Skocz do zawartości

Dlaczego subaru podaje paliwo podczas hamowania silnikiem?


Fido__

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chce mi się zagłębiac w to, ale to nie jest tylko kwestia punktu widzenia, na dopływ paliwa w silniku spalinowym system wtryskowy ma bezpośredni wpływ, na ilość powietrza tylko pośredni dlatego patrzy się na to z tej strony.

 

chodzi o to ze czujniki zmierza dawke powietrza oznaczona jako x i jezeli czujnik jest wlaniety to do ECU poda x-1 i dawka paliwa pojdzie dla x-1 a rzeczywista pojdzie wieksza i juz powietrza w mieszance jest za duzo - nie

 

 

Masz uszkodozny układ wtryskowy i za mało paliwa. Potraktuj powietrze jako stałą - będzie Ci łatwiej. Oczywiście można o tym mówić w taki sposób jak piszesz ale to tylko komplikuje całą sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 213
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie chce mi się zagłębiac w to, ale to nie jest tylko kwestia punktu widzenia, na dopływ paliwa w silniku spalinowym system wtryskowy ma bezpośredni wpływ, na ilość powietrza tylko pośredni dlatego patrzy się na to z tej strony.

 

chodzi o to ze czujniki zmierza dawke powietrza oznaczona jako x i jezeli czujnik jest wlaniety to do ECU poda x-1 i dawka paliwa pojdzie dla x-1 a rzeczywista pojdzie wieksza i juz powietrza w mieszance jest za duzo - nie

 

 

Masz uszkodozny układ wtryskowy i za mało paliwa. Potraktuj powietrze jako stałą - będzie Ci łatwiej. Oczywiście można o tym mówić w taki sposób jak piszesz ale to tylko komplikuje całą sprawę.

 

ale ja lubie komplikowac - jak komus mam cos wyjasnic to w polowie on przestaje sluchac a ja nie wiem o czym mialem mowic :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli posuty będzie wtryskiwacz, pompa paliwa da zbyt niskie ciśnienie i na domiar złego zatankujemy rozpuszczalnik zamiast Pb to ECU sie połapie? . :)

 

Miłej nocy życze.

 

Tak a to dzieki różnym czujnikom a głównie sondzie lambda ;)

 

 

Ja obstawiam że typowe ECU auta powie, że zgłupiało, wywali check engine, przełączy się w tryb awaryjny, opóźni zapłon i zacznie polewać paliwem na wszelki wypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ale ja lubie komplikowac - jak komus mam cos wyjasnic to w polowie on przestaje sluchac a ja nie wiem o czym mialem mowic :mrgreen:

 

 

 

Tyle że w tym wątku parę osób by chciało wreszcie zrozumieć. Co do innych paru osób Ja bym chciał żeby zrozumiały wreszcie. Nie komplikujmy prosze.

 

 

A tekst "za dużo powietrza" mi się kojarzy z krańcowo niekompetentnymi "gazownikami" i ich żałosnymi instalacjami przy których gaźnik Fiata 126p mógłby polecieć w kosmos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artur gulwig (skrzydlak chyba? ) jako pierwszy miał układ wtrysku bezposredniego benzyny takie antyczne GDI całkowicie mechaniczne :).

Owszem, mechaniczny, ale nie wiem czy bezpośredni, w każdym razie w autach tego wcześniej nie stosowano (za wyjątkiem jakichś eksperymentów), za to całkiem dobrze znane było w samolotach (gdzie jeszcze stosowano wtrysk wody) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli posuty będzie wtryskiwacz, pompa paliwa da zbyt niskie ciśnienie i na domiar złego zatankujemy rozpuszczalnik zamiast Pb to ECU sie połapie? . :)

 

Miłej nocy życze.

 

Tak a to dzieki różnym czujnikom a głównie sondzie lambda ;)

 

 

Ja obstawiam że typowe ECU auta powie, że zgłupiało, wywali check engine, przełączy się w tryb awaryjny, opóźni zapłon i zacznie polewać paliwem na wszelki wypadek.

 

Zgadza się ;) Właśnie w ten sposób się połapie że coś jest nie tak. Jeśli odchyłka nie bedzie za duża to poprostu ją skoryguje w obliczeniach dawki paliwa. Wszystko dzięki sprzeżeniu zwrotnemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tyle że w tym wątku parę osób by chciało wreszcie zrozumieć. Co do innych paru osób Ja bym chciał żeby zrozumiały wreszcie. Nie komplikujmy prosze.

 

 

ale przeciez podsumowalem w punktach o co chodzi w watku - i poprosilem czy ktos jeszcze cos do tego ma do dodania niech wypunktuje wic ja sie czuje czysty, a podlaczylem sie dopiero jak zauwazylem ze kolegow ponosi ulanska fantazja i sie kloca na calego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś kojarzy mi się z problemami z zaworem obejściowym powietrza biegu jałowego. :-)

 

 

ISCV -> idle speed control valve, zawór wolnych obrotów

 

albo

 

-> stepper motor, silniczek krokowy

 

zależnie od zastosowanego rozwiązania.

 

przy silniczkach krokowych stosuje sie tez nazwe IDLE AIR CONTROL VALVE ;) DELPHI tak okresla swoje silniczki krokowe

 

Ale mieszacie ludziom w glowach... zawor wolnych obrotow a silniczek krokowy to zupelnie co innego, zawor reguluje przeplyw powietrza w dodatkowym obwodzie za przepustnica, gdy ta jest zamknieta. Natomiast silniczek krokowy uchyla lekko przepustnice na wolnych obrotach.

No i nadal nie rozumiem czemu przy zapalaniu na pych pasek ma przeskoczyc... za duze obroty walu ? Wal kreci sie nie raz ponad 6500 obr/min i pasek nie przeskakuje... ktos tu sciemnia... wiec powiem otwarcie, zapalanie na pych w zaden sposob nie moze uszkodzic paska rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło o to, ze jak za mocno popchają auto i wsadzą jedynkę a potem strzał ze sprzęgła to silnik od razu wskakuje na wysokie obroty co powoduje większe przeciążenia na pasku niż jak się rozpędza o własnych siłach (jednak znacznie wolniej, nawet bez obciążenia). Ale to raczej przypadki skrajne, bo chyba mało kto jest w stanie pchać auto z prędkością 40km/h :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mieszacie ludziom w glowach... zawor wolnych obrotow a silniczek krokowy to zupelnie co innego, zawor reguluje przeplyw powietrza w dodatkowym obwodzie za przepustnica, gdy ta jest zamknieta. Natomiast silniczek krokowy uchyla lekko przepustnice na wolnych obrotach.

 

Niezupełnie. Silniki krokowe sterują również ilością powietrza obwodem poza przepustnicą. Np. w starych Oplach z SPI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło o to, ze jak za mocno popchają auto i wsadzą jedynkę a potem strzał ze sprzęgła to silnik od razu wskakuje na wysokie obroty co powoduje większe przeciążenia na pasku niż jak się rozpędza o własnych siłach (jednak znacznie wolniej, nawet bez obciążenia). Ale to raczej przypadki skrajne, bo chyba mało kto jest w stanie pchać auto z prędkością 40km/h :)

Przy hamowaniu biegami a zwłaszcza sportowym mamy te same zjawisko i jakoś paski nie przeskakują , co innego zęby w skrzyni biegów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło o to, ze jak za mocno popchają auto i wsadzą jedynkę a potem strzał ze sprzęgła to silnik od razu wskakuje na wysokie obroty co powoduje większe przeciążenia na pasku niż jak się rozpędza o własnych siłach (jednak znacznie wolniej, nawet bez obciążenia). Ale to raczej przypadki skrajne, bo chyba mało kto jest w stanie pchać auto z prędkością 40km/h :)

pchac raczej nie ale holowac 40km/h lub wiecej da sie spokojnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chodziło o to, ze jak za mocno popchają auto i wsadzą jedynkę a potem strzał ze sprzęgła to silnik od razu wskakuje na wysokie obroty co powoduje większe przeciążenia na pasku niż jak się rozpędza o własnych siłach (jednak znacznie wolniej, nawet bez obciążenia). Ale to raczej przypadki skrajne, bo chyba mało kto jest w stanie pchać auto z prędkością 40km/h :)

Przy hamowaniu biegami a zwłaszcza sportowym mamy te same zjawisko i jakoś paski nie przeskakują , co innego zęby w skrzyni biegów :)

skok obrotow wystepuje przy redukcji, jednak silnik juz pracuje i nie jest to skok od 0 do 4tys na zimnym silniku gdzie olej jest gesty walek rozrzadu stoi w miejscu, tylko szybki wzrost obrotow np z 3 do 5 tys

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mało kórym aucie pokazuje on sensowne rzeczy. Zwykle nawet srednie zużycie paiwa pokazuje takie że się nie zgadza z tym ile się zatankowało. Tak przynajmenij słyszałem.

Komputer w Vectrze pokazywał ilość spalonego paliwa (jeżeli się go wyzerowało po tankowaniu) z dokładnością do dziesiątych litra. Można było tankować tę ilość w ciemno - zawsze się zgadzało. Sam byłem zdziwiony.

W Lagunie różnice nie przekraczały pół litra na baku.

 

W OBK nie pokazuje ilości spalonego paliwa - więc nie ma problemu.

Przy hamowaniu silnikiem pokazuje oczywiście 0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OT: Tak se siedzie i myśle, że kiedyś zdając prawko były jakieś pytania o zasady działania samochodu, czy cuś. Teraz, czytając to i owo, chyba ich już nie ma, a i poziom oświaty spada.

Bo prawo jazdy, jak sama nazwa wskazuje, dotyczy jezdzenia a nie dzialania podzespolow auta. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.streetracing.pl/forum/viewto ... 48936cdce3

 

Poczytaj co odpowiedział Master's o zapalaniu auta na pych i zrywaniu paska rozrządu. (Co prawda silnik diesla)

Cytat:

"Generalnie silnikowi jest "wszystko jedno" czy zaczniemy obracać nim za pomocą rozrusznika czy też za pomocą -------wałka sprzęgłowego. Problem tkwi w dynamice obracania. Rozrusznik ma swoją bezwładność, swoją stałą prędkość obrotową. Uruchamianie z >zaciągu< jest o tyle szkodliwe że mamy doczynienia z inną dynamiką >ruszenia silnika z miejsca<. Dokładając do tego opory wewnętrzne wynikające n.p. z gestego oleju, to sprawia że przy takim uruchamianiu nie wytrzymuje pasek---który jest z gumy. Rozrusznik ---jakby bardziej delikatnie >rusza z miejsca< i to mieści sie w granicach wytrzymałości paska. W tym miejscu należy zaznaczyć że jeżeli uda nam sie obrócić silnik z zaciągu to możemy go holować nawet 1000km i nic mu sie nie stamie gdyż warunki pracy paska są takie same jakby silnik pracował o własnych siłach.

 

Master's"

 

 

Ponadto dodam ze zapalanie na pych jest niezdrowe dla katalizatora,ale to juz chyba wszyscy wiedza... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...