Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

Chłopaki, w Istebnej już spadł śnieg więc czas się chyba rozglądać powoli za zimówkami... pacjent ciutek nietypowy, bo Subaru SVX. Ciężka (~1700kg) locha. Auto głównie porusza się po DSR i autostradach Aglomeracji Śląskiej, ale raczej z "nieśpiesznymi" prędkościami (100-120km/h). Celuję w klasę premium, ale popularny rozmiar (205/55/16, oryginalnie auto ma 225/50/16 ale primo nie chcę przepłacać, secundo węższa opona o wyższym profilu na zimę nie jest takim głupim pomysłem).

 

Co polecicie do takich zastosowań? Ma być przede wszystkim bezpieczne - śnieg na pewno zobaczy gdy pojadę na weekend, ale w ciągu tygodnia będzie raczej jeździło po miejskich, czarnych (mokrych?) drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Celuję w klasę premium, ale popularny rozmiar (205/55/16, oryginalnie auto ma 225/50/16

 

Mi ktoś wcześniej polecał Dunlopy

 

 

 

Jak możesz dołożyć "parę" zł to bierz Dunlopy Najlepiej bieżnik Winter Sport 5   Chyba obecnie najlepszy wybór na nasze mokre i w miarę ciepłe zimy.
 

 

Właśnie mam zamiar zamówić. Ktoś ma jakieś ciekawe alternatywy? 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jeździłęm na GoodYear UltraGrip 8 i teraz na Semperit SpeedGrip 2

Oba ok.

Z Semperitów kiedyśtam nie byłem do końca zadowolony.

Zamówiłem Dunlop'y. Zonbaczymy jak będą się sprawowały.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno zmieniłem opony na zimowe. Jezdze na blizzakach 3 sezon i złego słowa powiedziec nie moge. Na suchym ok , na mokrym również, bieżnika nic nie ubyło są produkowane w Polsce. Są głośne ale w XV każda opona taka będzie bo jest to puszeczka bez wygłuszenia. W porównaniu z seryjnymi geolandarami trakcja na suchym i mokrym wzrosła o 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wszyscy zaliczają Nokiany do klasy premium ;-)

O ile szybciej zużywający się bieżnik to zjawisko chyba dość częste w oponach o lepszej przyczepności (Mam Dunlopy SP SportMaxx RT to coś o tym wiem ;-) to pęknięcia od wewnętrz to dość niepokojący objaw i chyba raczej wada fabryczna niż naturalne zużycie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te opony ktore  wymienil Christoph sa wszystkie Super.

Jezdzilem Forkiem na Nokian

 

Male auta mialy God Year,  Michelin i Conti

 

Super byly Continental : Conti Winter Contact 

Ciche !

 

... a po trzech sezonach to i tak wszystkie marki byly lyse.

Zimowe czy letnie.

 

No ale zima odwolana znowu... Konzerta nie budjet. Sniega niet.

 

Zostaje na Michelin CrossClimate.

Tu na 100% jak spadnie snieg lub temperatura to na max 1 dzien lub kilka godzin.

Edytowane przez J23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zakładałem zimówki. Wiem wiem wcześnie, ale akurat potrzebuje takie mieć :)

Postanowiłem się wybrać do zakładu specjalizującego się w oponach. 

Czy słyszeliście o czymś takiem, że powinno się dokręcić koła po przejechaniu 20km od wymiany? Mnie trochę zamurowało jak to usłyszałem, jeśli już to miałem w przeszłości problemy z za mocno przykręconymi kołami....

 

Obecnie jeżdżę na Nokian WR SUV 3

Kurczę przez sezon letni zapomniałem jakie te opony są głośne, masakra, trzeba się znów przyzwyczaić :)

Poza tym mankamentem, uważam że jest bardzo dobra.

 

Dziś natomiast padł mi czujnik ciśnienia w jednym kole... Nie miałem z nimi do tej pory doświadczenia, ale normalne jest że padł po roku użytkowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z momentem ustawionym na 98 Nm :)

Wszystkie Subaraki tyle mają? Wiem, że co najmniej niektóre tak, ale czy wszystkie?

 

A co do dokręcania - w Subaru jeszcze mi się nie zdarzyła niespodzianka, ale w Clio miałem notorycznie luzujące się śruby. Pomogła ich wymiana.

 

Sprawdzam zwykle po około 50km od jakiejkolwiek roboty przy kołach. Wszystkie zalecenia jakie widziałem (ale nie mówię, że widziałem wszystkie istniejące) mówiły o dystansach rzędu 50-100 km.

 

Na rajdach/pojeżdżawkach często po założeniu kół robię jakiś slalom (żeby koła się "ułożyły" na miejscu) i od razu po nim też sprawdzam dokręcenie, żeby mieć większą pewność, że na próbie koło zostanie przy samochodzie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, a jakie(ś) opinie macie o Bridgestone Blizzak LM001? W Imprezie miałem Blizzaki (bodaj LM-32) i złego słowa nie mogłem powiedzieć - warto dopłacać przeszło 200 za komplet Dunlopów?

 

EDIT: W podobnej cenie są jeszcze Pirelli Cinturato Winter. Lepsze?

Edytowane przez BelegUS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...