Skocz do zawartości

Spalanie - normy vs. rzeczywistość


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

Swego czasu pojawiły się wiadomości wskazujące jakoby wartości spalania, podawane przez producenta, były nie do uzyskania w świecie rzeczywistym... więc poniżej przedstawiam weryfikację tej tezy... :)

 

Jest nam ogromnie miło zakomunikować, iż w teście przeprowadzonym przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport”, Subaru zajęło drugie miejsce. Redakcja czasopisma zmierzyła poziom zużycia paliwa w ponad 300 nowych pojazdach. Wartość w palecie modelowej Subaru okazała się o 6% niższa od oficjalnych wartości NEDC i jest to druga najlepsza wartość ze wszystkich testowanych. Samochodom tylko sześciu producentów udało się przejść pozytywnie ten test pozostałe marki notowały wyniki powyżej normy, z różnymi odchyleniami sięgającymi nawet 14,4 %.

Test AMS przeprowadzany jest w powtarzalnych warunkach, a 275-kilometrowa trasa przebiega drogami wiejskimi, autostradami oraz miejskimi. Zestawienie poniższe zawiera wyniki dla 600 nowych pojazdów przetestowanych przez ostanie dwa lata.

Subaru jest zatem jedną z pięciu marek samochodowych, której pojazdy w praktycznym teście zużywają mniej paliwa niż wskazują oficjalne europejskie normy (NEDC).

 

Tak wygląda zestawienie B)

Auto Motor und Sport vs NEDC

 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeciwieństwie do wielu producentów i cenionych marek, Subaru zawyża spalanie i zaniża osiągi... 

 

Albo się wstydzi, że robi tak udane samochody albo dochodzą w FHI do wniosku że lepiej miło zaskoczyć, niż nieprzyjemnie rozczarować.  ;)

 

 

 

W innej marce przed przeglądem, na pytanie ASO "Czy zgłasza Pan usterki pojazdu?" odpowiedziałem, że "Samochód nie osiąga deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej ani czasu przyspieszenia 0-100km/h, czy możecię Państwo to naprawić?"

 

Nie naprawili.  :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam, że Subaru bardzo dobrze wypada w tej kwestii.

 

 

W innej marce przed przeglądem, na pytanie ASO "Czy zgłasza Pan usterki pojazdu?" odpowiedziałem, że "Samochód nie osiąga deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej ani czasu przyspieszenia 0-100km/h, czy możecię Państwo to naprawić?"

 

Nie naprawili.  :(

 

Dobre.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku (Peugeot, Renault, Honda, Subaru) średnie spalanie było na poziomie (z dobrą dokładnością) danych podawanych przez producenta. Spalanie bardzo indywidualna sprawa, ale dobrze że Subaru w śród najlepszych w tym rankingu  :) Ciekawe, że te lepsze w tym teście to samochody japońskie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeżeli chodzi o Hondę to trzeba sprawdzać przy dystrybutorze, bo przekłamuje komputer.

 

Generalnie jeśli chodzi o każdą markę to miarodajne jest tylko sprawdzanie z dystrybutora.

 

 

Dokładnie tak. Komputery lubią oszukiwać, w OBK można wprowadzić korektę, ale to i tak nie zawsze pomaga. Za to Renault wskazania były dość dokładne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to w ogóle ciężko samemu ustalić spalanie dokładnie.

 

Wcześniej się lało "pod korek", jechało i znowu lało "pod korek" i było wiadomo dokładnie ile samochód spalił i ile km zrobił.

Teraz auta mają te jakieś dodatkowe zbiorniczki przelewowe i inne ustrojstwa (stąd czasem afery, że komuś zatankowali więcej niż producent podaje pojemności zbiornika) i nigdy tak do końca nie wiadomo ile spalił. Bo nie wolno lać do przelania, tylko do "pierwszego odbicia", a to nie za każdym razem musi być to samo.

 

Mi w LGT MY'2010 komp pokazuje względnie dokładnie, na tyle na ile jestem w stanie ustalić z uwagi na to co wyżej opisałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

porównanie spalania w takim teście (275km przez drogi polne i autostrady) do spalania w NEDC to zwykła loteria.

Dlaczego?

 

 

 

W innej marce przed przeglądem, na pytanie ASO "Czy zgłasza Pan usterki pojazdu?" odpowiedziałem, że "Samochód nie osiąga deklarowanej przez producenta prędkości maksymalnej ani czasu przyspieszenia 0-100km/h, czy możecię Państwo to naprawić?" Nie naprawili. :(

Tylko się nie rozpędź i nie przyjedź z tą samą prośba do ASO Subaru :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :biglol: :evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko się nie rozpędź i nie przyjedź z tą samą prośba do ASO Subaru

 

W Subaru to raczej...

 

"Panie skręć Pan tego luftu na piecu bo nie ogarniam szatana"  :P

 

... nie powiedział nikt nigdy  ;)

 

Wszyscy tylko więcej i więcej... tego Subaru chcą  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

porównanie spalania w takim teście (275km przez drogi polne i autostrady) do spalania w NEDC to zwykła loteria.

Dlaczego?

 

NEDC z założenia ma oczywiście odzwierciedlać rzeczywiste użytkowanie samochodu. Ale niestety tak nie jest.

Cykl jest standardową sekwencją nastaw, które zadaje się samochodowi na hamowni. Powtórzenie takiej sekwencji na drodze jest w praktyce niemożliwe.

Pomińmy już głośną sprawę VW, która pokazuje jakie szanse mają producenci żeby nagiąć samochód 'pod normy' (w czasach ECU, TCU to banał) - bo przecież nikt nie przepuści okazji żeby pokazać w katalogu niskie spalanie i to zgodnie z obowiązującą normą!

Jako dowód powyższego: https://www.google.pl/search?q=pomiar+emisji+w+warunkach+rzeczywistej+eksploatacji&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=_clvVqGKLoS5Uajkh7gK

Niejeden doktorat na ten temat powstał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swego czasu pojawiły się wiadomości wskazujące jakoby wartości spalania, podawane przez producenta, były nie do uzyskania w świecie rzeczywistym... więc poniżej przedstawiam weryfikację tej tezy... :)

 

Jest nam ogromnie miło zakomunikować, iż w teście przeprowadzonym przez niemiecki magazyn „Auto Motor und Sport”, Subaru zajęło drugie miejsce. Redakcja czasopisma zmierzyła poziom zużycia paliwa w ponad 300 nowych pojazdach. Wartość w palecie modelowej Subaru okazała się o 6% niższa od oficjalnych wartości NEDC i jest to druga najlepsza wartość ze wszystkich testowanych. Samochodom tylko sześciu producentów udało się przejść pozytywnie ten test pozostałe marki notowały wyniki powyżej normy, z różnymi odchyleniami sięgającymi nawet 14,4 %.

Test AMS przeprowadzany jest w powtarzalnych warunkach, a 275-kilometrowa trasa przebiega drogami wiejskimi, autostradami oraz miejskimi. Zestawienie poniższe zawiera wyniki dla 600 nowych pojazdów przetestowanych przez ostanie dwa lata.

Subaru jest zatem jedną z pięciu marek samochodowych, której pojazdy w praktycznym teście zużywają mniej paliwa niż wskazują oficjalne europejskie normy (NEDC).

 

Tak wygląda zestawienie B)

med_gallery_3_604_19115.jpg

 

To ja mam takie pytanie do szanownej Dyrekcji jeśli można. Skoro Subaru ma niższe spalanie niż podaje, to może istnieje jednak szansa, że flotowa emisja spadnie (Subaru poprawi wyniki w testach na przyszłość) i zostanie tylko argument niewydolnej fabryki ale pomimo tego WRX/Levorg/Outback 2.0DIT się jednak pojawi/pojawią?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale emisja dotyczy emisji różnego rodzaju tlenków. Do homologacji chyba liczy się CO2, samo zużycie paliwa nie ma nic do rzeczy.

Obawiam się, że 6% wiele dla całej floty nie zmienia. Co ciekawe wiele kalkulatorów spalania pokazuje emisję CO2 na podstawie samej ilości spalonego palia.

emisja CO2 to właśnie ilość spalonego paliwa

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru pala mniej niz podaje ale wiecej niz sa wymagania. Podatek roczny Levorga przed 2 laty kosztowalby 120 €a teraz 170 €. Za Legacy place aktualnie 260€.  jezeli zerejstrowalbym teraz to pewnie z 400 €. OBK, Levorg sa w klasie C a takie korowy jak 520 d z przeklamanm spalaniemw w A++

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety to są dwie rożne rzeczy. Powyższe zestawienie jedynie porównuje FAKTYCZNE spalanie/emisje (te dwie wartości są przecież skorelowane) do PODANEGO W DOKUMENTACH. Nie zmienia to faktu, ze to podane na papierze może być wciaz wysokie, wyższe niż limity nadane przez UE.

 

Taki VW, który być może nawet i pali średnio więcej w rzeczywistości niż w katalogu, wciąż to katalogowe będzie miał niższe.

 

 

ALE! Jeśli sie faktycznie okaże, ze nowy cykl pomiaru spalin WLTP jest bardziej realistyczny, to sie nagle może okazać, ze wszyscy inni bedą mieli problemy z zachowaniem norm, a Subaru nie :)

 

Ale obawiam sie, ze mocne lobby europejskich producentów będzie starało sie opóźnić jego wprowadzenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale emisja dotyczy emisji różnego rodzaju tlenków. Do homologacji chyba liczy się CO2, samo zużycie paliwa nie ma nic do rzeczy.

Obawiam się, że 6% wiele dla całej floty nie zmienia. Co ciekawe wiele kalkulatorów spalania pokazuje emisję CO2 na podstawie samej ilości spalonego palia.

emisja CO2 to właśnie ilość spalonego paliwa

 

tapatalk

 

oczywiście że jest to powiązane i im mniej samochody będą paliły tym mniej tlenków będą wydalały. Jednak nie jest to na zasadzie że jak jeden silnik spala x paliwa i emituje y CO2 to inny spalając 2x paliwa musi spalać 2y CO2, bo zamiast większej ilości CO2 może wydalać większe ilości innych tlenków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

oczywiście że jest to powiązane i im mniej samochody będą paliły tym mniej tlenków będą wydalały. Jednak nie jest to na zasadzie że jak jeden silnik spala x paliwa i emituje y CO2 to inny spalając 2x paliwa musi spalać 2y CO2, bo zamiast większej ilości CO2 może wydalać większe ilości innych tlenków
 

 

ilość CO2 to wręcz miara spalania tylko w innych jednostkach (oczywiście mówimy o silniku, który spala paliwo :-) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

każdy silnik spalinowy jakiegokolwiek producenta spalając przykładowo 10l/100km wydali do atmosfery dokładnie tą samą ilość CO2?

Niekoniecznie. Ale to zależy od paliwa - np. paliwo do silników wysokoprężnych jest cięższe od tego, do silników benzynowych w efekcie czego przelicznik litry / CO2 jest nieco inny ( = ta sama ilość litrów diesla daje więcej CO2 ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...