Fido__ Opublikowano 20 Września 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 W mało kórym aucie pokazuje on sensowne rzeczy. Zwykle nawet srednie zużycie paiwa pokazuje takie że się nie zgadza z tym ile się zatankowało. Tak przynajmenij słyszałem. Komputer w Vectrze pokazywał ilość spalonego paliwa (jeżeli się go wyzerowało po tankowaniu) z dokładnością do dziesiątych litra. Można było tankować tę ilość w ciemno - zawsze się zgadzało. Sam byłem zdziwiony. W Lagunie różnice nie przekraczały pół litra na baku. W OBK nie pokazuje ilości spalonego paliwa - więc nie ma problemu. Przy hamowaniu silnikiem pokazuje oczywiście 0. A więc okazuje się, że jednak można zrobić skuteczny komputer dla głupiego usera. Gal, Ty masz ten duży wyświetlacz od nawigacji? Tam pokazuje zero? Bo u mnie jest tylko ten malutki wyświetlacz. I tam zera nie widziałem ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E12 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Ninja=> mówiłem wcześniej o sportowym hamowaniu silnikiem to wyklucza teorie Master'sa ta teoria ma racje bytu w taxi (pasek cena okazja rolki i napinacze dobre nic nie piszczy jak się jedze to po co zmieniać) nie przekraczmy 3 tys obrotów. Teoria moja seryjny rozrząd skrzynia kolotka (na prostych zębach ) opona nagrzany slik ,zakrent REDUKCJA rozwali się półoś , sprzęgło itp PS: może rozwalić się rozrząd w takiej sytucji ale po REDUKCJI biegu kiedy predkość obrotowa silnika wzrosnąć grubo powyżej prędkości maxymalnej sprężyny zaworowe nie zdążą zamknąć zaworów i uderzy w nie tłok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Potwierdzam super komputer pokładowy w Vectrze. Pokazywał z dokładnością do kropelki, a na postoju ilość paliwa zużywanego na 1h pracy silnika. Dobrze radził sobie też z podawaniem ilości zużytego paliwa - czego nie potrafi badziewne Legacy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tasior_Miedziak Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 W rtym wątku można załamujące teorie przeczytać :-( Azrael, ja Cię proszę nie oceniaj. Potem jeden z drugim zamknie się w sobie i nie będzie chciał nic napisać. Po to zadajemy pytania i próbujemy na nie odpowiedzieć, żeby dojść do jakichś wniosków i się czegoś nauczyć. Niewiedza jest rzeczą ludzką. Zamiast "załamujące teorie" wolałbym zwyczajnie usłyszeć o braku racji. Azrael, powiedz do Fido__; DOBRZE TATO, to się wkurzy ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Z odcięciem paliwa jest tak. W nowych silnikach z e-obd i sondą szerokopasmową czas wtysku benzyny przy zejściu z obrotów aż do cutoffu równa się 0. W silnikach starszych jest przepłukiwanie i czas otwarcia wtryskiwaczy wynosi w zależności od modelu od 0,40 do 0,80 ms. Pozdrawiam Jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 W silnikach starszych jest przepłukiwanie i czas otwarcia wtryskiwaczy wynosi w zależności od modelu od 0,40 do 0,80ms Przepłukiwanie?? Cylindrów czy wtryskiwaczy?? Słyszałem o tym ale w dwusuwach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 wtryskiwaczy umieszczonych w kolektorze dolotowym na pewno nie trzeba przepłukiwać bo nic im tam nie grozi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wuy3902 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 To ja tez "trzy grosze" dodam od siebie: Nie raz pisaliscie w tym watku o minimalnych obrotach ponizej ktorych paliwo zaczyna byc wtryskiwane. Nikt nie napisal o predkosci. Ja kiedys mialem Peugeot 205 1.6 GTI i tam oprocz obrotow, takim minimum dla wtrysku paliwa byla tez predkosc (zalezy ktore minimum wystapi pierwsze). Pamietam dokladnie 50 km/h. Ponizej tej predkosci podczas hamowania paliwo bylo podawane niezalenie od obrotow. Powyzej tej predkosci i odpowienich obrotow paliwo bylo odciete calkowicie. Moze to tlumaczy podawanie przez kompa jakis wartosci podczas hamowania silnikiem w Subaru? Sprawdzice predkosc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Poprawka - ja pisałem o prędkości ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wuy3902 Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 W takim razie zwracam honor! Przejzalem watek jeszcze raz i znalazlem: "sygnal VSS" - to jest predkosc, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 tak VSS = vechicle speed sensor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Jeszcze wymagane jest często aby komp odciął papliwo przy hamowaniu odpowiednia temperatura silnika. Gdy silnk jest zimny może nie działać cut off, natomiast ecu zmniejszy dawkę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 wtryskiwaczy umieszczonych w kolektorze dolotowym na pewno nie trzeba przepłukiwać bo nic im tam nie grozi. Z twojej wypowiedzi wynika że chodzi o cylindry. Nie chce żebyś pomyślał że się czepiam ale poco przepłukiwać cylindry w 4-suwie? Możliwe że jest jakiś powód ale nie przychodzi mi do głowy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 W bardzo wysilonych silnikach stosuje się to do studzenia cylindra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 W bardzo wysilonych silnikach stosuje się to do studzenia cylindra. eee? To seme powietrze nie ochłodzi bardziej niż detonacja małej dawki paliwa w cylindrze? Wiem że celowo wzbogaca się mieszankę poniżej lambda jeden żeby obniżyć temperature w cylindrze ale podczas obciążenia silnika(wiadomo że mieszanka bogata to niższa temperatura spalania) Poco podczas hamowania silnikiem niwelować ten efekt (mniejsza siła hamująca) przez wtryskanie paliwa i jego zapłon. No chyba że chodziło ci o wtryśnięcie paliwa bez zapłonu ale co wtedy z filmem olejowym i ekologią (ale tego ostatniego nie uwzględniami bo mówimy o silnikach bardzo wysilonych) :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Też się zdziwiłem ale tak twierdzą niektórzy spece od silników wyczynowych. To jest wtedy bardzo bogata mieszanka ale w sumie niewielkie ilosci paliwa bo powietrza jest mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 20 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2006 Gal, Ty masz ten duży wyświetlacz od nawigacji? Tam pokazuje zero? Bo u mnie jest tylko ten malutki wyświetlacz. I tam zera nie widziałem ;-) Ten duży. Na nim nie ma wskaźników cyfrowych, tylko graficzne (paskowy albo kołowy), W obu przypadkach przy hamowaniu silnikiem paska nie widać - stąd "0". Inna sprawa, że ten wskaźnik jest do bani - skala kończy się na 15l/100km... Może oni go chcieli początkowo do Justy wsadzić...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wuy3902 Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 W bardzo wysilonych silnikach stosuje się to do studzenia cylindra. eee? To seme powietrze nie ochłodzi bardziej niż detonacja małej dawki paliwa w cylindrze? Wiem że celowo wzbogaca się mieszankę poniżej lambda jeden żeby obniżyć temperature w cylindrze ale podczas obciążenia silnika(wiadomo że mieszanka bogata to niższa temperatura spalania) Poco podczas hamowania silnikiem niwelować ten efekt (mniejsza siła hamująca) przez wtryskanie paliwa i jego zapłon. No chyba że chodziło ci o wtryśnięcie paliwa bez zapłonu ale co wtedy z filmem olejowym i ekologią (ale tego ostatniego nie uwzględniami bo mówimy o silnikach bardzo wysilonych) :/ Panowie - ja po pojeciem przeplukiwania cylindra paliwem rozumiem co innego. W silnikach "wyczynowych" kat wspolotwarcia zaworu dolotowego i wydechowego jest bardzo duzy (dla niewtajemniczonych - wspolotwarcie oznacza to ze w koncowej fazie suwu wydechu otwiera sie juz zawor dolotowy - otwarte sa oba na raz). Powoduje to, ze czesc mieszanki poprostu wpada zaworem dolotowym "przelatuje" przez cylinder i trafia odrazu do wydechu. Nic jej po dordze nie zapala bo to wszysko koncowa faza suwu wydechu i poczatkowa suwu napelniania(!). W ten sposob polepsza sie napelnianie cylindrow i chlodzenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Nie powiedziałbym żeby koniecznie wyczynowy silnik musiał mieć duże kąty współotwarcia w aucie turbodoładowanym, ale poza tym to masz rację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ProsiaQ Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 przeczytalem... wiec ide sie powiesic pozdrawiam serdecznie ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 W bardzo wysilonych silnikach stosuje się to do studzenia cylindra. eee? To seme powietrze nie ochłodzi bardziej niż detonacja małej dawki paliwa w cylindrze? Wiem że celowo wzbogaca się mieszankę poniżej lambda jeden żeby obniżyć temperature w cylindrze ale podczas obciążenia silnika(wiadomo że mieszanka bogata to niższa temperatura spalania) Poco podczas hamowania silnikiem niwelować ten efekt (mniejsza siła hamująca) przez wtryskanie paliwa i jego zapłon. No chyba że chodziło ci o wtryśnięcie paliwa bez zapłonu ale co wtedy z filmem olejowym i ekologią (ale tego ostatniego nie uwzględniami bo mówimy o silnikach bardzo wysilonych) :/ Panowie - ja po pojeciem przeplukiwania cylindra paliwem rozumiem co innego. W silnikach "wyczynowych" kat wspolotwarcia zaworu dolotowego i wydechowego jest bardzo duzy (dla niewtajemniczonych - wspolotwarcie oznacza to ze w koncowej fazie suwu wydechu otwiera sie juz zawor dolotowy - otwarte sa oba na raz). Powoduje to, ze czesc mieszanki poprostu wpada zaworem dolotowym "przelatuje" przez cylinder i trafia odrazu do wydechu. Nic jej po dordze nie zapala bo to wszysko koncowa faza suwu wydechu i poczatkowa suwu napelniania(!). W ten sposob polepsza sie napelnianie cylindrow i chlodzenie. Wszystko pięknie i masz racje (troche się zagalopowałem z tymi dwusuwami )ale poco przepukiwać cylinder mieszanką paliwowo powietrzną podczas hamowania silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Artur gulwig (skrzydlak chyba? ) jako pierwszy miał układ wtrysku bezposredniego benzyny takie antyczne GDI całkowicie mechaniczne . Pierwszy cywilny był chyba Tucker. A Niemiaszki w przedwojennych Srebrnych Strzałach co stosowali? Przypadkiem nie bezpośredni? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 Pierwszy cywilny był chyba Tucker. A Niemiaszki w przedwojennych Srebrnych Strzałach co stosowali? Przypadkiem nie bezpośredni? Die Silberpfeile miały silnik supercharged (lub po naszemu z kompresorem), całość o skromnej mocy 475kW czyli nieco ponad dwa razy więcej niż w 300SL. Takie cudo potrafiło się rozbujać do 300km/h (bito też na tym rekordy prędkości w okolicach 400km/h). Natomiast Tucker Torpedo powstał w ilości 50 egzemplarzy, co ciężko uznać za masówkę taką jak 300SL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 ... Siur. A jak brzmi odpowiedź ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2006 O wtrysk? Nic nie piszą o wtrysku w tych silnikach, więc pewnie nie miały, w końcu to konstrukcja z z lat 30stych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi