Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

Jazgot, lament całej tuby propagandowej głównego nurtu bierze sie z niewiedzy na szczescie już mniejszości co pokazały ostatnie wybory, mam nadzieję, że kolejna zmiana nastąpi właśnie w mediach... koniec

Edytowane przez giepa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazgot, lament całej tuby propagandowej głównego nurtu bierze sie z niewiedzy na szczescie już mniejszości co pokazały ostatnie wybory, mam nadzieję, że kolejna zmiana nastąpi właśnie w mediach... koniec

Niewiedzy ? Chyba jednak w Polsce jazda ponad 140km/h jest nielegalna. No ale może dzisiaj w nocy to sie zmieni. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak z tym ekranem - można mieć szatę graficzną z wersji 2015 w wersji 2014?

 

___________________

Właśnie wyskoczył mi komunikat o słabej baterii w pilocie...po niecałym roku :D

Czy pada Ci pierwsza bateria?

Pozdrawiam.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem drodzy Państwo!

 

Wracam skruszony, w pełnym uniżeniu na to forum. Decyzja o wyborze samochodu w lutym była podjęta rozumiem, a nie sercem, czego cały czas żałuje. Właśnie pozbywam się swojej 508-ki w dieslu i już na poważnie chcę kupić Forka XT. Ale w związku z tym mam do Was jeszcze pytania:

 

1) Osłona silnika. Czytałem, że takowe oryginalne był, ale grzała się skrzynia i zrezygnowano. Zastanawiam się czy jest sens szukania jakichś zamienników. Generalnie nie wałęsam się po rzekach i polach, ale pewnie dlatego, że nigdy nie było czym. Czy ktoś kto takiej osłony nie ma spotkał się kiedyś z jakąś niemiłą niespodzianką?

 

2) Kwestia bezpieczeństwa jest dla mnie najważniejsza (dlatego też sprzedaję Peugeota z 20.000 przebiegiem...) i pytanie o opony. Mówicie, że te Geolandery fabryczne raczej nie nadają się w góry - ok będą zimówki. Ale pytanie jak to się sprawuje latem? Najlepsze opony na jakich jeździłem to Bridgestony Portenza, ale one na pewno się nie nadają na jakiś teren. Czy te Geolandery bardzo kuleją latem? Bo rozumiem, że to złoty środek pomiędzy przyczepnością i funem w terenie - czy tak?

 

3) Czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę przed zakupem? Mam na oku wersję Planitnum bo jak widzę różnicę w wyposażeniu to grzechem byłoby nie wziąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka XT-ków przejechało na Subariadach Rumunię, Krym, Gruzję i Armenię oraz Bułgarię, bez dodatkowych odsłon i większych szkód nie było. Najważniejszy jest zdrowy rozsądek i świadomość, że nie jest to jednak prawdziwa terenówka. ;)

 

W XT-ku nie ma Geolandarów, tylko Bridgestone Dueller. Szału nie ma, ale dają radę.

 

W wersji Platinium jest system key-less,duży szyberdach i lepsze audio (o skórze nie wspominam, bo dla niektórych to zaleta, a dla innych wada). Wg mnie warto dopłacić. :)

Edytowane przez przemekka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze pytanie odnośnie  wrocławskiego ASO. Czy jest na sali ktoś kto kupował tam samochód? Jak wrażenia? Przyznam szczerze, że w zeszłym roku byłem na jeździe testowej i było git, było miło i sympatycznie. Ale jak samochodu nie kupiłem to chyba się obrazili. Pisałem teraz dwa maile do pana, który mnie obsługiwał i na recepcję i od 2 tygodni cisza. Może mają jakąś czarną listę klientów... Z koli w Koperze dostałem od ręki odpowiedź na wszystko czego chciałem. I teraz się waham. Bo kupić auto to jedno, ale zawsze się obawiam tego jak mechanicy będą podchodzić do samochodu kupionego u konkurencji - a masz dziadu, teraz Ci pokażemy, mogłeś kupić u nas! - a do Dzierżoniowa nie będzie mi się chciało pewnie ze wszystkim jeździć...

 

O właśnie i tu kolejne pytanie! Czy na czas naprawy gwarancyjnej należy się auto zastępcze? Czy "Dzierżoniów" takimi dysponuje? Co jeżeli diler nie ma wolnego auta? Zapewnia pojazd z wypożyczalni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

odnośnie wrocławskiego ASO. Czy jest na sali ktoś kto kupował tam samochód? Jak wrażenia?

 

Kupowałem trzy auta. OK.

Jakich wrażeń się spodziewasz? Przecież to dealer subaru a nie koenigsegga ;)

 

 

 

Może mają jakąś czarną listę klientów...

 

Jasne :biglol: po prostu nie ma już aut na sprzedaż.

 

 

 

O właśnie i tu kolejne pytanie! ...

 

Będziesz miał info z pierwszej ręki, jak zadzwonisz do Dzierżoniowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mam jeszcze pytanie odnośnie  wrocławskiego ASO. Czy jest na sali ktoś kto kupował tam samochód? Jak wrażenia? Przyznam szczerze, że w zeszłym roku byłem na jeździe testowej i było git, było miło i sympatycznie. Ale jak samochodu nie kupiłem to chyba się obrazili. Pisałem teraz dwa maile do pana, który mnie obsługiwał i na recepcję i od 2 tygodni cisza. Może mają jakąś czarną listę klientów... Z koli w Koperze dostałem od ręki odpowiedź na wszystko czego chciałem. I teraz się waham. Bo kupić auto to jedno, ale zawsze się obawiam tego jak mechanicy będą podchodzić do samochodu kupionego u konkurencji - a masz dziadu, teraz Ci pokażemy, mogłeś kupić u nas! - a do Dzierżoniowa nie będzie mi się chciało pewnie ze wszystkim jeździć...

 

O właśnie i tu kolejne pytanie! Czy na czas naprawy gwarancyjnej należy się auto zastępcze? Czy "Dzierżoniów" takimi dysponuje? Co jeżeli diler nie ma wolnego auta? Zapewnia pojazd z wypożyczalni?

Ja poprzedniego Forka kupowałem w Łodzi a serwisowałem w JM Auto, a aktualnego kupiłem już u nich. Chyba nie mają czarnej listy klientów tylko TTTM, jak ich nie przydusisz to możesz czekać i czekać ;) Co do obsługi serwisowej to raczej OK. Uczciwie powiem że gdybym miał poważną awarie, to bez namysłu Dzierżoniów ;)

Nie wiem jak aktualnie z autem zastępczym, ale w SBD padł mi EGR i czekałem na naprawę 2 tygodnie. Dostałem auto zastępcze z wypożyczalni. Były tam obostrzenia że należy się jeśli naprawa trwa dłużej niż 3 dni i auto dotarło na lawecie. To raczej reguluje gwarancja, gdyż ja dojechałem na 'kołach' i musieli mieć zgodę SIP na auto zastępcze dla mnie. :facepalm: ostatnio tak dokręcili mi koła że szlag trafił 2 szpilki ;)

Ja bym nie kierował się sentymentem tylko kto da Ci lepszą ofertę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupowałem we Wrocławskim Salonie i złego słowa nie powiem. W gratisie cos tam dodali, lakiernie mają niezłą bo  domówiłem lotke nad klape bagaznika do xv ( kolor biała perła ) i kolor jest taki sam jak auta. Miło sympatycznie, przed odbiorem siedziałem z godzine w samochodzie i było mi wszystko tłumaczone co i jak. Na dolnym slasku masz jeszcze 2 salon ligenze w jeleniej bo mts to tylko serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołem drodzy Państwo!

 

Wracam skruszony, w pełnym uniżeniu na to forum. Decyzja o wyborze samochodu w lutym była podjęta rozumiem, a nie sercem, czego cały czas żałuje. Właśnie pozbywam się swojej 508-ki w dieslu i już na poważnie chcę kupić Forka XT. Ale w związku z tym mam do Was jeszcze pytania:

 

1) Osłona silnika. Czytałem, że takowe oryginalne był, ale grzała się skrzynia i zrezygnowano. Zastanawiam się czy jest sens szukania jakichś zamienników. Generalnie nie wałęsam się po rzekach i polach, ale pewnie dlatego, że nigdy nie było czym. Czy ktoś kto takiej osłony nie ma spotkał się kiedyś z jakąś niemiłą niespodzianką?

 

2) Kwestia bezpieczeństwa jest dla mnie najważniejsza (dlatego też sprzedaję Peugeota z 20.000 przebiegiem...) i pytanie o opony. Mówicie, że te Geolandery fabryczne raczej nie nadają się w góry - ok będą zimówki. Ale pytanie jak to się sprawuje latem? Najlepsze opony na jakich jeździłem to Bridgestony Portenza, ale one na pewno się nie nadają na jakiś teren. Czy te Geolandery bardzo kuleją latem? Bo rozumiem, że to złoty środek pomiędzy przyczepnością i funem w terenie - czy tak?

 

3) Czy jest jeszcze coś na co powinienem zwrócić uwagę przed zakupem? Mam na oku wersję Planitnum bo jak widzę różnicę w wyposażeniu to grzechem byłoby nie wziąć.

Ad.1. Osłona nie jest konieczna i przy przesadzeniu w zabawie może tak samo zaszkodzić jak by jej nie było: mam doświadczenia w tym temacie. Lepiej wiedzieć co auto może niż wierzyć, że może wszystko. Niemiła niespodzianka może Cię spotkać jeśli zbyt szybko zaatakujesz przeszkodzę przednią częścią osłony silnika: węże oleju przy turbinie są bardzo blisko belki i przy jej wygięciu mogą się przetrzeć.

Ad. 2. Jeździmy na seryjnych oponach po asfalt-teren i są bardzo dobre. Ludziska na Subariadach zakładali ATeki itd., które dawały więcej trakcji i poczucie bezpieczeństwa ale odpowiednią techniką jazdy, nieco mniej dynamiczniej, ze spokojem serie dawały radę. Na zimę mam Vredesteiny w rozmiarze jak letnie: 225/55/R18.

Ad. 3. Ja, teraz, zastanowiłbym się nad SBD+CVT w wersji Sport w automacie. Zrezygnowałbym z tych 2,4 sekundy do setki na rzecz większego zasięgu. A SBD z CVT  mi osobiście bardzo przypadło do gustu. W warunkach drogowych nie czułem jakieś dużej różnicy w osiągach na niekorzyść SBD+CVT. Faktycznie, podczas startu i rozpędzania auta XTek wydaje się być wyraźnie żwawszy.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XT ma juz "jakieś" osłony silnika (aluminum) a na więcej nie pozwolą Ci w ASO. Podobno w trosce o możliwe przegrzanie. W ofercie do XT jest jedynie osłona na tylni most.

Osłona standardowa jest delikatna. Fajna oferta osłon jest dostępna do Forka ze słabszym silnikiem - moim zdaniem jak na SUV na prawdę porządne.

Szkoda że do XT niedostępne.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 3. Ja, teraz, zastanowiłbym się nad SBD+CVT w wersji Sport w automacie. Zrezygnowałbym z tych 2,4 sekundy do setki na rzecz większego zasięgu. A SBD z CVT mi osobiście bardzo przypadło do gustu. W warunkach drogowych nie czułem jakieś dużej różnicy w osiągach na niekorzyść SBD+CVT. Faktycznie, podczas startu i rozpędzania auta XTek wydaje się być wyraźnie żwawszy.

 

Pewnie spalanie będzie się odbijać czkawką. Ale kurczę ja naprawdę uwielbiam jeździć samochodem. Robię około 40.000 rocznie i chciałbym mieć frajdę z jazdy. W sumie z samochodem spędzam czasu więcej niż z żoną, więc wypadałoby, żeby był fun ;-)

Swoją drogą po mieście jeżdżę naprawdę mało - do pracy mam 1 zjazd obwodnicą. A mój obecny Peugeot diesel 2.0 w automacie pali my tak 8,2 - 8,5 l więc myślę, że dramatu nie będzie. Jedynie pewnie nogę będę ściągał na autostradzie, bo do tej porty to 160km/h na tempomacie. W XT domyślam się, że spalani będzie drastycznie większe przy tej prędkości no i komfort dużo mniejszy.

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co rozumiesz pod pojęciem drastycznie większe.

Przy 140-150km/h mieści się w 11l. Więcej pali przy dynamicznej jeździe z wieloma przyspieszaniami, ale jeśli jeździsz w trasie i na tempomacie to nie powinno być aż tak źle. Inna sprawa, że SBD powinien zmieścić się maks. w 8-9l. 

Do 140-150km/h komfort akustyczny jest wg mnie OK. Przy wyższych jest trochę głośniej, ale tragedii nie ma. 

 

Sam zrobiłem w niecałe dwa lata prawie 80 tys. km. Też głównie w trasie, i byłem z niego bardzo zadowolony.

A wyjazd na dwie Subariady, a zwłaszcza do Gruzji i Armenii to były nasze Wakacje Życia, i w dużej mierze właśnie dzięki Forkowi. :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...