Skocz do zawartości

subaru zaraza czyli wyjasnienie kosztow gt/wrx


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

radzę przejechać się GT/WRX jak już będzie Cię stać na coś takiego - inaczej będzie bolało, że jeszcze nie możesz tego kupić ;)

 

spalanie GT w mieście to 15l/100km, w trasie ok 10l/100km, leję zwykłą 95 (zalewałem kiedyś 98 ale zauważyłem, że na 95 jest żwawsza), zalewam półsyntetykiem 10W-40 za ok 60zl/5litrów, tylko pilnuję zmian (na wiosnę i na zimę) z tego co pamiętam to filtr oleju to ok. 20zl

 

LPG nigdy nie założę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to może jeszcze etylinę ołowiową 94 zalejesz, bo pewnie tańsza?

 

gdybym zalał etyliną - uszkodziłbym katalizatory, których nie wycinałem i nadal mam.

 

poza tym etylina została wycofana ze sprzedaży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytam trochę przewrotnie, choć sam popełniłem ten błąd.

 

Po co się kupuje Subaru Imprezę? Przecież nie dla samego wyglądu, ale po to, żeby również "jechała". 

 

Jeśli rozważasz zakup i zastanawiasz się co wybrać, czyli dopuszczasz do myśli wydanie kwoty, która starczy na GT lub WRX, to kup taką wersję. Bo po kilku dniach będziesz żałować, że kupiłeś NA. Zaraz się pewnie odezwie ktoś i zapyta czemu nie STI?

Choć sam chciałbym mieć STI odpowiedziałbym, że w codziennej jeździe osiągi GT lub WRX  w zupełności wystarczą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich, co do WRXa bo uzytkowałem  ok 6miesięcy a autko było z2001r. Zakupiłem egzemplarz za kwote 28000 półtora roku temu, czyli kwota niemała, ale o co chodzi. Autko było po dużym przeglądzie, oleje, płyny ,paski ,hamulce itd, tylko wsiadać i jechać. Czyli warto poszukać droższego subaraka i odwiedzać tylko księgowego jak się zapali :) spalanie w granicach 14l miasto, trasa ok 12l, zależy jak kto jedzie, wymiana oleju+filtr co 6-7tyskm. Ale lepiej pomyśleć od razu o STI :) bo po pewnym czasie stwierdzisz tak jak ja KURDE MOGŁEM DOŁOZYC I KUPIC sti :) . pozdrawiam i udanego zakupu życze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że STI jest fajniejsze, ale po pierwsze stare STI jest bardziej bezkompromisowe i mniej wygodne niż WRX i w codziennej jeździe może być bardziej uciążliwe. Poza tym dla młodego kierowcy 300KM to może być jednak za dużo.  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zolozyciekl tematu nie pyta o fanaberie tylko o fakty , jesli ktos zamierza sie chwalic co on nie zmienil i ile to nie zainwestowal to zaprazsam do tematow temu poswieconych

Napisałem Ci o faktach. Nie wierzysz? Nie musisz. W moim przypadku nie było modów, tylko intensywna codzienna eksploatacja i 40 kkm zrobionych w ciągu roku. Wyszło 45 kPLN rocznie. Dużo? Nie. Teść robi Lexem RXem 90 kkm rocznie i na samo paliwo wydaje coś koło 50 kPLN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No tylko sti to sporo większy koszt i zakupu i eksploatacji

Zakupu owszem, ale już eksploatacji nie bardzo ;)

 

 

Wiadomo, że STI jest fajniejsze, ale po pierwsze stare STI jest bardziej bezkompromisowe i mniej wygodne niż WRX i w codziennej jeździe może być bardziej uciążliwe. Poza tym dla młodego kierowcy 300KM to może być jednak za dużo.  :rolleyes:

Różnica w codziennej jeździe nie jest jakaś bardzo dokuczliwa. A odczucia mocowe przy seryjnym wrx i sti też nie za duże, co innego jak zaczniesz jeździć po torze...

Ale w sumie kto ma seryjnego sti? :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty kosztami, ale to są jednak dwa zupełnie inne samochody.. Miałem WRXa 2005, teraz mam drugiego GTka. WRX o wiele bardziej nadaje się na jedyne auto w domu i rodzinny dupowóz z opcją przyciśnięcia od czasu do czasu.  GTk jest o prawie 200kg lżejszy, głóśniejszy, twardszy i ogólnie toporniejszy. Nie będziesz mieć podgrzewanych lusterek na zimę, ISOFIXa (a to akurat przydatna rzecz jeśli planujecie młode "na za rok" ;) ) itp itd, jako jedyne auto w domu do wożenia dupy do pracy raczej bym go nie brał. Za to moim zdaniem daje więcej frajdy z jazdy, wszysstko jest bardziej "mechaniczne", bezpośredniejsze, fotele są o niebo lepsze od płaskich w WRXie (które do tego są też za krótkie). Mi akurat GTdaje więcej frajdy, dlatego do new age póki co nie planuję wracać, ale to mój drugi samochód do zabawy w weekendy.

 

 

Poszukaj ludzi z obydwoma w twojej okolicy, pomacaj wszystko, pokręć tyłkiem w fotelach, przejedź się kawałek po mieście i trasie, bo różnice są naprawdę spore. 

 

 

Co do spalania, to ja już kilka szybkich samochodów miałem i jednego się nauczyłem - jeśli zaczynam kominowanie nad kupnem od "ciekawe ile pali", znaczy że mnie póki co nie stać na takie. ;) GT i WRX moim zdaniem spalą podobnie.

Edytowane przez radnor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pewno usłyszałbym, jeśli by się pojawiło spalanie stukowe, więc spokojna głowa. jeżdżę już tak parę lat, spalanie stukowe załatwiłoby silnik na pewno znacznie szybciej. poza tym od razu wyświetliłoby check engine i byłyby błędy w komputerze.

 

silnik jest odprężony, turbo nie przeładowuje, czujniki spalania stukowego działają, komputer w razie czego cofnie wyprzedzenie zapłonu, nie przyspieszam poniżej 2500rpm na innym biegu niż pierwszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po co lać 98? hm, zastanówmy się. może dlatego, że 95 w naszym kraju daleko do 95? albo żeby nie zabić silnika? kilka przypadków zabitych motorów przez 95 widziałem, no ale cóż - nie ja będę wydawał grube tysiące na remont w razie w.

Najlepiej od razu zrobić remap i poźniej nie masz wątpliwości, tylko 98 :).

 

W imprezie remap powinien być obowiązkowy. A jak już zrobisz, to będziesz się zastanawiał czemu tak późno :biglol:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale w sumie kto ma seryjnego sti? :biglol:

 

Ja ,prawie ;):)

 

Jeśli chodzi  o koszty ,to STI jest waret tych wydanych pieniędzy

 

Kosztów nigdy nie da się tak ocenić ,każde auto jest inne :idea:  ,inaczej utrzymane ,każdy właściciel ma inne wymagania ,tylko czerpie ale nie inwestuje a drugi inwestuje żeby auto żyło w dobrej kondycji ,jednemu wystarcza że tylko się toczy a drugiemu musi byś tip top

Wszystko zależy w jakim stanie się kupi i co z nim będzie wyczyniał

Edytowane przez Grzesiek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

A ja podbiję temat z tego co widzę dużym kosztem są mody,  Patrzę tu między GT a blob WRX zasilane by LPG więc koszty paliwowe spadną. W miarę co potrafię zrobić sam to też samemu dłubie typu rozrząd, uszczelki różne, wymiany amorów, oleje, elektornika, łączników, hamulce no i zawsze mam pod ręką mechanika brata mojej gorszej połówki, który nie woła $ za robotę ;)

 

Auto jako daily, dalsze podróże, przejażdżki i nocne zabawy po mieście, śnieżne i mokre :P ale nie jakieś potężne katowanie. Czym te dwa modele się różnią w prowadzeniu, które jest "mniej" awaryjne lub robiące psikusy, są przyjazne użytkownikowi czy chcą zabić. Honda jeździ jak po sznurku i trochę gokartowo a czego się spodziewać po Imprezie? Nie oczekuje też "salon polska" po autku, które swoje lata ma i to, że w 90% było walone tylko pytanie jak mocno ;)

Szukałem na allegro części dla porównania z Hondą i w większości ceny są na tym samym poziomie jedno tańsze drugie "20zł droższe" itd, generalnie wszystko jest w podobnej cenie. Schodki zaczynają się gdy trzeba zrobić wydech 3" ;) ale to nie o tym mowa. Dużo naczytałem się właśnie też o umierających dość szybko silnikach i kosztach jak za drugie auto. Ile panowie w tym prawdy jest? Jak na to się zapatrywać typu nie zarabiasz krajowej na rękę albo dwóch to odpuść sobie to auto?

Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...