piotrr Opublikowano 13 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) ford chyba seryjnie je montuje (po wpadce z firestone ;P ) hankooki czy nokiany? nokiany się trochę cenią /mój rozmiar to ok 2250zl/ - nie wiem czy wtedy nie szarpnąć się na Dunlopy wintersport 5 /komplet od ok 2460/ Edytowane 13 Października 2015 przez piotrr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) ford chyba seryjnie je montuje (po wpadce z firestone ;P ) hankooki czy nokiany? nokiany się trochę cenią /mój rozmiar to ok 2250zl/ - nie wiem czy wtedy nie szarpnąć się na Dunlopy wintersport 5 /komplet od ok 2460/ Ja bym te dwie stówki dorzucił do jakiś felg na zimę, niż do "lepszego" znaczka na oponie... Ten levorg to chyba jakiś bolid i z pińcet koni ma? Edytowane 14 Października 2015 przez WPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 Ja bym te dwie stówki dorzucił do jakiś felg na zimę, niż do "lepszego" znaczka na oponie... Ten levorg to chyba jakiś bolid i z pińcet koni ma? niestety w de i pl jest tylko 1.6 co za wtopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WPI Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Ja bym te dwie stówki dorzucił do jakiś felg na zimę, niż do "lepszego" znaczka na oponie... Ten levorg to chyba jakiś bolid i z pińcet koni ma? niestety w de i pl jest tylko 1.6 co za wtopa Podziękuj EU-rokratom A wracając do tematu, naprawdę szkoda wystawiać te nowe felgi na próbę, bo ich ewentualna renowacja będzie słono kosztować (tak z 5-6 stówek)... Edytowane 14 Października 2015 przez WPI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sikor44 Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Hej, planuję wyposażyć się na zimę w OEM felgi od Hawka (17') i zastanawiam się jakie oponki (i w jakim rozmiarze) na te koła. Poradzicie coś pls? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 15 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2015 Taki mam dylemat z oponami do mojego 2.0NA, do cywilnej jazdy i bardziej obeznanych pytam. Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na Nokian WR D4 tylko nie ma mojego rozmiaru 205/70R15. Tak się zastanawiam czy lepiej wziąć WR D4 w 205/65R15 czyli o "5" mniejsze czy może WR D3 w seryjnym 205/70R15? Czy jest przepaść w prowadzeniu na tych D4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PR7EMEK Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 WR D3 miałem w 2 różnych autach i byłem zadowolony. To bardzo dobra opona i czasem można się zdziwić bo przy ruszaniu bez problemu, skręcanie też, a jak człowiek próbuje się zatrzymać, to się okazuje, że jest szklanka na drodze (taka, że trudno chodzić). W kopnym śniegu zero stresu. Teraz kupiłem WR D4, ale tak bardziej z ciekawości, czy dali radę coś ulepszyć, czy może popsuć Bez stresu bierz D3 we właściwym rozmiarze 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JedrulaL Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Po przeliczenia, taka opcja wygrała też finansowo, i zamówiłem D3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Ja bym te dwie stówki dorzucił do jakiś felg na zimę, niż do "lepszego" znaczka na oponie... Ten levorg to chyba jakiś bolid i z pińcet koni ma? nie komentuję ostatniej części bo nie wiem czy to żart, złośliwość czy coś innego Natomiast zgodzę się co do felg - taki miałem plan - na zimę 17-ki. Tyle że zima postraszyła wcześniej a ja się wybierałem z rodziną na drugi koniec Polski i musiałem szybko decydować- kupiłem i założyłem nokiany 18'' i w sumie jestem zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Czy ktoś wie, jakie opony powinny siedzieć na felgach 17 cali w Legacy MY05 spec.b? Teraz mam założone 215/50, ale idą do wymiany i z tego co znalazłem, prawidłowy rozmiar to 215/45. Ktoś może to potwierdzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Czy ktoś wie, jakie opony powinny siedzieć na felgach 17 cali w Legacy MY05 spec.b? Teraz mam założone 215/50, ale idą do wymiany i z tego co znalazłem, prawidłowy rozmiar to 215/45. Ktoś może to potwierdzić? 215/45 to rozmiar dla 18" felg, w przypadku 17" felg to wlasnie 215/50 (ew. 225/45) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Czy ktoś wie, jakie opony powinny siedzieć na felgach 17 cali w Legacy MY05 spec.b? Teraz mam założone 215/50, ale idą do wymiany i z tego co znalazłem, prawidłowy rozmiar to 215/45. Ktoś może to potwierdzić? W moim byłym już legacy 2008 17-ki to były 215/45R17 - tyle że to była wersja z sbd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Rzeczywiście, spojrzałem na letnie i są 215/45R18 także na 17" lecą 215/50. A jakieś opony polecicie? Widzę, kilka postów wyżej, że Nokian WR D3/D4 cieszą się dobrą opinią, niestety w moim rozmiarze są A3. Miał ktoś z was styczność z tymi oponami (WR A3) i może się podzielić wrażeniami? Kupiłem ze 2 sezony temu letnie Nokiany do Civica i specjalnie zadowolony nie byłem, ale może w zimówkach są lepsi, w końcu to finowie . Ewentualnie jakieś inne propozycje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrr Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 nie jestem ekspertem ale z doświadczenia wybrałbym opony kierunkowe z symetrycznym wzorem bieżnika - one chyba lepiej się sprawdzają w warunkach mieszanych /zimowych/ takich jak u mnie /B-stok/. Asymetryczne lepiej się sprawdzą na ekspresówkach i innych odśnieżonych i dobrze przygotowanych drogach. Symetryczne znowu chyba bardziej hałasują. Może nie jest to ważne, ale ja zwracam uwagę czy opona ma rant ochronny felgi. Ja przegoniłem auto z B-stoku do Wrocławia w dwie strony już na nowych nokianach wr d4 - i powiem że są odczuwalnie głośniejsze niż seryjne dunlopy. Popatrz na ofertę dunlopa: wintersport 3D /chyba najstarsze a najcichsze/, wintersport 4D /miałem w legacy i były bardzo ok/ i nowe wintersport 5, nowe kierunkowe Goodyear też mają dobre wyniki w testach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Miał ktoś z was styczność z tymi oponami (WR A3) Tak raci ja posiadam Nokian A3 i jazda nich na pewno będzie komfortowa nie martw się....szczególnie pamiętaj masz Subaru i jeśli jeździsz "normalnie" a nie wyczynowo-sportowo to naprawdę zima nie będzie Ci straszna.....śmiem twierdzić że nawet jak założysz najtańsze np. Dębice to przy napędzie Symmetrical AWD nie będzie żadnej różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 AWD hamuje tak samo na śliskim jak FWD czy RWD, więc opona jest ważna.Subaru fizyki nie oszuka. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 jak założysz najtańsze np. Dębice to będzie samochód do driftu, Tępice tylko na klombik lub na blokadę drogi się nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) AWD hamuje tak samo na śliskim jak FWD czy RWD, więc opona jest ważna. ..oczywiście przy hamowaniu na identycznych oponach Seicento czy Levorg będą hamowac podobnie - nawet Levorg gorzej bo cięższy ale napisałem że przy normalnym użytkowaniu (miasto, czasem trasa). Jaka to będzie różnica podczas hamowania między Dębicą a Nokianami ?? serio przy nowych oponach lub takich 1 sezonowych nie powinno być to nawet zauważalne - no chyba że będziemy mierzyć metrówką. Edytowane 21 Października 2015 przez maskun Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 jak założysz najtańsze np. Dębice to będzie samochód do driftu, Tępice tylko na klombik lub na blokadę drogi się nadają. Jeśli dobrze pamiętam, to musisz pogadać z Wełniaczem, bo chyba właśnie je w GT-ku ujeżdża (chyba że Kormorany(?)), i chwali. Choć w sumie... U niego to faktycznie do driftu. (ale przebiegi w trasach też robi konkretne, a nie tylko wieczorne upalanie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raci Opublikowano 21 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2015 Akurat we Wrocławiu to śniegu przeważnie jak na lekarstwo, bardziej zależy mi na tym, żeby dobrze trzymała na mokrym kiedy jest zimno, Letnie już odczułem, że nawet przy temperaturach 7-10 stopni chętnie się ślizgają. Nie ukrywam, że Nokian kusi trochę ceną, ale jeszcze się rozejrzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alcyone Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Cześć, obecnie mam pirelli carving edge, a będę potrzebował coś równie nordyckiego ALE Tańszego, jakieś info ma ktoś? zależy mi żeby były super na śliskim pod górkę oraz w kopnym śniegu. pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 nokian hakkapeliitta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Nokian HAKKAPELIITTA 7 - to dopiero oponki. Osobiście zrobiłem na nich ~2000km w Szwecji w samochodzie przednio napędowym i jazda jak poezja - może nie taka jak Subaru ale problemów z trakcją nie było większych. Szkoda że w Polsce zakazane ..chociaż jak by wtedy kiepsko nasze drogi wyglądały heh Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Nokian HAKKAPELIITTA 7 - to dopiero oponki. Osobiście zrobiłem na nich ~2000km w Szwecji w samochodzie przednio napędowym i jazda jak poezja - może nie taka jak Subaru ale problemów z trakcją nie było większych. Szkoda że w Polsce zakazane ..chociaż jak by wtedy kiepsko nasze drogi wyglądały heh Potwierdzam.Na skandynawskie warunki rewelacyjna. Bardzo dużo Norwegów na nich śmiga. Wysłane z Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maskun Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 Na skandynawskie warunki rewelacyjna No ja głównie w południowej części na trasie Malmo <--> Goteborg więc zima taka jak u nas ale na północy to myślę że podobne wiekszość posiada.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się