Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

205/55/16 nie będą nigdzie obcierały ? Pacjent Hawkeye 2.0

Nie powinno nigdzie obcierać. Ok. 3% różnicy w odniesieniu do oryginalnego, jeżeli się nie mylę. Maksymalna dopuszczalna różnica do 4%

W bugu to oficjalny fabryczny rozmiar. W późniejszych modelach się to zmieniło, czy różnice są między WRX i ssakami? Ale też nie spodziewam się problemów, skoro i w GF turbo ich nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie to rocznikowo na skraju, ale wolałbym nie ryzykować i dołożyć do nowych bądź świeżych opon ;) Szkoda by było rozbić szuwarka bo guma stwardniała i nie działa jak powinna :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Według mnie to rocznikowo na skraju, ale wolałbym nie ryzykować i dołożyć do nowych bądź świeżych opon ;) Szkoda by było rozbić szuwarka bo guma stwardniała i nie działa jak powinna :(

Też tak myślę, o ile to typowa mieszanka zimowa, a nie terenówka - stąd pytanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Według mnie to rocznikowo na skraju, ale wolałbym nie ryzykować i dołożyć do nowych bądź świeżych opon ;) Szkoda by było rozbić szuwarka bo guma stwardniała i nie działa jak powinna :(
Też tak myślę, o ile to typowa mieszanka zimowa, a nie terenówka - stąd pytanie :)
Trafna uwaga ❕ ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Według mnie to rocznikowo na skraju, ale wolałbym nie ryzykować i dołożyć do nowych bądź świeżych opon ;) Szkoda by było rozbić szuwarka bo guma stwardniała i nie działa jak powinna :(
Też tak myślę, o ile to typowa mieszanka zimowa, a nie terenówka - stąd pytanie :)
Trafna uwaga ❕ ;)
To jak - jeździł ktoś / wie ktoś? Thx!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego w moim frigo lamelki nie są zębate tylko poziome proste? Większość jak widzę na mieście ma zębate, sam takie miałem w służbowym a kupilem takie dziwne.. Są super, ale nurtuje mnie ta różnica.

http://www.aaaopony.pl/pl/pneumatiky.php?druh=2&vyrobce=Debica&sirka=205&profil=55&prumer=16&id=57358&utm_source=shopping.Google.pl że niby HP.. To lepsze? Jest tu spec od gum?

Edytowane przez MateuszWwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz kupował osobiście, czy wysyłka? Czasami 10 letnia guma jest mniej zestarzała organoleptycznie niż o połowę młodsza.

Wysyłka.

Nie bardzo mam czas ale muszę wieczorem przysiąść do kompa i sam poszukać info co to za guma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to dobrze że lubię poogladac koła przed odejściem od auta, bo zagladam a tu ssssssss ucieka powietrze, najechalem na coś nawet lepek jak od pinezki się odcisnął, jutro do wulkanizatora... Lepsze wieczorne zmienianie gumy niż pobudka przez żonę o 5 rano i wtedy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będziesz kupował osobiście, czy wysyłka? Czasami 10 letnia guma jest mniej zestarzała organoleptycznie niż o połowę młodsza.

Ale chyba jednak będzie bardziej sparciala czy twarda guma przez starość :( Ż reszta sam w zeszłym roku kupiłem opony od gościa na miejscu i miał dwa komplety i spojarzalem na miecho jak nowe, a guma 8 lat i twarda w ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Będziesz kupował osobiście, czy wysyłka? Czasami 10 letnia guma jest mniej zestarzała organoleptycznie niż o połowę młodsza.

Ale chyba jednak będzie bardziej sparciala czy twarda guma przez starość :( Ż reszta sam w zeszłym roku kupiłem opony od gościa na miejscu i miał dwa komplety i spojarzalem na miecho jak nowe, a guma 8 lat i twarda w ...

 

 

Przykład: Ostatnio zostały mi Conti (premium) z 2006 r., a wyglądał lepiej niż 4 letnia opona klasy średniej (nie ekono). Nie były sparciałe, wyglądały na 2-3 lata, guma świeża. Na pewno też dużo zależy od sposobu przechowywania i użytkowania. Niestety guma gumie nie jest równa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Będziesz kupował osobiście, czy wysyłka? Czasami 10 letnia guma jest mniej zestarzała organoleptycznie niż o połowę młodsza.

Wysyłka.

Nie bardzo mam czas ale muszę wieczorem przysiąść do kompa i sam poszukać info co to za guma.

 

 

Ostatecznie zakładam z powrotem te, które jeździły w zeszłym roku:

http://www.discounttire.com/product/tires/t_20150324.conpt1.xl.jpg

http://www.discounttire.com/dtcs/findTireDetail.do?vid=026462&ra=searchTiresByVehicleAndSize.do&c=0&ar=60&rf=true&rd=17&rc=ILCINT&cs=225&dVeh=dVeh&yr=2014&pc=15243

 

Ćwierć zimówki ;)

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Będziesz kupował osobiście, czy wysyłka? Czasami 10 letnia guma jest mniej zestarzała organoleptycznie niż o połowę młodsza.

Ale chyba jednak będzie bardziej sparciala czy twarda guma przez starość :( Ż reszta sam w zeszłym roku kupiłem opony od gościa na miejscu i miał dwa komplety i spojarzalem na miecho jak nowe, a guma 8 lat i twarda w ...

 

 

Przykład: Ostatnio zostały mi Conti (premium) z 2006 r., a wyglądał lepiej niż 4 letnia opona klasy średniej (nie ekono). Nie były sparciałe, wyglądały na 2-3 lata, guma świeża. Na pewno też dużo zależy od sposobu przechowywania i użytkowania. Niestety guma gumie nie jest równa.

 

No oczywiście masz tu rację, że guma gumie nie równa, ale jeszcze wydaje mi się, że nie ma co porównywać klasy premium do średniej bo też według mnie to nie porozumienie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rację. Tylko śmiać mi się chce jak w "specjalistycznych" mediach krzyczą, żeby zmieniać co 3 lata, a 5 letnia opona to na śmietnik. Z tego co pamiętam w Niemczech życie opony określane jest na 10 lat (kiedyś gdzieś czytałem). A morał z tego taki, że można kupić raz na długi czas. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A morał z tego taki, że można kupić raz na długi czas. :)

wszystko zależy czy dużo jeździsz. Odkąd pamiętam robiąc 20-25k km rocznie  żadna opona jaka miałem nie starczyła mi dłużej niz na 4 lata nie dlatego ze byla za stara ,sparciala czy twarda tylko dlatego ze bieznika bylo juz jak na lekarstwo. Z moich obserwacji wynika ze jak letnia ma nieduzo bieżnika  można na niej latem śmigać- najwyżej będzie gorzej  odprowadzała wodę natomiast w przypadku zimówek mala ilość bieżnika dyskwalifikuje taka oponę do jazdy po śniegu

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat mało jeżdżę o połowę mniejszy dystans, dlatego sugerując się mediami wyrzucałbym opony z ledwie ruszonym bieżnikiem. A jeżeli chodzi o bieżnik to też jest różnie. Pamiętam parę ładnych lat temu miałem Dunlopy z bieżnikiem max. 3 mm (raczej 2mm) i trafiły mi się kompletne koła z Barumami 7-8mm. Założyłem i tragedia. Nie mogłem nigdzie podjechać, a na wodzie lodowisko. Wróciłem do Dunlopów, na których czułem się bezpiecznie, mieliły śnieg aż miło. Z tego co pamiętam, to był model M2, potem miałem M3 wydaje mi się, że już jest gorszy. Po wszystkich doświadczeniach z oponami sugeruję się tylko własnymi odczuciami - nie czuję się bezpiecznie to wymieniam opony i zawsze przed założeniem kół sprawdzam stan opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tutaj bo temat na czasie choć nie o typowo zimowych oponach mowa. Na wiosnę mam plan na weekendy pojeździć trochę OBK poza utwardzonymi ścieżkami i szukam opon typu AT. Jednodniowe wyprawy po 200 - 300 km tras mieszanych, generalnie łatwych ale fajnie mieć możliwość wjechania głębiej  ;)  Tymczasem wpadły mi w oko takie: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-60-r17-99-h-rpb#104435022

 

Możecie się podzielić doświadczeniem i zarekomendować coś innego wartego zainteresowania? (Może być taniej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tutaj bo temat na czasie choć nie o typowo zimowych oponach mowa. Na wiosnę mam plan na weekendy pojeździć trochę OBK poza utwardzonymi ścieżkami i szukam opon typu AT. Jednodniowe wyprawy po 200 - 300 km tras mieszanych, generalnie łatwych ale fajnie mieć możliwość wjechania głębiej ;) Tymczasem wpadły mi w oko takie: http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-geolandar-a-t-s-g012-225-60-r17-99-h-rpb#104435022

 

Możecie się podzielić doświadczeniem i zarekomendować coś innego wartego zainteresowania? (Może być taniej)

Na przestrzeni 11 lat, 3 OBKów i trochę ponad 100tyś.km. (w sumie) przejechanych po Bałkanach i na Krecie (bardzo dużo po szutrach i kamieniach - w górach) stwierdzam, że fabrycznie montowane i ulubione na naszym forum :) Geolandary są bardzo dobrym towarem.

O ile nie zamierzasz jeździć po błocie (bo to będzie natychmiastowa kaplica) - polecam.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

pewnie jednak jakieś błotko będzie

 

...wówczas od geolandara lepszy jest slick... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos starych opon:

miałem w forku Nokiany Hakkapelitta R, z 2010r. Chwilami naprawdę traciłem wiarę w napęd 4x4, nawet jeżeli sterowany elektronicznie. Byłem już gotowy kupować nowszy zestaw, gdybym nie sprzedał forka. 

W dziadku mam opony 7 letnie i trzymają o wiele lepiej niż te forkowe. Prowadzenie dużo bardziej przewidywalne, poślizg kontrolowany ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...