Jump to content
Toimi

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?

Recommended Posts

Oł geeee trochę mnie nie było i juz jakieś zmiany i już temat usunięty :(

 

Proszę więc ponownie o odzpowiedź na pytanie.

Czy kupiłbyś swoje Subaru XV raz jeszcze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasne ,że kupiłbym jeszcze raz Subaru XV , mało tego poważnie zastanawiam się nad drugim XV do firmy. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat chyba w XV nie ma kratki i nie można odliczyć VAT - więc na firmę średnio - jakoś Subaru się nie reklamuje tak intensywnie jak Volvo z tymi samochodami dla firm - hicie początku roku, a kupować trzeba szybko póki jest luka w przepisach i MF jej nie zlikwiduje.

 

meci - ale i przejechałeś i jaką masz specyfikacje ?

Edited by phagen

Share this post


Link to post
Share on other sites
jakoś Subaru się nie reklamuje
Bo prawda sama się obroni i jej się nie przekrzyczy ;) - ale to fakt subaru coś ostatnio odpuściło reklamy, a szkoda. Sam XV-em się przez przypadek zainteresowałem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przejechałem 22.000 km. Specyfikacja XV 2.0 Comfort manual +dodatkowo czujniki parkowania. Fakt, nie sprzedają Subaru z tzw. kratką , ale jest obniżka na 15 lecie (chyba 15.000 zł)+ pewnie zniżka za rocznik . Solidne, porządne auto, idealnie wpisujące się w moje potrzeby (nie za duże - najczęściej jeżdżę sam , ale rodzinkę też zabierze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat chyba w XV nie ma kratki i nie można odliczyć VAT - więc na firmę średnio - jakoś Subaru się nie reklamuje tak intensywnie jak Volvo z tymi samochodami dla firm - hicie początku roku, a kupować trzeba szybko póki jest luka w przepisach i MF jej nie zlikwiduje.

 

Wystarczy że przez pół roku przeznaczysz na wynajem i efekt masz ten sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wynajem czego - mieszkania czy samochodu ? :)

 

+dodatkowo czujniki parkowania.

 

Te czujniki są oryginalne, czy to samodzielny montaż dealera - z tego co wiem to w wersji Comfort jest kamera cofania, a nie ma czujników parkowania, więc można kilka słów o tej niecodziennej konfiguracji ?

 

Bo prawda sama się obroni i jej się nie przekrzyczy ;) -

 

Reklamy jak reklamy, ale mogliby choć dostosować podejście do klienta i dbać o rynek UE, czy Polski, bo jeśli nie można skonfigurować samochodu, dodać sobie relingów, to jest to śmieszne, nie ma logicznego powodu, żeby w USA były aktywne tempomaty np w Outbacku, relingi do XV, a ty idziesz salonu i nie możesz tego otrzymać ?

 

Patrząc na fatalne wyniki sprzedaży Subaru myślę, że można by je podbić o 50 procent, zmieniając głupią politykę firmy.

 

Co do XV to akurat jest to samochód drogi, względem np Forestera, jeśli chcielibyśmy szyberdach, relingi to łatwiej znaleźć promocję cenową Forestera, która zamknie się 125-130 tysięcy, niż zamawiać XV w wersji Exlusive - gdzie jest szyberdach, a o relingach zapomnij choć bagażnik nie powala pojemnością.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki parkowania były już zamontowane jak odbierałem auto . Sprzedawca podczas wyboru konfiguracji zaproponował czujniki w cenie . Są bardzo praktyczne (szczególnie z przodu).Nie wiem czy oryginalne, ale tak wyglądają. Co do porównania cen Forestera i XV to rzeczywiście są one zbliżone , ale było takie porównanie bodajże w Auto -Świecie par różnych marek samochodów - modeli mniejszych i większych m.in. XV i Forestera- na korzyść większego Forestera przemawiał większy bagażnik , na korzyść mniejszego XV lepsze prowadzenie . Są to bardzo zbliżone konstrukcyjnie pojazdy i stąd cena - bardzo podobna . U mnie zadecydowało to ,że XV jest mniejszy i z reguły jeżdżę sam (około 80% eksploatacji) - nie chciałem wozić za dużo powietrza ;). Co do konfiguracji - sorry taki mamy klimat- grupa VAG przoduje jeśli chodzi o konfigurację , o tym pisaliśmy - ale niewątpliwą zaletą Subaru i innych aut japońskich jest to że dostajesz do wyboru 2 lub 3 konfiguracje i nie masz możliwości "wymyślania" . Mi to bardzo ułatwia podjęcie decyzji .

Share this post


Link to post
Share on other sites

A mi nie - bo zważywszy, że za niewiele większe pieniądze można kupić większy model w dodatku lepiej wyposażony w szyberdach, relingi, czy nawet skórzaną tapicerkę to rodzi się dylemat ?

 

Wydawało mi się, że komuna się skończyła i mamy już podejście frontem do klienta, a polityka Subaru jakby z minionej epoki, przydałyby się relingi do XV, bo bagażnik jest dość mały, na co dzień w sumie da się z tym żyć, ale co jakiś czas np na wypad do Chorwacji zabiera się trochę gratów.

 

To nie jest polityka Infinity, gdzie wszystko jest w cenie i otrzymujemy wypasiony samochód, a XV w wersji Exlusive jest niebywale drogi, a i tak można by się przyczepić np do zestawu audio - w takiej Mazdzie CX-5 jest system BOSE.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na moim placu boju zostały mi do wyboru Honda CRV i Subaru XV.

Kratką się już nie interesuję choć też kupuję auto na firmę. Nawet Honda się z niej wycofała, wcześniej mnie też nią kusili. Teraz wolą dać obniżkę, która powoduje że kupuje się auto 23% taniej od ceny w 2013.

Mogę sobie poczekać na zmianę przepisów i odliczenie 50% VAT. Choć dealer Subaru dawał mi ostatnio takie rabaty na rocznik 2013, że nawet najbogatsza wersja wychodzi stosunkowo tanio i nie wiem czy nie skorzystać z tej opcji. Zwłaszcza że dorzucał też osprzęt pozwalający na zniwelowanie największej "wady" którą w moim przypadku jest mał bagażnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Choć dealer Subaru dawał mi ostatnio takie rabaty na rocznik 2013,

 

wyprzedaż była , b. atrakcyjne ceny ustalone przez SIP , napisałem była bo praktycznie wszystko sprzedane....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na moim placu boju zostały mi do wyboru Honda CRV i Subaru XV.

Sytuacja z życia wzięta: kolega ma dom w trudnym terenie górskim, podjazd jest poważnie stromy. Radzi sobie swoimi VW AllTrack, ale czasami jest to wyzwanie. Ja swojego XV też tam sprawdziłem i poszło bardzo OK. Natomiast kolega który przyjeżdża tam CRV nie potrafi tam wjechać, tzn. samochód nie daje rady, bo właściciel domu, który ma doświadczenie też próbował i nie dał rady.

Pozdrawiam.

 

Wysyłane z mojego iPad przy użyciu Tapatalk HD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś przejechałem się CRV, choć mówiąc szczerze już jadąc do salonu Hondy jechałem tam jedynie by utwierdzić się w wyborze Subaru. Powiedziałem sobie jednka że a nuż mnie ta Honda olśni i zaczaruje.

Nie zaczarowała a rozczarowała i to gruuuubo a jazda nie była przecież w żadnym trudnym terenie.

 

Zaraz po tym telefon do salonu Subaru, żeby ściągał samochód który zaklepałem wczoraj :)

Szczęśliwie załapałem się na wyprzedaż bo faktycznie samochody które zostały można liczyć na palcach jednej ręki ale mi podpasował kolor i wersja :)

W przyszłym tygodniu finalizuje zakup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby oferta ciekawa ...

 

Plus niechęć sprzedajacego do podania numeru VIN <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jest sens kupowac auto z importu z usa za 96k pln ( po pewnie dalo by sie zejsc z ceny o te 999pln) z nieznana historia pewnie walone skoro teraz w subaru mozna kupic nowe auto z 2014 roku lekko polepszone w stosunku do wersji z 2013 za 101k pln w wersji comfort

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy jest sens kupowac auto z importu z usa ...  z nieznana historia pewnie walone ...

 

Nie ma sensu B)

Za wersją US przemawia wyposażenie i tylko to. Niemożność weryfikacji auta to największy problem tego egzemplarza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plus niechęć sprzedajacego do podania numeru VIN  <_<

 

Nie miałem okazji dokładniej zerknąć i nie rozważam zakupu akurat tego samochodu, ale ciekawi mnie możliwość sprowadzenia sobie XV z USA np w najwyższej wersji wyposażenia i np tej hybrydy, która nie jest dostępna w Polsce, dodatkowy atut dla mnie to relingi, problemem jest oczywiście wiarygodność ofert, z kolei gdyby tak wszystko przeprowadzić samemu to ciekawe jakie byłyby koszty ponad cenę zakupu w USA ?

 

Powiem tak, gdyby było blisko mnie podobne auto, to pojechałbym zobaczyć.

Za wersją US przemawia wyposażenie i tylko to. Niemożność weryfikacji auta to największy problem tego egzemplarza.

 

A gdyby sprowadzić nowego to jest jakaś większa różnica wobec XV, którego można nabyć w polskim salonie ?

 

Z ciekawości na stronie Subaru USA - zobaczyłem te ceny i jestem w szoku, najdroższa wersja hybrydy z moją konfiguracją wyszła za 32 tysiące USD, czyli 98 tysięcy złotych - raz w Polsce nie da się tak skonfigurować samochodu, dwa najdroższe wersje wychodzą blisko 140 tysięcy i nie ma ich wiele mowa o Exclusive gdzie jest szyberdach, ale dalej ustępuje wersji z USA jeśli chodzi o wyposażenie - hybrydy zamówić nie można.

 

Co prawda sama oszczędność w hybrydzie XV jest niewielka, ale pewno silnik lepiej jedzie od dołu obrotów, bo silnik elektryczny pomaga.

 

Gdyby w Polsce był taki model nawet za 125 tysięcy to bym się nie zastanawiał, nie rozumiem tej polityki Subaru, nawet biorąc poprawkę na podatki, trochę inne koszty, to gdyby oferta była ciekawsza, to i sprzedaż na terenie UE większa. Gdyby w USA dać ofertę z Polski też nie byłoby sukcesu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A gdyby sprowadzić nowego ...

 

Nie znam najnowszych przepisów, ale do niedawna w US nowe auta mogli nabyć tylko rezydenci. Pozostali - używane.

Wiem, że część rodaków to pomijała, poprzez zakup przez rodzinę, znajomych itd. Dochodziły koszty dostawy do PL plus przeróbki świateł, radia, navi itd. Nadal cena brutto była atrakcyjna.

No bo stosunek ceny do wyposażenia jest poza dyskusją B) ale FHI sprzedaje w US większość swojej produkcji i EU ma w nosie.

 

BTW mniejszą wagę przywiązuję do wyposażenia, dla mnie liczy się silnik 2.0 + CVT.

Edited by XV CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wersji Exclusive, gdzie jest szyberdach - XV jest po prostu bardzo drogi, a i tak nie ma np relingów jak w USA.

 

Mogę spytać jak ci się jeździ ze skrzynią CVT - zamula - czy jest to w miarę jak na crossovera ? A i jaką masz wersję wyposażenia ?


ale FHI sprzedaje w US większość swojej produkcji i EU ma w nosie.

 

Tylko jak pisałem to jest taka kwadratura koła, ja się nie dziwię, że przy tych cenach w USA, to samochody Subaru są bardzo atrakcyjne, a taki Outback może konkurować z tym wyposażeniem i aktywnymi systemami bezpieczeństwa nawet z Volvo XC60 a jest tańszy, więc gdyby w UE była podobnie ciekawa oferta to i byłaby sprzedaż, może nie na takim poziomie jak w USA, ale byłaby minimum 2 -3 razy taka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wiem jedno - jezeli kupujesz auto z usa uzywane nie nowe licz sie z tym ze mozesz kupic auto, ktore scalilo sie z przystankiem autobusowym w 1.  Subaru w roku 2014 obnizylo ceny swoich aut w pl o ok 10k pln. Gdyby te auta z usa byly w granicach 80k pln mozna by sie powaznie nad nimi zastanawiac ( nawet jezeli sa bite i dobrze zrobione ). Jezeli chce kupic auto za ok 100k naprawde wole kupic nowy samochod z gwarancja niz kupic auto z usa z niepewna przeszłoscia za 5k pln taniej niz w nowy w pl. Wiem ze roznia sie  wyposazeniem, relingami itp. ale dla mnie bezpieczensto jest wazneijsze i wole miec auto ktore np podczas wypadku nie zlozy sie jak harmonijka. Niestety prawda jest taka ze auta z usa to zazwyczaj bite parchy odpicowane przez handlarzy a jezeli auto jest nie bite kosztuje odpowiednio wiecej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogę spytać jak ci się jeździ ze skrzynią CVT - zamula - czy jest to w miarę jak na crossovera ? A i jaką masz wersję wyposażenia ?

 

Ja jeszcze swojego XV nie odebrałem ;)

Zamówiłem 2.0 CVT w wersji Comfort kolor szary metalik.

 

Jeździłem takim przez dwa dni /auto koleżanki z pracy bo dealer we Wrocławiu nie ma takiego auta/ i byłem zadowolony - na autostradzie bezproblemowo 150 - 160 km/h i jeszcze jest cicho, w mieście też dawał radę.

Spalanie na A4 przy 150 /pomiar GPS/ miał około 9 l, a we Wrocławiu i Opolu w korkach 8.5 l.

Żadnego zamulania, szarpania skrzyni, chodził jak ideał.

Do CVT trzeba się przyzwyczaić, jeszcze jeżdżę 2.0 tdi z tiptronikiem i mój przyśpiesza lepiej, ale jest głośniej.

 

 

Oczywiście teraz mam wątpliwości co do słuszności zakupu XV :D

Koledzy namawiają mnie do zmiany na Forestera z tym samym silnikiem 2.0 plus CVT.

 

Za: Forek ma SI-Drive i X-Mode, jest dużo większy, większy bagażnik,ma wyższy profil opon, ma relingi, ma lepsze fotele, generalnie jest lepiej wykonany i wygląda jak SUV.

XV porównuję do wyżej zawieszonej Imprezy.

 

Przeciw: Forek jest cięższy, więcej pali, ma słabsze przyśpieszenie, jest droższy o 10.tys, ma słabsze wyposażenie /brak xenonów/.

Comfort Forester jest słabiej wyposażony od Comforta XV.

 

No i mam zagwozdkę: brać XV czy Forka :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestes pewien, że dwulitrowy forek ma X mode?

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...