Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

x-trail jest sprzedawany z 1.6 dit

 

X-trail to SUV jak Foerster

 

subaru-forester-suv-preise-daten.jpg

 

ba nawet jest dłuższy od Forestera

 

 

jednakże to SUV więc skreślamy z listy ;)

 

 

Subaru XV - podniesiona Impreza powiedzmy crossover, choć co w nim jest tak crossover skoro tylko zwiększyli prześwit osobowego hatcha

 

subaru-xv-preise-daten.jpg

przyjmijmy, że to niemalże maksymalne akceptowalne wymiary (tylko w przypadku auta kombi długość może być odrobinę większa, choć lepiej nie)

 

 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

x-trail jest sprzedawany z 1.6 dit 
 

 

X-trail to SUV jak Foerster

 

ba nawet jest dłuższy od Forestera 

 

jednakże to SUV więc skreślamy z listy  ;)

 

 

Subaru XV - podniesiona Impreza powiedzmy crossover, choć co w nim jest tak crossover skoro tylko zwiększyli prześwit osobowego hatcha 

 

 

Może Mazda CX 3? Tyle, że prześwit mniejszy od XV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jeśli nie XV to co ?

 

nie chcesz forka to pomysl o levorgu - wiem ze troche nisko

jak sio zaczela jezdzic to myslalem ze to nie moze sie udac

po prostu mul ze spalaniem > 13

po drugiej wym oleju to juz zupelnie inny woz

ma wykop i w koncu normalnie pali

jej wersja to gt sport plus fotele exclusiv czyli inna (lepsza?) skora

 

Wytaptane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może Mazda CX 3? Tyle, że prześwit mniejszy od XV.
 

 

ten w XV jest odrobinę "sztuczny"

 

Mazda CX3 bez wątpienia warta wpisania na listę 

 

 

 

 

nie chcesz forka to pomysl o levorgu - wiem ze troche nisko
 

 

o Levorgu myślałem od samego początku jak się miał pokazać, jako alternatywa dla XV bo wnętrze niemalże to samo

 

nie ten prześwit nie to zawieszenie - w tym wątku to podstawowe kwestię na nie dla Levorga

 

 

 

 

może Audi Q2 

704x396_Macao_MV_04_Coupe_rgb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi Q2

ciekawe auto. Co do Levorga rowniez ale czy jest sens pchac sie po raz kolejny w Subaru? 

Tak naprawde tylko pare ASO w Pl ogarnia naprawe tych aut. A silnik w Levorgu jest nowy, nie rozpracowany jeszcze przez serwisy. Skoro pare ASO nie potrafilo sobie poradzic z usterka w SBD Ketiva to myslicie ze w razie "w" poradza sobie z ustarka w swiezym silniku ktory na rynku jest od paru miesiecy??? Jakbym  kupowal nastepne auto to przysieglem sobie ze nie bedzie to auto niszowe.- bo i z dostepnoscia czesci jest ciezko i naprawami takich wynalazkow.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy jest sens pchac sie po raz kolejny w Subaru? 
 

 

nie od SIP i nie z ich gwarancją, pieniądze wyrzucone w błoto 

 

samego Subaru nie skreślam, są lekko dziadowskie, obarczone kłamliwym "mitem naj..." ale odnoszę wrażenie, że to ogólnie dobre i raczej "tańsze" (podobnie jak Skoda) auta 

 

to czego życzę Subaru to sprzedaży w PL na poziomie nie niecałych 2000 szt a 2 czy nawet 5 razy więcej, no ale to może nie wszystkim odpowiadać  ;)


 

 

akbym bede kupowal nastepne auto to przysieglem sobie ze nie bedzie to auto niszowe.- bo i z dostepnoscia czesci jest ciezko i naprawami takich wynalazkow.
 

 

części do XV jest pełno, tylko niekoniecznie w ASO w PL

 

z drugiej strony mnie z paroma drobnymi plastikami ostrzegano, że będzie trwało pół roku a trwało miesiąc  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno SIP otrzymuje mniej aut od FHI w stosunku do zapotrzebowania. Np. zupełnie brak było XV z roku modelowego 2015

to prawda w 2015 w salonach nie mozna bylo kupic XV wyprodukowanych w 2015 roku- nie wiem jak sytuacja wygladala w innych krajach EU. Ale wcale mnie to nie dziwi bo co FHI mialo zrobic z modelami wyprodukowanymi w 2014 r, ktore nie schodza? I nie chodzi tu tylko o Polske. Zreszta w ciagu tych 2 lat posiadania tego auta zjezdzilem kawalek Europy i naprawde ciezko jest spotkac to auto na drodze w krajach EU*.

 

*oprocz Szwajarii gdzie XV'ow i Imprez jest pelno.

 

 

części do XV jest pełno, tylko niekoniecznie w ASO w PL

pewnie tak niestety ja robilem naprawde bezgotowko w JM . Czas oczekiwania na czesci ponad miesiac,  jednego slizgu zderzaka to sie wogole nie doczekalem i kupilem na alledrogo.- coz klienta maja w nosie ale moze tyle ich maja ze moga sobie na to pozwolic.

 

 

 

są lekko dziadowskie, obarczone kłamliwym "mitem naj..." ale odnoszę wrażenie, że to ogólnie dobre i raczej "tańsze" (podobnie jak Skoda) auta

w Pl sa obarczone mitem auta "klasy premium" . A patrzac na rynek US gdzie sprzedaje się tego najwięcej to naprawdę tanie samochody ( na ich warunki zarobkowe) tansze od Kii czy Hundaja, ktore u nas uważane sa za tanie auta dla mas. W US taki XV  2.0i to koszt rzedu 84k pln + rabaty. Czyli jak u nas yeti czy sportage w sredniej wersji wyposazenia. I tyle wedlug mnie ten samochod  powinien kosztowac u nas a nie 100k pln +.

Tak czy siak najwazniejsze ze auto jest bezawaryjne i bezobslugowe ( chociaz moje ex auta tez takie byly )

W dodatku patrzac na rynek uzywanych XV czy to w dieslu czy w benzynie te samochody sa niesprzedawalne, wiec moze zacznijmy pisac same pozytywne spostrzezenia w tym dziale bo sie tych aut nigdy nie pozbedziemy :biglol:

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak najwazniejsze ze auto jest bezawaryjne i bezobslugowe ( chociaz moje ex auta tez takie byly )

 

moje ex auta też nie miały, żadnych znaczących bolączek niestety przy nich Subaru pod tym względem wypadało słabo a biorąc pod uwagę gwarancje to wręcz dramatycznie

 

natomiast zapominając o tym co było skupiając się na ostatnim roku eksploatacji to tak samo jak z innymi, te same ceny części, nic się mu nie dziej jeździ

największy problem to "losowa praca prawej postojówki przedniej" ;)

 

przyjąłem już, że jak auto wyschnie to piski przednich słupków są "must have" tego auta i nic się z tym nie da zrobić, trzeba olać - dosłownie - spryskiwaczem

 

resztę w mniejszym czy większym stopniu ogarnąłem i wq... (drażni) mnie to, że z racji wymuszonych zmian w "silniku" nie mogę tego auta zakończyć tak jak planowałem

 

wizja zmiany silnika i napędów mnie - jeszcze - zniechęca, jednak co chwilę i tak jakieś zmiany wprowadzam a to tylko przybliża mnie do "ściany"

 

w tym własnie pogrzebany jest jak dla mnie podstawowy problem mojego XV, kupując założyłem, że auto jest tak fajne, że warto zaryzykować kolejnego Diesla bo benzyny są dość mizerne, będzie gwarancja więc jakby coś "damy radę" przecież to poważna firma i to założenie okazało się całkowicie błędne ale pewna wizja XV cały czas korci bo bądźmy szczery jemu nie trzeba pierdyliona koni i niutów do sprawnego przemieszczani się 2.0 SBD wystarczy a tam gdzie XV można "skutecznie pogonić" fabryczne osiągi są zadowalające, większym ograniczeniem jest trakcja i wyobraźnia mijając kolejne drzewa na wąskiej leśnej drodze ;)

 

stąd próby poszukiwania alternatywy co dla mnie oznacza wielość, silnik jak i wstępne przemyślnie kolejnych modyfikacji ewentualnego przyszłego auta, znowu koło zatacza się do XV / Levorga / Imprezy już wyjaśniam dlaczego ?

 

to proste konstrukcje z odseparowanymi systemami, zmieńcie jednostkę centralną audio w nowym Audi, BMW czy VW ;-)

 

w Subaru to błahostka bo nie jest w żaden sposób zintegrowany z autem

 

zmiany zawieszenia pewnie bez większych problemów, hamulce podobnie co niedługo będę przerabiał

 

na tą chwile do całkowitej przebudowy audio tak żeby koniec końców zamknąć temat szykując się do finalnych zmian wnętrza

 

 

 

 

 

tylko cały czas ten SBD pod maską

 

patrząc z boku na moje podejście do "tego grata" to muszę Subaru XV darzyć uczuciem i nie jest to nienawiść ;)

 

 

no ale ja nie jestem "motoryzacyjną prostytutką" ze sprzedaży aut nie żyję to mogę sobie na odrobinę uczuć pozwolić

 

 

 

W jednym z czasopism (kupiłem, musiałbym poszukać), to xv miał najmniejszą utratę wartości

 

tak... ;)

 

nowy Subaru XV Diesel Comfort cennik 2013 - 30 570 €

http://www.subaru.pl/datasheet/2013xv.pdf

 

NBP średni Euro 15 lipca 2013 4,2922

 

cena w PLN 131212,55,-

 

proszę sobie przeglądać ceny używanych XV Diesel z tego rocznika w PL

 

ja swojego kupiłem "relatywnie tanio" nawet benzyny były w tej samej cenie lub droższe

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

patrząc z boku na moje podejście do "tego grata" to muszę Subaru XV darzyć uczuciem i nie jest to nienawiść ;) no ale ja nie jestem "motoryzacyjną prostytutką" ze sprzedaży aut nie żyję to mogę sobie na odrobinę uczuć pozwolić

 

auto i tak wielu z nas ma wziete na firme wiec autka sie amortyzuja i "ich koszt sie czesciowo zwraca" . Chodzi o to ze nie ma na nie popytu...


i tymi mało pozytywnymi wpisami na pewno go nie zwiększamy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci nie naprawia auta to zrozumiesz.

 

Błądzenie w koło i narażanie klienta na niepotrzebne koszty to nie jest metoda.

Albo naprawiamy albo wskazujemy czym użytkownik zawinił.

 

 

Choć muszę przyznać, że raz jak sobie jedno ASO Subaru nie poradziło z geometria to nie policzyli za usługę. (Nie chodzi o Wojnicz , oni zrobili i to taniej)

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepszy klient dobrze poinformowany jak oszukany, ten drugi zazwyczaj po raz kolejny nie wybierze tej samej marki

a co maja powiedziec klienci VW, ktorzy zakupili auta z silnikiem diesla? :)

Ja nie mam powodu do czucia sie oszukanym. Nikt mnie do zakupu XV nie zmuszal, przed zakupem przejechalem sie tym autem spodobalo mi sie, spala i ma osiagi takie jakie deklarowal producent - podsumowujac "widzialy galy co braly". Natomiast oczekiwalem wiecej po aucie za 100k + pln ( ten "+"  to moje widzimi sie w postaci skrzydelka,nawi kenwooda, listewek, perlowego lakieru , alarmu i jakis tam bzdetow i dlatego teraz troche zaluje ze jednak nie doplacilem te pare groszy do Forka ) jezeli chodzi  o komfort podrozowania (wyciszenie), wykonczenia wnetrza , dzwiekow jakie wydaje czy jakosci napraw blacharsko-lakierniczych w ASO.  W tanszych autach jakie mialem podrozowalo mi sie bardziej komfortowo,wnetrze bylo wydaje mi sie ze na lepszym poziomie( plastiki w  XV sa na poziomie Suzuki sx4)  a ASO w przypadku napraw zawsze wywiązywało sie z terminow i do ich jakosci nie miałem zastrzerzen.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oceniacie marke przez ASO ?

wolne żarty to nie winna marki że w PL wszyscy mechanicy mają podobną mentalność cytryna i gumiakia , tak jest dokładnie w każdej marce .

w każdym aso naprawy bardziej skomplikowane zmywa się twierdząc że TTTM 

W PL wszędzie można szukać tej mentalności "na odwal " "spychacza itp " 

Edytowane przez Karenz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oceniacie marke przez ASO ?

a dlaczego nie ? Skoro majac nowy samochod przez 3 lata jestem zmuszany do serwisowania i napraw w ASO ( niby rozporzadzenie MV BER/GVO czy jakos tak mowi ze nie musisz ale naprawy musza byc przeprowadzane zgodnie z procedurami aso wiec  tak czy siak  skazany jestes na ASO)

 

 

 

wolne żarty to nie winna marki że w PL wszyscy mechanicy mają podobną mentalność cytryna i gumiakia , tak jest dokładnie w każdej marce . w każdym aso naprawy bardziej skomplikowane zmywa się twierdząc że TTTM W PL wszędzie można szukać tej mentalności "na odwal " "spychacza itp "

w poprzenich autach mialem naprawy bardziej skomplikowane i czy to w Hondzie czy Suzuki nigdy problemow z czesciami czy jakoscia napraw nie bylo. Wiec na pewno nie jest tak jak piszesz. Ja mam takie a nie inne doswiadczenie z ASO we Wroclawiu byc moze gdzie innej jest bardziej fachowo.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem testy i opinie o forku iv i też narzekano na trzeszczenie tworzyw. Karas piszesz, że forek jest lepiej wykończony. Czy mógłbyś podzielić się spostrzeżeniami? Z góry dzięki.

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...