PR7EMEK Opublikowano 23 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2016 Zużycie WR D3 to raczej kwestia konkretnego auta/kierowcy. Zakładałem do 3 różnych aut i na 2 wciąż mają się dobrze (przebieg >25tys. km), a 1 sprzedałem po sezonie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komor Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 a nie bardzo pasowało mi jeździć na takiej oponie bo rozwalił bym łożysko Co rozwala łożysko? Podpowiedzcie laikowi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 Zużycie WR D3 to raczej kwestia konkretnego auta/kierowcy. Zakładałem do 3 różnych aut i na 2 wciąż mają się dobrze (przebieg >25tys. km), a 1 sprzedałem po sezonie Albo też i kwestia konkretnego kompletu opon. Opona przednia - widać, że lamele się kończą, miejscami są już gładkie klocki: Opona tylna - lamele również mocno wytarte. Ze zużyciem i wymianą, to trochę jak z gumą do żucia. Jeden żuje gumę, tak długo jak jest słodka, inny, gdy jeszcze ma jakiś aromat, a inny tak długo jak da się jeszcze żuć, a jak zrobi się twarda, to ją wyrzuca. Geolandary też poszły na szrot bez wielkiego żalu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubanow Opublikowano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2016 a nie bardzo pasowało mi jeździć na takiej oponie bo rozwalił bym łożysko Co rozwala łożysko? Podpowiedzcie laikowi. bicie "pionowe" koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 26 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2016 Nowe opony: Nokian WR D4 - 215/65/16. Ostatni raz taki przeskok w prowadzeniu samochodu odczułem, jak wywaliłem Geolandary i założyłem normalne szosowe GoodYear'y. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 27 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2016 W Skandynawii według "lokalsów" króluje nokian hakapelitta, szczególnie wersja z kolcami tu gdzie mieszkam. Nie wiem ile w tym marketingu, ale w testach też jest na podium. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 opony dotarły za to śnieg jakby się obraził na przodzie Federal Himalaya WS2 SL z indeksem V na tyle Federal Himalaya WS2 z indeksem T (wszystkie miały być takie ale niestety nie udało się) tył odrobinę pływa na suchym (za to dużo lepiej wybiera nierówne, połatane asfalty) przód dużo stabilniejszy tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 (edytowane) przód dużo stabilniejszy tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest) zimowki sa miekkie i np ja uwielbiam na nich smigac 0 skrzypienia daszka, ramki zegarow, prawego nawiewu .lepiej sprawdz czy przypadkiem czegos w przednim zawieszeniu nie masz uwalonego... Edytowane 29 Stycznia 2016 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 lepiej sprawdz czy przypadkiem czegos w przednim zawieszeniu nie masz uwalonego... nie do albo deska rozdzielcza pod samą szybą od wewnątrz albo na zewnątrz zawias nawet dzisiaj przeglądany przy okazji lekkich obmiarów bo się szykuje do wymiany całego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 zawias nawet dzisiaj przeglądany przy okazji lekkich obmiarów bo się szykuje do wymiany całego ketiv dlaczego? nawet nie strasz ze w 3 letnim aucie jest juz do wymiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 zawias nawet dzisiaj przeglądany przy okazji lekkich obmiarów bo się szykuje do wymiany całego ketiv dlaczego? nawet nie strasz ze w 3 letnim aucie jest juz do wymiany... dalsza część o zawieszeniu http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/80138-amortyzatory-xv-diesel/?p=2246278 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fala Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 (edytowane) tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest) A dużo ciężarków poszło na wyważenie opon? Może są wyważone ale i tak niecałkiem okrągłe? Mialem tak w pierwszych nokianach z fabryki w Rosji - kolejne były już OK.Chyba ok. 2005-6 roku. Edytowane 29 Stycznia 2016 przez Fala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 tylko dramatycznie uwidoczniły się drgania przy ok 40-50 km/h i teraz deska to już "gra potężnie" (nie mam pojęcia co to jest)A dużo ciężarków poszło na wyważenie opon? Może są wyważone ale i tak niecałkiem okrągłe? Mialem tak w pierwszych nokianach z fabryki w Rosji - kolejne były już OK.Chyba ok. 2005-6 roku. źle napisałem drgania deski wzbudzające jej grani, na gładkim równym asfalcie lekko słyszane na chropowatym bardzo wyraźnie po przekroczeniu 45-50 bez względu na stan drogi zanikają na kierownicy, nadwoziu itp. żadnych niepokojących drgań od kół nie ma bez względu na to które opony są zamontowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 7 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2016 opony dotarły za to śnieg jakby się obraził na przodzie Federal Himalaya WS2 SL z indeksem V na tyle Federal Himalaya WS2 z indeksem T (wszystkie miały być takie ale niestety nie udało się) wiele śniegu nie doświadczyły ale lepsze coś jak nic inne auto na takim "setupie" można XV po śniegu bez obaw śmigać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papug Opublikowano 9 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2016 Planuję lekki lift Obka 2005, i pytanie czy ktoś przerabiał jak mieści się opona 225/60/17, dodam że szukam coś podobnego bieżnikiem do Geolandara a/t-s g012. Polecacie tą oponę czy dać sobie z nią spokój ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 10 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2016 (edytowane) Moje Nokiany WR D4 sprawują się świetnie. Dziś odważyłem się na pokonanie dosyć krętej trasy podczas śniegu w nieco brawurowy sposób. ESP miało niewiele do roboty, bo opony bardzo łatwo dają się prowadzić, zaskakująco dobrze odprowadzają błoto pośniegowe i trzymają na śliskim. O ile WR D3 mnie nie urzekły i do końca trudno było przewidzieć ich reakcję, o tyle nowy model mnie przekonał, że warto było kupić nowy komplet. Bardzo komfortowe, ciche, a zarazem dobrze prowadzące się opony. --------- Błędy w pisowni sponsoruje iPhone + Tapatalk Edytowane 10 Lutego 2016 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
logicsys Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Planuję lekki lift Obka 2005, i pytanie czy ktoś przerabiał jak mieści się opona 225/60/17, dodam że szukam coś podobnego bieżnikiem do Geolandara a/t-s g012. Polecacie tą oponę czy dać sobie z nią spokój ?Mam je w forku w rozmiarze 215/65/16 i felgach 7" z gtka. Bardzo uniwersalne opony letnie, zima da się jeździć ale to nie to co z zimowymi. Po 50k km podjechane są bardziej na bokach (nie wiem czemu, ciśnienie mam po 2.2 p/t). Hamowanie na szutrach dużo lepsze niż zimowki, przyczepność na mokrym szutrze też dobra. Na asfalcie bez zastrzeżeń. W drugim aucie mam bfg at i tych do forka bym nie zakładał. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papug Opublikowano 11 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2016 Jeśli 16 bym wsadzał, to myślałem nad 225/70. Ogólnie, coś podnieść oponą, reszta około 3 cm na sprężynach już. Już jestem po wstępnych rozmowach z moim mechanikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Zima się zbliża i potrzebuję nowe opony: rozważam Nokiany WD3 lub WD4, Dunlopy, Hankooki, lub inne. Te ostatnie dosyć dobrze się sprawdzają w Skandynawii, podobnie jak Nokiany. Auto będzie jeździło głownie trasy 100km przeważnie Zakopianką, czyli ma być pewnie na śliskiej nawierzchni, hamowanie na mokrym. Nie zależy mi na głośności, bo i tak będzie słychać wydech Chciałbym zmieścić się w 1200zł... Możecie coś polecić? Albo ktoś na dobrą ofertę? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrzan94 Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Zima się zbliża i potrzebuję nowe opony: rozważam Nokiany WD3 lub WD4, Dunlopy, Hankooki, lub inne. Te ostatnie dosyć dobrze się sprawdzają w Skandynawii, podobnie jak Nokiany. Auto będzie jeździło głownie trasy 100km przeważnie Zakopianką, czyli ma być pewnie na śliskiej nawierzchni, hamowanie na mokrym. Nie zależy mi na głośności, bo i tak będzie słychać wydech Chciałbym zmieścić się w 1200zł... Możecie coś polecić? Albo ktoś na dobrą ofertę? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk W jakim rozmiarze szukasz opon ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Jeśli zdecydujesz się na Nokiany, to lepszym modelem od WRD3 jest WRD4. Przerabiałem i mogę z czystym sumieniem polecić. WRD3 nie zapewniają tak dobrego czucia tego, co się dzieje pod kołami, jak model nowszy, który jest cichy, dobry na mokrym i na suchym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 W jakim rozmiarze szukasz opon ? 205-55-R16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 Mam pytanko, czy opona 215 55 17 na felgę 7.5j bedzie OK czy już lekki naciąg ? Obecnie mam 225 i strasznie pływa na koleinach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarcinK Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 dla 215 zalecane jest 7 cali, ale norma jest od 6 do 8 To że pływa, to raczej kwestia twardości boków opony, a nie szerokości, ale fakt - im węższa opona tym 'kultura' jazdy po naszych drogach lepsza. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chrzan94 Opublikowano 16 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2016 W jakim rozmiarze szukasz opon ? 205-55-R16 Jak możesz dołożyć "parę" zł to bierz Dunlopy Najlepiej bieżnik Winter Sport 5 Chyba obecnie najlepszy wybór na nasze mokre i w miarę ciepłe zimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się