Jump to content
kordynator

Nowy Subaru Forester MY2013

Recommended Posts

u nas też jest takie paliwo, przynajmniej tak  chyba reklamowali V power raceing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy chciałbyś za 40KM więcej być zmuszonym tankować za 7zł za litr?  ;)

 

Fajnie byłoby natomiast, gdyby były dwie mapy do przełączania w zależności co tankujesz. Wiem marzenia  :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem wg jakiej normy ale w Japonii paliwo ma ponad 100 oktan.

W Japonii stosuje się takie same normy jak w Europie. "Premium gasoline" w Japonii to paliwo o liczbie oktanowej 98-100 (wg Nippon).

Fajnie byłoby natomiast, gdyby były dwie mapy do przełączania w zależności co tankujesz. Wiem marzenia  :rolleyes:

Dlaczego ? Przecież w STI to nierzadki element :) więc, czemu nie w Foresterze ?

Edited by subleo

Share this post


Link to post
Share on other sites

A program - ... lub [#S]  nie zmienia mapy, parametrów przepustnicy i programu skrzyni automatycznej ( jak ktoś ma :rolleyes: ).

Edited by MUrsus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troszkę zmienia, ale nie aż w takim zakresie, jakby niektórzy chcieli  :evil2:  :biglol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Ale czy chciałbyś za 40KM więcej być zmuszonym tankować za 7zł za litr? ;)

 

ja i tak zalewam V power raceing, innego paliwa mój forek na razie raczej nie zna  (raz chyba jakies inne premium tankowalem bo nie miałem shella po trasie)- nie to żebym był przekonany że to coś daje, bardziej z przyzwyczajenia  - mój SBD tez tylko na V powerze jeździł, nic nie dolewałem i wtryski przynajmniej nie padły do 130kkm. Co do ceny to ostatnio płaciłem chyba 5.8 czy 5.9 PLN za litr/ dają jeszcze rabaty za punkty z karty chyba 10gr/l - drogo ale nie 7 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale lałeś vpower 100 oktan za 5,8zł? Bo za prawie tyle to w krk teraz verva jest. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale lałeś vpower 100 oktan za 5,8zł? Bo za prawie tyle to w krk teraz verva jest. :o

 

zawsze na shellu leje VPRN+, przejrzałem kilka faktur  z czerwca to ceny 5.8 - 5.9 nie są to faktury tylko z Lublina - chyba po rabacie 10gr/L za punkty z karty

 

no to się pokrywa do 7 zl  brakuje trochę

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to muszę jutro sprawdzić cenę w Krk bo nie wierzę żeby była aż tak mała różnica.

Dziś wlałem vervę za 5,79

Sorry za OT.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche offtop: jezdze forkiem 2,5xt i spieszylem odebrac z dworca dwojke znajomych, a ze zbliżała sie rezerwa i nie chcialem jej dojeżdżać to zajechalem na statoil. Okazalo sie ze nie owszem maja Premium ale tylko ON, nie było wyjścia zatankowalem 10l 95. Po 40km Check engine i przestał palić na dwa gary. Diagnoza: padly wtryski na 2 i 4garnku.

 

Przypadek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troche offtop: jezdze forkiem 2,5xt i spieszylem odebrac z dworca dwojke znajomych, a ze zbliżała sie rezerwa i nie chcialem jej dojeżdżać to zajechalem na statoil. Okazalo sie ze nie owszem maja Premium ale tylko ON, nie było wyjścia zatankowalem 10l 95. Po 40km Check engine i przestał palić na dwa gary. Diagnoza: padly wtryski na 2 i 4garnku.

 

Przypadek ?

A uto strojone było czy na serii?

 

Ale lałeś vpower 100 oktan za 5,8zł? Bo za prawie tyle to w krk teraz verva jest. :o

 

zawsze na shellu leje VPRN+, przejrzałem kilka faktur  z czerwca to ceny 5.8 - 5.9 nie są to faktury tylko z Lublina - chyba po rabacie 10gr/L za punkty z karty

 

no to się pokrywa do 7 zl  brakuje trochę

 

U Nas VPR zawsze powyżej 6 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Troche offtop: jezdze forkiem 2,5xt i spieszylem odebrac z dworca dwojke znajomych, a ze zbliżała sie rezerwa i nie chcialem jej dojeżdżać to zajechalem na statoil. Okazalo sie ze nie owszem maja Premium ale tylko ON, nie było wyjścia zatankowalem 10l 95. Po 40km Check engine i przestał palić na dwa gary. Diagnoza: padly wtryski na 2 i 4garnku.

 

Przypadek ?

A uto strojone było czy na serii?

 

seria

Share this post


Link to post
Share on other sites

To tym bardziej jakoś dziwnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój 2,5XT od 6 lat jeździ na zwykłej 95 z Orlenu. Nic mu nie jest póki co. Ze dwa razy wlałem 98, ale żadej różnicy nie zauwazyłem. Myślę orlen, że miałes wyjatkowego pecha i zatankowałeś z chrzcielnicy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój 2,5XT od 6 lat jeździ na zwykłej 95 z Orlenu. Nic mu nie jest póki co. Ze dwa razy wlałem 98, ale żadej różnicy nie zauwazyłem. Myślę orlen, że miałes wyjatkowego pecha i zatankowałeś z chrzcielnicy

w takim wypadku przestrzegam przed tankowaniem na statoilu przy ul. Modlinskiej koło mostu północnego w wwie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie jako, że to mój pierwszy wpis w tym dziale (poprzedni był w powitaniach) i od razu występuję z zapytaniem: Czy to normalne, że w nowym Forku XT (przebieg 2k km) występują takie delikatne ale odczuwalne drgania na biegu jałowym? Co prawda powiedziano w ASO, że wszystko OK, ale jakoś mnie to niepokoi...moja poprzednia ravka tak nie miała... Obroty nie skaczą, wszystko pięknie ładnie, tylko po wrzuceniu na N (i na P też chyba troszke) czuć siedząc w fotelu delikatne wibracje...TTTM?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie jako, że to mój pierwszy wpis w tym dziale (poprzedni był w powitaniach) i od razu występuję z zapytaniem: Czy to normalne, że w nowym Forku XT (przebieg 2k km) występują takie delikatne ale odczuwalne drgania na biegu jałowym? Co prawda powiedziano w ASO, że wszystko OK, ale jakoś mnie to niepokoi...moja poprzednia ravka tak nie miała... Obroty nie skaczą, wszystko pięknie ładnie, tylko po wrzuceniu na N (i na P też chyba troszke) czuć siedząc w fotelu delikatne wibracje...TTTM?

 

Nie wiem czy to normalne, ale mój też tak ma tylko na zimnym silniku i nie zawsze, zaraz po zapaleniu  -jak chwilę pochodzi, ustępuje. Ja to uznałem za normę

Share this post


Link to post
Share on other sites

trochę odpowiedzi znalazłem tutaj

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/35061-ksiazka-serwisowa-po-niemiecku-i-drgania-forek-25xt-my04/

a najbardziej do mnie przemawia, że : "Subaru ma przeciwsobny układ tłoków - na biegu jałowym silnik wprowadza auto w trochę inny typ drgań niż klasyczna rzędówka".

a także "A, że się trzęsie... stawiam flaszkę, że subaru mogło przy projektowaniu tego uniknąć ale jak dla mnie to nie jest wadą tego pojazdu a zaletą, siedząc za kólkiem wiem że pod maską nie ma 50KM by FIAT tylko stado by SUBARU, jeździłem nie jednym sruru-baruru i każdy ma/miał wibracje, oczywiście są one wyczówalne ale bez przesady, że cała buda się telepie a kawa z kubka się wylewa."

Edited by Adasko75

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Witam serdecznie jako, że to mój pierwszy wpis w tym dziale (poprzedni był w powitaniach) i od razu występuję z zapytaniem: Czy to normalne, że w nowym Forku XT (przebieg 2k km) występują takie delikatne ale odczuwalne drgania na biegu jałowym? Co prawda powiedziano w ASO, że wszystko OK, ale jakoś mnie to niepokoi...moja poprzednia ravka tak nie miała... Obroty nie skaczą, wszystko pięknie ładnie, tylko po wrzuceniu na N (i na P też chyba troszke) czuć siedząc w fotelu delikatne wibracje...TTTM?

 

Nie wiem czy to normalne, ale mój też tak ma tylko na zimnym silniku i nie zawsze, zaraz po zapaleniu -jak chwilę pochodzi, ustępuje. Ja to uznałem za normę

Norma. Nasz ma 43 tys km i jest to samo czyli wkurzony, warczący i drżący z podniecenia ratlerek. Znaczy, ze sprawny ;)

Edited by Izotom

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

warczący i drżący z podniecenia ratlerek

Dzięki, sam bym tego lepiej nie ujął :) Uspokoiłeś mnie. P.S. a ogólnie Auto - Bajka! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warto dokładnie przeczytać instrukcję obsługi, strona 7-8

Ale wiadomo, kto pyta nie błądzi...

Pozdrawiam :)

post-16737-0-67915800-1404244705_thumb.jpg

Edited by Lewhorn

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Warto dokładnie przeczytać instrukcję obsługi, strona 7-8
 

 

pewnie że warto, ale czasu brak 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale czasem mam wrażenie, że on nie tylko "przez pierwszych kilkadziesiąt sekund" tak sobie powibrowuje. Np. dziś stojąc na długim czerwonym wrzuciłem N i takie wibracje odczuwałem, choć silnik był już rozgrzany...Ale jeszcze raz podkreslam - to wrażenie delikatne i na pewno nie-nieprzyjemne, właśnie tak jak napisał Izotom: taki ratlerek, tylko pytam, bo wcześniej się z czymś takim nie spotkałem, a to dlatego, że to moje pierwsze Subaru i pierwszy boxer. A i jeszcze jedno: wnioskując z tego, co napisano w instrukcji, to można pomyśleć, że po odpaleniu trzeba czekać, aż skończy się samoregularcja układu wtryskowego i dopiero dojechać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś z posiadaczy wersji MY14 chciałby się pochwalić jak Japończycy rozwiązali sprawę TPMS (Tire Pressure Monitoring System)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...