Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Zużycie WR D3 to raczej kwestia konkretnego auta/kierowcy. Zakładałem do 3 różnych aut i na 2 wciąż mają się dobrze (przebieg >25tys. km), a 1 sprzedałem po sezonie :)

 

Albo też i kwestia konkretnego kompletu opon.  

 

Opona przednia  - widać, że lamele się kończą, miejscami są już gładkie klocki:

ihost_1453644305__img_2727m.jpg

 

Opona tylna - lamele również mocno wytarte. 

ihost_1453644532__img_2734m.jpg

 

Ze zużyciem i wymianą, to trochę jak z gumą do żucia. Jeden żuje gumę, tak długo jak jest słodka, inny, gdy jeszcze ma jakiś aromat, a inny tak długo jak da się jeszcze żuć, a jak zrobi się twarda, to ją wyrzuca.

 

Geolandary też poszły na szrot bez wielkiego żalu :D

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24062548263_11afe990d1_c.jpg24393891410_85aa989341_c.jpg

 

opony dotarły za to śnieg jakby się obraził  ;)

 

na przodzie Federal Himalaya WS2 SL z indeksem V 

na tyle Federal Himalaya WS2 z indeksem T (wszystkie miały być takie ale niestety nie udało się)

 

tył odrobinę pływa na suchym (za to dużo lepiej wybiera nierówne, połatane asfalty)

przód dużo stabilniejszy tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przód dużo stabilniejszy tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest)

zimowki sa miekkie i np ja uwielbiam na nich smigac 0 skrzypienia daszka, ramki zegarow, prawego nawiewu :facepalm:  .lepiej sprawdz czy przypadkiem czegos w przednim  zawieszeniu nie masz uwalonego...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

lepiej sprawdz czy przypadkiem czegos w przednim  zawieszeniu nie masz uwalonego...
 

 

nie do albo deska rozdzielcza pod samą szybą od wewnątrz albo na zewnątrz

 

zawias nawet dzisiaj przeglądany przy okazji lekkich obmiarów bo się szykuje do wymiany całego  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

zawias nawet dzisiaj przeglądany przy okazji lekkich obmiarów bo się szykuje do wymiany całego ;)

ketiv dlaczego? nawet nie strasz ze w 3 letnim aucie jest juz do wymiany...

 

 

dalsza część o zawieszeniu

 

http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/80138-amortyzatory-xv-diesel/?p=2246278

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest)

 

A dużo ciężarków poszło na wyważenie opon? Może są wyważone ale i tak niecałkiem okrągłe? Mialem tak w pierwszych nokianach z fabryki w Rosji - kolejne były już OK.

Chyba ok. 2005-6 roku.

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest)

A dużo ciężarków poszło na wyważenie opon? Może są wyważone ale i tak niecałkiem okrągłe? Mialem tak w pierwszych nokianach z fabryki w Rosji - kolejne były już OK.

Chyba ok. 2005-6 roku.

 

 

źle napisałem drgania deski wzbudzające jej grani, na gładkim równym asfalcie lekko słyszane na chropowatym bardzo wyraźnie po przekroczeniu 45-50 bez względu na stan drogi zanikają 

 

na kierownicy, nadwoziu itp. żadnych niepokojących drgań od kół nie ma bez względu na to które opony są zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

 

opony dotarły za to śnieg jakby się obraził    na przodzie Federal Himalaya WS2 SL z indeksem V  na tyle Federal Himalaya WS2 z indeksem T (wszystkie miały być takie ale niestety nie udało się)
 

 

wiele śniegu nie doświadczyły ale lepsze coś jak nic

 

inne auto  ;)

na takim "setupie" można XV po śniegu bez obaw śmigać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję lekki lift Obka 2005, i pytanie czy ktoś przerabiał jak mieści się opona 225/60/17, dodam że szukam coś podobnego bieżnikiem do Geolandara a/t-s g012. Polecacie tą oponę czy dać sobie z nią spokój ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje Nokiany WR D4 sprawują się świetnie. Dziś odważyłem się na pokonanie dosyć krętej trasy podczas śniegu w nieco brawurowy sposób. ESP miało niewiele do roboty, bo opony bardzo łatwo dają się prowadzić, zaskakująco dobrze odprowadzają błoto pośniegowe i trzymają na śliskim. O ile WR D3 mnie nie urzekły i do końca trudno było przewidzieć ich reakcję, o tyle nowy model mnie przekonał, że warto było kupić nowy komplet.

Bardzo komfortowe, ciche, a zarazem dobrze prowadzące się opony.

 

 

---------

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję lekki lift Obka 2005, i pytanie czy ktoś przerabiał jak mieści się opona 225/60/17, dodam że szukam coś podobnego bieżnikiem do Geolandara a/t-s g012. Polecacie tą oponę czy dać sobie z nią spokój ?

Mam je w forku w rozmiarze 215/65/16 i felgach 7" z gtka. Bardzo uniwersalne opony letnie, zima da się jeździć ale to nie to co z zimowymi.

Po 50k km podjechane są bardziej na bokach (nie wiem czemu, ciśnienie mam po 2.2 p/t).

 

Hamowanie na szutrach dużo lepsze niż zimowki, przyczepność na mokrym szutrze też dobra. Na asfalcie bez zastrzeżeń.

 

W drugim aucie mam bfg at i tych do forka bym nie zakładał.

 

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zima się zbliża i potrzebuję nowe opony: rozważam Nokiany WD3 lub WD4, Dunlopy, Hankooki, lub inne. Te ostatnie dosyć dobrze się sprawdzają w Skandynawii, podobnie jak Nokiany. Auto będzie jeździło głownie trasy 100km przeważnie Zakopianką, czyli ma być pewnie na śliskiej nawierzchni, hamowanie na mokrym. Nie zależy mi na głośności, bo i tak będzie słychać wydech ;)

Chciałbym zmieścić się w 1200zł... Możecie coś polecić? Albo ktoś na dobrą ofertę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima się zbliża i potrzebuję nowe opony: rozważam Nokiany WD3 lub WD4, Dunlopy, Hankooki, lub inne. Te ostatnie dosyć dobrze się sprawdzają w Skandynawii, podobnie jak Nokiany. Auto będzie jeździło głownie trasy 100km przeważnie Zakopianką, czyli ma być pewnie na śliskiej nawierzchni, hamowanie na mokrym. Nie zależy mi na głośności, bo i tak będzie słychać wydech ;)

Chciałbym zmieścić się w 1200zł... Możecie coś polecić? Albo ktoś na dobrą ofertę?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

W jakim rozmiarze szukasz opon ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...