Skocz do zawartości

subaru zaraza czyli wyjasnienie kosztow gt/wrx


mly96

Rekomendowane odpowiedzi

dużo zależy od tego w jakim stanie kupisz. WRX New age powinno być łatwiej kupić w dobrym stanie bo są młodsze, ale nie zawsze tak jest. Jak kupisz zadbany egzemplarz to nie będzie tragedii. Jeśli źle trafisz to na dzień dobry może się odezwać panewka, a wtedy to i 10k może być mało jak będziesz chciał składać silnik na nowych częściach. Przejedź się takim wrx i gt, wtedy będziesz wiedział co ci bardziej odpowiada. Oba mają prawie takie same silniki, więc awaryjność zależy od tego jak się dba(ło).

Edytowane przez mly96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież nie mieszkasz chyba na końcu świata? Popatrz na olx czy allegro gdzie masz najbliżej umów się na oglądanie i się przejedź :) Napędy wrx i gt chyba za bardzo się nie różnią. Do seryjnej mocy są wystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można przełożyć, czy nie trzeba przy tym kombinować to nie powiem bo nie wiem. Zadbane egzemplarze są zazwyczaj dość drogie, gt w fajnym stanie potrafi kosztować 25k i więcej, ale w takim często już są powymieniane różne rzeczy. W tej chwili na forumowej giełdzie stoi gt z 6mt za coś koło 25, już nie pamiętam dokładnie, ale na pewno warto, bo skrzynie kosztuje połowę tego. Według autocentrum waga GT to 1255kg, a GD 1470kg, więc znaczna różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Auto jako daily, dalsze podróże, przejażdżki i nocne zabawy po mieście, śnieżne i mokre :P ale nie jakieś potężne katowanie. Czym te dwa modele się różnią w prowadzeniu, które jest "mniej" awaryjne lub robiące psikusy, są przyjazne użytkownikowi czy chcą zabić. Honda jeździ jak po sznurku i trochę gokartowo a czego się spodziewać po Imprezie? Nie oczekuje też "salon polska" po autku, które swoje lata ma i to, że w 90% było walone tylko pytanie jak mocno ;)

Szukałem na allegro części dla porównania z Hondą i w większości ceny są na tym samym poziomie jedno tańsze drugie "20zł droższe" itd, generalnie wszystko jest w podobnej cenie. Schodki zaczynają się gdy trzeba zrobić wydech 3" ;) ale to nie o tym mowa. Dużo naczytałem się właśnie też o umierających dość szybko silnikach i kosztach jak za drugie auto. Ile panowie w tym prawdy jest? Jak na to się zapatrywać typu nie zarabiasz krajowej na rękę albo dwóch to odpuść sobie to auto?

Ani GT ani WRX w New Age nie jeździ po "sznurku" w seryjnym setupie,trzeba się trochę "poduczyć" auta żeby zaczęło robić to co kierownik sobie zaplanował czy wymyślił,na początku będą chciały "zabić".Te auta w serii i w rękach nieobjeżdżonego kierownika zaskakują podsterownością,uciekającym tyłem w najmniej spodziewanym momencie czy nieplanowanym bąkiem,trzeba trochę się auta i jego napędów nauczyć,inaczej może być przykro i drogo.

 

 

można przełożyć skrzynię 6MT do GT p&p?

Można przełożyć prawie wszystko z New Age,silniki,napędy,wnętrze itd.Trzeba tylko policzyć koszty,pewnie po podliczeniu taniej wyjdzie zakup New Age w całości.GT jest bardziej "nerwowe" w prowadzeniu,wręcz narowiste i nie wybaczające błędów kierownika,tu New Age jest bardziej spolegliwe,przewaga GT to jego waga i wielu użytkowników bardziej ceni urodę i kształty GT,stąd sentyment do tych aut.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli WRX jest przewidywalny i bardziej przyjazny. Zdaję sobie sprawę, że autka trzeba się nauczyć. Chyba jednak budżet pozwoli mi tylko na GT, bloby dobrze trzymają cene :) a ten z okrągłymi światłami nie leży mi a zakładam, że przeróbka na tego uszkami jest mało opłacalna :)

Co powoduję tą narowistość i różnicę prowadzenia, skrzynia, napęd bo silnik to to samo:)? Czy po prostu konstrukcja budy, waga?

Odpowiadasz bardzo fajnie i trafnie a mechanika i psucie się przy odkręcaniu? I codziennej jeździe?

Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Co powoduję tą narowistość i różnicę prowadzenia, skrzynia, napęd bo silnik to to samo:)? Czy po prostu konstrukcja budy, waga?

Tu wszystko ma znaczenie,zawieszenie,układ kierowniczy,masa i jej rozkład,to wszystko sprawia,że GT nie jest łatwe do opanowania przy szybkiej jeździe,tym bardzie jeśli chce się polatać bokami czy przejechać szybko kręty i techniczny odcinek.

 

 

mechanika i psucie się przy odkręcaniu? I codziennej jeździe?

Wszystko zależy od stanu danego auta i jego przeszłości,przebiegu rzeczywistego,dokładności i dbałości w serwisowaniu,nie są to auta najmłodsze i awarie są możliwe,czasem nawet dość kosztowne w usunięciu.

Nie patrz na ceny zamienników,w przeważającej większości ich ceny są adekwatne do ich jakości,w Subaru takie pozorne oszczędzanie potrafi się szybko zemścić podwojonymi kosztami,jeśli już zamienniki to dobrych i uznanych firm a te mają ceny czasem na poziomie oryginałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o bloba tez z uszkami w lampach :) co do GT hmmm mi zależy na tym aby naped, silnik i podłoga git i nie złożony z przystanku. To ze bedzie rysniety, malowany czy bity lekko ale prosty nie jest wielką przeszkodą nawet z tym pogodziłem się. Jak to każdy kupić tanio w najlepszej jakość trzeba szukać konsensusu :)

 

P.S. 16" to oem koło w WRX?

Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...