Skocz do zawartości

Dlaczego subaru podaje paliwo podczas hamowania silnikiem?


Fido__

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 213
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ninja - mowisz ze pracowales 3 lata w serwisie?

 

blagam powiedz gdzie, zebym przypadkiem tam kiedys jakiejs fury nie wstawil (wprawdzie na fiata sie nie zanosi, ale kto wie co mi na glowe spadnie)

 

ad temat: masz zepsuty (lub subaru montuje zepsute po prostu) komputer pokladowy. that's it.

btw. wszystkie nowoczesne automaty jakimi jezdzilem tez odcinaja paliwko na coastdown, czyli wytracaniu predkosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panklex - ten cały wątek to spisek przeciwko mojemu zdrowiu psychicznemu

 

Azrael, ja Cię nie rozumiem. Przecież nie musisz czytać, skoro wątek uwłacza Twojej wiedzy motoryzacyjnej.

 

Pamiętaj, że jesteś moderatorem, rozjemcą i arbitrem. Nieustannie w tym wątku mam wrażenie że puszczają Ci nerwy. Skoro wszyscy piszący tu są idiotami, to po co w ogóle wdawać się z nimi w dyskusje?

 

Ja myślę, że conajmniej tak samo idiotyczne (jeśli nie bardziej) jest wskazanie komputera zaprojektowanego przez inzynierów związanych z subaru.

 

Szczerze powiedziawszy zgubiłem się w tej mnogości opinii. Jaka jest ostateczna odpowiedź? Podaje paliwo podczas hamowania silnikiem, czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam i czytam i dochodzę do wniosku że dobrze jest gdy niektórych łączy drut a dzieli odległość... Może po prostu róbcie tak jak ja - na biegu puszczam gaz i z prawie wolnego wydechu słucham bum bum brrum bum. Więcej luzu ludkowie! A zaczęło się tak niewinnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido: jestem ostatnią osobą, która by się wyśmiewała z niewiedzy. Niestety niektóe wypowiedzi nie urągają niczyjej wiedzy motoryzacyjnej tylko zdrowemu rozsądkowi, logice..czemukolwiek, a wypowiadane są w sposób ekspercki. Jak można zauważyć nie tylko ja tak reaguję. Po prostu z takimi wypowiedziami nie sposób polemizować bo są na innym poziomie. Ja przedstawiam jak sprawa wygląda jakie zjawiska się pojawiają gdy nie odciąć paliwa, jak to jest realizowane, a ktoś mi pisze nagle że jak puści gaz to mu się zapala lampka od ładowania aku i co ja mam mu napisać?

 

 

Nie jestem zbyt biegły z historii motoryzacji ale przynajmniej od lat 70 odcinanie paliwa przy zamkniętej przepustnicy to standard, a dziś po prostu konieczność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o.k. dziewczyny nie drapta sie i nie ciagnijta za warkocze :mrgreen:

 

 

 

No, Dżizas, adamusmax - chyba Cie usynowię!! Jesteś boski!!

 

I w dodatku (chyba) wszystko wyłożyłeś "kawa na ławę" (smacznego).

Zacytuję z innego wątku i z pamięci - a więc nieudolnie - "Subaru spala tyle, ile zdąży!".

Howgh!. Powiedziałem!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fido zauważ Azrael nie zgrywa wszechwiedzącego. Niemniej temat ten na forum poruszany juz był, mało tego wyjaśniony był w stopniu zadawalającym chyba każdego kto na forum zagląda. Rozumiem była rewolucja wątku nie można się dokopać w piwnicach, niemniej tezy wyglaszane przez kilku użytkowników faktycznie moga wywołać u Sz.P. moderatora chorobę psychiczną. A przecież i Jemu i Nam nie zależy aby wstępował On do LPR-u.

 

Co do idiotycznego spalania pokazywanego przez komputer. W wielu samochodach jest to realizowane w taki sam sposób czyli poniżej 2l/100km nie schodzi. Mozna to zrobic oczywiscie lepiej, ale przynajmniej spalanie średnie wyświetlane przez komputer w subaru jest bardzo bliskie splaniu rzeczywistemu (opinia zasłyszana bo komputra nie posiadam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie po co siedziałeś? trzeba było apelować !!!. Może nie wystarczyło siedzieć? A może 6 lat podstawówki i 3 lata naprawiali Ci fiata w serwisie?. Nic nie rozumiem. :)

Dorzuce coś od siebie,czy to normalne że jeśli jadę na V biegu i włącze światełko w bagażniku to gaśnie mi auto. Jeśli to samo zrobie na IV wyraźnie czuje na plecach że wtryskwace się odcinają i nie mają z tą wypowiedzią nic wspólnego.

Prosiłbym o przyklejenie tematu albo dołączenie do rozluźnienia atmosfery, gdyż mało brakowało a nie zaglądnąłbym do tego arcy śmiesznego tematu.

Aha refleksja mnie naszła, jeśli auto pracuje na biegu jałowym a ja stoje w miejscu dlaczego komputer nie pokazuje spalania w l/100km które dąży do nieskończoności? Spisek??

 

A moze tak poprostu gościu zejdziesz ze mnie co? Wjezdzam komuś na ambicje czy tez na tło osobiste? Nie. Wiec łaskawie back off. Wyrazam opinie o temacie a nie o osobach i nie zycze sobie by ktokolwiek na mnie wjezdzal. A Ty Az jestes tu od tego zeby takich rzeczy pilnowac.

Ja rozumiem ze mozna sie nie zgadzac z czyjąs opinia ale zeby od razu takimi tekstami walic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az, nie, no co Ty???

Przecież wiadomo, że jak w cylindrach przestanie zachodzić proces spalania, to pomimo tego że silnik kręci się napędzany kołami, pompa oleju natychmiast w sobie tylko znany sposób przestaje pompować, ciśnienie zanika i zapala się kontrolka. To samo z ładowaniem i alternatorem. :lol:

 

 

Nie no troche nieprzemyslanie napisalem. Oczywiscie ze konrolki sie nie zapalily podczas gdy auto bylo jeszcze hamowane silnikiem. Ale po tym zaraz jak wcisnalem sprzeglo to sie zapalily.Przyczyn moglo byc wiele. Mniejsza o to.Zle sie wyrazilem a wy juz od najgorszych...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak, dyskusja bardzo ciekawa, fajnie jesli ktos napisze swoja teorie i w jakis sposob ja przedstawi, jeszcze lepiej jak ta teoria specjalnie nie kloci sie z podstawowymi zasadami fizyki. Nigdzie w necie nie znalazlem potwierdzenia, ze przy hamowaniu silnikiem, nie jest podawane wogole paliwo, teoria w zupelnosci mozliwa, rozwniez moja teoria - dawka jest minimalna, jest wytlumaczalna.

 

Uwazam, ze troche przesadzacie i wypisywanie, ze takich cherezji sie nie slyszalo i watek do rozluznienia atmosfery uwazam tez za malo stosowny. (Nawet jak ktos, sie myli - mozecie skutecznie kogos zgasic, zwlaszcza nowego) Moze warto by bylo napisac, co jest nie tak w kogos rozumowaniu i przedstawic sprzecznosci? Zawsze tak sie zachowujecie wobec innych nawet blednych teorii? Mowicie komus, ze kiep i szkoda z nim dyskutowac w mysl powiedzenia:

 

"Nie dyskutuj z idiota, bo najpierw sprowdadzi cie do swojego poziomu, a pozniej wykonczy doswiadczeniem"

 

Mozna zawsze sie przyczepic do jakiegos stwierdzenia, czasem w pismie inaczej wychodzi niz to, co autor mial na mysli. Azrael moglbym sie przyczepic do twojego stwierdzenia:

"Jak silnik może hamować koła skoro nie ma z nimi połączenia?"
- jak nie maja polaczenia? Wal, sprzeglo, skrzynia biegow, oski i na koncu kola, na biegu polaczenie jest jak nic :)

 

Aha refleksja mnie naszła, jeśli auto pracuje na biegu jałowym a ja stoje w miejscu dlaczego komputer nie pokazuje spalania w l/100km które dąży do nieskończoności? Spisek??

 

Jaka tu refleksja? Bylo napisane przeciez, ze czesc kompow jak w focusie przestawia jednostke wskazywana, lub pokazuje "--" lub "0".

 

Mam wrazenie, ze czasem lubicie sie przyczepic do jakis niuansow, czesem powaznych bledow i wytknac je i wyszydzic, bo ja sie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael moglbym sie przyczepic do twojego stwierdzenia:
"Jak silnik może hamować koła skoro nie ma z nimi połączenia?"
- jak nie maja polaczenia? Wal, sprzeglo, skrzynia biegow, oski i na koncu kola, na biegu polaczenie jest jak nic :)

 

 

Nie mógłbyś - przedstawiłem jasne rozumowanie - albo nie ma połączenia i nie może hamować bo j.w., albo ma i nie może "zgasnąć" jak to niektórzy opisywali.

 

 

 

Jak nie znalazłeś po polsku to poszukaj "fuel cut on overrun". Jak CI bardzo zależy to nie tak dawno była dyskusja o sposbie realizacji tego przez różne ECu na passionford - mogę wygrzebać, wypowiadało się tam parę osób, które są ekspertami od strojenia samochodów i/lub projektowania ECU i ich software'u.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozpedzasz sie do 60 km/h na 3 biegu

puszczasz pedał gazu i w tym momencie przepustnica sie zamyka i wtryski nie podaja paliwa.

SIlnik jest napedzany od koł poprzez wał itd.

Teraz wciskasz pedał sprzegła i rozłaczasz uklad napedowy, silnik juz nie jest napedzany od koł itd.

Nie dodajesz gazu tylko poprostu wciskasz pedał sprzegła i rozłaczasz naped. A silnik dalej pracuje.

Why? Bo dostaje dawke paliwa potrzebną do utrzymania obrotow biegu jałowego.

 

 

W nowych autach zapewne jakis czujnik podaje ze potrzebna jest dawka paliwa i otwiera wtryski. Ale w starym np. maluchu czy innym aucie gaznikowym ktore nie ma ECU?

Oczywiscie mowimy w tym temacie o subaru ktory ma odciecie paliwa ww przypadku. Wiec przyznam racje tym ktorzy pisali ze tak jest. Ale odpowiedzcie mi jak to ma sie w przypadku opiisanym powyzej przeze mnie i na przykladzie silnika z zasilaniem gaznikowym bez kompa ster.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ninja wyluzuj, forum ma dosyć nietypowy klimat i nie traktuj żartów jako ataków. Mniej chaotycznego a więcej przemyślanego pisania a nie będziesz pożywką dla starych wyjadaczy :)

 

przepraszam, moze jestem przewrazliwiony :)

 

Opisalem dokladniej powyzej co mialem na mysli o odcinaniu paliwa.

 

P.S. postów mam "sześć na dziewięć" - to tak na rozluznienie atmosfery ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korton: już raz napisałem, ale może warto jeszcze - nikogo nie można wysmiewać za poglądy, także nie za niewiedzę gdy zdaje sobie z niej sprawę, gorzej gdy ktoś po pierwsze pisze jakby wiedział najlepiej, a po drugie pisze nieprawdopodobne bzdury nie tyle z punktu wiedzy o tym czy jest tak, czy tak, ale elementarnej fizyki, czy można powiedzieć logiki (gasnący silnik po zdjęciu nogi z gazu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodajesz gazu tylko poprostu wciskasz pedał sprzegła i rozłaczasz naped. A silnik dalej pracuje.

Why?

Bo w przypadku wtrysku, elektronika zapewnia minimalne obroty silnika na odpowiednim poziomie i zaczyna podawać paliwo jeżeli obroty spadną poniżej pewnej wartości (1000-1600 rpm).

W przypadku aut gaźnikowych rolę elektroniki zastępuje zawór paliwa sterowny podciśnieniem. Poniżej pewnych obrotów podciśnienie jest na tyle małe, że zawór się otwiera, to wszystko było już na początku tego wątku opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dodajesz gazu tylko poprostu wciskasz pedał sprzegła i rozłaczasz naped. A silnik dalej pracuje.

Why? Bo dostaje dawke paliwa potrzebną do utrzymania obrotow biegu jałowego.

 

...Ale odpowiedzcie mi jak to ma sie w przypadku opiisanym powyzej przeze mnie i na przykladzie silnika z zasilaniem gaznikowym bez kompa ster.

wszystko napisał wyżej Az.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo w przypadku wtrysku, elektronika zapewnia minimalne obroty silnika na odpowiednim poziomie i zaczyna podawać paliwo jeżeli obroty spadną poniżej pewnej wartości (1000-1600 rpm).

W przypadku aut gaźnikowych rolę elektroniki zastępuje zawór paliwa sterowny podciśnieniem. Poniżej pewnych obrotów podciśnienie jest na tyle małe, że zawór się otwiera, to wszystko było już na początku tego wątku opisane.

 

MUsialem przegapic. Dziekuje.

Ale jest jedno ale.

W przypadku małego fiata 126p nie zauwazylem zadnego zaworu procz elektromagnetycznego.

Zawór elektromagnetyczny współdziała z układem biegu jałowego, który odcina wypływ paliwa po wyłączeniu zapłonu. Zapobiega to możliwości wystąpienia samozapłonu mieszanki zasysanej przez kanał układu biegu jałowego po wyłączeniu zapłonu. Right?

 

A uklad biegu jałowego?

służy do wytworzenia mieszanki zapewniającej stateczną pracę silnika bez obciążenia. Układ ten posiada własną dysze paliwa i powietrza. Dozują one odpowiednią ilość paliwa i powietrza. Mieszanka paliwowo-powietrzna jest zasysana przez otwór wylotowy układu biegu jałowego znajdujący się tuż ZA ZAMKNIETA PRZEPUSTNICĄ- takie umieszczenie otworu wylotowego jest uzasadnione, gdyż w tym miejscu panuje najwyższe podciśnienie.

Wiec jednak dostaje paliwo gdy przepustnica zamknieta a co za tym idzie podczas hamowania silnikiem nadal JEST PODAWANE PALIWO.

Moze przy autach z zasilaniem wstryskowym ma sie to inaczej. Tu natomiast tlumacze swoja teorie na silnika zasilanych gaznikowo.

No zgadza sie czy nie? Moze sie myle? Wtedy niech mnie ktos nakieruje na wlasciwy tok myslenia... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...