Jump to content

spalanie


profil

Recommended Posts

Hej,

wiem, subaru musi palić ...... :) nie mam nic przeciwko temu w końcu to subaru, ale pytanie czy wasze też przepalają po 12,5 l/100 km w mieście przy spokojniej jeździe, czy to ja jeszcze nie nauczyłem się obchodzić z pedalem gazu?

Na trasie nie udaje mi się zejść ze spalaniem poniżej 10- to też normalne w tym samochodzie?

 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli liczyłeś na oszczędne auto to niestety nie ten model.

 

Spalanie w mieście bardzo zależy od korków, świateł, itp. Ale niestety w mieście pali dużo.

Na trasie spalanie zależy od dynamiki jazdy. Gdy jedziesz płynnie np. autostradą, to jadąc przepisowo można zmieścić się w 9-10l. Na drogach lokalnych, gdy nie wyprzedzasz możesz zejść poniżej 7l. 

 

U mnie średnia z 15 tys. km wychodzi około 10l (+5% przy dystrybutorze). ;)

Link to comment
Share on other sites

Miałem Levorga 3 dni i spalania wyglądało następująco:

 

trasa [ dzida ] - 16,6

 

trasa [ emeryt ] - 8,9

 

średnia 300 km z 3 dni - 13,6.

 

13 litrów miałem zawsze średnią w STi, więc Levorga skreśliłem, bo przy mojej nodze pali jak smok, a nie oszukujmy się - nie jedzie.

 

Jak ma palić 13 litrów to wolę mieć 300 koni niż 170 :)

Link to comment
Share on other sites

przesiadłem się 200km diesla z grupy oszustów NOx :) i to jak zachowuje się levorg z konsumpcją przy jego możliwościach to szok... rekompensuje to tylko tym jak stabilnie i superowo zachowuje się na drodze a raczej na zakretach....

chyba jeszcze bardziej mnie przeraził twój wpis - bo raczej nie należę do emerytów.... coż chyba trzeba się przyzwyczaić do częstych wizyt na stacji i dolepić jeszcze tylko nalepkę STI na klape - będzie prawie komplet spalania i oznaczenia - a rzeczywistość... cóż niech idzie w swoją stronę. :)

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :):)

Link to comment
Share on other sites

Hmm, coś wysokie to spalanie - średnią z kilku tysięcy kilometrów mam na poziomie około 11,5/100, a jeżdzę starym Forkiem XT (2,5 litra) po tym samym Trójmieście co Ty... Jeździłem też parę dni nową Imprezą (1.6 NA z CVT, nie w Polsce) i spalanie tylko nieznacznie przewyższało to co w papierach (palił trochę ponad 7L/100). Raczej ciężka noga :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :)
 

 

być może tak faktycznie jest tylko, że w teście odbiegającym od warunków realnego użytkowania 

Link to comment
Share on other sites

Hmm, coś wysokie to spalanie - średnią z kilku tysięcy kilometrów mam na poziomie około 11,5/100, a jeżdzę starym Forkiem XT (2,5 litra) po tym samym Trójmieście co Ty... Jeździłem też parę dni nową Imprezą (1.6 NA z CVT, nie w Polsce) i spalanie tylko nieznacznie przewyższało to co w papierach (palił trochę ponad 7L/100). Raczej ciężka noga :)

Hmm.. skoro Ty masz ciężka nogę i pali prawie tyle co katalog, to z czego jest moja noga..... boje się myśleć :)

 

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :)
 

 

być może tak faktycznie jest tylko, że w teście odbiegającym od warunków realnego użytkowania 

 

właśnie podobno były "niezależne" badania o spalaniu w rzeczywistości kontra podane w katologu - musze odszukać ten numer plejad i doczytać .....

Link to comment
Share on other sites

 

Hmm, coś wysokie to spalanie - średnią z kilku tysięcy kilometrów mam na poziomie około 11,5/100, a jeżdzę starym Forkiem XT (2,5 litra) po tym samym Trójmieście co Ty... Jeździłem też parę dni nową Imprezą (1.6 NA z CVT, nie w Polsce) i spalanie tylko nieznacznie przewyższało to co w papierach (palił trochę ponad 7L/100). Raczej ciężka noga :)

Hmm.. skoro Ty masz ciężka nogę i pali prawie tyle co katalog, to z czego jest moja noga..... boje się myśleć :)

 

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :)
 

 

być może tak faktycznie jest tylko, że w teście odbiegającym od warunków realnego użytkowania 

 

właśnie podobno były "niezależne" badania o spalaniu w rzeczywistości kontra podane w katologu - musze odszukać ten numer plejad i doczytać .....

 

 

Wszystko zależy jaka trasa, jakie prędkości przelotowe ile jest agresywnych wyprzedzeń. Ciężko porównywać. 

 

właśnie podobno były "niezależne" badania o spalaniu w rzeczywistości kontra podane w katologu - musze odszukać ten numer plejad i doczytać .....

 

 

Jest to możliwe. Z moich testów zwykle wychodziło średnio to co podaje producent, różne samochody nie tylko w Subaru.

Link to comment
Share on other sites

tak naprawdę to chyba nie chodzi o spalanie- bo jakie jest wiadomo, wg mnie powinni w subaru robić większe zbiorniki, żeby tankować raz na 10 dni a nie co 5 - to też zmienia spojrzenie na spalanie jak ciągle nie stoisz pod dystrybutorem tylko jeździsz.... :)

Link to comment
Share on other sites

tak naprawdę to chyba nie chodzi o spalanie- bo jakie jest wiadomo, wg mnie powinni w subaru robić większe zbiorniki, żeby tankować raz na 10 dni a nie co 5 - to też zmienia spojrzenie na spalanie jak ciągle nie stoisz pod dystrybutorem tylko jeździsz.... :)

 

Jestem tego samego zdania  :D

Link to comment
Share on other sites

a mi pali teraz 7-9 l/100km. Mozna bardzo oszczednie ale trzeba plynnie i do max  120 km/h to pokazuje wtedy po 37 km 6,8 l/100km. Mozna tez dynamicznie wtedy bedzie 10 L/100 km w zaleznosci od humoru.

 

post-1295-0-46962500-1464859367.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmm... jak to osiągnąłeś ? moj trzyma średnie spalanie 12,0 l/100km jak jade jak emeryt to schodzi do 11,6l/100 i ni cholery niżej. kiedyś miałem taki wynik jak twój, gdy jechałem z górki ale jak tylko pojechałem po płaskim i kilka świateł zaliczyłem to średnie spalanie wskoczyło na poziom 11l/100

to może ja mam coś z silinikiem nie tak?

Edited by profil
Link to comment
Share on other sites

u mnie też pali 7-9 - w zależności od warunków i stylu jazdy, w mieście 8-11

Przy spokojnej jeździe /do 120/ na trasie 6,8-7,4; dynamiczniej 7,8-8,0, autostrada 7,8-9,6 /w zależności od prędkości/

na krótkich odcinkach w mieście /i jeszcze np zimnym silniku/ spalanie straszy, ale po rozgrzaniu i większych miejskich dystansach jest akceptowalne, co nie znaczy że nie mogło być mniej ;)

Edited by piotrr
Link to comment
Share on other sites

u mnie też pali 7-9 - w zależności od warunków i stylu jazdy, w mieście 8-11

Przy spokojnej jeździe /do 120/ na trasie 6,8-7,4; dynamiczniej 7,8-8,0, autostrada 7,8-9,6 /w zależności od prędkości/

na krótkich odcinkach w mieście /i jeszcze np zimnym silniku/ spalanie straszy, ale po rozgrzaniu i większych miejskich dystansach jest akceptowalne, co nie znaczy że nie mogło być mniej ;)

fakt jak jade równo to pali (chwilowe) na poziomie 5-7, ale tylko ruszę spod świateł to już spalanie skacze jak szalone do 50, każde przyspieszanie to wzrost spalania przez to że chwilowe jest bardzo wysokie, przyśpieszanie powolne od 40-70 km/h to stałe spalanie chwilowe na poziomie 30-35 l/100km.

może jednak faktycznie powinieniem pojechać do serwisu żeby sprawdzili czy coś tam nie siedzi....

przesiadłem się 200km diesla z grupy oszustów NOx :) i to jak zachowuje się levorg z konsumpcją przy jego możliwościach to szok... rekompensuje to tylko tym jak stabilnie i superowo zachowuje się na drodze a raczej na zakretach....

chyba jeszcze bardziej mnie przeraził twój wpis - bo raczej nie należę do emerytów.... coż chyba trzeba się przyzwyczaić do częstych wizyt na stacji i dolepić jeszcze tylko nalepkę STI na klape - będzie prawie komplet spalania i oznaczenia - a rzeczywistość... cóż niech idzie w swoją stronę. :)

Musze tylko przyznać, że zawiodłem się na Plejadach- handlarz z gdańska zachwalał i na dowód tego że mówi prawdę przedstawił badania opublikowane w plejadach chyba z kwietnia o tym, że subaru nie kłamie podając parametry spalania.... nawet się hełpił tym że zużycie paliwa w subaru jest o 6% niższe niż podaje producent - ale to chyba nie dotyczy Levorga :):)

jak pomysłałem, tak zrobiłem .... emblematy zamocowane :) wygłada teraz kompletnie - a rzeczywistość dalej swoje 12/100 Hehehehhee :):) :)

Edited by profil
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

W minionym tygodniu - Wwa - Katowice - Warszawa - 115-125 km/h, ewentualnie mniej, bo przepisowo - 6.8-7.0. Trzy osoby i trochę gratów w bagażniku. Warszawa i okolice, 15km 2 X dziennie - 9.4-10.2. Przy czym kawał tej trasy to względnie pusta dwupasmówka Konstancin - Warszawa. Auto ma 6500 km przebiegu i chyba właśnie nieco spadło całkowite spalanie. Jeżdzę na PB 95.

 

Fakt, kilka szybszych przejazdów i jest + 11.0 l/100. To chyba kwestia wysilonego motoru. Sprawdzałem w porównywalnych warunkach miejskich i na trasie spalanie w moim foresterze XT '14 z cvt i jest to trochę (0.2-1.6) mniej niż w levorgu...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Poznań - Bygoszcz, przepisowo +10, czyli do 120, 5,4l/100, tylko kierowca i pełen bak.

Rekord w drugą stronę to ok 14 na trasie autostradowej do 170. Po 12kkm, czyli niby 'dotarty'. Sporo.

Fakt, że przy nieemeryckich prędkościach przelotowych Levy pali więcej od mojego Bloba z dmuchawą, który powiedzmy do tych autostradowych 140 spala około 10-11l. Coraz bardziej przekonany jestem, że 2.0 z FXT paliłby tu mniej.

Impreza ma prawie 2x więcej pod maską. Szkoda, że nie ma licznika spalania średniego. To zawsze motywuje do sprawdzenia jak nisko można zejść, a tak to tylko otwiera się szybę i słucha bulgotu... :)

Link to comment
Share on other sites

Forkiem nie zejdziesz ponizej 7 L/100km. W Levorgu to zaden problem. Tak to juz jest z malymi silnikami pala malo przy niskich predkosciach ;)

Link to comment
Share on other sites

Poznań - Bygoszcz, przepisowo +10, czyli do 120, 5,4l/100, tylko kierowca i pełen bak.

Rekord w drugą stronę to ok 14 na trasie autostradowej do 170. Po 12kkm, czyli niby 'dotarty'. Sporo.

Fakt, że przy nieemeryckich prędkościach przelotowych Levy pali więcej od mojego Bloba z dmuchawą, który powiedzmy do tych autostradowych 140 spala około 10-11l. Coraz bardziej przekonany jestem, że 2.0 z FXT paliłby tu mniej.

Impreza ma prawie 2x więcej pod maską. Szkoda, że nie ma licznika spalania średniego. To zawsze motywuje do sprawdzenia jak nisko można zejść, a tak to tylko otwiera się szybę i słucha bulgotu... :)

już w to uwierze w to 5,4 - to chyba chwilowo jak było z górki......

a nie na całej trasie

Link to comment
Share on other sites

 

Poznań - Bygoszcz, przepisowo +10, czyli do 120, 5,4l/100, tylko kierowca i pełen bak.

Rekord w drugą stronę to ok 14 na trasie autostradowej do 170. Po 12kkm, czyli niby 'dotarty'. Sporo.

Fakt, że przy nieemeryckich prędkościach przelotowych Levy pali więcej od mojego Bloba z dmuchawą, który powiedzmy do tych autostradowych 140 spala około 10-11l. Coraz bardziej przekonany jestem, że 2.0 z FXT paliłby tu mniej.

Impreza ma prawie 2x więcej pod maską. Szkoda, że nie ma licznika spalania średniego. To zawsze motywuje do sprawdzenia jak nisko można zejść, a tak to tylko otwiera się szybę i słucha bulgotu... :)

już w to uwierze w to 5,4 - to chyba chwilowo jak było z górki......

a nie na całej trasie

 

Zależy. Jak mocny wiatr w plecy, to FXT potrafi pokazać 6,2-6,4, więc 5,4 w Levorgu może i jest wykonalne ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...