Skocz do zawartości

Spalanie - normy vs. rzeczywistość


Flipper

Rekomendowane odpowiedzi

ok, benzyna/diesel jak najbardziej rozumiem różnicę. Ale czy każdy silnik benzynowy, niezależnie od konstrukcji i czegokolwiek tam jeszcze, choćby czy zrobił go mały Chińczyk swoimi małymi rączkami, czy potężny Amerykanin wypasiony tylko na stekach :P, zużywając tyle samo paliwa (tego samego) wydali tą samą ilość CO2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

czy każdy silnik benzynowy, niezależnie od konstrukcji i czegokolwiek tam jeszcze, choćby czy zrobił go mały Chińczyk swoimi małymi rączkami, czy potężny Amerykanin wypasiony tylko na stekach , zużywając tyle samo paliwa (tego samego) wydali tą samą ilość CO2?

Tak.

 

Natomiast nie wiem, czy mały Chińczyk i duży Amerykanin w procesie produkcji wydalą zróżnicowane ilości CO2   :biglol: 

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Ale to chyba przy teoretycznym założeniu, że λ=1?

To nie ma związku.

Zawsze będzie pewien nadmiar powietrza ( a więc O2 ).

Natomiast tylko ograniczona ilość C ( w paliwie ), limitująca ilość emitowanego CO2.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zapominajmy o loopie ( regulacja lambda zostaje zapomniana )potrzebnym do chlodzenia silnika inaczej by sie przy ubogiej mieszance rozplynal. . W dieslu tego efektu nie ma i im szybciej tym wieksze oszczednosci vs benzyny

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracając do twardych danych... 10.8 l/100km to u mnie srednia z ostatnich 4000 km w Foresterze XT MY13. Wiekszosc (powiedzmy ca. 3/4, z suwmiarka nie jezdze) to dojazdy do pracy do Warszawy - lacznie jakies 60 km dziennie. Jak dla mnie - super wynik. Szczerze? To mniej niż oczekiwałem, a w końcu pod maska jest 240 kucy. Podobnych wrażeń życzę użytkownikom innych marek, np. VW :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Codzienna trasa do/z pracy, czyli trochę miasta, obwodnica z V nie mniejszą niż maksymalna dopuszczalna i potem znów trochę miasta. Jak mi się spieszyło, to do ok 12l/100km, ale raczej nie więcej. No, chyba że non stop full throttle ;) Przy stałej V=150 km/h palił ~9,5-10l/100km. R'ka była po delikatnych modach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

chicago- nowy orlean -chicago

3000km

średnia prędkość 120km/h wg komputera ,nie większa niż 150km/h

spalanie 10,2l na 100km wg komputera

cztery dorosłe osoby,zapakowany bagażnik po dach

Edytowane przez piosar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chicago- nowy orlean -chicago

3000km

średnia prędkość 120km/h wg komputera ,nie większa niż 150km/h

spalanie 10,2l na 100km wg komputera

cztery dorosłe osoby,zapakowany bagażnik po dach

a czym, Lupo, czy jakimś monster truckiem?
p

 

2015 Outback 2.5

 

a....i lupo to to może w brazylii maja ;-)

Edytowane przez piosar
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Uzywam aplikacji na smartfona i czasami dopisuje rowniez spalanie z komputera. Porownanie pokazuje, ze czasem zaniza, czasem zawyza, im wyzsze spalanie, tym wieksza rozbieznosc. Ale generalnie nie jest zle :) Ponizej wpierw realne, potem z komputera:

 

7,87 / 7,8

8,41 / 8,3

9,64 / 9,2

9,35 / 9,0

10,08 / 9,2

7,47 / 7,4

9,87 / 9,4

8,79 / 8,7

8,38 / 8,7

 

W miescie 9,49

na autostradzie 8,93

na drogach krajowych 8,35

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...