Skocz do zawartości

Nowy Subaru Forester MY2013


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

@sapa

 

Ależ owszem -  gest miły z tym paliwem, tylko tu chodzi o jakiś wspólny mianownik dot. wartości tegoż gestu. Myślę, że w SIP, jeśli zrezygnowałbyś z wzięcia np. dywaników, które standardowo dodają dealerzy do każdego chyba wydawanego pojazdu, to pewnie też w PL miałbyś podobny prezent jak w ZEA.

 

BTW, pamiętam, że jak swego czasu planowałem wyjazd zawodowy do Dubaju, to cena poprzedniej generacji w takiej mniej więcej specyfikacji jak Twoja, oscylowała w okolicach 65-70tys. zł z serwisem wliczonym gratis w okresie gwarancji. Czy teraz też jest taka różnica w stosunku do ceny w Polsce, jeśli mogę wiedzieć?

Edytowane przez Cervellos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cena była trochę wyższa, ale i tak 40% mniej niż w PL. Do tego serwis przez 2 lata lub 30 tys km, pełne ubezpieczenie OC/AC przez pierwszy rok, przedłużona gwarancja na 5 lat bez limitu km, no i jako wisienka na torcie - dywaniki. 

W każdym razie szkoda, że Ci nie wypalił wyjazd, bo naprawdę warto pod wieloma względami, przez kilka lat popracować. 

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, teraz przypomniałeś mi jeszcze o gwarancji i ubezpieczeniu. Generalnie nie ma co porównywać. Brak podatków robi swoje...

 

W kwestii wyjazdu, to tylko tak krótko, żeby offtopu nie szerzyć. Też bardzo żałuję, tym bardziej, że wydymała mnie jedna z największych firm IT na świecie na 3tyg. przed wyjazdem... Ale w zamian mam cudownego synka :) . Takie życie. Powiedzenie z zabijaniem i wzmacnianiem ciągle aktualne.

 

Tak jeszcze zapytam, czy XT jest oferowany w ZEA? Swego czasu wyczytałem, że uturbione Subaraki bardzo źle znoszą upał w połączeniu z ciągle nawiewanym piaskiem i dlatego np. STI było w ZEA rzadkością, bo nie wytrzymywało warunków (były też podobno jakieś obostrzenia gwarancyjne, ale szczegółów już nie pamiętam)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tutaj w ofercie wersji XT, jest tylko jedna wersja silnikowa 2,5 N/A i trzy różne wersje wyposażenia. 

Ogólnie Subaru jest tutaj bardzo mało popularne, jakoś chyba po macoszemu traktują ten rynek. 

Ale dzięki temu jeżdżę autem które się wyróżnia z tłumu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej wykupię. Na pierwszy miesiąc się nie załapałem, wiec mam jeszcze podam rok, ale myślę że warto (w poprzednim Legacy wymieniłem dzięki niej przekładnię kierowniczą i zwróciła się z nawiązką) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja też się pochwalę moim XT-kiem
Gratki @@plawgo, !

 

 

Mam pytanie do Was, czy braliście przedłużenie gwarancji samochodu do 5 lat?

Ja na pewno się nie decyduje. Kasę przeznaczam na nowe auto ;):P Honda nie zepsuła się ani razu przez 7 lat, na gwarancji wymieniono tylko czujnik temperatury zewnętrznej za grosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja też się pochwalę moim XT-kiem, odebranym 13.06!

 

Gratulacje, mam taki sam kolor, bardzo fajny i łatwy w utrzymaniu, znaczy po tygodniu jazdy nadal nie widać kurzu, a u mnie się bardzo kurzy. 

Mam tylko pytanko, zauważyłem że masz listwy na drzwiach, czy aby nie nie za nisko są zamontowane? 

Moim zdaniem zdecydowanie za nisko, w tym zagłębieniu nie będą chronić od wgnieceń spowodowanych przez drzwi innego samochodu. 

 

http://techinfo.subaru.com/proxy/76442/pdf/076442-J101SSG701XX.pdf

 

Ja zamówiłem takie w kolorze nadwozia, i do nich instrukcja montażu jest w połowie drzwi. 

Edytowane przez sapa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździł z Was może ktoś z przyczepę turystyczną ciagniętą  XT - chodzi mi o to jakiego spalania można oczekiwać, tzn o ile więcej niż bez, przy predklosciach autostradowych około 120 kmh bo szybciej z przyczepą się chyba nie jeździ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździł z Was może ktoś z przyczepę turystyczną ciagniętą  XT - chodzi mi o to jakiego spalania można oczekiwać, tzn o ile więcej niż bez, przy predklosciach autostradowych około 120 kmh bo szybciej z przyczepą się chyba nie jeździ?

Z przyczepą turystyczną samochodem osobowym można chyba po Europie 80/90 a max 100 km/h na autostradzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeździł z Was może ktoś z przyczepę turystyczną ciagniętą  XT - chodzi mi o to jakiego spalania można oczekiwać, tzn o ile więcej niż bez, przy predklosciach autostradowych około 120 kmh bo szybciej z przyczepą się chyba nie jeździ?

 

Kolega z firmy XTkiem ciągnie co weekend przyczepę z łodzią, mówił że spalanie jest większe ok 1-2l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z przyczepą turystyczną samochodem osobowym można chyba po Europie 80/90 a max 100 km/h na autostradzie.

 

być może ja dawno z przyczepą nie jeździłem i interesuje mnie spalanie, wydaje mi sie że nie powinno byc tragedii  właśnie ze względu na niskie prędkości, bez przyczepy normalnie na autostradzie jechał bym znacznie szybciej, to chyba dużej różnicy nie będzie poza czasem przejazdu oczywiście


 

jeździł z Was może ktoś z przyczepę turystyczną ciagniętą  XT - chodzi mi o to jakiego spalania można oczekiwać, tzn o ile więcej niż bez, przy predklosciach autostradowych około 120 kmh bo szybciej z przyczepą się chyba nie jeździ?

 

Kolega z firmy XTkiem ciągnie co weekend przyczepę z łodzią, mówił że spalanie jest większe ok 1-2l/100km.

 

 

czyli nie ma tragedia, zwlaszcza że autostradą to ja mam zawsze niezłe spalanie w okolicach 14/15 l, a z przyczepą  pyr pyr 100 km/godz to się pewnie w 12 l powinienem zmieścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czyli nie ma tragedia, zwlaszcza że autostradą to ja mam zawsze niezłe spalanie w okolicach 14/15 l, a z przyczepą pyr pyr 100 km/godz to się pewnie w 12 l powinienem zmieścić

To się wyrówna w wyższych opłatach za przejazd z przyczepą ;)

A i w PL trzeba pamiętać że jak DMC auta + DMC przyczepy jest większe niż 3,5T to trzeba załaożyć Via toola jak cieżarówka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie przyjmuje się zasadę, że samochód z przyczepą przy dozwolonych prędkościach autostradowych spala tyle co w mieście bez przyczepy.

Warunkiem jest płynne nie nerwowe przyspieszanie. Zakładam, że xt powinien spalić około 11 - 11,5l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ogólnie przyjmuje się zasadę, że samochód z przyczepą przy dozwolonych prędkościach autostradowych spala tyle co w mieście bez przyczepy. Warunkiem jest płynne nie nerwowe przyspieszanie. Zakładam, że xt powinien spalić około 11 - 11,5l

 

dzięki tak też myślałem

 

 

 

 

To się wyrówna w wyższych opłatach za przejazd z przyczepą ;) A i w PL trzeba pamiętać że jak DMC auta + DMC przyczepy jest większe niż 3,5T to trzeba załaożyć Via toola jak cieżarówka

 

dzięki to te trzeba brać pod uwagę, licząc koszty -nie wiem jeszcze jaka przyczepa bo chciałem coś wypożyczyć  - dla 2+1  osób więc mysle że chyba 3.5 T nie przekroczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jaszyn z ciekawości zapytam jak daleko wybierasz się z przyczepą na wakacje?

 

w s umie to jeszcze nie wiem, taki pomysł powstał i teraz się staram zorientować w temacie. Nigdy nie byłem z przyczepą na wakacjach i badam temat. Od nie pamietam ilu lat ale co najmniej 10-12 wakację spędzam we Włoszech, więc pewnie tam, konkretnie gdzie jeszcze nie wiem ale może Liguria albo Sardynia bo tam jeszcze nie byłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liguria albo Sardynia

Liguria jest super. Bylem 2 lata temu w Finale i było rewelacyjnie. Co do Sardynii z przyczepą to mam kolegę który każde wakacje spędza z przyczepa. naprawdę ma pojecie jak jeździć i manewrować kempingiem i był na Sardyni. Mówi że z przyczepa już więcej nie pojedzie, za względu na bardzo wąskie, kręte drogi i mega problemy z jazda i manewrowaniem.

Edytowane przez bukmacerek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Liguria jest super. Bylem 2 lata temu w Finale i było rewelacyjnie. Co do Sardynii z przyczepą to mam kolegę który każde wakacje spędza z przyczepa. naprawdę ma pojecie jak jeździć i manewrować kempingiem i był na Sardyni. Mówi że z przyczepa już więcej nie pojedzie, za względu na bardzo wąskie, kręte drogi i mega problemy z jazda i manewrowaniem.

 

to se chyba odpuszczę  Sardynie na razie , już  w tamtym roku chciałem jechać w okolice Cinque Terre więc padnie na Ligurie, ja to bym do Rivy pojechał ale żonie się już znudziło bo byliśmy 8 razy  (ja sam pewnie jeszcze nie raz pojadę :)) a taka Liguria to byłby kompromis bo na rowerze tez jest tam gdzie pojeździć i forkiem też :)  

Edytowane przez jaszyn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bo z salonu wypuścili go o suchym baku:)

 

No i to jest własnie różnica w obsłudze klienta, ja po odbiorze Forka podjechałem z pracownikiem salonu na stacje i zatankowałem do pełna na koszt salonu.  

 

Czyli dostałeś tak na oko 70zł rabatu :D

 

 

60 litrów bak x 5,30zł/litr średnio = 318zł , zakładając, że miał w baku za 18zł - dostał 300zł free na fuel ;) .

@  i @@jaszyn - uśmiechnę się do Was w stosownym czasie w temacie Włoch :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...