Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie widać.

?? Pisze po prostu jak jest. Ludzie kupuja zagraniczne w dodatku droższe wyroby w przekonaniu ze sa lepsze niz nasze krajowe, kapitał idze za granice, polskie firmy upadaja, ludzie traca prace i nie moga znalezc nowej bo nie ma gdzie, wyjezdaja za granice w przekonaniu ze Polska to ujowy kraj bez pracy bez perspektyw a m.in sami to spowodowali nie kupujac krajowych produktów a kupując albo zagraniczne drogie albo chińskie tanie, sprzedawane poniżej kosztu produkcji w Pl rzeczy. - temat przerabiam od lat na co dzien bo jestem krajowym producentem nieważne czego. Firma produkcyjna musi zatrudnic xxx osób obsługujacych maszyny itp. Importer zatrudnia 3-4 osoby tzn pania siedzaca za komputerkiem, magazyniera i pana od spedycji...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy to jest taka sama opona (jako całość) czy tylko wzór bieżnika jest taki sam

podsumowujac mój wywód : Frigo nie jest opona taka samą tylko jest oponą lepszą niż ultragrip 5 bo wyprodukowaną w Polsce :) o polityce nawet nie wspomniałem tylko o sytuacji na krajowym rynku wytwórczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy w japan i usa maja te eko obwarowania że opona musi być procentowo z używanych zrobiona  bo tak jest eko w unii .

Nie wiem, gdzieś ty się takich bzdur naczytał, że w UE nowe opony mają być produkowane z jakimś udziałem surowców odzyskanych z opon używanych. Nie ma takich wymogów i nikt tak w przypadku opon osobowych nie robi. Jedyne znane mi przypadki, to używanie regeneratów gumowych do produkcji opon rolniczych.

 

jak założysz najtańsze np. Dębice to

 

 

będzie samochód do driftu, Tępice tylko na klombik lub na blokadę drogi się nadają.

Bzdura do kwadratu. Jakbyś faktycznie używał tych opon w zimie, to byś nie pisał takich głupot.

Wiadomo, że z oponami z wyższej półki konkurować nie mogą, ale na klombik to się nadaje większość chińskiego śmiecia a nie Dębica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Lynx, używałem letnie Tępice w RWD, na mokrym dramat, później zimowe w innym mocniejszym RWD, zaczął jeździć prosto po zmianie na jakieś Dunlopy. Nie wiem czy Tępica przez kilka lat poczyniła jakieś postępy w technologii, może w końcu ogarnęli jak się powinno robić opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@leon - jeśli takie są Twoje doświadczenie to trudno z nimi dyskutować. Zdecydowana większość opinii na temat tych opon jest jednak inna niż Twoja (zobacz sobie opinie np na Oponeo). Co do technologii, w Debicy - jak ktoś już wyżej napisał - produkowany jest (na tych samych maszynach) Goodyear i Dunlop. Jasne, że konstrukcja i surowce inne, ale chyba nie ma wątpliwości, że potrafią tam robić niezłe opony.

 

Czy to jest taka sama opona (jako całość) czy tylko wzór bieżnika jest taki sam

 

podsumowujac mój wywód : Frigo nie jest opona taka samą tylko jest oponą lepszą niż ultragrip 5 bo wyprodukowaną w Polsce :) o polityce nawet nie wspomniałem tylko o sytuacji na krajowym rynku wytwórczym.

@ Karas - nie podejmuję się oceny, która z tych opon jest lepsza bo na jednej jeździłem, a na drugiej nie. Mogę tylko napisać, że te opony nie są takie same. Wzór bieżnika Frigo 2 - mimo, że bazowany na Goodyear UG 5 - jest jednak minimalnie inny. Poza tym produkowana dzisiaj Frigo 2, ma inne mieszanki niż produkowany już jednak lata temu UG 5. Zgadzam się, że Frigo 2 to przyzwoita opona, o dobrym stosunku wartości do ceny.

Aha, jeszcze jedno - ktoś tu w wątku napisał, że Debica Frigo HP to była opona Goodyear Ultra Grip (nie podając który ?). Frigo HP nie jest podobna do żadnej opony z serii Ultra Grip, to inna konstrukcja (chociaż też projektowana przez centrum Goodyear w Luksemburgu)

Edytowane przez Lynx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zdecydowana większość opinii na temat tych opon jest jednak inna niż Twoja (zobacz sobie opinie np na Oponeo).

 

Tych opinii, z których wynika że jest świetna na suchym ,mokrym, śniegu, błocie pośniegowym i wcale się nie zużywa ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I aspekt ekonomiczny :) Dębica 260 zł Good Year 520 zł. Wolę zmienić opony co trzy lata niż jeździć dłużej na tzw. markowych.

Pomijając inny rozmiar, testy porównawcze:

 

http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Testy_MOTORU_opon_zimowych_w_rozmiarze_195_65R15,1,101,40.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I aspekt ekonomiczny :) Dębica 260 zł Good Year 520 zł. Wolę zmienić opony co trzy lata niż jeździć dłużej na tzw. markowych.

Pomijając inny rozmiar, testy porównawcze:

 

http://www.felgi-opony.com/Warto_wiedziec/Testy_MOTORU_opon_zimowych_w_rozmiarze_195_65R15,1,101,40.html

 

 

 

 

 

@ leon - opinie to jedno, testy to drugie (co prawda z 2006 roku ale porównanie miarodajne) - Dębica Frigo 2 jednak nie jest takim złym wyborem w tym bardzo popularnym rozmiarze

Edytowane przez Lynx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@ leon - opinie to jedno, testy to drugie (co prawda z 2006 roku ale porównanie miarodajne) - Dębica Frigo 2 jednak nie jest takim złym wyborem w tym bardzo popularnym rozmiarze

 

W zeszlym roku mialem Debice ale byly takie sobie tzn. srednia mialy przyczepnosc. Zastanawiam sie w tym roku (wiem, troche spozniony jestem) z zamiana ich na Kormoran, dokladnie ten model http://www.feuvert.pl/sklep/opony/kormoran-snowpro-b2-205-55-R16_055878.html. Moze ktos jezdzil na nich i sie wypowie? Dobrze tez jakby byly troche cichsze od Debicy :/ Ewentualnie cos w podobnej cenie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma jakąś propozycję jeśli chodzi o 225/45/R18 (Legacy GT, fabryczny rozmiar)? Widziałem, że kolega piotrr zdecydował się na Nokiany. Z tego co widzę na ceneo:

- 400-450 zł , Kumho (KW27), Falken (HS449), Kleber (Krisalp HP2)

- 450-500 zł , Hankook (Hankook Winter i*cept evo2 W320 ), Pirelli (starsze Sottozero), BFGoodrich (G-Force Winter)

- 500-550 zł , Fulda (Kristall Control H/P), Yokohama (W.Drive V902), Vredestein (Wintrac Xtreme), 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, to chyba mój pierwszy post

Na początek może moja opinia o zimowych, subiektywna, nie jestem ekspertem

- 10 lat temu miałem Frigo, trochę się ślizgały i głośne, zamienione na Vredestein, wyraźna poprawa, lepiej trzymały i cichsze

- następnie 6 lat używałem (w Outback) stare (nie wiem jak) Nexgen (koreańskie), nie mogę złego słowa powiedzieć ale ostatnio guma była tak twarda że zamieniłem

- ostatni rok na Goodyear Ice 2, śniegu było mało ale na lodzie dobrze trzymały i bardzo ciche

 

Teraz pytania, dla Forester My2015 2.0D, przymierzam się do zakupu opon i może felg, zalecane 225/60 R17 99H

- nie widzę Goodyear w tym rozmiarze i myślę nad Vredestein Vintrac Xtreme S, 225/60 R17 103H XL, proszę o opinię

- przy okazji, felgi w danych 7Jx17 ET48, to chyba 5x100?, jest mały wybór z ET48, pytanie na ile można odstąpić od tej wartości ?

- dla felg w sklepach jest parametr otwór osadzenia/centralny, jaki powinien być dla tego Forester ?

- ten Forester chyba nie ma czujników ciśnienia TPMS, rano sprawdzę, ale jak ma to czy bez nich da radę?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przy okazji, felgi w danych 7Jx17 ET48, to chyba 5x100?,

 

tak, 5x100.

 

 

 

dla felg w sklepach jest parametr otwór osadzenia/centralny, jaki powinien być dla tego Forester ?

 

Subaru ma z reguły 56.1 ale tak nikt do tej pory nie sprawdził w nowym Forku :)

 

 

 

ten Forester chyba nie ma czujników ciśnienia TPMS, rano sprawdzę, ale jak ma to czy bez nich da radę?

 

z pewnością ma. Z tego co pamiętam taka dyrektywa unijna i wszystkie nowe auta muszą mieć. Wszystko da rady kwestia tylko podejścia. Opcje masz trzy:

- założyć inne koła i jeździć z zapaloną ikoną awarii czujnika TPMS. Ciekawostka: zmieniłem u siebie na koło bez czujnika i przy pierwszym odpaleniu komunikatu nie było :)

- wyłączyć czujniki w komputerze ( wizyta w ASO )

- zakupić czujniki ( tylko oryginalne bo zamienniki się nie "stroją" ) założyć i pojechać do ASO na programowanie. Na wiosnę powtórka.

 

Tak tak żeby było łatwiej :)

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi,

Długo się wahałem między Nokian WR i Verdestein, może błąd ale zamówiłem te drugie

Zamówiłem też felgi żeby mieć całe koła, MAK Veloce 7,00x17 5x100 48,00
Sprawdzałem, koła mają czujniki, ale nie wiem czy tylko z tyłu, zadzwonię dzisiaj do serwisu żeby dowiedzieć więcej

Drogo to wszystko wychodzi, mam nadzieję że będzie na parę lat (nadzieja matką głupich? :D).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupić czujniki ( tylko oryginalne bo zamienniki się nie "stroją" ) założyć i pojechać do ASO na programowanie. Na wiosnę powtórka.

słyszałem że przy zmianie kół nie można przewozić drugiego kompletu z czujnikami w aucie - bo elektronika wariuje - wykrywa podwójnie /?/ :)  

Edytowane przez piotrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...