika, wyginające się nadkola, stacja multimedialna żyjąca własnym życiem i skazująca Cię na Androida (nie, nie mam iPhone) , brak nawiewów na tył i ogrzewania tylnych foteli nawet w opcji, hałas przy 160 przy którym nie posłuchasz już radia. Fotel pasażera to katastrofa (dla mnie ;-)) . Dużo podróżuję z rodziną i kwestia komfortu pasażerów jest dla mnie równie istotna jak mój własny komfort. To po dłuższym przyjrzeniu się sprawie skreśliło forestera pomimo fajnego silnika i mojego przywiązania do marki. Tiguana boję się z tych samych powodów co Ty i też go nie kupię. Chyba skończy się na ofercie typu "premium selection" i kupię auto używane wyższej klasy, choć zarzekałem się, że nigdy tego nie zrobię. Edytowane 22 Lipca 2016 przez dziubek_ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrianabc Opublikowano 22 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Panowie i panie (jeśli są) jeszcze raz dziękuję za opinie i sugestię co do wyboru wersji. Kolor będzie pewnie ostatnim trudnym dla mnie wyborem. W chwili obecnej rozpatruje nadal szary i po obejrzeniu waszych zdjęć kolor biały. Udało mi się pozyskać samochód na weekend z salonu MM Cars. W sobotę odbieram auto i oddaje je w poniedziałek. Cieszę się z tego faktu, gdyż to powinno rozwiać wszelkie moje wątpliwości. Po wykonaniu jazdy przekaże wszystkim jakie są moje odczucia z jazdy wersją XT (głośność, spalanie, moc itd.). Doradźcie jeszcze proszę jakie akcesoria warte są uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lisek Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 @adrianabc Mimo mojego wielkiego niczym nieuzasadnionego ;-) sentymentu do Subaru radziłbym Ci przyjrzeć się bliżej Tiguanowi. Dla mnie jest o niebo wygodniejszy od forestera zarówno z przodu jak z tyłu, można go dowolnie konfigurować a jeśli myślisz o pułapie cenowym XT to możesz go całkiem nieźle doposażyć. Nie patrz na cenniki z konfiguratora. Już parę miesięcy rozglądam się za następcą mojego forestera MY07 i choć jestem z niego bardzo zadowolony przestałem już myśleć o zastąpieniu go kolejnym foresterem. Jak to napisał tutaj jeden z forumowiczów "szmoc to nie wszystko". Dla mnie (powtarzam dla mnie) ten samochód ma za dużo wad - klima, fotele, awarie klapy bagażnika, wyginające się nadkola, stacja multimedialna żyjąca własnym życiem i skazująca Cię na Androida (nie, nie mam iPhone) , brak nawiewów na tył i ogrzewania tylnych foteli nawet w opcji, hałas przy 160 przy którym nie posłuchasz już radia. Fotel pasażera to katastrofa (dla mnie ;-)) . Dużo podróżuję z rodziną i kwestia komfortu pasażerów jest dla mnie równie istotna jak mój własny komfort. To po dłuższym przyjrzeniu się sprawie skreśliło forestera pomimo fajnego silnika i mojego przywiązania do marki. Tiguana boję się z tych samych powodów co Ty i też go nie kupię. Chyba skończy się na ofercie typu "premium selection" i kupię auto używane wyższej klasy, choć zarzekałem się, że nigdy tego nie zrobię. Dla mnie denerwuja Cie pierdoly:) -klima dziala ok.Ma swoje humory ale chlodzi. -fotele sa takie sobie ale tragedii brak -nadkole to sprawa dotyczaca garstki aut i wydarza sie to przy bardzo specyficznych warunkach jazdy -radio czasem strzeli focha,bywa. Zrobilem XT 54 tys km w 1,5 roku i moi pasazerowie nie narzekaja na brak komfortu. Mialem przez 200 tys km tez SG 2,0 MY06, potem przez 3 lata ze wzgledow finansowych Octavie 2 1,4 TSI i teraz XT. Dzis nie wyobrazam sobie nie powrotu do Forestera.Kupilem XT bez jazdy probnej,wiedzialem ze chce to auto i ze bedzie dobrze i jest. JA nie kupuje auta na podstawie wyniku analizy SWOT:) Wybacz ale dla mnie kupowanie uzywki premium to jest dopiero bezsens.Niby Cie stac ale nie do konca a potem szukasz oszczednosci na serwisie,oponach,ubezpieczeniu itp... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MateuszWwa Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 Nie powinnismy sie wtracac w filozofie zakupu, dla niektorych np ja kupowanie nowki to bezsens. Nie jest tez tak ze jak ktos kupi uzywane to oszczedza na serwisie, raczej kwestia braku 400 tys w kasie na kupno nowego suva premium. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2016 radziłbym Ci przyjrzeć się bliżej Tiguanowi. Dla mnie jest o niebo wygodniejszy dobrze, że dodałeś "dla mnie" bo nie wiele ma to wspólnego z faktami. Tiguan to typowa niemiecka bulwarówka, tak został zaprojektowany i wyprodukowany. Ze wszystkimi tego plusami i minusami. Jeżeli szukasz takiego stylu to jest to auto dla Ciebie. Nie patrz na cenniki z konfiguratora rozumiem, że każdy na start dostaje w ASA VW 25k pln rabatu? Tyle musieliby obniżyć cenę żeby zbliżyć się do ceny wyjściowej XT Platinium. Fotel pasażera to katastrofa (dla mnie ;-)) . masz racje to jest najsłabszy punkt XT przez pierwsze 5 minut Potem można się przyzwyczaić . hałas przy 160 przy którym nie posłuchasz już radia. nie jest tak źle. Zwłaszcza w MY16. W razie większych wymagań zawsze możesz sobie to sam poprawić. Dużo podróżuję z rodziną i kwestia komfortu pasażerów jest dla mnie równie istotna jak mój własny komfort. kup sobie normalne duże kombi. Po co SUV? Będziesz miał cicho wygodnie i komfortowo. Wybacz ale dla mnie kupowanie uzywki premium to jest dopiero bezsens. nie do końca. W przypadku premium pierwszy rok największą utratę wartości nawet do 20%. Osobna kwestia że genralnie spadek ich wartości przez pierwsze 4 -5 lat to dramat. Wystarczy porównać ceny. Ściągane są różne trupy a potem: "roczne Q5 jak nowe 2015 za 130k pln cena nowego 230k pln"...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się