Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

miało być taniej, ew. porównywalnie, czytałem 10 lat temu że dębica frigo mają uciąg dużo lepszy od tych droższych marek, myślę o czymś między 250-350 zeta za oponke, nie wiem czy w japan i usa maja te eko obwarowania że opona musi być procentowo z używanych zrobiona  bo tak jest eko w unii. 

 

ma ktoś namiary na toyo observe gsi-5 lub yokohama ice guard ig 35, ew. kumho  I'ZEN KW 22 lub hankook winter  i'pike RS W419,itd itp., nigdzie ich nie mają, co za kraj...

Edytowane przez alcyone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te pierwsze toyo są nowe jak i używane na alledrogo

te drugie yokohamy tez je tam znajdziesz i na byłej tablicy

Kumho sa na stronie opony

Hankook normalnie na alledrogo nowe

 

szukałeś w ogóle.....??  no chyba że jakiś nie standardowych rozmiarów szukasz.....albo nie chodziło Ci o zakupy w Polsce?

Edytowane przez maskun
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a tak mniej nordycko, co myślicie o semperit speed-grip 2

W Skandynawii średnio dawały radę, kupiłem nówki i po 2 latach zamieniłem na starsze Nokiany nordyckie. W Polsce były ok, dobry stosunek jakości do ceny moim zdaniem.

 

 

Sent with Tapatalk

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry Wieczór. Potrzebuję pomocy w wyborze opon do Forka SG. Z tego co mówi tabliczka, to pasują tam 205/70 i 215/60. Niestety są to 16'' i dlatego 205/70 odpada ze względu na cenę. Oczekuję od opon, żeby dobrze poradziły sobie na mokrym. Śnieg i sucha nawierzchnia to temat mniej ważny. Poszukałem trochę i znalazłem Falkeny HS 449 i Nexeny Winguardy Snow G. Czy z tej dwójki falkeny będą lepsze na mokrym? A może jakieś inne gumy?

 

Edit: Myślałem ponadto nad tym jakie to powinny być opony. Asymetryki, czy kierunkowe. W zasadzie na zimę lepsze powinny być kierunkowe.

Pozdrawiam.

Edytowane przez Grimus23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montował ktoś może Bridgestone Blizzak LM-32 i podzieli się wrażeniami. Kupno opon na dniach i na placu boju pozostały:

Nokian WR A3

Bridgestone Blizzak LM-32

Dunlop Wintersport 5D

 

Minus Nokiana to brak rantu ochronnego, ale są najtańsze w stawce, każda następna to +100PLN, także różnice są już odczuwalne w portfelu. Najbardziej ciekawi mnie ten Bridgestone, nie jest mega drogi, ale nie wiem też czy dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry Wieczór. Potrzebuję pomocy w wyborze opon do Forka SG. Z tego co mówi tabliczka, to pasują tam 205/70 i 215/60. Niestety są to 16'' i dlatego 205/70 odpada ze względu na cenę. Oczekuję od opon, żeby dobrze poradziły sobie na mokrym. Śnieg i sucha nawierzchnia to temat mniej ważny. Poszukałem trochę i znalazłem Falkeny HS 449 i Nexeny Winguardy Snow G. Czy z tej dwójki falkeny będą lepsze na mokrym? A może jakieś inne gumy?

 

Edit: Myślałem ponadto nad tym jakie to powinny być opony. Asymetryki, czy kierunkowe. W zasadzie na zimę lepsze powinny być kierunkowe.

 

Pozdrawiam.

wg mnie zdecydowanie falken asymetryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Montował ktoś może Bridgestone Blizzak LM-32 i podzieli się wrażeniami

mam je u siebie w XV. Bardzo dobra opona. W warunkach mocno zimowych Subarak idze na nich jak czołg. Na mokrym i suchym zachowują się o wiele lepiej niz seryjne geolandary - nie piszcza nie slizgaja się. W rozmiarze 225/55/17 maja 2 wady moim zdaniem:

1) powyzej 140km/h sa głosne

2) auto spala okolo 1-2l/100km wiecej paliwa niz na geolandarach w tych samych warunkach

Czy kupiłbym je raz jeszcze? Z całą pewnością. No i są made in Poland :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Karas za podzielenie się wrażeniami, chyba się na nie zdecyduję

z dunlopa tez bedziesz zadowolony. Tak naprawde w oponie zimowej ważne jest aby miała bieżnik w kształcie jodełki, oznaczenie sniezynki w 3 szczytach ( nie kazda opona M+S ja ma) i zeby nie była wyprodukowana w chinach ( nie nawidze chinskich wyrobów, które zalewają krajowy rynek i staram sie unikac jak ognia jezeli jest taka możliwosc) . Co do Nokian WR A3- bieznik asymetryczny dobry na "zime w miescie" a nie na prawdziwe warunki zimowe- takie moje zdanie. Jak Nokian to tylko D3, D4 i Hakkapelitta ( bieżnik w kształcie jodełki ) Zreszta teraz zimy w Polsce są tak słabe i krótkie, ze gdybym czesto nie jezdził w góry to opon na zimowe bym pewnie nie zmieniał. Gdybym dzisiaj kupował opony to pewnie kupiłbym Dębice Frigo Hp a dlaczego?

Bo: w warunkach mocno zimowych sprawują sie znakomicie ( sprawdzone nie tylko przeze mnie ale przez znajomych w duzo mocniejszych autach z napedem na 1 os ) , maja bdb stosunek cena/jakosc, w warunkach nie zimowych sprawuja sie nie tak dobrze jak konkurencja ale tak jak napisałem wyzej zima w Polsce trwa max 3 -4 miesiące albo i krócej, w zimie i tak szybko jezdzic nie można bo jest slisko i nawet opona za grube $$ Cie nie uratuje jak przez za szybka jazde ( bo masz super opony na których podobno można zasuwać  na sniegu ) wpadniesz w poslizg, no i sa wyprodukowane w Polsce :) Naprawde bardzo przyzwoita guma

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wielu z Was wymieniło już na zimówki ?......ja narazie czekam bo pogoda tylko z rana i w nocy "śliska" a w tych porach nie jeżdżę...

 

Jak to jest z szybszym zużyciem bieżnika w ciepłe dni?? Taka miękka zimowa opona chyba powyżej ok. 10 stopni szybciej się kończy ?? Bo zawsze czekam z wymianą żeby się oponki za szybko nie zużywały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Karas: Zdaje sobie sprawę z tego o czym piszesz, mi najbardziej zależy na dobrym zachowaniu na mokrym kiedy jest zimno (nie na lodzie bo wtedy to wszystko wymięka). W góry za często nie jeżdżę, a dolnośląskie drogi raczej rzadko są zasypane śniegiem. Będzie Bridgestone, albo Dunlop (jeśli da się wyrwać taniej niż znalazłem). W każdym razie dzięki za opinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wielu z Was wymieniło już na zimówki ?......ja narazie czekam bo pogoda tylko z rana i w nocy "śliska" a w tych porach nie jeżdżę...

 

Jak to jest z szybszym zużyciem bieżnika w ciepłe dni?? Taka miękka zimowa opona chyba powyżej ok. 10 stopni szybciej się kończy ?? Bo zawsze czekam z wymianą żeby się oponki za szybko nie zużywały

 

Ja wymieniam jutro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry Wieczór. Potrzebuję pomocy w wyborze opon do Forka SG. Z tego co mówi tabliczka, to pasują tam 205/70 i 215/60. Niestety są to 16'' i dlatego 205/70 odpada ze względu na cenę.

 

Z tego co pamiętam, w Forku SG rozmiar 205/70 to były 15-tki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dobry Wieczór. Potrzebuję pomocy w wyborze opon do Forka SG. Z tego co mówi tabliczka, to pasują tam 205/70 i 215/60. Niestety są to 16'' i dlatego 205/70 odpada ze względu na cenę.

 

Z tego co pamiętam, w Forku SG rozmiar 205/70 to były 15-tki

 

Tak, poszukuję 215/60/R16. Myślałem nad WR D3, Alpinami 5 lub UG Performance G1. Najbardziej zdecydowany jestem na Nokiany, widziałem dobre opinie w tym wątku. Pozostałe będą lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki Karas za podzielenie się wrażeniami, chyba się na nie zdecyduję

z dunlopa tez bedziesz zadowolony. Tak naprawde w oponie zimowej ważne jest aby miała bieżnik w kształcie jodełki, oznaczenie sniezynki w 3 szczytach ( nie kazda opona M+S ja ma) i zeby nie była wyprodukowana w chinach ( nie nawidze chinskich wyrobów, które zalewają krajowy rynek i staram sie unikac jak ognia jezeli jest taka możliwosc) . Co do Nokian WR A3- bieznik asymetryczny dobry na "zime w miescie" a nie na prawdziwe warunki zimowe- takie moje zdanie. Jak Nokian to tylko D3, D4 i Hakkapelitta ( bieżnik w kształcie jodełki ) Zreszta teraz zimy w Polsce są tak słabe i krótkie, ze gdybym czesto nie jezdził w góry to opon na zimowe bym pewnie nie zmieniał. Gdybym dzisiaj kupował opony to pewnie kupiłbym Dębice Frigo Hp a dlaczego?

Bo: w warunkach mocno zimowych sprawują sie znakomicie ( sprawdzone nie tylko przeze mnie ale przez znajomych w duzo mocniejszych autach z napedem na 1 os ) , maja bdb stosunek cena/jakosc, w warunkach nie zimowych sprawuja sie nie tak dobrze jak konkurencja ale tak jak napisałem wyzej zima w Polsce trwa max 3 -4 miesiące albo i krócej, w zimie i tak szybko jezdzic nie można bo jest slisko i nawet opona za grube $$ Cie nie uratuje jak przez za szybka jazde ( bo masz super opony na których podobno można zasuwać  na sniegu ) wpadniesz w poslizg, no i sa wyprodukowane w Polsce :) Naprawde bardzo przyzwoita guma

 

Też chcę kupić Dębicę frigo HP. Teraz mam Good Year Ultra Grip i to jest ta sama opona z przed paru lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Debica jest własnoscia Goodyear'a i jest jego budzetowa marka. Frigo to dokładnie   ultragrip 5 czyli opona goodyeara sprzed paru ładnych paru lat . Natomiast Goodyear jako marka premium sprzedaje ultragrip 8, która zreszta tez jest m.in produkowana w Debicy podobnie jak sava, dunlop i fulda. Debica jest jednym  z największych dostawców ( ale nie wyłącznym )  opon dla goodyeara. Szkoda ze wiekszosc polaków woli kupic marke zagraniczną niż krajową pomimo ze wyprodukowane są w tym samym zakładzie- jak widac marketing swoje robi. Cudze chwialicie a swojego nie znacie :( 

Jak juz pisałem gdybym teraz kupował zimówki kupiłbym własnie frigo

Edytowane przez Karas
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...