Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

XV nie jest mały, pochodzi od Imprezy a to jeden z największych kompaktów na rynku

 

Osobiście bym go miejskim nie nazwał, natomiast bryła XV faktycznie gubi rozmiar tego auta.

 

Niedawno miałem okazję zaparkować obok Passata B5 kombi, oczywiście XV był wyższy ale ogólnie Passat wydał się malutki -wąski, wcale nie dużo dłuższy.

Powierzchnia czołowa XV sprawiała wrażenie gigantycznej względem wspomnianego Passata.

 

Sztuczka z ukryciem wielkości auta projektantom XV udała się zacnie :)

 

Niby wymiary XV znałem ale chwilę z tym autem musiałem spędzić żeby uświadomić sobie że jest "odrobinę za duże" tyle że ciężko byłoby zrobić mniejsze patrząc na całość konstrukcji auta, boxer między podłużnicami, długość niezbędna na umieszczenie silnika wraz ze skrzynią biegów w obecnym układzie.

 

 

 

 

 

 

 

 

tapatalk

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas sporo prawdy w tym co napisałeś.

sa to moje nie które spostrzezenia po ponad 2 letniej eksploatacji tego auta. Niestety nie ma w tym aucie nic co zachęcałoby do ponownego zakupu - zaraz ktos napisze zima- guzik prawda bo ESP nie da sie całkowicie wyłączyc i nawet bączka nie zakrecisz... :unsure: bezawaryjnosc - również mit awaria akumulatora sprawiała ze po raz pierwszy od lat zostałem unieruchomiony z dala od domu. Niby akumulator to "nie samochod" ale bez niego nie odpalisz auta chocby byłoby nie wiem jak bezawaryjne...

Co innego forester. Auto z wiekszym bagażnikiem, komfortowiej zawieszone, dobrze radzace sobie w terenie ( posiada X mode w wersji z CVT którego w XV brak) a nowy forek to już zupełnie IMO niezle auto nie odbiegajace od europejskiej konkurencji  ( oczywiscie w wersji 2.0i dla osób dla których osiagi auta nie sa na pierwszym planie)

Ale tak jak napisałem najlepiej się przejechać bo nie ma co polegać na opiniach nieznajomych z internetu :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, że ketivv i Karas z bardzo dużą ilością postów , twierdzą że nie kupiliby XV ponownie . Większość posiadaczy XV piszących na tym forum jest zadowolona i uważa(takie mam wrażenie) , że wybór XV to dobry wybór . Szkoda, że ktoś kto zna XV tylko z opisu na forum może się zniechęcić . Ja na szczęście nie czytałem forum przed zakupem i nadal uważam, że Subaru XV był najlepszym wyborem .   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szkoda, że ktoś kto zna XV tylko z opisu na forum może się zniechęcić . Ja na szczęście nie czytałem forum przed zakupem i nadal uważam, że Subaru XV był najlepszym wyborem

wydaje mi sie ze każdy myślący człowiek najpierw zrobi tak:

 

 

Ale tak jak napisałem najlepiej się przejechać bo nie ma co polegać na opiniach nieznajomych z internetu :)

to ze nie kupiłbym po raz drugi XV nie oznacza ze to złe auto. Jednemu przeszkadza to na co ktos inny nigdy nie zwróci uwagi. Oczywiście opinie w internecie są pomocne podczas zakupu auta bo potencjalny użytkownik wie na co zwrócić uwagę. XV ma wiele zalet ale ma tez sporo wad, które mogą drażnic.


 

 

że wybór XV to dobry wybór

bo w 2014 był  dobrym wyborem. Konkurencja poszła do przodu a XV jest jakie było- zmienili zderzak, felgi, tylnie swiatła ale to tylko kosmetyka


Nie wiem byc może nie masz do czynienia z innymi nowymi autami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wszystkie samochody, które wymieniłeś, Audi, Skoda, VW są od XV droższe, niektóre znacznie.

Cena dla mnie nie jest tak istotna.

 

tylko dlatego o nich wspominam bo zaproponowany rozrzut cenowy i tak jest jak mniemam szeroki

 

 

Autem jeżdżę głównie po autostradach, krajówkach i czasem górskich drogach, również nieutwardzonych.

 

jeszcze jedno pytanie

 

jakie przebiegi roczne ?

Ketivv, dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Doceniam to. Odpowiadając na Twoje pytanie, rocznie robię ok. 30-40 tyś.

Dziękuję wszystkim za podzielenie się opiniami. Forester, przynajmniej ten, którego chciałem kupić, odpadł z powodu zalania, które miał w Stanach. Sprzedawca o tym nie wspomniał. Może i po 8 latach od zalania nie powinienem się tego obawiać, ale jak ktoś mi tego nie mówi, nawet naprowadzany, to nie jest dla mnie partnerem do robienia interesów.

 

Gdzie mogę przeczytać co się psuje w XV po latach użytkowania? Z czy kupujący używkę musi się liczyć? Jaka jest awaryjność silnika, CVT, zawieszenia itd?

Edytowane przez Gokus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe, że ketivv i Karas z bardzo dużą ilością postów , twierdzą że nie kupiliby XV ponownie

 

gwoli wyjaśnienia

ja przyznam, że gdyby tylko pojawił się XV z "mocniejszą benzyną" jak obecnie to miałbym dylemat tak ma masę drażniących cech wynikających z "filozofii producenta" ale kształt, wielkość, design (tej wersji którą jeżdżę), miejsce kierowcy w stosunku do bryły auta, prowadzenie na gorszych jakościowo drogach bez wątpienia do mnie przemawia

 

jak wspomniałem wcześniej XV z atrakcyjniejszym silnikiem (Diesla skreślam całkowicie) brałbym pod uwagę przy zmianie auta, natomiast takiej opcji nie ma i pewnie nie będzie w tym modelu

 

stąd dzisiaj znając XV SBD MY2013 kupiłbym "stare" STI GH z racji na silnik, skrzynię, przekładnie kierowniczą, napędy tworząc z tego auta a'la XV

 

 

dużo zależy od warunków użytkowania im więcej "autostrad" tym miej tam widzę sens kupowania XV im więcej zróżnicowanych dróg tym jego sens jest większy

 

Gdzie mogę przeczytać co się psuje w XV po latach użytkowania?

 

odkładając na bok problemy jakie miałem z Dieslem Subaru

 

po dwóch latach i ok 70 k km zrobionych tym autem z poważniejszych rzeczy psuje się niemalże nic (niemalże = http://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89881-ciekawostka-osłony-tył-xv/?p=2492202)

 

 

"Gniotsja, nie łamiotsja" ;)

 

odpala, jeździ, szyby się otwierają i zamykają, światła świecą, wentylacja i klimatyzacja działa itp. itd.

 

pod tym względem tak samo jak inne moje wcześniejsze auta

 

P.S.

akumulator cały czas ori a rok temu auto stało ok miesiąca w garażu

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

bo w 2014 był dobrym wyborem. Konkurencja poszła do przodu a XV jest jakie było- zmienili zderzak, felgi, tylnie swiatła ale to tylko kosmetyka Nie wiem byc może nie masz do czynienia z innymi nowymi autami

 

Ja zdaję sobie sprawę, że XV nie jest idealny. Ja miałem spory dylemat jak kupowałem swojego, a było to na początku tego roku. Z tym, że jak patrzę na konkurencję to nadal mam problem z wyborem czegoś innego.

Samochód benzynowy, wysoko zawieszony, 4x4, nie mniejszy niż XV i w cenie do 100 k PLN.... Co jest z konkurencji...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdzie mogę przeczytać co się psuje w XV po latach użytkowania? Z czy kupujący używkę musi się liczyć? Jaka jest awaryjność silnika, CVT, zawieszenia itd?

auto na rynku jest od 2012 roku wiec jest w miare mlode. Moj XV jak narazie jest autem bezawaryjnym ( oprócz akumulatora ) i mam nadzieje ze tak pozostanie.

 

 

nie mniejszy niż XV

nie ma nic bo XV to  najwiekszy crossover na rynku.

Za to za te $$ (albo troche mniejsze albo troche wieksze) znajdziesz troche mniejszego crossovera z wiekszym bagaznikiem niz XV, troche mniejszym przeswitem innym rozwiązaniem 4x4, moze dynamiczniejszym motorem. Przed XV smigałem Suzuki SX4 4x4 i powiem tak : niedaleko XV'owi do tego auta jezeli chodzi o jakosc wnetrza, czy komfort podrozowania. Jedno i drugie demonami predkosci nie sa. A i w SX4 mogłem zakrecic baczka na sniegu ;)


Obecnie chyba każdy producent samochodów ma w swojej ofercie crossovera wiec jest co porównywac :)


i w czym przebierac


Nikogo nie mam zamiaru zniechecac ani zachecac do zakupu XV'a. Każdy ma swój rozum, swój gust i czego innego oczekuje od samochodu. Dlatego przed zakupem auta powinien pójść do salonow przejechac sie , porównac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Kia sportage i Toyota rav4 w najtanszych werjach o ok 10 k pln drozsze. W nowej rav4 naped 4x4 to kpina.

Cennika mazdy przyznaje nie znam. Pewnie cx5 drozszy a cx3 porownywalny albo nieco tanszy.

Suzuki sx4, cena porownywalna, nieco mniejszy ale ok.

Dodaje do zestawienia jeszcze Mitsubishi ASX czy jakos tak. Cena podobna.

VW, Skoda, Audi drozsze znacznie.

 

Jakos nie widze az takiego duzego wyboru. I wszedzie ten wszechobecny downsizing! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chwili obecnej pełno tych crossoverów oprocz tego co wymieniłes
 yeti ?, mokka, quashqai,juke, fiat 500x, jeep renegade  capture, cactus,kuga,q2,x1 itp itd tak jak napisałem jest w czym wybierac, przebierac, porównywac bo kazdy producent ma w swojej ofercie auto z tego segmentu z roznymi opcjami napedami silnikami

 

 

I wszedzie ten wszechobecny downsizing

to akurat bardzo by sie XV'owi przydało . Np taki silnik z Levorga 1,6dit. Zmieniłoby to całkowicie punkt widzenia tzn. w koncu auto zyskałoby dynamike na którą zasługuje i mogłby  stac się najlepszym "meskim" crossoverem na rynku. Miałby cos co mogłoby "przycmic" słabe, trzeszczace wykonczończenie czy slabe wyciszenie...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tu jest pies pogrzebany. XV w porownaniu z tymi wszystkimi wydaje mi sie najbardziej "meski". Jest prawdziwy, relatywnie prosty, bez udziwnien w porownaniu do jukow, fiatow 500x itd. Nie widze siebie w zadnym z tych ktore wymieniles oprocz yeti, ale jest chyba drozsza. I moze dlatego przymykam oko na jego wady.

 

I zgadzam sie co do silnika ale i tak ja osobiscie wolalbym fb25 zamiast malego turbo.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

VW, Skoda, Audi drozsze znacznie.
 

 

VW, Audi pewnie tak ale co do Skody to już nie do końca

 

przypuszczam, że Octavia Scout 1.8 TSI DSG finalnie otarłaby się o cene XV 2.0 CVT Comfort

 

dla Skody trzeba przyjąć jakiś upust od cennika oraz dodatkowo przeglądy do 60 k km w cenie auta a co by nie było do 60 k km w przyladku XV to 4 przeglądy które wg. cennika Subaru też swoje kosztują

 

cena Yeti 1.4 TSI DSG 4x4 też pewnie wyszłaby podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii awaryjności auta , to muszę przyznać było to dla mnie kluczowe przy wyborze nowego auta. Silnik niewysilony, bez turbo z dobrą sprawdzoną techniką bez udziwnień, z których najczęściej się nie korzysta, najlepiej 4x4 produkowany w Japonii .Te kryteria założyłem przy wyborze. Początkowo nie wiedziałem nawet,że jest taki model jak XV. Przejechałem się i stwierdziłem ,że to jest to czego szukałem . Pewnie ,że  są nowocześniejsze rozwiązania , nowinki techniczne , bardziej miękkie plastiki , stacje mulitmedialne , bajery itp. Zależy czego szukasz. Ja do tej pory nie miałem żadnej awarii w XV. Założyłem kilka wątków , aby wymienić się doświadczeniami z innymi użytkownikami XV , co uważam za duży plus tego forum . Dodatkowo jest wiele innych tematów , które lubię poczytać niekoniecznie związane z samochodami . Ja być może nie jestem zbyt nowoczesny , bo ze smartfona zrezygnowałem na rzecz klawiszowej Nokii ,ze względu na jej bezawaryjność , łatwość obsługi i prostotę . Jeździłem hybrydowym Lexusem i innymi nowoczesnymi autami , ale  nie było dla mnie najważniejsze ,żeby wyróżniać się z tłumu innych samochodów. Jak kupiłem XV to dowiedziałem się że jest Forum (na szczęście już po zakupie ;)) byłem 2 razy na Plejadach ,  poznałem fajnych ludzi i to jest wartość dodana , której do tej pory nie brałem pod uwagę. Nawet jak ktoś się  pyta czy warto  kupić XV , to mówię że tak, bo dla mnie przypasowało to auto jak żadne inne. Tak jak podkreślają niektórzy "do wszystkiego" - inni twierdzą ,że jak jest do wszystkiego to "do niczego " ja się z tym nie zgadzam . Nikogo nie krytykuję że ma inne zdanie , że ma negatywne emocje związane z XV , każdy je może mieć , tylko dziwię się że forumowicze z "dużym stażem" i bardzo dużą wiedzą na temat  motoryzacji próbują udowodnić innym użytkownikom że zaprezentowane w XV rozwiązania, są przestarzałe/ przeciętne osiągi itp. . W mojej ocenie tak właśnie miało być, aby wyróżnić się na tle konkurencji- tzw." oldschool" . Niestety jak chce się wybrać nowy samochód , to jest z tym duży problem .  

  • Lajk 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie krytykuję że ma inne zdanie , że ma negatywne emocje związane z XV , każdy je może mieć , tylko dziwię się że forumowicze z "dużym stażem" i bardzo dużą wiedzą na temat motoryzacji próbują udowodnić innym użytkownikom że zaprezentowane w XV rozwiązania, są przestarzałe/ przeciętne osiągi itp. . W mojej ocenie tak właśnie miało być, aby wyróżnić się na tle konkurencji- tzw." oldschool"

Meci forum - ten dział jest chyba po to zeby wymieniac sie swoimi spostrzezeniami na temat tego auta. Nikt nikogo nie przekonuje, nie kłóci się co jest lepsze tylko zwraca uwage co mu sie w aucie  podoba a co nie.  Mając doświadczenie z autami innych koncernów kazdy porównuje je ze swoim "poczciwym XV" i wnioski wyciąga sam. XV jest jakie jest, jak ktos nie wie może smiało isc do salonu i sie przejechac. A jako w miare młody człowiek mający flagowego smartfona w kieszeni :)

chciałbym aby moje kolejne auto posiadało :

-dynamiczny silnik, dający choc troche frajdy z jazdy a nie tylko wystarczający

-było w miare ciche powyżej prędkosci 140km/h

-było wykończone na poziomie lepszym niż Suzuki SX4 - nie oczekuje wodotrysków ale zeby przynamniej nie trzeszczało, skrzypiało itp.

-miało swiatła na tyle mocne zebym mogł tym autem jezdzic w nocy

Obecny XV tych warunków według mnie nie spełnia dlatego bym go po raz kolejny nie kupił (poza tym zycie jest za krótkie zeby cały czas jezdzic XV :) ). Mi to przeszkadza komuś innemu nie. Ale absolutnie nie twierdze ze XV to złe auto.

 

 

Każdy ma swój rozum, swój gust i czego innego oczekuje od samochodu. Dlatego przed zakupem auta powinien pójść do salonow przejechac sie , porównac.
Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W mojej ocenie tak właśnie miało być, aby wyróżnić się na tle konkurencji- tzw." oldschool" 
 

 

chołeła z ciekawości muszę zapytać o jaki "oldskuul" chodzi ? ;)


 

 

Tak jak podkreślają niektórzy "do wszystkiego" - inni twierdzą ,że jak jest do wszystkiego to "do niczego " ja się z tym nie zgadzam .
 

 

"do wszystkiego" to największa zaleta XV-ła

 

tylko trzeba mieć świadomość wielu ograniczeń wynikających z samej koncepcji "do wszystkiego" jak np. nie jest to terenówka ani autostradowy pożeracz kilometrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W mojej ocenie tak właśnie miało być, aby wyróżnić się na tle konkurencji- tzw." oldschool"

 

chołeła z ciekawości muszę zapytać o jaki "oldskuul" chodzi ? ;)

Tak jak podkreślają niektórzy "do wszystkiego" - inni twierdzą ,że jak jest do wszystkiego to "do niczego " ja się z tym nie zgadzam .

 

"do wszystkiego" to największa zaleta XV-ła

 

tylko trzeba mieć świadomość wielu ograniczeń wynikających z samej koncepcji "do wszystkiego" jak np. nie jest to terenówka ani autostradowy pożeracz kilometrów

I na odwrót - i świadomość wielu możliwości, których nie dają inne auta. Tak na marginesie - a ile współczesnych terenowkę porusza się głównie po terenie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wrzucę inny wątek, o którym chyba nie było mowy. Co sądzicie o zachowaniu XV na śniegu? Jak się spisuje CVT?

Przeczytałem krytyczne uwagi na jednej ze stron: http://www.carcomplaints.com/Subaru/XV_Crosstrek/2013/steering/dangerous_steering_in_slush_snow_ice.shtml

9 osób uskarża się tam na bardzo słabe zachowanie XV na śniegu w relacji do innych samochodów na drodze. Jaka jest Wasza opinia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety Subaru seryjnie wyposaza XV w fatalne opony yokohama geolandar g95. Na nich faktycznie na sniegu ( w deszczu i na asfalcie zreszta tez) ten samochod zachowuje sie słabo. Za to wystarczy zmienic na porządne zimówki i wjedziesz wszedzie.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...