Jump to content
profil

spalanie

Recommended Posts

Hej,

wiem, subaru musi palić ...... :) nie mam nic przeciwko temu w końcu to subaru, ale pytanie czy wasze też przepalają po 12,5 l/100 km w mieście przy spokojniej jeździe, czy to ja jeszcze nie nauczyłem się obchodzić z pedalem gazu?

Na trasie nie udaje mi się zejść ze spalaniem poniżej 10- to też normalne w tym samochodzie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli liczyłeś na oszczędne auto to niestety nie ten model.

 

Spalanie w mieście bardzo zależy od korków, świateł, itp. Ale niestety w mieście pali dużo.

Na trasie spalanie zależy od dynamiki jazdy. Gdy jedziesz płynnie np. autostradą, to jadąc przepisowo można zmieścić się w 9-10l. Na drogach lokalnych, gdy nie wyprzedzasz możesz zejść poniżej 7l. 

 

U mnie średnia z 15 tys. km wychodzi około 10l (+5% przy dystrybutorze). ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem Levorga 3 dni i spalania wyglądało następująco:

 

trasa [ dzida ] - 16,6

 

trasa [ emeryt ] - 8,9

 

średnia 300 km z 3 dni - 13,6.

 

13 litrów miałem zawsze średnią w STi, więc Levorga skreśliłem, bo przy mojej nodze pali jak smok, a nie oszukujmy się - nie jedzie.

 

Jak ma palić 13 litrów to wolę mieć 300 koni niż 170 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To fakt. Spalanie jest podobne do Forka XT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przesiadłem się 200km diesla z grupy oszustów NOx :) i to jak zachowuje się levorg z konsumpcją przy jego możliwościach to szok... rekompensuje to tylko tym jak stabilnie i superowo zachowuje się na drodze a raczej na zakretach....

chyba jeszcze bardziej mnie przeraził twój wpis - bo raczej nie należę do emerytów.... coż chyba trzeba się przyzwyczaić do częstych wizyt na stacji i dolepić jeszcze tylko nalepkę STI na klape - będzie prawie komplet spalania i oznaczenia - a rzeczywistość... cóż niech idzie w swoją stronę. :)

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :):)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, coś wysokie to spalanie - średnią z kilku tysięcy kilometrów mam na poziomie około 11,5/100, a jeżdzę starym Forkiem XT (2,5 litra) po tym samym Trójmieście co Ty... Jeździłem też parę dni nową Imprezą (1.6 NA z CVT, nie w Polsce) i spalanie tylko nieznacznie przewyższało to co w papierach (palił trochę ponad 7L/100). Raczej ciężka noga :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :)
 

 

być może tak faktycznie jest tylko, że w teście odbiegającym od warunków realnego użytkowania 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, coś wysokie to spalanie - średnią z kilku tysięcy kilometrów mam na poziomie około 11,5/100, a jeżdzę starym Forkiem XT (2,5 litra) po tym samym Trójmieście co Ty... Jeździłem też parę dni nową Imprezą (1.6 NA z CVT, nie w Polsce) i spalanie tylko nieznacznie przewyższało to co w papierach (palił trochę ponad 7L/100). Raczej ciężka noga :)

Hmm.. skoro Ty masz ciężka nogę i pali prawie tyle co katalog, to z czego jest moja noga..... boje się myśleć :)

 

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :)
 

 

być może tak faktycznie jest tylko, że w teście odbiegającym od warunków realnego użytkowania 

 

właśnie podobno były "niezależne" badania o spalaniu w rzeczywistości kontra podane w katologu - musze odszukać ten numer plejad i doczytać .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Hmm, coś wysokie to spalanie - średnią z kilku tysięcy kilometrów mam na poziomie około 11,5/100, a jeżdzę starym Forkiem XT (2,5 litra) po tym samym Trójmieście co Ty... Jeździłem też parę dni nową Imprezą (1.6 NA z CVT, nie w Polsce) i spalanie tylko nieznacznie przewyższało to co w papierach (palił trochę ponad 7L/100). Raczej ciężka noga :)

Hmm.. skoro Ty masz ciężka nogę i pali prawie tyle co katalog, to z czego jest moja noga..... boje się myśleć :)

 

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :)
 

 

być może tak faktycznie jest tylko, że w teście odbiegającym od warunków realnego użytkowania 

 

właśnie podobno były "niezależne" badania o spalaniu w rzeczywistości kontra podane w katologu - musze odszukać ten numer plejad i doczytać .....

 

 

Wszystko zależy jaka trasa, jakie prędkości przelotowe ile jest agresywnych wyprzedzeń. Ciężko porównywać. 

 

właśnie podobno były "niezależne" badania o spalaniu w rzeczywistości kontra podane w katologu - musze odszukać ten numer plejad i doczytać .....

 

 

Jest to możliwe. Z moich testów zwykle wychodziło średnio to co podaje producent, różne samochody nie tylko w Subaru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zepsuty. Mi jeszcze nigdy tak mało nie spalił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak naprawdę to chyba nie chodzi o spalanie- bo jakie jest wiadomo, wg mnie powinni w subaru robić większe zbiorniki, żeby tankować raz na 10 dni a nie co 5 - to też zmienia spojrzenie na spalanie jak ciągle nie stoisz pod dystrybutorem tylko jeździsz.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak naprawdę to chyba nie chodzi o spalanie- bo jakie jest wiadomo, wg mnie powinni w subaru robić większe zbiorniki, żeby tankować raz na 10 dni a nie co 5 - to też zmienia spojrzenie na spalanie jak ciągle nie stoisz pod dystrybutorem tylko jeździsz.... :)

 

Jestem tego samego zdania  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale tak wogóle to chodzi o spalanie paliwa czy oleju? Jak paliwa to w normie, jak oleju to trochę powyżej średniej ;-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mi pali teraz 7-9 l/100km. Mozna bardzo oszczednie ale trzeba plynnie i do max  120 km/h to pokazuje wtedy po 37 km 6,8 l/100km. Mozna tez dynamicznie wtedy bedzie 10 L/100 km w zaleznosci od humoru.

 

post-1295-0-46962500-1464859367.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... jak to osiągnąłeś ? moj trzyma średnie spalanie 12,0 l/100km jak jade jak emeryt to schodzi do 11,6l/100 i ni cholery niżej. kiedyś miałem taki wynik jak twój, gdy jechałem z górki ale jak tylko pojechałem po płaskim i kilka świateł zaliczyłem to średnie spalanie wskoczyło na poziom 11l/100

to może ja mam coś z silinikiem nie tak?

Edited by profil

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też pali 7-9 - w zależności od warunków i stylu jazdy, w mieście 8-11

Przy spokojnej jeździe /do 120/ na trasie 6,8-7,4; dynamiczniej 7,8-8,0, autostrada 7,8-9,6 /w zależności od prędkości/

na krótkich odcinkach w mieście /i jeszcze np zimnym silniku/ spalanie straszy, ale po rozgrzaniu i większych miejskich dystansach jest akceptowalne, co nie znaczy że nie mogło być mniej ;)

Edited by piotrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie też pali 7-9 - w zależności od warunków i stylu jazdy, w mieście 8-11

Przy spokojnej jeździe /do 120/ na trasie 6,8-7,4; dynamiczniej 7,8-8,0, autostrada 7,8-9,6 /w zależności od prędkości/

na krótkich odcinkach w mieście /i jeszcze np zimnym silniku/ spalanie straszy, ale po rozgrzaniu i większych miejskich dystansach jest akceptowalne, co nie znaczy że nie mogło być mniej ;)

fakt jak jade równo to pali (chwilowe) na poziomie 5-7, ale tylko ruszę spod świateł to już spalanie skacze jak szalone do 50, każde przyspieszanie to wzrost spalania przez to że chwilowe jest bardzo wysokie, przyśpieszanie powolne od 40-70 km/h to stałe spalanie chwilowe na poziomie 30-35 l/100km.

może jednak faktycznie powinieniem pojechać do serwisu żeby sprawdzili czy coś tam nie siedzi....

przesiadłem się 200km diesla z grupy oszustów NOx :) i to jak zachowuje się levorg z konsumpcją przy jego możliwościach to szok... rekompensuje to tylko tym jak stabilnie i superowo zachowuje się na drodze a raczej na zakretach....

chyba jeszcze bardziej mnie przeraził twój wpis - bo raczej nie należę do emerytów.... coż chyba trzeba się przyzwyczaić do częstych wizyt na stacji i dolepić jeszcze tylko nalepkę STI na klape - będzie prawie komplet spalania i oznaczenia - a rzeczywistość... cóż niech idzie w swoją stronę. :)

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :):)

jak pomysłałem, tak zrobiłem .... emblematy zamocowane :) wygłada teraz kompletnie - a rzeczywistość dalej swoje 12/100 Hehehehhee :):) :)

Edited by profil

Share this post


Link to post
Share on other sites

W minionym tygodniu - Wwa - Katowice - Warszawa - 115-125 km/h, ewentualnie mniej, bo przepisowo - 6.8-7.0. Trzy osoby i trochę gratów w bagażniku. Warszawa i okolice, 15km 2 X dziennie - 9.4-10.2. Przy czym kawał tej trasy to względnie pusta dwupasmówka Konstancin - Warszawa. Auto ma 6500 km przebiegu i chyba właśnie nieco spadło całkowite spalanie. Jeżdzę na PB 95.

 

Fakt, kilka szybszych przejazdów i jest + 11.0 l/100. To chyba kwestia wysilonego motoru. Sprawdzałem w porównywalnych warunkach miejskich i na trasie spalanie w moim foresterze XT '14 z cvt i jest to trochę (0.2-1.6) mniej niż w levorgu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wieczorna przejażdżka po Warszawie (ok. 35 km) - 9.0 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zwlokłem się wieczorem do kina - spalanie 8,8 na 20 km- ale było z górki i prawie na luzie - z powrotem już było normalnie 13,2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznań - Bygoszcz, przepisowo +10, czyli do 120, 5,4l/100, tylko kierowca i pełen bak.

Rekord w drugą stronę to ok 14 na trasie autostradowej do 170. Po 12kkm, czyli niby 'dotarty'. Sporo.

Fakt, że przy nieemeryckich prędkościach przelotowych Levy pali więcej od mojego Bloba z dmuchawą, który powiedzmy do tych autostradowych 140 spala około 10-11l. Coraz bardziej przekonany jestem, że 2.0 z FXT paliłby tu mniej.

Impreza ma prawie 2x więcej pod maską. Szkoda, że nie ma licznika spalania średniego. To zawsze motywuje do sprawdzenia jak nisko można zejść, a tak to tylko otwiera się szybę i słucha bulgotu... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Forkiem nie zejdziesz ponizej 7 L/100km. W Levorgu to zaden problem. Tak to juz jest z malymi silnikami pala malo przy niskich predkosciach ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poznań - Bygoszcz, przepisowo +10, czyli do 120, 5,4l/100, tylko kierowca i pełen bak.

Rekord w drugą stronę to ok 14 na trasie autostradowej do 170. Po 12kkm, czyli niby 'dotarty'. Sporo.

Fakt, że przy nieemeryckich prędkościach przelotowych Levy pali więcej od mojego Bloba z dmuchawą, który powiedzmy do tych autostradowych 140 spala około 10-11l. Coraz bardziej przekonany jestem, że 2.0 z FXT paliłby tu mniej.

Impreza ma prawie 2x więcej pod maską. Szkoda, że nie ma licznika spalania średniego. To zawsze motywuje do sprawdzenia jak nisko można zejść, a tak to tylko otwiera się szybę i słucha bulgotu... :)

już w to uwierze w to 5,4 - to chyba chwilowo jak było z górki......

a nie na całej trasie

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Poznań - Bygoszcz, przepisowo +10, czyli do 120, 5,4l/100, tylko kierowca i pełen bak.

Rekord w drugą stronę to ok 14 na trasie autostradowej do 170. Po 12kkm, czyli niby 'dotarty'. Sporo.

Fakt, że przy nieemeryckich prędkościach przelotowych Levy pali więcej od mojego Bloba z dmuchawą, który powiedzmy do tych autostradowych 140 spala około 10-11l. Coraz bardziej przekonany jestem, że 2.0 z FXT paliłby tu mniej.

Impreza ma prawie 2x więcej pod maską. Szkoda, że nie ma licznika spalania średniego. To zawsze motywuje do sprawdzenia jak nisko można zejść, a tak to tylko otwiera się szybę i słucha bulgotu... :)

już w to uwierze w to 5,4 - to chyba chwilowo jak było z górki......

a nie na całej trasie

 

Zależy. Jak mocny wiatr w plecy, to FXT potrafi pokazać 6,2-6,4, więc 5,4 w Levorgu może i jest wykonalne ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, moj potrafi i 3,2 pokazac, ale szybko znika ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...