Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@@RoadRunner smutne wnioski płyną z tego artykuł. Korporacje samochodowe z coraz większą premedytacją oszukują. Niektóre bardziej, niektóre mniej ... ciekawe czy ostała sie jakaś ostoja uczciwości?

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem czy oszukują? Przecież nie wciskają kitu. Po prostu spełniają wymagania testu. To jak z matura - nie masz myślec tylko trafić w klucz ;)

Swoja droga takie testy sa bardzo fajne, ale nie zapominajmy ze maja niewiele wspólnego z rzeczywistością. Bardzo dobrze, ze sa ale jakoś specjalnie mi nie przeszkadzają te wyniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze nie chce mi się wierzyć, że podłużnica po lewej i prawej stronie mają różną grubość, albo są zrobione z różnej jakości stali. Pomijam wątpliwą oszczędność na materiałach, w kontekście start wizerunkowych firmy, która szczyci się produkcją bezpiecznych aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W chwili obecnej "miarą" bezpieczeństwa aut są wyniki uzyskiwane w takich testach zderzeniowych. Więc chyba nic w tym dziwnego ze firmy produkujące auta chcą w nich wypadać jak najlepiej.  Auta spełniają wymagania rynkowe tzn. są bezpieczne według testów - są więc nie ma co posądzać kogokolwiek o oszustwo.

 

Kurcze nie chce mi się wierzyć, że podłużnica po lewej i prawej stronie mają różną grubość, albo są zrobione z różnej jakości stali. Pomijam wątpliwą oszczędność na materiałach, w kontekście start wizerunkowych firmy, która szczyci się produkcją bezpiecznych aut.

owszem na 1 samochodzie jest to oszczędność wątpliwa , natomiast na tysiacach sztuk aut ? 


Produkcja aut to biznes. Firma musi zarobić jak najwiecej  inwestując jak najmniej . Dlatego "cięcie kosztów" jest rzeczą normalną. Skoro Subaru tnie koszta na rzeczach widocznych na "pierwszy rzut oka" jak"wykończenie, wyciszenie wnętrza auta - najlepiej to widać w modelach my14 , oprogramowanie nawigacji - stare mapy brak nowych czy akumulatorach które padają jeszcze w okresie gwarancji  to dlaczego miałoby nie ciąć na innych podzespołach? Takie mamy czasy i cięcie kosztów jest widoczne praktycznie u wszystkich "masowych" producentów. Tak to już jest z jakością - jeżeli produkcja jest nieduża jest ona zachowana jeżeli produkcja jest na gigantyczną skale z jakością bywa różnie

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Myślę, że to może być odpowiedzią ( bo zasadnicza konstrukcja jest z definicji symetryczna ) :

"Another factor is that vehicles are to a certain extent inherently asymmetrical. For example, structures to secure the steering wheel and pedals may provide additional bracing around the driver-side toepan, which prevents some intrusion."

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to może być odpowiedzią ( bo zasadnicza konstrukcja jest z definicji symetryczna ) :

 

XV MY2014 ma w stosunku do wersji MY2013 ma zmiany wprowadzone tylko po stronie kierowcy, dodatkowe wzmocnienie podłogi

 

w pierwotnym XV tego nie było, pojawiło się z pierwszą szybko wprowadzoną zmianą konstrukcyjną, na 100% nie jest to symetrycznie bo w pierwotnym projekcie nie występowało i zostało dodane tylko po stronie kierowcy wraz z nagłą modyfikacją słupków A

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę to smutne, że producenci robią tylko tyle aby zaliczyć test. Wyjątkiem kiedyś było Volvo, które miało własny ośrodek i tam testowali nawet scenariusze których nie było w crash testach. Czytałem, że nawet do niektórych wypadków w których ucierpiały poważnie osoby jadące Volvo, jeździli i analizowali wrak auta. Ale to też chyba przeszłość bo nie wierzę aby nie wyłapali, że w V70 kurtyny boczne za późno się odpalały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Narrator: A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don't do one.

Business woman on plane: Are there a lot of these kinds of accidents?

Narrator: You wouldn't believe.

Business woman on plane: Which car company do you work for?

Narrator: A major one.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Myślę, że to może być odpowiedzią ( bo zasadnicza konstrukcja jest z definicji symetryczna ) :

 

XV MY2014 ma w stosunku do wersji MY2013 ma zmiany wprowadzone tylko po stronie kierowcy, dodatkowe wzmocnienie podłogi

 

w pierwotnym XV tego nie było, pojawiło się z pierwszą szybko wprowadzoną zmianą konstrukcyjną, na 100% nie jest to symetrycznie bo w pierwotnym projekcie nie występowało i zostało dodane tylko po stronie kierowcy wraz z nagłą modyfikacją słupków A

Subaru produkuje auta na własny rynek oraz exportuje auta na rynki z ruchem prawostronnym.

Czy zmiany konstrukcji po stronie kierowcy dotyczą tylko aut z kierownicą po lewej stronie, a nie są wprowadzone w wersjach JDM?

 

Wysłano z Xperia Z3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o FXT model 2015/2016.

 

Czy ktoś z Was ma tapicerkę w opcji nie pełnej skórzanej, tylko jako połączenie tkaniny i skóry ekologicznej, jak na stronie 

http://subaru.pl/2016forester_20xt.html

 

i na załączonym obrazku?

 

 

post-3057-0-01775200-1475928432.jpg

 

 

 

Chodzi o to, czy na takiej trochę mniej się człowiek ślizga na zakrętach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie o FXT model 2015/2016.

 

Czy ktoś z Was ma tapicerkę w opcji nie pełnej skórzanej, tylko jako połączenie tkaniny i skóry ekologicznej, jak na stronie

http://subaru.pl/2016forester_20xt.html

 

i na załączonym obrazku?

 

 

attachicon.giff7805b0ab24aae91c6d1ffadbbf5201.jpg

 

 

 

Chodzi o to, czy na takiej trochę mniej się człowiek ślizga na zakrętach :)

Jeździłem z taką tapicerką demo i IMHO lepiej trzymały. Aczkolwiek powoli się przyzwyczajam do moich pełno skórzanych foteli. Edytowane przez gekoniasty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze możesz wymienić samochód!

 

ja tam rozterki kolegi tzd bardzo dobrze rozumiem - przed zakupem sam mialem watpliwosci co do foteli w XT (tyle ze na naszym rynku XT jest w jednej wersji wyposazenia i w pelni "skorzane" fotele nie maja alternatywy)

w dlugiej trasie (4000km w ciagu 4dni) plecy sie nie mecza, ale trzymanie boczne jest tragiczne (w gorach to czuc jeszcze bardziej), tak zacne auto po prostu zasluguje na lepsze (lepiej trzymajace!) fotele, przynajmniej na miare Levorga / WRX...

cale szczescie, ze obecnie malo jezdze XT'ekiem, a zona jezdzac w miescie na fotele nie narzeka

 

Tomku, idziesz w slusznym kierunku, FXT (szczegolnie po FL) to auto genialne, mysle, ze nie bedziesz zalowal zakupu :thumbup:

a fotele przy okazji poprawisz "pod siebie"

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a zona jezdzac w miescie na fotele nie narzeka

 

bo są po prostu praktyczniejsze do kubłów, z których trudno wysiąść i sukienki się gniotą :)


 

 

przynajmniej na miare Levorga / WRX...

 

może da się przeszczepić......


 

 

w gorach to czuc jeszcze bardziej)

 

ja spinałem się na sztywno i tragedii nie było. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skontaktowałem się z jedną firmą tapicerską, i po pokazaniu im zdjęcia fotela w Forku (poniżej), zadeklarowali, że są w stanie poprawić boczki poprzez wszczepienie włókna kokosowego.

 

Może takie info się komuś przyda :) mi może kiedyś, jak już będę kupował auto, chętnie XT MY2018 :) chociaż może do tego czasu temat foteli będzie już rozwiązany, albo nie będzie Forka tylko Viziv :)

 

 

post-3057-0-46008800-1475999184_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...