Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

wskaźnik temp oleju jest nawet lepszy bo określa moment od kiedy silnik ma poprawne smarowanie , pozwala też szybciej zaobserwować nadmierną temp silnika .

Wcześniej stosowało się czujniki cieczy bo były zwyczajnie tańsze 


W Subaru temp oleju mozesz ustawic na wyswietlaczu po trojnym.

 

 

na trasie męczarnie mocniej wiatr zawieje to samochód zwalnia ze 160 do 140

w 2.0i nie zwalania ale....

nie przyspiesza :) A jak masz komplet pasazerow na "pace" + bagaz potrafi byc ciezko

i to wystarczy , na wakacje latam w 2 os zwykle 

raczej te 160 można stabilnie lecieć , czas rozpędzanie nie ma znaczenia przy robieniu 1000 km dziennie  , w aktualnym powozie każda górka szczególnie w Bawarii to redukcja żeby utrzymać 100 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w XV Diesel nie mam dostępu do odczytu temperatury żadnego z płynów

 

Za to Skoda oferowała tak wodę jak i oleum ;)

 

tapatalk

 

 

i to wystarczy , na wakacje latam w 2 os zwykle  raczej te 160 można stabilnie lecieć , czas rozpędzanie nie ma znaczenia przy robieniu 1000 km dziennie  , w aktualnym powozie każda górka szczególnie w Bawarii to redukcja żeby utrzymać 100

 

Forester 2.0i z MT myślisz, że będzie dużo żwawszy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No właśnie - i w tym względzie ujawnia się przewaga xv.

zadna  przewaga popatrz na dane katalogowe. Przyspieszenie 0-100 w forku 2.0i jest o 0,1sek gorsze ( roznica zadna) a vmax wiekszy niz w xv bo 190km/h   ( w xv 187km/h) Biarac pod uwage fakt ze Subaru potrafi zanizyc osiagi swoich modeli forek 2.0i moze byc nawet szybszy niz XV 2.0i. Byc moze przelozenia w skrzyni sa inne, byc moze forek ma lepsza aerodynamike... Zreszta nie ma co sie podniecac cyferkami w 2.0i bo rakieta to to nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w XV Diesel nie mam dostępu do odczytu temperatury żadnego z płynów

 

Za to Skoda oferowała tak wodę jak i oleum ;)

 

tapatalk

 

 

i to wystarczy , na wakacje latam w 2 os zwykle  raczej te 160 można stabilnie lecieć , czas rozpędzanie nie ma znaczenia przy robieniu 1000 km dziennie  , w aktualnym powozie każda górka szczególnie w Bawarii to redukcja żeby utrzymać 100

 

Forester 2.0i z MT myślisz, że będzie dużo żwawszy ?

 

 

 

Ja nie z tych dla których ważne jest przyspieszenie .Tutaj liczy się moment przy przelotowych 3000 obr dysponowałem 140 Nm a w forku jest to 187 NM  co pozwoli na stabilne utrzymanie prędkości .

Opory powietrza są praktycznie takie same 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tutaj liczy się moment przy przelotowych 3000 obr dysponowałem 140 Nm a w forku jest to 187 NM  co pozwoli na stabilne utrzymanie prędkości . Opory powietrza są praktycznie takie same 
 

 

za to auto cięższe i ze stałym, opartym o centralny dyferencjał napędem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No właśnie - i w tym względzie ujawnia się przewaga xv.

zadna przewaga popatrz na dane katalogowe. Przyspieszenie 0-100 w forku 2.0i jest o 0,1sek gorsze ( roznica zadna) a vmax wiekszy niz w xv bo 190km/h ( w xv 187km/h) Biarac pod uwage fakt ze Subaru potrafi zanizyc osiagi swoich modeli forek 2.0i moze byc nawet szybszy niz XV 2.0i. Byc moze przelozenia w skrzyni sa inne, byc moze forek ma lepsza aerodynamike... Zreszta nie ma co sie podniecac cyferkami w 2.0i bo rakieta to to nie jest :)
Ooo, zaczynamy łamać prawa fizyki jak widzę. Wg danych fabrycznych to i zużycie paliwa w forku i xv jest zbliżone , a w realu ponad 1 litr wyższe (wpis innego Forumowicza). Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie to ciekawe że wydawało by się mniejsze auto ma gorszy v max .

Może być tak że forek ma lepszy cx od XV .

Producent deklaruje też mniejsze spalanie dla forka 

xv/forek 

miasto  9 / 8,5 

pozamiejski 5,8/ 6

mieszany 7 / 6,9

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo, zaczynamy łamać prawa fizyki jak widzę

zadnych praw fizyki nikt tu lamac nie chce. Zestawiamy dane katalogowe Xv z Forkiem  wedlug ktorych Forek i spala mniej i moze osiagnac wiekszą predkosc... Chyba producent sobie tego z palca nie wyssal. Chyba ze uważasz ze FHI specjalnie zaniża dane XV ? :)  Majac tyle gotowki zeby moc kupic forka nie widze sensu nawet zastanawiania sie na XV w szczegolnosci teraz jak pojawila sie imo  najbardziej europejska wersja ze wszystkich dotychczas obecnych

http://www.subaru.pl/datasheet/2016xv.pdf

http://www.subaru.pl/datasheet/2016forester.pdf

FanSub porownaj i ocen sam :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy chodzi o to?

Na obraz prędkościomierza urywa się przy 100km/h a to jest coś ok 90-92 km/h realnie.

 

Nie wiemy jak to było mierzone.

 

Gdybym z jakiegoś powodu kupował obecnie XV to tylko 2.0i (nie oznacza to, że kupuje raczej sprzedaje ;) )

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...