Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

zamówiłem z produkcji ponieważ muszę jeszcze poczekać na kilka lokat 

normalnie takie samochody stoją na placach i są dostępne od ręki 

Mój ma być w listopadzie 

 

takie same jak te które zamówiłem 

+ alarm 

http://otomoto.pl/oferta/subaru-forester-2-0-manual-exclusive-autoryzowany-dealer-subaru-ID6ypa33.html

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawias w forku jest bardziej komfortowy przynajmniej byl w modelach my14 . Zreszta jest po prostu inny tam masz sls'y z tylu w XV nie ( w XT chyba tez nie ma) W XV jest sztywno czasami nawet za bardzo..Ale nie ma co sie dziwic auto jest wysokie gdyby zrobili kanapowe zawieszenie autem nie daloby sie jezdzic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ne ale forek to forek a xv to tylko podniesiona impreza...


Tak czy siak z tego co pamietam jak jezdzilem forkiem na jazdach testowych zawias byl przyjemniejszy niz w XV. Pan z Wroclawskiego salonu specjalnie zabral nas na jazde testowa na tereny "zalewowe" wroclawia zeby pokazac co auto potrafi w terenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ne ale forek to forek a xv to tylko podniesiona impreza...
 

 

tzn ma prawo się przewracać a "podniesiona Impreza" nie  ;)

 

jednym i drugim da się jeździć w XV przesadzili z twardością tyłu, może słabsze sprężyny by co nieco pomogły tyle że wtedy będzie mocno siadał "załadowany" stąd pewnie takie a nie inne rozwiązanie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szkoda, myslalem, ze nie ma duzej roznicy. Forka nie potrzebuje, aby wozic powietrze, wielkosc XV wydawala mi sie odpowiednia. Jakosc wnetrza, zwlaszcza po liftingu, porownywalna, a 20k wiecej w kieszeni. No i XV ladniejsza :P Ale jesli w komforcie jest rzeczywiscie znaczaca roznica, to trzeba sie bedzie zastanowic.

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV przesadzili z twardością tyłu

to prawda ale przod (przynajmniej w my14) rowniez jest sztywny-byc moze po liftingu my12 chcieli wyrównac dysproporcje pomiedzy przodem a tylem.   Ten samochod naprawde jest sztywny co skutkuje m.in pojawianiem sie nowych dzwiekow w kabinie

To szkoda, myslalem, ze nie ma duzej roznicy. Forka nie potrzebuje, aby wozic powietrze, wielkosc XV wydawala mi sie odpowiednia. Jakosc wnetrza, zwlaszcza po liftingu, porownywalna, a 20k wiecej w kieszeni. No i XV ladniejsza :P Ale jesli w komforcie jest rzeczywiscie znaczaca roznica, to trzeba sie bedzie zastanowic.

Ja pisze jak bylo jak ja kupowalem auto w 2014. Byc moze teraz zawieszenie przeszło lifting i cos zmienili. Pojedz na jazde testowa

 

 

Ja właśnie pierwsze 2tys km XV 2,0i przekroczyłem. Autko fajne, ale na trasie bardzo mocno reaguje na drogę i ruchy kierownicą, wręcz skacze jak ping-pong i wychyla się na zakrętach

ale po wpisie kolegi posiadajacego my16 watpie aby cos sie zmienilo...

Po prostu trzeba sie do tego zawieszenia przyzwyczaic

XV to przedziwne auto. Z sztywnym zawieszeniem ktorego nie powstydziloby sie auto "sportowe" ale ze slabym silnikiem, napedem rodem z forestera ale w teren sie nie nadajace przez dlugi przedni zwis, z duzą kabina mogaca spokojnie pomiescic 5 osob ale mikro bagaznikiem do ktorego 5 walizek juz nie wejdzie...  :) Wyjatkowo oryginalny wóz :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana zawieszenia nastąpiła w xv już w 2014 r., ale tylko w 2.0 benzynowym. Wg informacji Subaru (i jak pamiętam Dyrekcji), w 2016 dalsze zmiany nastaw - bardziej miękko przy małych ugięciach zawieszenia. W moim 2014 r. Żadnego skakania jak ping pong nie stwierdziłem, jedyny raz zaraz po wyjeździe z salonu że zmienionym oponami zimowymi z fatalnie przepompowanymi kołami do 2,7 i 2,6 bar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość wnętrza przed i po liftingu nie tyle porównywalna co de facto ta sama.

 

XV to przedziwne auto. Z sztywnym zawieszeniem ktorego nie powstydziloby sie auto "sportowe" ale ze slabym silnikiem, napedem rodem z forestera ale w teren sie nie nadajace przez dlugi przedni zwis, z duzą kabina mogaca spokojnie pomiescic 5 osob ale mikro bagaznikiem do ktorego 5 walizek juz nie wejdzie... :) Wyjatkowo oryginalny wóz :)1. Silnik to udany kompromis mocy, ekonomiki i trwałości, 9,5 s. do setki przy stałym 4x4 to chyba niezle, 2. Forester z takim samym silnikiem dynamiczniejszy i bardziej ekonomiczny nie będzie, 3. W prawdziwy teren to i fotek się nie nadaje (jak i reszta suvów). A tam, gdzie wjedzie fotek to i xv da radę, 4. Tak, bagażnik nie za wielki, ale jak się rolety nie zasuwa to też sporo można zapakować.

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z FanSub co do silnika - jak na jednostke bez turbo radzi sobie bardzo dobrze i w zadnym razie nie jest zawalidroga. Mialem juz jeden samochod z turbo (od nowosci) i juz wiecej takiego nie chce, bo zaczely sie wydatki, lacznie z wymiana turbosprezarki. Zgoda tez co do wlasciwosci terenowych - ani XV, ani Forester (mimo lepszych zwisow) takie nie sa i chyba nikt powaznych wyzwan od nich nie oczekuje (choc filmiki na YT moga zadziwic). A co do bagaznika - to w moim przypadku (2, okazyjnie 3, osoby) w zupelnosci wystarczy.

 

Jakosc wnetrza przed i po liftingu moze taka sama, ale moim zdaniem wrazenie po jest lepsze (tapicerka z pomaranczowymi przeszyciami, obicie skora na podlokietniku w Comforcie, fajna kierownica, system audio, zasuwany schowek na kubki, itp.).

 

Najbardziej martwi mnie zawieszenie, ale to moze byc tez wina cisnienia opon i samych Geolandarow (moze po wymianie na b. miekkie jest lepiej). W moim obecnym samochodzie wymienilem twardawe Toyo na miekkie Hankooki i jest zupelnie inny komfort jazdy. 

Edytowane przez peteres
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na jednostke bez turbo radzi sobie bardzo dobrze i w zadnym razie nie jest zawalidroga

jezeli krecisz na czerwone pole to nie jest. Tak jak pisalem ostatnio duzo jezdze autostradkami i suvy/crossovery konkurencji sa mocniejsze i "odjezdzaja"w szczegolnosci przy wyzszych predkosciach. Silnik w takim aucie powinien byc mocniejszy ze wzgledu na AWD. W chwili obecnej jest tylko wystarczajacy. Za to pali nie wiele i jest  bezawaryjny.

 

 

Zgoda tez co do wlasciwosci terenowych - ani XV, ani Forester (mimo lepszych zwisow) takie nie sa i chyba nikt powaznych wyzwan od nich nie oczekuje

jezdziles w warunkach terenowych jednym i drugim czy Ci sie wydaje?? Wlasnie przez ten długi zwis i "gleboka" pozycje za kierownica przodu nie widac i naprawde latwo mozna przodem "zaryc" szczegolnie zjezdzajac z ostrego wzniesienia-raz czy 2 mi sie zdarzylo.na szczecie przedni zderzak w Xv jest wyjatkowo wytrzymaly Forek to zupelnie inna bajka.

 

 

A co do bagaznika - to w moim przypadku (2, okazyjnie 3, osoby) w zupelnosci wystarczy.

jezeli tak to rzeczywiscie pojemnosc bagaznika bedzie dla Ciebie wystarczajaca. Ja za 3 tygodnie jede do CRO w 4 osoby na 2 tygodnie i juz sie zastanawiamy jak sie pomiescic - chyba bez boxa sie nie obedzie a co za tym idzie zatyczki do uszu beda niezbedne :biglol:

 

 

Jakosc wnetrza przed i po liftingu moze taka sama, ale moim zdaniem wrazenie po jest lepsze

wnetrze po liftingu jest ladniejsze co do jakosci sie nie wypowiadam musialbym chwile pojezdzic i sprawdzic czy cierpi na te same przypadlosci co w my14

 

 

Najbardziej martwi mnie zawieszenie, ale to moze byc tez wina cisnienia opon i samych Geolandarow

nie masz co sie martwic. Zawieszenie jest sztywne ale sprezyste. Na rownej drodze XV prowadzi sie jak po szynach, czasami "chcialoby sie szybciej, dynamiczniej" ale silnik nie pozwala :(

 

 

W prawdziwy teren to i fotek się nie nadaje (jak i reszta suvów). A tam, gdzie wjedzie fotek to i xv da radę

Wydaje mi sie ze sie mylisz - zreszta nawet na plejadach  XV na trase terenowa nie sa wpuszczane...

Widze ze wiekszosc z was mysli ze XV to jest mniejszy Forek. Ale tak nie jest - kiedys tez tak mi sie wydawalo. Owszem maja taki sam naped ( chociaz nie dokonca jestem pewien bo np forek  z cvt ma x mode a XV nie, nie wiem jak wyglada kwestia przelozen w skrzyni w manualu)  , silnik, przeswit ale jezdzi sie nimi inaczej.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jechałem XV to z tyłu skacze się jak na pace żuka .

Przy 30 auto tłucze na dziurach jak szalone .

Przy 50 forek dużo bardziej miękki .

Jechałem po tej samej drodze , te same silniki . 

Po wszystkim przejechałem się moim dusterem po tej drodze i bliżej mu do forestera , XV zawias jest po prostu twardy

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po wszystkim przejechałem się moim dusterem po tej drodze i bliżej mu do forestera , XV zawias jest po prostu twardy
 

 

dokładnie

 

 

natomiast ogólnie mnie XV zdecydowanie bardziej odpowiada do jazdy jak Forester, tylko niestety ten "twardy" (twardy na szybkich nierównościach) czasami daje się mocno we znaki  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fansub widze ze "zaciekle" bronisz XV i bardzo dobrze  :) Ja po prostu pisze jak sytuacja wyglada w realu  w porownaniu z innymi autami z ktorymi mam/mialem doczynienia bo nie jestem slepo zapatrzony na znaczek z plejadami . XV to wedlug mnie "przedziwny" samochod ale absolutnie nie w negatywnym znaczeniu.

Karenz namawialem na Forka od poczatku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to samochód kierowany raczej do klientów którzy jeżdżą po równym asfalcie , ewentualnie zaśnieżonym .

Jest twardo ale tak ma być aby auto na autostradzie się  dobrze  prowadziło  , po to też obniżyli dach oraz usunęli relingi 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...