Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest taki że ja nie potrzebuje dużego auta

To tym bardziej szukałbym czegos innego bo Xv małym autem nie jest. To jest duże auto z mirko bagaznikiem. 4,5 metra długosci , 1,8 m szerokosci.

Jezeli np skoda oktavia kombi to dla Ciebie duże auto ( bo dla mnie tak) to Xv jest o 20cm od niej krótszy( o długosc dłoni).

Po prostu japończycy tak sprytnie skonstruowali bryłe tego auta ze wydaje jakby było małym autem.

1500 za 1 przegląd gdzie ja zamykałem się w 500 zł :) (w ASO )

a za przeglad przy 48k km to tylko 3200pln według cennika ze strony SIP. Te samochody tanie w ekspoatacji nie sa. Ale jak sie uparłes kupuj tylko zebys mial na uwadze fakt ze jak wybierzesz sie w teren i cos uszkodzisz to tanio jak w dusterze nie bedzie :) Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dustera silnik kosztuje 800 zł na allegro a skrzynie ostatnio za 300 zł od clio kupiłem bo zębatki zmieniałem 

ogólnie cała mechanika i elektryka z meganki II /scenica I  itp 

 

Jeszcze się na cx3 zasadzałem ale mieszkam w wawie to mi zaraz ukradną  B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do dustera silnik kosztuje 800 zł na allegro

a do XV 2.0i 7k pln. (szukaj fb20 )

Jeszcze się na cx3 zasadzałem ale mieszkam w wawie to mi zaraz ukradną

Niestety to fakt. W w-wie mazdy gina jak złe. Jest jeszcze nowy hr-v Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hr-v nie ma 4x4 


Forester kusi ale 120 tyś to trochę ponad mój budżet i zapotrzebowanie .

Szczególnie że za to kasę to mogę sobie kupić 2 dustery które pewnie przeżyją tego forestera  :rolleyes:

Szczególnie że znam go na wylot i mogę po nocy bez światła rozbierać . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV 2.0i comfort  manual 23500 eur  - 103k pln...dokupujac perlowy/metaliczny lakier + jakies pierdoly typu listewki ochronne nakladki na zderzaki 105k pln peka jak nic. Forek aktiv 2.0i manual 25500. 2 tysiace euro wiecej. Takze naprawde warto sie mocno zastanowic nad forek vs xv bo dokladajac nie wiele wiecej masz uwazam ze lepszy  samochod o podobnych gabarytach z duzo wiekszym bagaznikiem. W szczegolnosci ze wersja aktiv wcale taka gola nie jest.. np ja 2 strefowa klime w xv odpalilem moze z 2 razy a tak zawsze smigam na 1 strefie. W dodatku klima w XV jest 0/1 albo wali zimnym powietrzem albo cieplym  :facepalm:

cenowe porownywanie/licytowanie Dustera z Subaru - niewazne ktorym  nie ma sensu. Duster to tanie auto Subaru drogie -tyle w temacie

Zaraz pewnie ktos napisze ze wcale ze nie bo kosztuje tyle co Skoda :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pracuje w przemyśle samochodowym klasy premium (który jest synonimem jakości ) doskonale wiem że coś takiego jak jakość klasy premium dawno nie istnieje . 

Drogie samochody to ładne wykonanie i elektroniczne gadżety .

 

Mnie interesuje sama wartość techniczna czyli komfort i właściwości jezdne . 

 

Nie ma sensu kupować gołego subaru bo dostaniemy to co oferuje konkurencja w niższych cenach tylko z większym poziomem prestiżu (którego ja wolał bym uniknąć ) .

Szukam auta o lepszym komforcie od obecnego , właśnie te xenony i dwu strefowa klima mnie przekonują .

Bo golas subaru ma gorsze wyposażenie od full opcji dustera który jest jakieś 42 tyś tańszy .

No chyba że  subaru mają nadal tą legendarną jakość jak W124 . Więc warto zapłacić 2 razy więcej i niczego nie naprawiać przez 10 lat 

Wybaczcie proszę zarozumiałość ale dziś trudno kupić auto które nie zostało by celowo skomplikowane przez producenta a jego obsługa możliwa jest tylko w ASO . Za takie gadanie to wywalili by mnie z pracy już  w firmie której pracuje nikt nie jeździ jej wyrobami  :lol:

Ludzie w PL nie stać na cudeńka które po 5 latach trzeba pchać do żyda , ja lubie i umiem przy aucie pogrzebać i nawet po długim okresie są w bardzo dobrym stanie .

No chyba że producent auto zrobił tak aby się nie dało nim jeździć po 5 latach  

Nie wiem za co oni biorą takie kokosy za przegląd gdzie taka obsługa trwa na serwisie 1-2 godzinę , mnie przeraża tylko brak części na wolnym rynku do XV. Mimo wszystko i tak nie rezygnował bym z przeglądów w ASO , w każdym aucie praktycznie zawsze coś wymieniam na gwarancji tylko trzeba to samemu znaleźć i zdiagnozować 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pracuje w przemyśle samochodowym klasy premium (który jest synonimem jakości ) doskonale wiem że coś takiego jak jakość klasy premium dawno nie istnieje . Drogie samochody to ładne wykonanie i elektroniczne gadżety .

 

można poprosić o wyjaśnienie ?

 

Szukam auta o lepszym komforcie od obecnego , właśnie te xenony i dwu strefowa klima mnie przekonują .

 

xenony w XV to żart z klienta, dwustrefowa klima działa dobrze ale podobnie jak wspominał Karas używam jej może raz do roku i to bardziej z przypadku

 

No chyba że subaru mają nadal tą legendarną jakość jak W124 . Więc warto zapłacić 2 razy więcej i niczego nie naprawiać przez 10 lat

 

z tego punktu widzenia - nie warto

 

Nie ma sensu kupować gołego subaru bo dostaniemy to co oferuje konkurencja w niższych cenach tylko z większym poziomem prestiżu (którego ja wolał bym uniknąć ) .

 

niestety za Subaru idzie jakiś - dla mnie niezrozumiały - prestiż, nie do końca rozumiem z czego on wynika, ogólna jakość wykonania XV-ła niska do tego w komplecie z równie niskim zaangażowaniem importera w problemy techniczne jeśli takowe się pojawią

 

 

sam XV ma potencjał na fajne auto, który blednie przy bliższym poznaniu

 

 

paradoksalnie jako, że wątek to pytanie o ponowny zakup XV muszę powiedzieć, że brałbym to auto pod uwagę ponownie bo najzwyczajniej nie wiem co innego na jego miejsce - jest w sam raz pomimo tego, że trąci tandetą

 

zdecydowanie nie nowe, zdecydowanie nie Diesla, koszty utrzymania w nie-ASO są raczej niskie

 

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz auto za 200 -300 tyś i oczekujesz od niego porządnego wykonania .

A producent dla zaoszczędzania może 5 euro nie stosuje na spawach masy wygłuszającej i samochód radośnie po 5 latach rdzewieje od środka .

Producent w całej swojej okazałości zadbał aby auto nagrzewało się szybciej poprzez wyłączenie przepływu cieczy chodzącej przez blok silnika oraz natrysku oleju na spodki tłoków . 

Efekt 1 % oszczędności paliwa a silnik można zatrzeć przez 100-200 tyś km 

nie piszę już o systemie aktywowania części przez internet itp 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupujesz auto za 200 -300 tyś i oczekujesz od niego porządnego wykonania .

A producent dla zaoszczędzania może 5 euro nie stosuje na spawach masy wygłuszającej i samochód radośnie po 5 latach rdzewieje od środka .

Producent w całej swojej okazałości zadbał aby auto nagrzewało się szybciej poprzez wyłączenie przepływu cieczy chodzącej przez blok silnika oraz natrysku oleju na spodki tłoków . 

Efekt 1 % oszczędności paliwa a silnik można zatrzeć przez 100-200 tyś km 

nie piszę już o systemie aktywowania części przez internet itp 

 

 

to nie kupuj Subaru XV  

 

 

albo odrzuć wszelkie "oczekiwania porządnego wykonania"  ;)

 

rozsądkiem Subaru nie da się ogarnąć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porządne wykonanie dla mnie to nierdzewiejący samochód i proste mechanizmy w miarę bez awaryjne 

 

To mnie trochę odrzuca od daci , pseudo oszczędności jak materiał na śruby kół który po 2 latach musiałem wymienić (allego 7 zł od szt w porównania  do ori są nie do zajechania ) 

 

Co do opinii subaru ma coś na poziomie bmw tylko nie kojarzy się z wieśniactwem, na pewno lepszą od hondy czy toyoty .

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porządne wykonanie dla mnie to nierdzewiejący samochód i proste mechanizmy w miarę bez awaryjne

 

to może Ci się Subaru spodobać bo ogólnie to prosta konstrukcja do tego odnoszę wrażenie, że baza techniczna to jednak dobre materiały

 

 

o rdzy ciężko mi coś powiedzieć, jedno małe ognisko jest typowa wada produkcyjna, cała reszta wydaje się być ok jak na tą chwilę

 

niestety za Subaru idzie jakiś - dla mnie niezrozumiały - prestiż,

auto nie jest popularne, w wielu okolicach wręcz bardzo rzadko spotykane, więc egzotyczne. Do tego legenda rajdowa i skojarzenia z STI.

 

przesada, Subaru wcale tak mało nie jeździ, do tego w skali świata sprzedaje się go obecnie pewnie tyle samo co Skody i więcej jak Volvo

 

rajdy to legenda, to już było i przeminęło

 

Lancia też kiedyś królowała na oesach ale to już przeszłość dzisiaj tam jest VW łącznie ze swoim "brandem" Skoda ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisany Wczoraj, 23:31 Karenz powiedział Ponieważ pracuje w przemyśle samochodowym klasy premium (który jest synonimem jakości ) doskonale wiem że coś takiego jak jakość klasy premium dawno nie istnieje . Drogie samochody to ładne wykonanie i elektroniczne gadżety . można poprosić o wyjaśnienie ?   Karenz powiedział Szukam auta o lepszym komforcie od obecnego , właśnie te xenony i dwu strefowa klima mnie przekonują . xenony w XV to żart z klienta, dwustrefowa klima działa dobrze ale podobnie jak wspominał Karas używam jej może raz do roku i to bardziej z przypadku   Karenz powiedział No chyba że subaru mają nadal tą legendarną jakość jak W124 . Więc warto zapłacić 2 razy więcej i niczego nie naprawiać przez 10 lat z tego punktu widzenia - nie warto   Karenz powiedział Nie ma sensu kupować gołego subaru bo dostaniemy to co oferuje konkurencja w niższych cenach tylko z większym poziomem prestiżu (którego ja wolał bym uniknąć ) . niestety za Subaru idzie jakiś - dla mnie niezrozumiały - prestiż, nie do końca rozumiem z czego on wynika, ogólna jakość wykonania XV-ła niska do tego w komplecie z równie niskim zaangażowaniem importera w problemy techniczne jeśli takowe się pojawią sam XV ma potencjał na fajne auto, który blednie przy bliższym poznaniu     paradoksalnie jako, że wątek to pytanie o ponowny zakup XV muszę powiedzieć, że brałbym to auto pod uwagę ponownie bo najzwyczajniej nie wiem co innego na jego miejsce - jest w sam raz pomimo tego, że trąci tandetą   zdecydowanie nie nowe, zdecydowanie nie Diesla, koszty utrzymania w nie-ASO są raczej niskie

 

esencja konkretu i sensu !  Tyle ze temat jest o XV a ja powiedziałbym to o całej marce subaru i chyba wszystkich modeli tej marki. Dla mnie samochod nie warty tych pieniedzy. Pomimo ze moj forester nigdy niezrobił mi wała wiec niemam go za co winić, tak samochod ciezko mi jakoś znaleźć przewage plusów nad minusami. Po krótkiej przygodzie z ta marką, odzuciło mnie od tych samochodów zupełnie, moze jakies sti albo wrx zmieniłby moje nastawienie ale coś czuje ze watpie. Poprostu nielubie tej japońskiej surowości za te pieniadze a do tego w nowszych modelach wychodzi do tego brak jakości legendarnego subaru. To jest moja opinia, każdy lubi co innego...to tez szanuje :D pozdrawiam 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XV to fajne auto ale imo nie warte tych pieniedzy.

 

 

Co do opinii subaru ma coś na poziomie bmw tylko nie kojarzy się z wieśniactwem, na pewno lepszą od hondy czy toyoty

Honda czy toyota jezeli chodzi o jakosc wykonczenia czy wyciszenia to auta premium w porownaniu do Subaru ( civa mialem yarka mam obecnie)

 

 

Szukam auta o lepszym komforcie od obecnego , właśnie te xenony i dwu strefowa klima mnie przekonują

ksenony w XV to tragedia-swieca tak slabo ze przestalem jezdzic w nocy ( temat poruszany w dziale XV), a klima 2 strefowa to dla mnie bajer .Uzylem moze 2 razy. W dodatku z klimatyzacja we wszystkich Subaru jest jakis problem bo nie mozna ustawic zeby wiala letnim powietrzem tylko albo dmucha mocno zimnym albo cieplym -jak  juz pisalem 0/1 - (temat poruszany w dziale  forester). Ceny przegladów sa jakie są, nie wszystkie ASO robia profi i znaja sie na rzeczy, dostepnosc czesci slaba... Nie kupilbym po raz 2. Karenz ale jezeli sie napaliles to kupuj. Jezeli przymkniesz oko na drazniace wady tego auta to bedziesz zadowolony, W szczegolnosci ze  modele 2016 sa lepsze niz poprzednie

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byc może poprzednie i teraźniejsze auta sredniej klasy za bardzo mnie rozpiescily jezeli chodzi o jakosc oswietlenia. Klima dziala to fakt. Jezeli ustawisz np 22 stopnie w kabinie to ta temperature utrzyma ale nie w taki sposób ze powietrze z nawiewów bedzie miało 22 stopnie  tylko jezeli temp spadnie ponizej ustawionych 22 stopni wtedy z nawiewów leci ciepłe/gorące powietrze natomiast jak wzrosnie powyżej wtedy mega zimne. I co z tego ze teoretycznie w kabinie mam te 22 stopnie skoro utrzymanie tej temp jest dla mnie mało komfortowe. 


Xv niezłe auto ale uważam za niedopracowane pod wzgledem użytkowym. Napęd super, silnik super, zawieszenie super ale calokształt psuja drobne drażniące mankamenty jak: brak wyciszenia ( w aucie powyzej 120km/h jest po prostu głośno), jakośc wykończenia ( m.in widocznei wiszące  kable od pasów/fotela pomiędzy tunelem srodkowym a fotelem, rysyjące się czarne plastiki praktycznie od samego patrzenia kiepskiej jakości) skrzypiące, stukające  wnętrze, słabe oświetlenie, niezamykające się okna powyzej 170km/h, klima działająca 0/1, dywaniki w których robią sie dziury, dostępnośc cześci na które czeka się miesiacami, marna jakosc napraw w ASO-mam doświadczenie z wrocławskim. Uważam ze nie powinno to miec miejsca w autach za takie pieniądze - przynajmniej w moich poprzenich tańszych nie miało.

Pisze raz jeszcze z auta jestem zadowolony bo nie mam z nim problemów tzn nigdy mi sie nie zepsuło ale nie wiem czy kupiłbym raz jeszcze -jakby kosztowało z 80k pln pewnie tak

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najbardziej liczy się blacha bo auto może zrobi 5 tyś rocznie .

Na długie trasy wakacyjne i tak będę jeździł dusterem bo ma fabryczną instalacje LPG .

To jest jeden z powodu dlaczego nie chce kupić daci , wodny lakier i bardzo cienka blacha 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas, przejechałem w ubiegłorocznych upałach szmat Europy i żadnych takich objawów z klimatyzacją nie stwierdzam. Moje ustawienia, to wentylator na 2 stopniu, temperatura właśnie 22, względnie 21,5 stopnia, przy jednoczesnej rezygnacji z trybu auto. Co do rzekomo zbędnej klimatyzacji dwustrefowej, to jest ona bardzo użyteczna, bo osobiście wolę niższą temperaturę, a żona odwrotnie. Xenony też nie zasługują na tak niskie oceny, świecą całkiem, całkiem. A kolega Karenz bardzo rzeczowo zdefiniował "porządne wykonanie", pod którym się podpisuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż jeżeli te światłą są do luftu to raczej wypada zainteresować się vitarą .

Mi właśnie 2 strefowa klima potrzebna bo ja lubię zimno a małżonka ciepło 

 

Jakiej pojemności jest układ klimy w XV ?

 

Na pewno subaru ma lepszy silnik i układ przeniesienia napędu 

sama różnica skrzyni biegów 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż jeżeli te światłą są do luftu to raczej wypada zainteresować się vitarą .

Mi właśnie 2 strefowa klima potrzebna bo ja lubię zimno a małżonka ciepło

 

Jakiej pojemności jest układ klimy w XV ?

 

Na pewno subaru ma lepszy silnik i układ przeniesienia napędu

sama różnica skrzyni biegów

Wg mnie przekonaj się do XV. Auto ciekawe, z charakterem, fajnym napędem i niezawodnym silnikiem.

Poprzednia Vitara była bardzo OK, z centralnym dyferencjałem, reduktorem -całkiem dzielny SUV. Nowa to mały crossover, ze słabymi silniczkami, bardziej dziwny niż ładny - nie rozumiem kompletnie tego ruchu Suzuki..

Co do wykonania wnętrza - (wprawdzie mam Forestera, ale to ten sam poziom) - to ja nie narzekam - jeśli nie stawia się poprzeczki na poziomie premium. Wytykać niedociągnięcia można bez końca w każdej marce. Co do designu na pewno nie jest to Alfa Romeo, jednak pewnej elegancji odmówić projektowi wnętrza chyba nie można.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się rozchodzi o tę cześć .

W inter carsie widzę że można kupić tylko wspólne dla dużej gamy modeli  łożyska , klocki czy stabilizatory .

Jak rozumiem jakieś elementy typu skrzynia biegów , serwo czy wtryski są całkowicie niedostępne poza ASO .

Z tego co widzę nawet do forestera III za dużo części na allegro nie ma więc faktycznie XV odpada do długiej eksportacji .

 

Ja mieszkam na zwykłej polskiej wsi (stąd potrzeba takiego auta na zime ) mechanicy zatrzymali się etapie golfa II a najlepszy sklep z częściami to inter cars .

Jeżeli inter cars czegoś nie ma to zostaje mi allegro na które w przypadku XV nie ma co liczyć .  

 

Cały czas bije się z myślami bo subaru oferuje lepszy silnik i skrzynie od konkurencji gdzie królują silniki 1.6 które do takiego auta są za małe (wiem bo teraz taki mam ) do tego krótka skrzynia .

A tutaj eleganckie 2.0 16v z 6 biegową skrzynią (szkoda ze nigdzie nie publikują przełożeń ) 

 

Wykonanie wnętrz mnie nie interesuje (chyba nie widzieliście daci  :P  )

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba że przesiadają z tymi częściami , akurat tego się strasznie boje bo od zawsze jeżdżę autami ludu , golfy , pasaty , seat , berlingo , maluch itp części leżały w każdym sklepie .

Takie ma wady niestety pytanie forumowe. Jasne, że przesada. Nie kwestionuję tego, że ktoś miał z czymś problem. Są też ludzie którzy tych problemów nie uświadczyli, ale sie nie odezwą więc masz wrażenie że problem jest jakiś szczególny. Ja eksploatuję auto codziennie od trzech lat i nie mogę tego potwierdzić i powiem jedno - auto całkowicie bezawaryjne, więc też o części nie pytałem. Co jeszcze istotne - z jakimi częściami miał ktoś problem? bo przeciez nie z tarczami hamulcowymi.

 

Patrze na katalogi i nie jest czasem tak że XV i forester mają wspólne podwozie i silnik ?

mają bardzo wiele wspólnych części, przede wszystkim silniki, napędy skrzynie biegów - więc luzik.

W narzekaniach i żalach jest pewnie ziarno prawdy jednak to uważam jekieś szczególne przypadki.

 

Mam dom na zwykłej polskiej wsi gdzie słowo odśnieżanie w zimę nie istnieje stąd wybór auta .

bierz XV w benzynie - będzie Pan zadowolony.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wykonanie wnętrz mnie nie interesuje (chyba nie widzieliście daci :P )

 

Widziałem.

Jedyne auto, które śmierdzi nowością a nie pachnie ;)

 

 

 

nie wiem co wy od Daci chcecie 

 

XV jeśli chodzi o wnętrze to niemalże ta sama półka   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...