Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

oczywiście, jest różnica w masach ale nie oszukujmy się to, że diesel "żwawiej" zainicjuje nie oznacza, że jest szybszy ostatecznie 

 

tak samo będzie w przypadku FXT vs. F SBD CVT

 

co by nie powiedzieć jakieś 300 Nm przy 5000 obr/min to więcej jak 300Nm przy 3500 obrr/min 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieśmiało w temacie foteli FXT :)

 

- fotele od WRX 2015 w FXT https://www.drive.net/l/8648607/  - - można? no jednak można :D

 

i coś co zaboli niejednego kolegę /mnie jeszcze wciąż boli/ - pamięć ustawienia fotela kierowcy - wykonanie szkoła Adama Słodowego :)  

- ale działa! https://www.drive.net/l/8462445/

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nieśmiało w temacie foteli FXT :)

 

- fotele od WRX 2015 w FXT https://www.drive.net/l/8648607/ - - można? no jednak można :D

 

i coś co zaboli niejednego kolegę /mnie jeszcze wciąż boli/ - pamięć ustawienia fotela kierowcy - wykonanie szkoła Adama Słodowego :)

- ale działa! https://www.drive.net/l/8462445/

No i proszę.

Proponuję link umieścić w dziale technicznym coby się temu i owemu wstyd zrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nieśmiało w temacie foteli FXT :)

 

- fotele od WRX 2015 w FXT https://www.drive.net/l/8648607/ - - można? no jednak można :D

 

i coś co zaboli niejednego kolegę /mnie jeszcze wciąż boli/ - pamięć ustawienia fotela kierowcy - wykonanie szkoła Adama Słodowego :)

- ale działa! https://www.drive.net/l/8462445/

No i proszę.

Proponuję link umieścić w dziale technicznym coby się temu i owemu wstyd zrobiło.

Widać, że kierownicę też przełożono z WRX/STI.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nieśmiało w temacie foteli FXT :)

 

- fotele od WRX 2015 w FXT https://www.drive.net/l/8648607/ - - można? no jednak można :D

 

i coś co zaboli niejednego kolegę /mnie jeszcze wciąż boli/ - pamięć ustawienia fotela kierowcy - wykonanie szkoła Adama Słodowego :)

- ale działa! https://www.drive.net/l/8462445/

No i proszę.

Proponuję link umieścić w dziale technicznym coby się temu i owemu wstyd zrobiło.

 

Uściślając, DT napisał, że Subaru NIE AUTORYZUJE takich operacji a nie, że się nie da.

Edytowane przez FilipBB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem wczoraj Q5 2.0TFSI kolegi - bardzo żwawe auto. Kto mi wytłumaczy, jak to możliwe, że samochód większy, cięższy 200kg (najmarniej) i słabszy o 10 koni lepiej przyśpiesza do 100 (i subiektywnie i według danych fabrycznych- myślę o nowym 230KM, nie 211)? Powinien być co najmniej 10% wolniejszy. Czy CVT kradnie tyle mocy? Podejrzewam. Z danych papierowych wynika, że BMW X3 podobnie (Ok, ma 5 koni więcej). Zawsze mogę się pocieszyć, że jakieś 100 tysięcy zostało mi w kieszenie - ale tu chodzi o fizykę, nie koszt zakupu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jechałem wczoraj Q5 2.0TFSI kolegi - bardzo żwawe auto. Kto mi wytłumaczy, jak to możliwe, że samochód większy, cięższy 200kg (najmarniej) i słabszy o 10 koni lepiej przyśpiesza do 100 (i subiektywnie i według danych fabrycznych- myślę o nowym 230KM, nie 211)?

cvt.

inne przelozenie w skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrocław - Worms (800km). 120-160, ale 80% to tempomat na 140km/h. Komputer mówi 11,5 litra, kalkulator mówi 12,4l. Sporo ;/ myślałem ze dycha jest osiągalna. Trzy osoby + bagaże na weekend, bez boxa

Pobite gary. Było pod górkę - wracając ta sama trasa na zapiętym tempomacie na 140 wyszli mi 9,2l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jechałem wczoraj Q5 2.0TFSI kolegi - bardzo żwawe auto. Kto mi wytłumaczy, jak to możliwe, że samochód większy, cięższy 200kg (najmarniej) i słabszy o 10 koni lepiej przyśpiesza do 100 (i subiektywnie i według danych fabrycznych- myślę o nowym 230KM, nie 211)?

 

cvt.

inne przelozenie w skrzyni

No właśnie Cvt daje praktycznie dowolne przełożenie. Ale poczytałem o skrzyniach i wychodzi, że sprawność Cvt jest ok 8% niższa niż manuala czy dsg. Energia idzie w tarcie. Ale skrzynia ta nadrabia właśnie możliwością idealnego dostosowania przełożenia. Te 8% wiele wyjaśnia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alfik cvt zabiera osiagi. Wejdz  na strone subaru US i porownaj osiagi WRX'a z cvt a wrx'a z manualem, to samo z XV 2.0i ( osobiscie jechalem tym i kompletnie inne jest uczucie przyspieszania ) Jedynym silnikiem ktory jedzie tak samo albo i lepiej   z cvt niz z manualem jest sbd - ale tam "robote robi moment obrotowy"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawność skrzyni Cvt to nie wszystko. Sprzęgło hydrokinetyczne również generuje niemałe straty.

Swoją drogą zrozumiała wydaje się nieobecność na naszym rynku wersji Forestera z mocniejszym wolnossącym silnikiem 2,5litra (FB25) i manualem. Mniej skomplikowana skrzynia i jednostka napędową zapewniające niezawodność i osiągi zbliżone do XT.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wrocław - Worms (800km). 120-160, ale 80% to tempomat na 140km/h. Komputer mówi 11,5 litra, kalkulator mówi 12,4l. Sporo ;/ myślałem ze dycha jest osiągalna. Trzy osoby + bagaże na weekend, bez boxa

Pobite gary. Było pod górkę - wracając ta sama trasa na zapiętym tempomacie na 140 wyszli mi 9,2l/100km
Zauważyłem, ze na tempomacie mniej pali. Zawsze myślałem, ze jest na odwrót.

A jak u Was?

Edytowane przez Wojtek Hopkins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawność skrzyni Cvt to nie wszystko. Sprzęgło hydrokinetyczne również generuje niemałe straty.

Swoją drogą zrozumiała wydaje się nieobecność na naszym rynku wersji Forestera z mocniejszym wolnossącym silnikiem 2,5litra (FB25) i manualem. Mniej skomplikowana skrzynia i jednostka napędową zapewniające niezawodność i osiągi zbliżone do XT.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Sprzęgło hydrokinetyczne w CVT pracuje tylko przy ruszaniu. Potem jest spięte na sztywno. To nie klasyczny automat. Natomiast moje porównania były też do samochodów z automatem - DSG i klasycznym. I

 

Co do Subaru to ciekawe, że w benzynie Cvt zmniejsza spalanie, a w dieslu zwiększa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawność skrzyni Cvt to nie wszystko. Sprzęgło hydrokinetyczne również generuje niemałe straty.

Swoją drogą zrozumiała wydaje się nieobecność na naszym rynku wersji Forestera z mocniejszym wolnossącym silnikiem 2,5litra (FB25) i manualem. Mniej skomplikowana skrzynia i jednostka napędową zapewniające niezawodność i osiągi zbliżone do XT.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Nie jestem pewiem czy byłyby bardzo zbliżone. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może zamontowanie ogrzewania postojowego pomoże

Orientowałeś się może jak to cenowo się prezentuje?
Jak będę na przeglądzie w najbliższym czasie, to się zapytam. Chcę mieć montowane przez ASO. W poprzednim aucie kosztowało ok 7k z pilotem.

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

daj znac jak to teraz wyglada cenowo. W 2014 za webasto do forka + modul sterowania gsm: 8k PLN z montażem w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawność skrzyni Cvt to nie wszystko. Sprzęgło hydrokinetyczne również generuje niemałe straty.

Swoją drogą zrozumiała wydaje się nieobecność na naszym rynku wersji Forestera z mocniejszym wolnossącym silnikiem 2,5litra (FB25) i manualem. Mniej skomplikowana skrzynia i jednostka napędową zapewniające niezawodność i osiągi zbliżone do XT.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Sprzęgło hydrokinetyczne w CVT pracuje tylko przy ruszaniu. Potem jest spięte na sztywno. To nie klasyczny automat. Natomiast moje porównania były też do samochodów z automatem - DSG i klasycznym. I

 

Co do Subaru to ciekawe, że w benzynie Cvt zmniejsza spalanie, a w dieslu zwiększa

 

DSG to dwa zrobotyzowane manuale. To nie jest klasyczna skrzynia automatyczna wiec jeżeli chodzi o kwestie strat itp. to zachowuje się tak samo jak manual. Z tym że ma swoje wady i jak dla mnie w korkach jest totalną porażką.

 

Krawietz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Sprawność skrzyni Cvt to nie wszystko. Sprzęgło hydrokinetyczne również generuje niemałe straty.

Swoją drogą zrozumiała wydaje się nieobecność na naszym rynku wersji Forestera z mocniejszym wolnossącym silnikiem 2,5litra (FB25) i manualem. Mniej skomplikowana skrzynia i jednostka napędową zapewniające niezawodność i osiągi zbliżone do XT.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Nie jestem pewiem czy byłyby bardzo zbliżone. ;)
Też mam wątpliwości ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już to kiedyś wklejałem. Dane z drukowanych przez nas "wymiennokartkowców"

 

FXT spec EU, MY2014

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

2,0

       

0-50 km/h (s):

3,2

       

0-70 km/h (s):

4,6

       

0-100 km/h (s):

7,2

       

0-130 km/h (s):

12,0

       

0-160km/h (s):

17,6

 

 

BMW X3 28i spec EU, MY2014

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

1,4

       

0-50 km/h (s):

2,3

       

0-70 km/h (s):

3,8

       

0-100 km/h (s):

6,8        

0-130 km/h (s):

11,4

       

0-160km/h (s):

18,4

 

Audi Q5 spec EU, TFSI 225 Model od sierpnia 2012 do lipca 2014

 

Acceleration:

         

0-30 km/h (s):

1,5

       

0-50 km/h (s):

2,4

       

0-70 km/h (s):

4,1

       

0-100 km/h (s):

7,1

       

0-130 km/h (s):

11,8

       

0-160km/h (s):

19,4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...